צבא והחיים שאחרי.... - עמוד 4 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

צבא והחיים שאחרי....


חן מ

Recommended Posts

  • תגובות 348
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אחרי שמשרתים 3 שנים ואוכלים הרבה חרא גם אתה ג'ובניק אתה מבין שזו זכות לחיות פה למרות כל הדברים השליליים שקיימים פה...אתה מבין שהרבה אנשים קיפחו את חייהם שכאשר היית בים או סתם יושב במסעדה אנשים שמרו בחורים ועמדו במארב שעות וכו' כדי שתוכל להנות..עכשיו התור שלך מגיע לשמור להם על הילדים שלהם\אחים שלהם שגם ישבו במסעדה בסבבה מבלי שמחבל יעיף אותם באוויר...אל תחיה באשלייה יש עדיין גורמים שמנסים כמה שיותר לפגוע באזרחי מדינת ..

נכון שזה ק צת מתסכל לראות משתמטים חוקיים נהנים מהחיים בזמן שאתה טוחן שמירות אי שם אבל אל תסתכל עליהם סתכל על עצמך ותהיה גאה שתרמת 3 שנים למדינה שרבים קיפחו את חייהם בשבילה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ זה נכון שהמטרה טובה. הבעיה היא שהמדינה מדרדרת מדחי אל דחי, ולאדם הממוצע עדיף מבחינה רציונאלית לדאוג לעצמו. בסופו של דבר יבוא היום, שלמרות כל החינוך היפה לאידיאלים ואהבת הארץ, האנשים בעלי השכל בקודקודם יבינו שעדיף להם לעבור לחו"ל ולחיות בשקט ובשלווה, מאשר להשאר פה, על מנת שהמדינה שהם מגנים עליה תמצוץ להם את הדם.

שאף אחד בטעות לא יפרש אותי לא נכון - איני מעודד השתמטות באשר היא. ההשתמטות אינה פתרון למצב בו המדינה והצבא מצויים. לדעתי הפתרון צריך להיות מקצועי - מה שישפר הן את איכות כוח האדם שבו, הן יצמצם את כל תפקידי ההולכי בטל (הן בשירות החובה והן בקבע), והן ברגע שהצבא ישלם כסף למשרתיו הוא ידע לנצל אותם בצורה הטובה ביותר ולא יבזבז את זמנם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החרדי שגייסו במקומך-הוא עושה כנראה -לא?

איך הוא חי על חשבון המדינה?(אפשר גם :) )

פה בארץ האסירים חיים על חשבון המדינה-קייטנה כל היום אוכל מיטות מגורים על חשבון המדינה,לא עושים כלום.(ואלה שמגיעים לשם לא מגיעים מהחינוך החרדי ,אולי שווה להשקיע בחינוך?)

הקיבוצים-בגרעונות של מליארדים כבר שנים וכל פעם המדינה עושה קומבינות לכסות את החובות שלהם.

אבל הכי חשוב שהחרדים גונבים את הכסף של המדינה.אני מנסה להבין למה שאתה מקבל תקציב דרך משרד החינוך זה לא נקרא על חשבון המדינה ולחרדים אין זכות לקבל בית-ספר לילדים שלהם? למה לבתי ספר שמלמדים השמדת מדינת מותר לתת תקציב ולהם לא? (מותר להם לא לרצות תכנים מסוימים כמו שלא תוכל לכפות את החינוך הערבי ללמד יהדות ואת החינוך הדתי ללמד אסלאם)

אם כל הכבוד למה שאני מסכים או לא מסכים עם החרדים-צריך להיות ריאלי ולא לאכול כל פוליטיקה שדוחפים פה בארץ בתקשורת הכל כך חד צדדית שעושה את עבודתה בנאמנות רבה לאינטרסים של אלה שמעליה.

בגלל שלחרדים אין כח תקשורתי זה לא אומר שכל מי שיש לו פה לפתוח הוא צודק...כנ"ל לגבי הרבה דברים במדינתינו ה...(כיד הדמיון הטובה עליכם/ן)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא ברור למי אתה עונה, אתייחס למס' דברים.

החרדי שהולך ללמוד בישיבה/כולל מקבל קצבה חודשית בגובה דומה לזה שמשלם סטודנט שרוצה ללמוד באוניברסיטה.

החרדים והערבים מקבלים יותר כסף ככל שמשריצים יותר ילדים.

אין לי מושג מה קורה עם הקיבוצים, אשמח אם תפנה אותי לקישור רלוונטי.

