קנון הכריזה על מצלמה חדשה - Canon EOS 500D - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קנון הכריזה על מצלמה חדשה - Canon EOS 500D


Access Denied

Recommended Posts

לא לגמרי מדוייק..

למראית עין זה נראה כמו 450 עם (שכבר נותן יתרון מסויים שאין ב-40D)

אבל מה שלא ראית כנראה זה שהם החליפו את המעבד מה-digic3 ל-digic4 החדש

יכול להיות שזה לא יתן הבדל גדול ויכול להיות שכן..

כדי להיות יותר חכמים צריך לחכות לביקורת נורמלית שכנראה תצא עוד איזה חודש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-450D היא טובה מאוד, כך שתוספת הווידאו לבדה מספיקה כדי להפוך את ה-500D למצלמה עדכנית ואטרקטיבית. הרבה תכונות לא חסרות בה - מייצב בגוף, מסך מפרקי, חיישנים מוצלבים נוספים, כיול עדשות AF ואולי גלגלת נוספת. רוב התכונות האלה לא קיימות ב-D90, כך שלפחות עבור הקהל שמוכן לקנות רק קנון או ניקון ה-500D היא יותר מתחרותית. עם ה-$200 שמפרידים בינה לבין ה-D90 אפשר לקנות ציוד נוסף שיהיה הרבה יותר משמעותי מההבדלים בגוף, למשל עדשת טלה או חיצוני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כנראה שאתה צודק.. בסופו של יום קנון רואה בעיניים רק את ניקון, כי שתיהן שולטות בכ-90 אחוז מהשוק היעודי למצלמה כמעט שווה בשווה.

ובכשמים את ה-500 החדשה ראש בראש על הניקון יש לה יתרונות אפילו בגזרת הוידאו לבדו (FULL HD שאין בניקון)

אני מאמין שניקון תוריד את מחיר ה-D90 בתגובה ליציאת המצלמה.. ואז תהיה תחרות יותר קשה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לה שום יתרון בגזרת הוידאו מהסיבה הפשוטה ש20FPS לא מתאים לשום דבר.

כך ש1080P אצלה לא בא בחשבון, 720P זו הרזולוציה של הD90 (וMJPEG הרבה יותר קל לערוך למי מביננו שלא עובד על MAC).

קנון נוהגת להגביל את ביצועי הוידאו של מצלמות הסטילס מתוצרתה כדי לא לפגוע במכירות של מצלמות הוידאו שלה.

עדות מצויינת לכך היא הD5 MARKII שהיא לא יותר מצעצוע בכל הקשור לוידאו -

אפילו שמדובר בחיישן FF שלא רואה ממטר מצלמות וידאו במחירים גבוהים בהרבה (והתמונה עצמה אכן מצויינת) - לא ניתן לעבוד איתה.

הפורמט שבו היא שומרת את הקבצים הוא קונטיינר של MOV ופריימרייט של 30 פריימים לשנייה בדיוק (לא 29.97 - שהוא הtimeline הנכון של NTSC).

אז אי אפשר לערוך את התוכן בצורה סבירה (http://eugenia.gnomefiles.org/2008/09/21/vegas-workflow-with-the-5d-markii), אי אפשר לצלם במהירויות אפקטיביות לקולנוע (24FPS) ובנוסף אנחנו מקבלים מצלמה שאיננה ידנית לחלוטין במצב הוידאו.

בשביל זה חברה, לא זורקים 2600 דולר - במחיר הזה אני יכול לקנות מספר מצלמות ש-כן- ניתן להשתמש בהן לוידאו.

גם במחיר של הקנון החדשה ניתן לקנות מצלמת סבירה בהחלט וציוד היקפי.

