שכר אנשי קבע - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שכר אנשי קבע


IG

Recommended Posts

  • תגובות 34
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

לצערי אין שום סיכוי לגעת בתקציב הבטחון או לקצץ במשכורות הקצינים שלא עושים כלום (ואני לא מדבר על הקצינים הלוחמים). לפני זמן קצר הוקמה שתבדוק אופציה להעלאת גיל הפרישה מצה"ל אך נחשו מי הקים את הועדה ומי אחראי לקבל את מסקנותיה? לא משרד האוצר או הממשלה אלא צה"ל בכבודו ובעצמו... גיל הפרישה הממוצע מצה"ל עומד נכון להיום על 46!!!

הנה פירוט חלקי בהחלט על ההטבות הרבות של משרתי קבע:

http://www.themarker.com/tmc/articleSmall.jhtml?log=tag&ElementId=skira20090510_1084293

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם מורידים את ההטבות האלה, תוך 4 שנים יהייה לנו ברמה של עולם שלישי.

אף מהנדס לא ירצה להתקדם לרב-סרן עם תנאים כל כך מעפנים.... גם ככה המשכורות הרבה יותר נמוכות ביחס לאזרחות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שכחת לציין שאתה עתודאי שאמור להיות קצין בקבע ולהנות מכל ההטבות הללו... אני מאמין שגם אני הייתי רוצה לצאת לפנסיה בסביבות גיל 50 ולקבל כסף מהמדינה במשך כמה עשרות שנים, מדובר על סכומים של יותר מ-10000 ש"ח לחודש במקרה הטוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם ככה אנשי קבע בקושי מגיעים בחיים לגיל 46. אם יעלו את גיל הפרישה הם יתפגרו בזמן השירות. אני מכיר אדם שהיה נגד בחיל האוויר אחראי על ביטחון מידע. אחרי שש שנות קבע הרוויח 5K בחודש. עם כל הכבוד אף אדם שפוי עם ראש על כתפיים לא ישאר בצבא בכאלה תנאים. האיכותיים יברחו לאזרחות, בצבא ישאר כל הבלאי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני פשוט בהלם שאחרי "עופרת יצוקה" עוד מדברים על קיצוץ,

וכל הילדי שמנת שחושבים שזה קל להיות עד גיל 50 בצבא - מוזמנים לנסות - איש קבע בגיל 50 נראה כמו איש עסקים ממוצע בן 80...

המערכת שוחקת, בלי שעות ובלי חיי משפחה -

אולי ההנדסיים באמת מטיילים בין משרדים אבל אין קצין ולא משנה איפה שירת שלא אכל ח*א בשטח בשלב מסויים (תעשו חישוב - כל שנתיים החלפת תפקיד עד גיל 50)

אני לא יודע על איזה שחיטות מדברים אבל ללא ספק הדברים יוצאים מפיות לא בוגרות ולא מחוברות למציאות...

המילה "שחיתות" היא מילה כבדה מידי - זה לא שכל אחד מאנשי הקבע עושה ליל סדר עם מלצרית ממשלתית שתגיש לו את הארוחה... (ראה ערך פוליטיקאים)

נראה לי קצת חוסר הערכה לאנשים ששומרים על ביטחוננו....

חוץ מזה, אי אפשר להגיד "אני לא מדבר על האנשים בשטח" - כל הגרסאות של האנשים נחוצים - גם אלה שמתכננים וגם אלה שהם ברמת פקידים... זו מערכת מסורבלת ואי אפשר להגיד כל הזמן לשמר רק מי שיש לו סכין בין השיניים זה פשוט לא עובד ככה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם שיקחו לקצב את הדירה,הלשכה,המזכירה,המאבטח,הנהג והרכב, אחר כך שיקחו לבארכה,או איך שלא קוראים לח"כ הבוגד ההוא שברח לסוריה וממשיך לקבל פנסיה מהמדינה, אחר כך שיהפכו את בתי הכלא הבטחוניים לבתי כלא אמיתיים,ולא לבתי מלון.