תפקיד מערכת החינוך במדינה מתוקנת הוא בין היתר לאפשר לבוגריה להשתלב בחברה יצרנית, להיות נאמנים למדינה ולערכיה. מערכת החינוך החרדית אינה מקיימת אף אחד מן הדברים.

אין שום סיבה לתקצב בתי ספר שקוראים להשמדת המדינה. אני לא חושב שיש מישהו שהצדיק זאת. אין בעיה שכל זרם במערכת החינוך ילמד מה שהוא רוצה, בתנאי שילמד את כל הנדרש שיתקיימו הדברים בסעיף הקודם.

לא ממש ברור לי לאן אתה חותר. ניסית להראות שהחרדים הם לא בעיה? הם כן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שיש לך בעיה בתפישה של שירות בצבא... זה לא אמור לתת לך - זה אתה אמור לתת ומפה אתה יכול להתחיל לחשוב הלאה, זאת נקודת המוצא שצריכה להכנס לך לראש ולדעתי לכל אחד.

אני השתחררתי לפני שבועיים גם כן, הייתי בכפיר כל השירות בפלוגה ותיקה (חוץ מהכשרות), הייתי גם חובש וגם מ"כ אחרי זה וגם 4 חודש אחרונים מפלג... תשמע... השירות שלי היא ממש טוב, עבר לי טוב, לא היה תמיד קל, לא היה תמיד כיף אבל בגדול אני לא מצטער על רגע ששירתתי.

אם הצבא נתן לי משהו זה להכיר יותר טוב את המדינה ולהכיר יותר טוב את החברה וגם לדעתי לקבל דעה נוספת על המציאות של החיים שלנו.

הייתי עם אנשים ממש אחלה, אנשים שאני לא אשכח כל החיים, גם בקורסים וגם בגדוד שלי... נכון שבכל מסגרת יש את האידיוט ויש את זה שאתה לא אוהב... ככה זה בחיים (בעבודה/בבית ספר ואפילו ברחוב אז בטח שגם בצבא), אבל אם אתה בא בגישה טובה ויודע לעמוד על שלך כשצריך באמת שתסדר... זה לא כזה קשה, תעשה מה שהמפקדים אומרים ואל תריב ותשחק אותה שבוז כל הזמן ותעשה סרט על כל איזו שבת מסכנה שאתה צריך לסגור כאילו שבאמת אם השבת הזאת לא תהיה בבית השמיים יפלו וכל הזמן תחשוב למה למה וכמה וכמה... תכנס לראש שלך שאתה עכשיו (עוד מעט) בצבא ואתה תנסה להנות הכי הרבה מהשירות שלך, כמה שאפשר לקדם את עצמך בצורה אישית וכמה שיותר להשפיע בצורה טובה ואם זה כולל גם לסדר את החדר שלך בצבא כאילו זה היה החדר בבית, ולשמור על נקיון והיגיינה, ולא להיות רקוב כל היום... לדגם לך את החיים (ספות טלויזיה מערכות סטיראו מקרר... והשמיים הם הגבול), באמת שאפשר לעבור שירות בסבבה.

אני היום יודע הרבה דברים על עצמי שלא ידעתי לפני הצבא, למה אני מסוגל גם פיזית וגם נפשית, אני בנאדם הרבה יותר רגוע, אני לוקח דברים בפרופורציה...

אני מבין כמה חופש פעולה היה לי וכמה היוזמה שלי שינתה דברים ושדרגתי את הפלוגה שלי רמה אחת למעלה, אני מרגיש שהשארתי חותם רציני בסוף השירות שלי ולמרות שאני אישית לא הייתי בשתי המלחמות האחרונות, אבל כן... הרבה מהחארות שהיום רוצים לשחרר בעסקה זו או אחרת היה לי את הכבוד לאסוף אותם או להיות מעורב בדרך זו או אחרת.

לכל אלה שחיים בסרט של סיירת או ניירת או קרבי זה לא בשבילי צאו מהסרט הזה מהר ותבינו שאנחנו חיים במדינה הזאת בזכות הלוחמים שלנו ובזכות השב"כ והמוסד... בלי העבודה היומיומית של כל הגורמים האלה היינו היום עם הרבה יותר פיגועים ועם הרבה יותר הרוגים, מישהו צריך לעשות את העבודה הזאת, לדעתי זה גם חמור הורדת פרופיל לג'וב ודברים דומים... אני יכול להבין שלא כל אחד מתאים לקרבי, פגשתי גם הרבה אנשים שסיימו את השירות שלהם בקרבי ואני לא יודע מי נתן להם אבל כל אפס שמוותר לעצמו זה פשוט בזיון. בקרבי מתים. בצבא אנשים נהרגים... ואם אתה חי במדינה ואתה חושב שיש לך את המותרות הזאת לעשות ביד בזמן שאנשים בדיוק כמוך בדיוק בגיל שלך צריכים לההרג/להפצע/להסכן ולטחון ולא לראות את הבית הרבה רק כי זה לא בא לך... באמת שאתה חרא של בנאדם.