כל מצלמות הסטילס הללו נחמדות על הנייר, אבל עד שתצא מצלמה רלוונטית לוידאו באמת - הן תשארנה נחלתם של אותם אנשי סטילס שרוצים להרגיש "עם" אפילו שהם בלי (בדיוק אגב, כמו היכולת שלי לצלם סטילס עם מצלמת , לעומת מצלמת סטילס פרופר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי שרוצה מצלמת קונה .. הרעיון פה הוא לקבל יתרון X בקנייה של מוצר שמבצע Y

וכל מה שדובר הוא בהשוואת הוידאו של מצלמות סטילס

את תקח את זה קשה מדי אם זה לא טוב כמו מצלמות יעודיות :smile1:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-500D היא מצלמת חובבים. מצב הווידאו שלה לא אמור לספק פתרון לצלמים מקצועיים, אלא לחובבים שמעוניינים מדי פעם לצלם סרטון בטיול או בארוע משפחתי. אם לאלה היא תחסוך את הצורך במצלמת ווידאו ביתית, אז אפשר יהיה להתייחס לפיצ'ר הזה כאל הצלחה.

ובוודאי שעבור אלה שהסתפקו עד היום בווידאו של מצלמת סטילס קומפקטית (בד"כ 640x480x30 עם קידוד MJPEG) הווידאו של ה-500D צריך להיות יותר ממספק. לצילום סרטונים של המשפחה בחופשה לא צריך יותר מה-720P מקודד ב-H.264 (‏1280x720x30) שהקנון הזו נותנת. יש נושאים אחרים שדורשים בדיקה, למשל כמה באמת איטי הפוקוס האוטומטי והאם קהל היעד של המצלמה מסוגל להתמודד עם פוקוס ידני כשצריך, האם שומעים בסרטונים את רעש המנועים של המייצב ושל הפוקוס האוטומטי (בעדשות שונות), האם ניתן לשלוט על WB וחשיפה, או מהי איכות הסאונד. אבל למרות כל סימני השאלה האלה אני אופתע אם המצלמה לא תאפשר לצלם ווידאו שייספק את קהל היעד שלה. ימים יגידו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם כך - למה לדבר על FULL HD?

יש שיטענו שגם 640 על 480 מספיק כדי לצלם סרטון בטיול או ארוע משפחתי אבל היום זה כנראה לא כך.

אם למצלמה יש פיצ'ר שהוא לחלוטין לא שימושי - אין להתייחס אליו כשיקול בקנייה.

וחס וחלילה לא דיברתי על פתרון לצלמים מקצועיים, אני מדבר מנקודת מבט של חובב. צלם מקצועי צריך מצלמת וידאו שגם נוחה לתפעול ועל זה אנחנו בכלל רחוקים מלדבר בכל הקשור למצלמות הללו.

כצלם סטילס, היית קונה DSLR שלא מאפשרת -שום- שליטה ידנית? גם כ"חובב" מוחלט ולא צלם שמרוויח ממלאכתו אני בספק שהיית מסכים לדבר כזה.

לא כן?

מי שמחפש יתרון X בקנייה של מוצר שמבצע Y - צריך לחכות לPANASONIC GH1 -

http://www.dpreview.com/news/0903/09030315panasoniclumixdmcgh1.asp

מצב הוידאו שלה, לפחות על פי הנתונים היבשים - בהחלט יכול להיות שימושי בהרבה מהמתחרות.

אגב, פוסט מצויין שמגדיר היטב את נושא הוידאו במצלמות DSLR - http://prolost.com/blog/2009/3/25/attention-canon-nikon-video-dslrs-are-not-for-who-you-think.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Zed אתה מפספס את הנקודה.. פנסוניק היא חברה זניחה במושגים של השוק.. אולי 0.5 אחוז משוק ה-entry level DSLR במכירות וגם זה בלחץ ולא בטוח בכלל

מה לעשות שאת קנון מעניינת חברה אחת וזו ניקון (לכל אחת נתח של כ-40-45 אחוזים בשוק)

ובארסנל הפתרונות שיש לניקון, היחידה לתמוך היא ה-D90.

ה-500D נוצרה לנישה הזו - לתת פייט ראש בראש ל-D90 על כל מה שיש בזה.. זה שהוידאו של ה-GH1 יותר טוב משתיהן מעניין את ניקון או קנון כמו קליפת השום.

ברזולוציה הזו, של שתי מצלמות ראש בראש (מה לעשות שרוב הצלמים לא יחשיבו כפרמטר רציני בקניית DSLR) הקנון כנראה לוקחת.