אחרי כל זה,אולי נדבר על המשכורות והתנאים של חיילי הקבע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פתאום כל הלוזרים האלו כאן גיבורים הא?.."תורידו לאנשי קבע תמשכורת" עלאק..לא מספיק מקבלים פחות מבחוץ עם חיים יותר מגעילים כי זה צבאי ועוד לפגוע בהם.

טוב נו אנשים שעוד לא התגייסו מה לעשות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שכחת לציין שאתה עתודאי שאמור להיות קצין בקבע ולהנות מכל ההטבות הללו... אני מאמין שגם אני הייתי רוצה לצאת לפנסיה בסביבות גיל 50 ולקבל כסף מהמדינה במשך כמה עשרות שנים, מדובר על סכומים של יותר מ-10000 ש"ח לחודש במקרה הטוב.

נכון, אני עתודאי שצריך בשלב מסויים להכנס לקבע, אבל הרצון שלי להשאר בקבע מעבר למה שאני חייב הוא אפסי רק בגלל הקטע ההתנהלות של הצבא. התנאים ה"מוגזמים" שהצבא מציע (ליסינג, גיל פרישה יחסית צעיר ותוספות משכורת למינייהם) זה הדבר היחיד שבזכותו אני עדיין חושב על להשאר- ולו רק בתור אופציה רחוקה.

ורוב הרס"נים שאני מכיר אמרו לי שהם נשארו רק בגלל התנאים האלה. וזה אנשים שאי אפשר להחליף אותם מבחינת ידע ותפקידים שהם עושים.

אני משרת עם המון אנשי קבע, וכולם נראים 20 שנה יותר מבוגרים ממה שהם באמת בגלל כל הלחץ שמופעל עליהם וכל העבודות הדחופות שבגללם הם במשך שבועות יוצאים מהמשרד אחרי 8 בערב.

כן, יש אנשים בקריה שלא עושים כלום ובאים רק בשביל לשתות קפה במשרד, אבל רובם (של המהנדסים) הם אנשים שממש אי אפשר להחליף בחיילי חובה או סתם קצינים (ויצא לי לראות מישהו שהייה חייל באיזה מדור יצא לקצונה ונתנו לו אחריות על משהו... מבחינה מקצועית והבנה של האחריות שלו הוא הייה פשוט גרוע. אם היו עושים את מה שהוא מציע והמפקדים שלי לא היו מדברים עם המפקדים שלו היה יכול לקראת אסון...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסרט הזה כבר היינו, ולא רק פעם אחת. מנסיוני הצנוע והקצר מאד בצבא:

פעם אחת:

היה בתחילת שנות ה-80 רמטכ"ל לאומי גאה שכל הזמן דיבר על בטחון , היה שר בטחון אתרוג הימין מלך שייצג בציבור ובתקשורת את ה"נאמנות" האולטימטיבית לבטחון המדינה וכל אמירה שלילית כלפיו הוגדרה חיש קל כ"בגידה", לא פחות מכך.

שני אלו זכו לראש ממשלה מעריץ ובגלל עודף של יושר אישי בעצמו היה סומא מבחינת יכולתו להבחין ב"תחמנים" ונתן להם יד חופשית להרבה דברים, כולל מלחמה.

הרמטכ"ל הזה, בגיבוי מלא ותמיכת שר הבטחון הזה, החליטו להענות לדרישת האוצר דאז ולקצץ משמעותית גם בשכר אנשי הקבע וגם בתנאים. זכורני כי הרמטכ"ל אף אמר שבילדותו היו לו ולאחיו רק זוג נעליים אחד, וכל יום הם התחלפו, אחד הלך לבית ספר והשני נשאר בבית, והנה שניהם יצאו בסדר בסופו של דבר, אז למה ילד של איש קבע צריך להנות יותר מכך?

אנשי קבע, להזכירכם, זה לא כמה עשרות קצינים מאד בכירים עם משכורות משמעותיות, אלא אלפי קצינים צעירים ונגדים גם צעירים וגם בגיל מתקדם, שעובדים קשה למדי (ברובם הגדול כי תמיד יש במערכות גדולות חורים של בטלה).

