מפרט למחשב לקולנוע ביתי - הערות ושאלות - עמוד 3 - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מפרט למחשב לקולנוע ביתי - הערות ושאלות


udif

Recommended Posts

פותח הדיון אני אוהב אותך (אלא אם אתה ערבי) !!! (סתם בצחוק אני רק מעריץ אותך אלא אם אתה ערבי) עוד לא פגשתי בן אדם שאובססיבי כמוני כלפי שקט (אבל קצת מסיבה שונה :bash::behead: לא היה סמיילי כזה שמצליף בשוט בסמיילי אחר?:), הזמנתי וונטק ארו פלו והוא אמור להגיע תוך כמה ימים עם עד אז לא תקנה אין לי בעיה להגיד לך איך הוא מרעיש (כבר שמעתי אצל חבר והוא בכלל לא).

וגם עצה, אם זה עד כדי כך חשוב לך ויש לך את הכסף (כמו שראינו) אז למה שלא תלך על מים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

עוד לא פגשתי בן אדם שאובססיבי כמוני כלפי שקט (אבל קצת מסיבה שונה :bash::behead: לא היה סמיילי כזה שמצליף בשוט בסמיילי אחר?:), הזמנתי וונטק ארו פלו והוא אמור להגיע תוך כמה ימים עם עד אז לא תקנה אין לי בעיה להגיד לך איך הוא מרעיש (כבר שמעתי אצל חבר והוא בכלל לא).

וגם עצה, אם זה עד כדי כך חשוב לך ויש לך את הכסף (כמו שראינו) אז למה שלא תלך על מים?

כנראה שאני מבוגר ב-10 עד 20 שנה מהגיל הממוצע של חברי פורום זה...

כשתגיע לגילי המופלג תבין שאם אתה רוצה לעשות משהוא כייפי באמת, כדאי שאשתך לא תשים לב ;)

המחשב חייב להיות שקט עד כדי כך שלא ישמעו אותו כשיושבים בסלון, 3-4 מטר ממנו, בחדר שקט לחלוטין, עם כל הדלתות סגורות.

אם המחשב ירעיש, לא תעזור לי כל ההשקעה אם אשתי תתלונן ותבקש שאעיף את הצעצועים שלי משם...

למה לא קרור מים?

קרור מים מאפשר לרוב קרור חייתי לאובר-קלוקינג ברעש די מינימלי, אבל אני לא חושב שתוכל לנצל קרור מים להשקטה מלאה של המערכת אלא אם כן יהיה לך רדיאטור גדול באמת, כזה שישב פיזית מחוץ למארז, עם צינורות קרור יוצאים מהמחשב. במקרה כזה אולי תוכל להסתדר בלי מאוורר בכלל.

אני מנסה לדמיין מה קורה כשהעוזרת באה לנקות ומתחילה להזיז דברים, והרדיאטור מתנתק או אחד מצינורות הפלסטיק נקרע ::) בקיצור, מערכות כאלו עדיף שישבו בחדר שלך בצד, היכן שאף אחד אחר חוץ ממך לא מתקרב אליהן.

עכשיו תנסה לדמיין את התגובה של אשתי כשהיא רואה מפלצת כזאת בסלון...

מערכות קרור מים פנימיות לא מאוד יעילות, וגם תופשות מפרץ של 5.25", דבר ש-

א. אין לי פנוי (אחד לכונן ה- ואחד ל- LCD).

ב. יכער את המארז.

מה שעוזר לי שזה מחשב למשימה מוגדרת והוא צריך CPU בעוצמה שעונה על הדרישות, ולא יותר. אני לא מנסה לבנות מחשב-על עם קרור חנקן נוזלי :)

הפתרון שאני חותר אליו מנסה להשתמש במינימום מאווררים (אחד בספק ואחד ב- HSF), ומינימום דרישות מה- CPU. אני מעדיף לקחת Barton 2500 ולעשות לו Underclocking ואפילו להוריד לו את המתח עד כמה שניתן. יש לי כרטיס עם מקודד MPEG פנימי ככה שמספיק לי CPU מאד חלש. (למה Barton? יש לו die גדול שמאפשרר מגע יותר טוב לקרור, והוא מגיע לאותו rating בתדר יותר נמוך).