אתה צריך להבין שהשוק לא מתנהג בהגיון טהור אלה יותר כמו עדר. כולם הולכים אחרי המשכוחית בלי לשים לב אם יש מוצר טוב יותר

(ע"ע פנטקס K200 מול ניקון D60/80).

ולא מדובר פה על פיצ'ר שובר שוק שיתן לקנון יתרון מכריע, אלא איזון ליציאת ה-D90 של ניקון.. הוידאו הוא יותר בשביל ה-"הייפ" והשם של המוצר.

לא הבנת את מה שאמרתי בקטע של X ו-Y.. הכוונה היית שאני קונה מוצר שעושה פעולה כי זה מה שאני מחפש וצריך!

אם אני בא לקנות מצלמת DSLR אני לא מחפש מצלמת .. אבל אם במקרה יהיה שם גם , בתוך לקוח אני אעדיף את המצלמה הזו!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם כל הכבוד, אני לא חושב שאני מפספס כלום.

אני לא מדבר על מכירות עתידיות בפועל, אני מדבר על המוצר.

זה שפנסוניק זניחה בנושא מכירות זה סבבה - אני באמת לא מדבר על האספקט הנ"ל.

כל מה שאמרתי, בפשטות - שמדובר בבדיחה בכל הקשור לוידאו.

משום מה אתה חושב שיש לי ויכוח איתך על מה ניקון או קנון חושבות, או על משמעות השוק של המצלמה הנ"ל - אבל מעולם לא דיברתי על האספקטים הללו, ולמען האמת אני לא מבין מה הצורך להתעסק בהם.

למי אכפת איך הMASS MARKET מתנהג? אנחנו פה בHWZONE - אנחנו לא מייצגים או מעוניינים לייצג צרכן הדיוט, בדיוק בשביל זה יש פה אנשים שכן יש להם מושג בנושאים הנידונים. אם הדיון שלך נוגע בכל הקשור להייפ, מכירות עתידיות וכו' - אזי סליחה, אלו לא הדברים שאני מעוניין לדבר עליהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזו אלטרנטיווה טובה יותר יש לך להציע למי שמחפש מצלמת DSLR בתקציב של ה-500D ורוצה להיות מסוגל לצלם ווידאו באיכות שמספיקה (לדעתך) לצילום משפחה וטיולים? אשמח אם תנקוב בדגם של DSLR ספציפית ושל מצלמת כיס או מצלמת ווידאו קטנה שיתנו לדעתך שילוב טוב יותר מהקנון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אמליץ לחכות שהGH1 תצא, כי על פי הנתונים היא בהחלט מספקת וידאו שימושי ונוח לעבודה -

AVCHD, אוטופוקוס במצב וידאו, 60FPS ב720P ו24FPS ב1080P.

כיום -אין- מצלמת DSLR שמספקת וידאו סביר ונוח לעריכה.

על כן, אני בהחלט חושב שמי שמחפש וידאו באיכות סבירה - צריך לקחת מצלמת וידאו, אפילו פשוטה, בנוסף למצלמת הסטילס שלו.

אם אין שום ברירה מלבד להשתמש במצלמת סטילס לשתי המטרות, אזי הקנון אופציה, אבל באותה מידה גם סדרת Z של KODAK, והD90 עצמה שלפחות את הקבצים שלה - ניתן לערוך בקלות על .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אמליץ לחכות שהGH1 תצא, כי על פי הנתונים היא בהחלט מספקת וידאו שימושי ונוח לעבודה -

עם תג מחיר של $1500, מוטב שתהיה כזו, אבל בגלל שהיא חורגת מהתקציב היא לא עונה על הדרישות שתיארתי.

כיום -אין- מצלמת DSLR שמספקת סביר ונוח לעריכה.