חלק מה"חוכמה" הזו בעידוד אנשי האוצר היה להעיף הביתה אנשי קבע - אותה שכבה של נגדים מקצועיים ובעלי מיומנות ונסיון במקצועם ותפקידם - ולהכניס במקומם חיילי שירות חובה. היות והכסף הוא חזות הכל אצל חסידי הניאו-קפיטליזם הליברלי הקיצוני-ימני הרי שעלות חייל חובה למערכת קובעת את השיקולים יותר מאשר בחינת תרומתו האמיתית.

אז בבסיס מבצעי מרכזי של חיל האויר בצפון הארץ פיטרו כמה וכמה אנשי קבע שסקו בתחזוקת מטוסים, ואלו שנשארו החליטו שלעבוד בשתי משמרות כמעט כל יום כדי לחפות על חוסר בטכנאים מיומנים ובתנאים שניתנו להם, זה יותר מדי והלכו לחפש עתיד במקומות אחרים. את מקומם תפסו חיילי חובה בלא נסיון, ברמת מקצועיות לקויה, בלא מיומנות (שנרכשת רק כפונקציה של נסיון מעשי לאורך זמן) ושהמוטיבציה שלהם לעבודה היתה כמו של חיילי חובה - כי הם מחוייבים להיות שם ולא תמיד רצו בכך.

בתוך חצי שנה הוכרזה טייסת מבצעית חשובה כבלתי כשירה טכנית, טייסת נוספת היתה על גבול פירוק של מטוסיה לחלפים בגלל רמת האחזקה. הצבא לא היה מוכן לשחרר מידע על תאונות שנגרמו בגלל אחזקה לקויה ואם חלק מהמטוסים שנפלו בתאונות מבצעיות/אימונים אלו נכשלו בגלל רמת האחזקה. המזל שלנו היה שהסורים לא בדיוק ידעו מה יכול - או לא יכול - חיל האויר להעלות מולם במקרה של מלחמה.

מהר מאד הבינו כולם שבטחון המדינה בבעיה ובסיכון של ממש, כתוצאה מההחלטות של אלו אשר בעצם בפעולותיהם בפועל סייעו מאד לפגיעה במדינה. בהתאם לתפיסת העולם המעוותת של חסידי ה"הפרטה לדעת", החליטו להוציא את העבודה לחברות אזרחיות. חיש קל הגיעו שתי חברות, (אחת מהן התעשיה האוירית) והציעו עצמן לביצוע העבודה. כמובן שהן זכו במכרז, כי לא היו כל חברות אחרות שיכלו לעמוד בדרישות במדינה קטנה כשלנו.

בחברות הללו עשו אחד ועוד אחד, גייסו את אותם אנשי קבע מפוטרים מאותה מערכת, נתנו לכל אחד רכב צמוד (שלא היה להם מקודם בצבא) ומשכורת הוגנת. הם הגיעו לבסיס בבוקר באוברול לבן, יצאו בשעה 5 אחה"צ, ועשו אותה עבודה בדיוק שעשו קודם בשכר נמוך יותר ובתנאים טובים פחות. כאשר היה צריך להכין מטוס בשעה 11 בלילה או 3 לפנות בוקר זה היה תמורת תשלום נוסף בעבור שעות נוספות ומיוחדות (כמובן שאין דבר כזה בצבא) וגם רק אם היה מתאים לו, לעובד, ולא היו לו תכניות אחרות עם המשפחה (כמובן שזה לא שיקול בצבא ואם יש דרישה אז נשארים).

בסופו של חשבון אחרי שנתיים הסתבר שהמדינה שילמה פי שנים, גם בחישוב הפנסיה העתידית שלהם מגיל 45 וגם בחישוב כל שאר המשתנים. לאחר שנתיים התחילו שוב לגייס לקבע טכנאים מתאימים והחזירו את התקנים שהורדו.