תחשבו על ה- Centrino של שעובד בתדר נמוך אבל מכיל cache ענק. ה- cache הוא אחד הדברים שמפצים על התדר הנמוך יותר.

הזמנתי מחו"ל מתאם שמאפשר חיבור של כרטיס Compact |Flash ל- IDE. זה יאפשר לי בשלב ראשון לשים עליו Linux פשוט עם נגן מדיה על Read-Only partition כלשהוא שיאפשר לי לנגן , DivX, בלי דיסק קשיח בכלל. בהמשך, אני אוסיף לתוכנת ה- PVR אופציה שתדליק את הדיסק הקשיח רק לפני ההקלטה ותכבה אותו אח"כ (אלו פקודות IDE פשוטות).

הסיוט שלי זה שהמחשב הנ"ל צריך לעמוד בגבורה בכיבויים והדלקות מקריים (העוזרת מנתקת את שקע החשמל בטעות וכו') אז אני רוצה boot מהיר ואמין.

בגלל פקטור "האשה" אני צריך גם שפונקציה פשוטה כמו להכניס CD ושהוא ישמיע או להפעיל את כרטיס הרדיו הפנימי תהיה פשוטה, בלי להדליק את הטלויזיה רק כדי להפעיל אותו מתוך שורה של תפריטים, או כדי לראות איזה תחנה אתה שומע ברדיו.

בקיצור, הזמנתי גם פנל LCD גרפי עם לוח מקשים (4 חיצים ו-2 לחצני "אשר"/"בטל") שיכנס לאחד ממפרצי הכוננים.

אני רוצה תפעול מלא ופשוט של המערכת בלי לחפש לאן נעלם השלט רחוק!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סבבה אחי סתם צחקתי בקשר לאישה יש לי אחות וחברה ככה שאני פחות או יותר מבין את המצב :( (אבל בכל זאת לא להדליק את הtv :-\)

ובקשר לעוזרת פשוט :beerchug: עם היא תיגי במחשב תגיד לה שזה מחוץ לתחום...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

במזל טוב, ולאחר שההזמנה ה-$@%#$@ נתקעה ב- PCH למשך 3 שבועות, קיבלתי את החלקים האחרונים שהיו חסרים לי:

מארז ATC620 ודיסק Segate 7200.7 120GB מלמיר (מחכים כשבועיים במחסן)

לוח Chaintech 7NIF2

מעבד בארטון 2500+, סטפינג AQXEA 0330 (או משהוא דומה - צילמתי את המעבד לפני שהרכבתי את ההיט-סינק).

זכרון 2x256MB Geil PC3200 Golden Dragon - קניתי כי קיבלתי מחיר מעולה של 752 ש"ח כולל מע"מ מ- CD-Log ונמאס לי לחכות ל- TwinMOS מ- PCH.

HSF Vantec AeroFlow

ספק Zalman ZM400A (די, גמרנו, חלאס, קניתי, תפסיקו להטיף לי מוסר, אני ילד גדול ומותר לי ;))

התחלתי להרכיב רק ב- 11:30PM וסיימתי עכשיו להתקין ולהשאיר מקום ללינוקס.

מסקנות ראשוניות:

ה- Vantec המחורבן מרעיש כמו אני-לא-יודע-מה!!!

פתאום תפסתי שה- Chaintech לוח נחמד, אבל הוא לא שולט אוטומטית על המאווררים, רק מודד את ה- RPM. כנראה שאצטרך לעשות משהו בנידון - הרעש מחריש אוזניים! מצד שני, בזכות הרעש - לא שומעים את הספק, הדיסק , ואת המאוורר הקטן של ה- ATC620 (שבכלל לא בטוח שאשאיר) בכלל. ;)

כמה שאלות:

1. האם המשחה הטרמית שמגיעה עם ה- Vantec שווה משהו, או לקנות משהו אחר?

2. כמה למרוח? (מקווה ששמתי מספיק)

עוד נותר לי להתקין את כרטיס הטלויזיה על התוכנות שלו, את הלינוקס עם הדרייברים והתוכנות.

