מצלמה קומפטית או מקצועית - עמוד 2 - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מצלמה קומפטית או מקצועית


zion789

Recommended Posts

אוקיי,

רק עוד משו קטן אני מאמין(הוא פשוט משגע אותי)

אתה יכול לעשות לי השוואה בין הK200D לבין הK2000 היתרונות והחסרונות של כל אחת כמו ששלחת לי בלינק..כדי שיידע אם ההבדלים זניחים - הוא מסתכל על הפרטים הכי קטנים.

אני מאוד מאוד מודה לך וסליחה על השיגוע

תודה רבה רבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

מה עוד חסר לך מעבר לדברים שכתבתי קודם? תזכורת:

אני לא מאוד מתלהב מה-K2000 (בהשוואה ל-K200D), אבל במחיר הזה אין ספק שהיא נותנת תמורה מעולה, יותר מאשר כל מצלמת DSLR תקציבית אחרת. היתרון העקרי שלה הוא בקומפקטיות, ולפי הדיווחים - בפוקוס מהיר יותר מזה של ה-K200D. מבחינות אחרות היא מייצגת נסיגה. היא בנויה פחות טוב, יש לה ממשק פחות נוח (אין כפתור ירוק, אין מסך עליון), יש פחות חיישני פוקוס, רק אחד מהם מוצלב (בהשוואה ל-9 ב-K200D) ואפשר לבחור ידנית רק בחיישן הפוקוס המרכזי. גם עדשת הקיט שאיתה היא מגיעה היא עדשה שבנויה פחות טוב מזו שמגיעה עם ה-K200D (ביונט פלסטיק כמו בניקון ובקנון, מול ביונט מתכת בעדשת הקיט הרגילה של פנטקס), מגן שמש לא כלול במחיר

בוא נעשה את זה פשוט - אם בגלל העלות של ה-K200D הוא יוותר על עדשת הטלה, אז זו תהיה טעות. במקרה כזה ה-K2000 תהיה קנייה יותר הגיונית, כי ההבדל שעושה עדשה כזו יהיה משמעותי בהרבה (לצרכים של אותו חבר) מאשר ההבדלים בין שתי המצלמות. לעומת זאת, אם כן יש לו אפשרות לקנות K200D מבלי לוותר על עדשת הטלה, אז זו האופציה המועדפת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממה שאני רואה חיישני הפוקוס ווהצלבות זה ההבדל העיקרי בינהם...?

זה לא ההבדל היחידי, אבל זה הדבר העקרי שמפריע לי ב-K2000.

מה זה בכלל ולמה זה כל כך שימושי שאתה היית מעדיף ת הK200D על פני הK2000 ???

לחיישנים צידיים יש כמה יתרונות על החיישן המרכזי:

1. ניתן להשתמש בהם בצילום נושאים בתנועה וכך להבטיח שהנושא לא יהיה ממורכז (ב-90% מהמקרים, נושא ממורכז = קומפוזיציה גרועה)

2. הם מאפשרים להקטין את מידת הקימפוז מחדש שדרושה לאחר פעולת הפוקוס, וכך להקטין בעיות חדות מסויימות (ודי נדירות יש לומר).

ואם בוחרים במצלמה עם חיישנים צידיים, עדיפים בפירוש חיישנים מוצלבים שרגישים לשני סוגי הקווים - גם אופקיים וגם אנכיים. כאן יש ל-K200D יתרון גדול על כל המצלמות בקבוצה. רובן כוללות חיישן מוצלב אחד בלבד - המרכזי. ב-K200D יש 9 חיישנים מוצלבים מתוך 11.

ב-K2000 יש חיישנים צידיים, אבל לא ניתן לבחור בהם בנפרד (רק במרכזי), ואין חיווי לחיישן הנבחר כשהמצלמה מוגדרת לבחירה אוטומטית. מבחינתי זה הופך אותה למצלמה שבאופן מעשי כוללת חיישן אחד בלבד. זה חיסרון, אבל אני מעריך שוויתור על עדשת טלה יהיה חיסרון גדול יותר במקרה של החבר שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה,אני מעריך שלא תהיה לי בעייה אם אני לא אצלם עם החיישנים הצידיים - זה לא הכי קריטי

אורן,

לגבי העדשה שהמלצת לי...