אני לא מבין את כל האנשים שמדברים איתי על אירופה ואמריקה ובאוסטרליה ככה ובניו זילנד ככה... מה אתם לא קוראים חדשות ? אתם לא שמים לב שיורים עלינו כל יום רקטות וכל יומיים יש נסיון פיגוע ?

באמת שאין לי בעיה עם אנשים שיורדים מהארץ, אני לא כזה לאומני כמו שאני אולי נשמע... אבל מי שכן חי פה ויודע מה קורה סביבו צריך להבין שזה המשחק בישראל והנה עוד מעט יום הזכרון יזכיר לנו את זה עוד פעם.

ובגדול, אני אישית כמעסיק כן הייתי נותן עדיפות לאנשים שהיו בקרבי ואני בטוח שזה נותן עדיפות, כל אחד יודע מה בנאדם שהיה בקרבי יכול לתת לעומת בנאדם שלא היה... ונכון שזה לא תמיד שחור לבן אבל בהרבה מאוד עבודות ועסקים יש לקרביים ולאנשים ששרתו שירות מלא במקום מכובד ולא היו איזה משק ממטרות עדיפות. שלא לדבר על כל אנשי המחשב וההי טק שכל כך הרבה מהם היו ביחידות בצבא שפשוט נקטפו אחרי זה והם מתפרנסים יפה, וככה גם טייסים כמובן וגם קצינים... קצין זה כמו מנהל, מי שהיה קצין ורואים עליו שיש לו ראש והוא בנאדם סבבה אני בטוח שהוא יקבל העדפה רצינית מאוד בהמון עבודות ואנשים כאלה גם יכולים ישר לקבל עבודת ניהול צוות.

לסיכום, תעשו , זאת חובה לא זכות.

נ.ב

דרך אגב אני מתל אביב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לאכול חרא במלוא מובן המילה.

תורנויות, שמירות, נקיונות, מסדרים, טפלש"ים, שירותים, סרסופים, עבודות רס"ר, אימונים, לגרז, לשמן, לילות לבנים, לישון מעט שעות...

?[br]פורסם בתאריך: 12.04.2009 בשעה 00:01:37


בוא אני אגיד לך ככה בזמנו גם לי לא בער להתגייס ... חשבתי למה לי ? יהיו מספיק שיעשו את העבודה חוץ ממני (תופעת ההשתמטות היתה פחות ניכרת כשאני התגייסתי) בסופו של דבר הלכתי לקרבי (למרות שהיתה לי ברירה).

אז עוד בחצי שנה הראשונה היה ממש גרוע ותמיד העסקתי את עצמי באיך לצאת מהצבא...ביום בהיר אחד חשבתי ... אולי נעשה משהו מועיל ואז שמתי לב שאני מוקף באנשים טובים שתוך חודש נעשו לחברים הכי טובים שלי מיותר לציין ששאר השירות עבר מהר מאוד.

וזהו יצאתי מהצבא,כמובן שעם החבר'ה ששירתי איתם שמרתי על קשר (שהכירו לי את אישתי)אבל הטוויסט קרה שיצא לי לדבר עם אמא שלי ושאלה אותי מה אני עושה הלאה (בתיכון לא היה לי חשק ללמוד בכלל וגם לא ממש למדתי למרות זאת הוצאתי בגרות מלאה סבירה-) כאמרתי שאני רוצה ללמוד ולעשות תואר אקדמאי היא לא האמינה ולאחר מכן שנינו הבנו שהצבא שינה אותי - 5 שנים לאחר אותה שיחה קיבלתי את התואר במשפטים (בהצטיינות) כמו כן הבגרויות שלי היו ברמה שאפשרו לי ללמוד .

כך שבמחשבה לאחר (כיום אני בן 33) הצבא הוא זה שסידר לי את החיים.

אני יודע שאני לא מייצג את הרוב אבל אני יודע שיש עוד רבים כמוני.