באותה תקופה, כמסקנות מאירועים דומים, הוחלט כי הרמטכ"ל (שכבר התחלף) לא צריך להתעסק במלחמות עם האוצר ושכר אנשי הקבע יהיה דומה לשכר עובדי המדינה. נבנה סולם שכר עם מיתאם לדרגות עובדי מדינה, והובטח כהתחייבות שלטונית של מדינת לאנשי הצבא שלה כי מרגע זה שכרם מובטח ודאגתם לשכר ולמחייתם לא צריכה להיות שיקול בהחלטותיהם אם להשאר במערכת, אלא רק צריכים לתת את העבודה הנדרשת מהם בנאמנות והמדינה מתחייבת לא לפגוע בהם בעתיד. כמה שווה הבטחה שלטונית של המדינה וכמה מוצדקת נאמנות העובד למערכת המבטיחה לו כבר ראינו, את ההיבט הזה לא מלמדים בשיעורי כלכלה ולא מביאים בשיקולי הכלכלנים באוצר, גם ראש הממשלה לא מעז לכפות אותו על מארג השיקולים.

פעם שניה:

בתחילת שנות התשעים עבר עלינו עוד גל "קיצוצים", שלאחר מעשה הסתבר כמובן כהשתוללות של האוצר כדי לאפשר גיוס משאבים למטרות אחרות לגמרי, בעיקר לתמיכה ב"מגזר" אחר. כתוצאה מקיצוצים אלו בוטלה יכולת טכנולוגית מסוימת בחיל האויר, שעיקרה יכולת מימוש מידע שנאסף בעמל רב ולפעמים תוך סיכון חיי אדם . תקנים של 4 אנשי קבע בוטלו, הוצאות אחזקה ותיפעול של מערכת טכנית נחסכו מהתקציב. השיקול היה כמובן כספי טהור תוך היצמדות למנטרה הידועה של "מיקור חוץ" ו"הפרטה". פשוט סמכו על יכולת של חברה אזרחית מסוימת לתת את השירות הזה.

פעמיים-שלוש זה עבד. החומר הגיע לחברה בשעות הבוקר או הצהריים, מישהו מאנשי אותה חברה הפעיל מערכת טכנית מקבילה/דומה (מוזר שזה היה אותו איש קבע שפוטר ונשכר על ידי אותה חברה כדי לענות על הסיווג הביטחוני ושאר תנאי המכרז של ההפרטה) וכולם שמחו.

מתי לא שמחו? כאשר היה צורך להפעיל העבודה בשעות הלילה, ואותו עובד ארמ שיש לו תוןכניות אחרות כי כעת הוא כבר לא בצבא, וגם החברה האזרחית לא קיבלה אישור לשעות נוספות בתנאי המכרז.

בתוך חצי שנה נוספת החליטה החברה כי העסק לא רווחי בשבילה, אותו עובד התחיל לעבוד במשהו אחר, והחברה סגרה את השירות הזה.

מאותו רגע לא ניתן היה שם, באותו מקום ובאותה מערכת, להפיק מידע רב ערך מאמצעי איסוף שלהפעלתם הושקעו מאות אלפים וסיכנו חיי אדם.

מדובר, להזכירם, באנשי קבע נגדים טכניים ולא לוחמים, לא ממה שנקרא "המערך הקרבי" ולא קצינים בכירים שמשתכרים עשורת אלפים, נגדים טכניים שהפנסיה החלקית מאד שלהם (יחסית לתקופת השירות, 2 אחוז לשנה) בגיל 45 היא 4-6 אלף ש"ח בלבד וברגע שיוצאים לעבוד במקום אחר משלמים עליה 40-50 אחוז מס. רובם היו מעדיפים להשאר לעבוד עד גיל 55 ואחר כך לצאת לפנסיה מלאה, כמו שמקובל ברוב צבאות העולם, ושהצבא עצמו והממשלות עצמן לא רצו לאפשר זאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למיטב הבנתי והפרסומים בתקשורת מרכז המחלוקת הוא דווקא סביב נושא העלאת גיל הפנסיה. הם מתנגדים לעניין מעצם העניין או הם מתנגדים שזה יבוא על חשבון דברים אחרים (העלאת גיל הפנסיה= ביטול תקנים במקומות אחרים)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

........ לקצץ במשכורות הקצינים שלא עושים כלום (ואני לא מדבר על הקצינים הלוחמים).