ביקשתי עדשה שאני אצלם בה בתנאי תאורה ירודים אפילו...וכמו שאני רואה מפתח הצמצם שלה לא משהו F/ 4-5.6

אתה בטוח שהיא טובה?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-18-55 DA-L שמגיעה עם ה-K2000 דומה באיכות האופטית ובבניה לעדשות קיט אחרות. לעומת זאת, ה-18-55 DA שמגיעה עם ה-K200D כוללת את אותה אופטיקה, אבל הרבה תכונות שלא קיימות בד"כ בעדשות קיט, כולל ב-DA-L:

- ביונט מתכת

- מגן שמש

- סקאלת מרחקים

- מנגנון שמאפשר ביצוע פוקוס ידני בכל רגע

כמובן שמבחינת טווח צמצמים עדיין מדובר בעדשת קיט, אבל אם אתה רוצה עדשה עם צמצמים פתוחים יותר תצטרך להגדיל מאוד את התקציב.

עריכה: התכוונת ל-70-300? אם כן, אז התשובה זהה. אם אתה רוצה עדשה עם צמצמים פתוחים יותר תצטרך להגדיל מאוד את התקציב. בתקציב שלך אין עדשת טלה טובה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העדשות קיט שבאות עם הK2000 יכולות לעמוד בתנאי אור ירודים בלי פלש?

אם לא תוכל להמליץ לי על אותו טווח של עדשות בעל מפתח צמצם של לפחות F /2.8 ?(אני מאמין שזה מספיק לתנאי אור כאלה)

ולגבי עדשות ה70-300 כמה יעלו לי העדשות עם מפתח צמצם של F/ 2.8 לפחות

עזוב את התקציב שנייה(תמליץ לי על משהו לא יקר וטוב),או שעדיף כבר להשקיע בפלש חיצוני כבר לתנאי האור הירודים?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העדשות קיט שבאות עם הK2000 יכולות לעמוד בתנאי אור ירודים בלי פלש?

זה תלוי ברמת התאורה, בנכונות שלך לעלות ל-ISO גבוה ולקבל תמונות רועשות יותר, ברמת רעידות היד שלך (גם למייצב יש גבול) וברמת התנועה בנושא. אין ספק שעדשות כאלה הרבה פחות מתאימות לצילום בתנאים כאלה מאשר עדשה עם צמצם 2.8.

אם לא תוכל להמליץ לי על אותו טווח של עדשות בעל מפתח צמצם של לפחות F /2.8 ?(אני מאמין שזה מספיק לתנאי אור כאלה)

טמרון 17-50/2.8. אני לא רואה איך תוכל לקנות אותה ביחד עם עדשת טלה וגוף מבלי להכפיל פחות או יותר את התקציב.

ולגבי עדשות ה70-300 כמה יעלו לי העדשות עם מפתח צמצם של F/ 2.8 לפחות

אין 70-300/2.8. יש 120-300/2.8, והיא עולה יותר מ-16,000 ש"ח. ואם אתה מוכן לאבד צמצם אחד, אז יש 100-300/4.0 שעולה "רק" 7500 ש"ח.

עזוב את התקציב שנייה(תמליץ לי על משהו לא יקר וטוב)

מצד אחד אתה כותב "עזוב את התקציב" ומצד שני "תמליץ על משהו לא יקר"? איך שני אלה מתחברים? ???

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי בוא נעשה סדר בדברים...

אני לא מתכווווון שיהיו לי רועשוות(בתנאי שיהיו הם יעברו עיבוד מסיבי בפוטושופ,למרות שאני לא חושב שעם רעש מסיבי הם יהיו חלקות),השאיפה לאסא כמה שיותר נמוך וכמו שזה נראה אני לא אצליח(אני יהיה חייב להעלות האסא בתקווה שיהיה פחות רעש וכך אני אוכל להוריד אותו בעזרת Noise Ninja ואחרות).

עוד נקודה,לגבי הייצוב של התמונה - אני כנראה יהיה חייב להוסיף חצובה לכל העסק כדי לצלם את הגלישה.רעיון נוסף שחשבתי עליו עקב תנאי האור הירודים הוא - פלש חיצוני - אתה חושב שהוא יעזור בתנאי תאורה ירודים יותר מאשר להשקיע על עדשה עם צמצם F/ 2.8 ?(אני מדבר על צילום מטווח קרוב כמובן עם עדשות הקיט הרגילות)

כמו שאני רואה לKM יש יתרון מובהק באסא ויש מצב שאפשר לרכוש אותה על חשבון הAF המעפן שלה?