אני בדעה שסביר להניח שאת אותו השינוי היית עובר גם בלי הצבא אלא רק בגלל שהתבגרת במהלך הזמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתם פשוט חיים במדינה בה השירות הוא חובה ובגלל התפיסה היא כזו פרו-צבאית אצל הרוב. ברוב מדינות העולם השירות אינו חובה ורוב האנשים בעולם מעולם לא שירתו בצבא, והם מסתדרים לא רע בכלל, התבגרו ולמדו תארים אקדמיים בלי שהצבא "יבגר אותם או יפתח להם עיניים".

אני לא חושב שזה קשור דווקא לשירות חובה אלא יותר למצב הביטחוני.

אני לא זוכר איזו מדינה זו, אבל יש גם מדינה אירופאית עם שירות חובה ואני לא חושב שהאוכלוסיה שם היא מיליטנטית במיוחד.

אני מנחש טיפולים שבועיים.

שזה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא חושב שזה קשור דווקא לשירות חובה אלא יותר למצב הביטחוני.

אני לא זוכר איזו מדינה זו, אבל יש גם מדינה אירופאית עם שירות חובה ואני לא חושב שהאוכלוסיה שם היא מיליטנטית במיוחד.

שזה?

באוסטריה וגרמניה חייבים לעשות שירות לאומי כלשהו אפשר גם ... אני כמעט בטוח בזה...

ומה שכן בפינלד חייבים 8 חודשים .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש שמועה שבשוויץ יש שירות חובה.

יש שירות חובה (לא יודע של כמה זמן), בנוסף, הם מקבלים תוכנית מילואים של איזה 30 שנים ונשק צמוד עד השחרור או משו כזה.

אני יודע בוודאות שיש שנה וחצי (18 חודשים) חובה בגרמניה (אם כי לפי מה שאני יודע, רק ביחידות עורפיות בתוך גבולות המדינה וקל מאוד "להשתמט" שם, וזה אפילו די מקובל. כדי להיות לוחם צריך להתנדב וזה כמו מקצוע). גם באוסטריה יש, וביוון. מעבר לכך בשאר מדינות אירופה אין (אלא אם אתם מחשיבים את רוסיה ותורכיה כאירופה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבין...למה לתת העדפה ליוצאי קרבי?אולי מישהו לא יכול להיות קרבי,אבל היה ב8200 במודיעין וזה אומר שיש לו ראש ויכולות ורצון והכל והוא יכול להגיע לדרגה מתקדמת בעבודה,אז למה לא לתת לו את אותם דברים שנותנים ליוצאי קרבי?גם 8200 מצילים חיים רק שתדעו...כל אלה שיושבים בהאזנות וכו' זה רק כדי שלא יהיו לנו כאן פיגועים

זה שהשתחרר לפני שבועיים קקודם כל אתה משוחרר טרי סחטיין עליך ומגיע לך מזל טוב!

דבר שני כל מה שאמרת כאן אני מקבל:מדינה קטנה,צריך ,צריך לשמור וצריך להגן

אז מה...באירופה אין מדינות קטנות?קפריסין לא מדינה קטנה?איטליה לא מדינה קטנה?למה שם אין להם חוק שירות ביטחון?

ולהיפך,לא שאני פוסל את זה,אני כן רוצה ללכת לצבא אבל אתם יודעים הרצון מלווה בחששות,מי יהיה איתי שם?איפה אני אשרת וכו'

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר להגיד שהצבא נותן יתרונות לחיים האזרחיים, אבל מצד שני אלא אם כן התנסית בדברים יוצאי דופן, אפשר להגיד ששלוש שנים מקבילות באזרחות היו שוות ערך לפחות מבחינת הניסיון שאתה צובר בחיים.

לדעתי אדם שמתגייס לצבא צריך מבחינה מסויימת לנתק את עצמו מהמחשבות האלה של מה זה ייתן לי או מה אני מרוויח מזה וכו' משום שלשירות הצבאי יש השלכה הרבה יותר גדולה מאשר מה אני כבן אדם מרוויח. קשה לי להאמין שאני בתור לוחם חי"ר שיסיים את השירות שלו עוד 10 חודשים אהייה בעל ייתרון על מקבילי ששלוש שנים מחייו הקדיש לטובתו האישית.

דבר אחד שבוודאות אפשר להגיד זה שבצבא חווים דברים מיוחדים, חברויות אמיתיות, מצבים קיצוניים וכו'.

בקיצור, מה שאני מנסה להגיד זה שצריך באיזשהי מידה לנתק ממך את המחשב של מה ייצא לי מזה ולהבין שאתה משרת את המדינה בשלוש שנים האלה ולא היא אותך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...