מה לא סביר בווידאו 720P של ה-500D בהשוואה לווידאו שחובבים מקבלים כיום ממצלמות סטילס קומפקטיות? אילו מגבלות קיימות בו בכל הקשור לעריכה בהשוואה לווידאו שאותם חובבים מקבלים כיום מהמצלמות הקומפקטיות שלהם? ואיזה אחוז מהם לדעתך בכלל עורך את הסרטונים שהוא מצלם בטיולים או בארועים משפחתיים? ההערכה שלי היא שמדובר במיעוט זניח. רובם מתעצלים לעשות זאת, או חסרים את הידע והמיומנות.

על כן, אני בהחלט חושב שמי שמחפש באיכות סבירה - צריך לקחת מצלמת , אפילו פשוטה, בנוסף למצלמת הסטילס שלו.

ואם חוזרים ל-500D, איזה שילוב של שתי מצלמות (DSLR + לווידאו) ייתן לדעתך פתרון טוב יותר מבלי לחרוג מגבולות התקציב (ורצוי גם מבלי לדרוש תיק צילום גדול יותר)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חובבים שצריכים וידאו, קונים מצלמות וידאו קומפקטיות - שהן, טובות בהרבה בכל מצלמת DSLR שמספקת וידאו.

מה לא סביר אתה שואל?

אין שום דבר -כן סביר- במצלמה שמספקת וידאו ברזולוציה נמוכה יותר מCAMCORDER ממוצעת, בפורמט שאינו סטנדרט בשוק ולא ניתן לערוך אותו בשום תוכנת עריכה של (רק FCP מקבל MOV/H264 ועורך אותו בזמן אמת ללא צורך בהמרה) ,מקליטה מקסימום 12 דקות רצוף (אני מתבסס על הCANON D5 MK2, ואין לי סיבה להניח אחרת כל עוד לא צויין אחרת בשום מקום) ונוחה לתפעול הרבה פחות מכל camcorder בנמצא.

כל camcorder בטווח של מספר מאות דולרים, עושה הרבה יותר מהD90, 500D ואפילו הD5 MARKII. יהיה זה מצלמת פלאש כמו הHD2000 של סניו (600 דולר), מצלמת HDV כמו הHV20/30 של קנון (כ500+ דולר),או מצלמת כונן קשיח כמו הHD40 של JVC (וכל אלו מצלמות סטילס, לצורך העניין - במידת הצלחה זו או אחרת).

לא צריך שום ידע ומיומנות מיוחדת כיום, לקחת מצלמת HDV לחבר למחשב ולערוך עריכה בסיסית בWINDOWS MOVIE MAKER, יש שלל סרטוני שמוכיחים שמדובר בתופעה שכיחה. מעבר לכך, מכיוון שפה לא מדובר בפורום של אנשים שאפילו WMM מפחיד מדי עבורם (אני מקווה) - אני לא יכול להמליץ על מצלמה מסורסת שנחותה משמעותית מכל camcorder בסיסית.

אם נחזור ל500D, אזי כפי שציינתי - אין לה שום יתרון ממשי על D90 וסדרת Z של KODAK בכל הקשור לוידאו.

אז אין לי שילוב שנותן פתרון טוב יותר, פשוט יש שילובים זמינים שנותנים פתרון שווה ערך בשלל טווחי מחיר.

ובהנתן העובדה כי יש פתרונות זהים - אני לא מרגיש צורך להתלהב יתרה מה500D. מנקודת מבט של איש "זו סתם עוד D90".

לעומת זאת, אם עולים שלב בתקציב לGH1 - בהחלט שיש פתרון היברידי, שנותן פייט טוב לcamcorders בטווח כספי של עד 2000 דולר - וגם זה כרגע, רק על הנייר.

במקביל, אשאל אותך איזה camcorder נותנת לי סטילס טוב? מה אני אעשה עם אני צריך סטילס טוב ואני רוצה לקנות CAMCORDER?

אין לך תשובה ברורה לזה על אף שההגיון שעומד מאחורי הדרישה זהה (או חוסר ההגיון, לטעמי). אם אנחנו צריכים ללכת לפי המכנה המשותף הנמוך ביותר שעדיין מתקבל על הדעת, הרי שאני יכול להנות הרבה יותר מהסטילס בHV20 שלי, ממה שאוכל להנות בוידאו מD90.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...