שורה תחתונה - אני אצטרך למתוח את התקציב אבל השאלה בכמה?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מתכווווון שיהיו לי תמונות רועשוות(בתנאי שיהיו הם יעברו עיבוד מסיבי בפוטושופ,למרות שאני לא חושב שעם רעש מסיבי הם יהיו חלקות),השאיפה לאסא כמה שיותר נמוך וכמו שזה נראה אני לא אצליח(אני יהיה חייב להעלות האסא בתקווה שיהיה פחות רעש וכך אני אוכל להוריד אותו בעזרת Noise Ninja ואחרות).

כוונות לחוד ומציאות לחוד. בצילום ללא פלאש באור חלש צריך לעיתים לעלות ל-ISO גבוה, ואז מקבלים רעש. אם משתמשים בתוכנה להסרת רעש מקבלים אובדן פרטים.

עוד נקודה,לגבי הייצוב של התמונה - אני כנראה יהיה חייב להוסיף חצובה לכל העסק כדי לצלם את הגלישה.

בצילום באור יום עם עדשת 300 מ"מ לא חייבים חצובה, בטח לא במצלמה עם מייצב.

רעיון נוסף שחשבתי עליו עקב תנאי האור הירודים הוא - פלש חיצוני - אתה חושב שהוא יעזור בתנאי תאורה ירודים יותר מאשר להשקיע על עדשה עם צמצם F/ 2.8 ?(אני מדבר על צילום מטווח קרוב כמובן עם עדשות הקיט הרגילות)

פלאש חיצוני ייספק לך תוצאות מעולות גם עם עדשות קיט ואפילו עם מצלמות קומפקטיות שכוללות תושבת לפלאש. עם זאת, פלאש כזה לא יעזור לך לקבל תוצאות טובות במקומות פתוחים (שבהם לא ניתן להקפיץ את האור שלו מקיר/תקרה) והוא לא יעזור לך לקבל עומק שדה מצומצם. את שני אלה תקבל עם עדשה עם צמצם 2.8.

כמו שאני רואה לKM יש יתרון מובהק באסא ויש מצב שאפשר לרכוש אותה על חשבון הAF המעפן שלה?

יתרון מובהק על איזו מצלמה? מבחינת איכות תמונה היא לא שונה מהותית ממצלמות אחרות בתקציב. ההבדלים הם בגדר ניואנסים, וניתן לשנות אותם לכאן ולכאן ע"י שינוי הגדרות במצלמה. לברירות המחדל אין בעצם שום משמעות מעשית.

לגבי ה-AF, אל תשכח שהוא אמנם מוגבל בכל מה שקשור בכמות החיישנים, אבל מבחינת מהירות עבודה עם החיישן המרכזי המצלמה דווקא טובה מאוד, ועולה לא רק על ה-K200D אלא אפילו על ה-K20D. ראה הדגמה בקליפים שבדף הזה.

שורה תחתונה - אני אצטרך למתוח את התקציב אבל השאלה בכמה?

אם תגדיר מה הצרכים ועל מה אתה לא מוכן להתפשר אפשר יהיה לעזור לך למצוא ציוד שעונה על הדרישות במינימום כסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על ההסבר המפורט :)

לעיניננו,

*איך הKM תתפקד בISO גבוה - הוא סביר או שיש רעש שנצפה בעין בלתי מזויינת?(יש דוגמאות?) או שהK200D תתפקד יותר טוב באסא נמוך מאשר הKM בתנאי תאורה ירודים?

*יש תוכנות ש "שומרות" יחסית על הפרטים מלבד NOISE NINJA באופן הטוב ביותר?

*כמה תעלה לי עדדשת 2.8 לצילום בתנאי ירודים (אתה חושב שזה מספיק או לרדת לצמצם יותר פתוח) - עדשת הקיט באורך מוקד המקורי שבא עם המצלמה או משהו קרוב אליו?

*לגבי פלש חיצוני - איזה סוג אני אצטרך? וכמה הוא יעלה? - אני מדבר על פלש טוב וקנייתו תתבצע כנראה בחו"ל.

*כנראה שהסברתי את עצמי מבחינת מתיחת התקציב - לא אתפשר על איכות תמונה,אני אצלם חברים, נוף(שחלקם יהיו בתנאי תאורה ירודים כגון: שקיעה וצילומי לילה) וכו' - אני מאמין שזה מספיק

תודה רבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

*איך הKM תתפקד בISO גבוה - הוא סביר או שיש רעש שנצפה בעין בלתי מזויינת?(יש דוגמאות?) או שהK200D תתפקד יותר טוב באסא נמוך מאשר הKM בתנאי תאורה ירודים?