הנה פירוט חלקי בהחלט על ההטבות הרבות של משרתי קבע:

http://www.themarker.com/tmc/articleSmall.jhtml?log=tag&ElementId=skira20090510_1084293

מענין. במסגרת ה"קצינים שלא עושים כלום" הסבר נא לי, כמובן בהתבסס על נסיונך והיכרותך רבת השנים עם המערכת, מה מעמדם של שני קצינם צעירים בדרגת סגן ועוד שלושה רס"רים בגיל לא צעיר, איש מהם כלל לא לוחם ואחד מהם אפילו התנדב לאחר ששוחרר משירות מסיבות , העובדים באחת המחלקות הטכניות בצבא. איש מהם לא יודע להחזיק נשק ואם הייתי נקלע לסביבתם בשעה שהם מחזיקים כזה הייתי מתרחק מחמת הסיכון לעצמם או לסובבים אותם.

אבל לאחר שחיל האויר הפציץ את הכור בעירק הם היו בצוות שקיבל פרס בטחון על תרומה מקצועית שאיפשרה את התקיפה הזו. שמם ותיאור מה שעשו לא פורסם וגם לא יפורסם עוד שנים רבות, אם בכלל, אבל האמן לי שהם ממש לא נחשבים ל"קרביים".

לפעמים גם הלכו הביתה בחמש אחה"צ, ולפעמים גם בחמש לפנות בוקר ביום המחרת.

אני מניח שהיות והם לא נחשבים כלל לקרביים אלא לבטלני הקריה שאין סיבה שיקבלו משהו שמקבל כל עובד טוב בשוק האזרחי, היית ממהר להעיף אותם הביתה במסגרת החיסכון והורדת התנאים מוגזמים הללו, לאותם אוכלי חינם שיושבים עד שעות לילה מאוחרות בעבודה, ואחר כך מנצלים את המדינה בכך שיש להם איזה מסחרי קטן להגיע הביתה בשעת לילה.

[br]פורסם בתאריך: 19.05.2009 בשעה 10:58:34


למיטב הבנתי והפרסומים בתקשורת מרכז המחלוקת הוא דווקא סביב נושא העלאת גיל הפנסיה. הם מתנגדים לעניין מעצם העניין או הם מתנגדים שזה יבוא על חשבון דברים אחרים (העלאת גיל הפנסיה= ביטול תקנים במקומות אחרים)

התנגדות המערכת להעלאת גיל הפנסיה היא ספין שהאוצר מנסה לבסס בציבור. רוב אנשי הקבע המקצועיים לא היו מתנגדיל להשאר בעבודתם עד גיל 55 ואז לצאת לפנסיה מלאה, כמו שנהוג ונעשה שרוב צבאות העולם (בצבא האמריקאי יוצאים לפנסיה מלאה הרבה יותר מוקדם כי מביאים בחשבון שאין "שעות נוספות" ולאחר 25 שנים זה כמו עבודה של 35 שנים באזרחות).

הצבא מנסה לשמור על גיל ממוצע צעיר של אנשי קבע, מכל מיני סיבות וביניהן להמנע מההוצאות הכרוכות בבריאות העובד אחרי גיל 50.

גם תיפקודית וביצועית יותר קל כאשר יש יותר אנשים צעירים שטרן התחתנו וניתן להשאיר אותם בעבודה שעות ארוכות כי אין להם ילדים מחכים בבית ואשה שמנדנדת על ההיעדרות הזו.

עד היום כל הפעולות להעלאת גיל הפרישה היו של הצבא, לא של האוצר. חלק מנימוקי ניצול טוב יותר של ידע ינסיון של העובד

שנצברו עד גיל 40-42 ואחר כך הצבא מאבד אותם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כאן נחספת למחוזות הדמגוגיה הזולה. רוב הנגדים והקצינים עושים את עבודתם נאמנה ובאמת משקיעים כמות זמן שבחישוב שעות הם לא מקבלים אפילו שכר מינימום עליה, אבל יש המון שומן במערכת וכמעט כל מי שבילה זמן כלשהו בהצ"ל יוכל לאמר לך את זה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...