היא תתפקד לא פחות טוב ממצלמות אחרות עם חיישן APS-C, ודומה מאוד ל-K200D. יש שליטה על עוצמת הסרת הרעש, כך שתוכל להתאים אותה להעדפות שלך. מבחינת פלט החיישן, ה-K200D (ומן הסתם ה-KM שמשתמשת באותו חיישן) אפילו מעט טובה יותר מאשר המתחרות, אבל לא מדובר לדעתי בהבדלים שאמורים להכריע בקנייה של מצלמה.

*יש תוכנות ש "שומרות" יחסית על הפרטים מלבד NOISE NINJA באופן הטוב ביותר?

התוכנה המועדפת עלי היא Noiseware.

*כמה תעלה לי עדשת 2.8 לצילום בתנאי ירודים (אתה חושב שזה מספיק או לרדת לצמצם יותר פתוח) - עדשת הקיט באורך מוקד המקורי שבא עם המצלמה או משהו קרוב אליו?

טמרון 17-50/2.8 היא עדשה נהדרת עם יתרון של שני-שליש צמצם עד שני צמצמים על עדשת הקיט (תלוי באורך המוקד). היא עולה בערך 1900 ש"ח.

*לגבי פלש חיצוני - איזה סוג אני אצטרך? וכמה הוא יעלה? - אני מדבר על פלש טוב וקנייתו תתבצע כנראה בחו"ל.

פנטקס AF540FGZ הוא כנראה הפלאש הטוב ביותר שניתן להשיג כיום לפנטקס (אם כי יש חסידים גם למץ 58‎-‎AF1 שלא נמכר בארץ ושעולה אפילו יותר מהפנטקס). סיגמה EF530DG Super כולל תכונות דומות, אבל לא עולה הרבה פחות ולכן עדיף לדעתי ללכת על הפנטקס (פחות סיכוי לבעיות תאימות בעתיד). סיגמה EF530DGST עולה משמעותית פחות וכולל את כל התכונות ההכרחיות (עוצמה טובה, זוויות סיבוב מלאות, P-TTL), אבל חסר תכונות מתקדמות יותר כגון תמיכה בפלאש אלחוטי או בסטרוב. רק אתה יכול להחליט האם ההבדלים מספיק חשובים לך כדי לעלות לדגמים היותר יקרים.

קריאה מומלצת מאוד בנושא: Pentax P-TTL Hot Shoe Flash Comparison

*כנראה שהסברתי את עצמי מבחינת מתיחת התקציב - לא אתפשר על איכות תמונה,אני אצלם חברים, נוף(שחלקם יהיו בתנאי תאורה ירודים כגון: שקיעה וצילומי לילה) וכו' - אני מאמין שזה מספיק

לנושאים האלה אפשר לקבל תוצאות מעולות גם עם עדשת הקיט, בתנאי שתסגור צמצם ל-8 או 11. בצילומים של נופים ליליים אין בעיה עם צמצמים כאלה סגורים, כי אפשר להשתמש בחצובה. ובצילומים של אנשים במקומות חשוכים אפשר להשתמש בהרבה מקרים בפלאש מוקפץ. כמובן שתהיה מוגבל בצילומים שבהם תרצה להשתמש באור הקיים ולקבל מהירויות תריס סבירות בצילום מהיד, אבל אני לא חושב שהגיוני לרוץ ולקנות עדשה יקרה כמו ה-17-50/2.8 לפני שאתה רואה שאתה לא יכול להסתדר בלעדיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סליחה על התגובה המאוחרת הייתי בטיול...

*לגבי הפלש החיצוני - ארצה שתכוון אותי לפלש הרצוי שאני אצטרך -אני צריך אותו אך ורק לתנאי תאורה ירודים, כלןמר שיכלול הקפצות מהתקרה וכו' וכו'...אני לא חושב שאצטרך תכונות כמו סטרוב(שאני אפילו לא יודע מה זה)זרקת פה דגמים ואני "טובע בים".

*נושא אחר שחפרתי קצת עליו אצל חנויות צילום - הם משום מה הציעו לי שבתור מתחיל עדיף לי ללכת על אולימפוס,למה עדיף לי ללכת עליהם,האם הם יותר טובות מהפנטקס? אני אשמח להשוואה מקיפה

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...