בעוד שבוע בערך אני אמור לקבל פנל LCD גרפי מחו"ל (הפנל יכנס לפתח של כונן 5.25")

די, אני הולך לישון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה ציפת ממאוורר שמדורג כ-38dBA?? (לפי האתר שלהם)

למרות שבדקתי על הקופסא שיש לי עכשיו ושמה כתוב 33dBA.. יכול להיות שקיימות שתי גירסאות?

זה גם לא כזה שקט.. לדעתי כבר מעל איזור ה-25dba יכול להיחשב כ"לא שקט".

אני מאמין שישנן כמה גירסאות של המאורר הזה.

על הקופסא שלי כתוב 4500RPM בעוד באתר שלהם מצויין 5600RPM.

משחה טרמית - סביר להניח שהיא מספיקה, עדיף מכלום..

לא למרוח יותר מדי, שכבה דקה ואחידה על כל הליבה.

ידוע לך אולי מה ההבדלים בין ה-PVR250 ל-350?

אני חושב גם לקנות אחד..

אולי להזמין מחו"ל את ה-HD? בהנחה שאיי פעם ישודרו בארץ שידורי HDTV..

למרות שהביקורות לא מתלהבות ממנו.

לדעתך יש מספיק מקום מסביב לסוקט של ה-Chaintech להתקנת V11?

איך האיכות תמונה שלו?

מחכה לשמוע גם איך היציאת שלו וניגון סרטי דיוידי.

בהצלחה! ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה ציפת ממאוורר שמדורג כ-38dBA?? (לפי האתר שלהם)

למרות שבדקתי על הקופסא שיש לי עכשיו ושמה כתוב 33dBA.. יכול להיות שקיימות שתי גירסאות?

זה גם לא כזה שקט.. לדעתי כבר מעל איזור ה-25dba יכול להיחשב כ"לא שקט".

אני מאמין שישנן כמה גירסאות של המאורר הזה.

על הקופסא שלי כתוב 4500RPM בעוד באתר שלהם מצויין 5600RPM.

לא מדוייק.. נכון שהוא מוגדר כ- 38dBA (או 33?), אבל זה רק ב- RPM מקסימלי. הקרור שלו אמור להיות טוב מספיק על מנת לעבוד ב- RPM נמוך יותר, אבל בשביל זה צריך אחד מהשניים:

1. עם שליטה אוטומטית על מתח המאוורר

2. שליטה ידנית על מתח המאוורר.

בסה"כ קניתי אותו כי הבנתי שבאותן רמות רעש הוא מקרר יותר טוב מה- V11. הבעייה הקטנה היא להביא אותו לאותן רמות רעש ;)

בסה"כ בשבילי להוסיף נגד קבוע בטור או פוטנציומטר זה ממש לא סיפור. יש לי טונות של ג'אנק שניתן לאלתר ממנו משהו.

ד"א, מה הקונצנזוס לגבי משיכת 7V ע"י חיבור 12V ו- 5V? האם זה גורם נזק לספק? אני לא מי יודע מה מתלהב בינתים.

ידוע לך אולי מה ההבדלים בין ה-PVR250 ל-350?

אני חושב גם לקנות אחד..

בהחלט. ה- 250 כולל מקודד MPEG בחומרה. ה- 350 כולל בנוסף 2 פונקציות נוספות: מקלט רדיו FM, ומפענח MPEG2 חומרתי עם יציאת . את ה- 250 מוכרים בלמיר, אבל מה- 350 היתה להם יחידה בודדת שקניתי מתצוגה.

אולי להזמין מחו"ל את ה-HD? בהנחה שאיי פעם ישודרו בארץ שידורי HDTV..

למרות שהביקורות לא מתלהבות ממנו.

אני לא מכיר את הכרטיס הספציפי שאתה מדבר עליו, אבל אני לא בטוח שנושא ה- HDTV חף מבעיות תאימות בסגנון PAL/NTSC. חוץ מזה אני גם לא יודע אם כרטיס כזה מכיל פונקציות מקבילות ל- 250/350, אלא קליטת HDTV בלבד.

בנוסף, הבעייה העיקרית היא שאם יש לך כבלים, בכל מקרה אתה יכול להסתפק בכרטיס לוכד בלי טיונר לטלויזיה, כי:

1. לא תוכל לשנות תחנות בעזרת הטיונר.

2. הממיר ממילא מוציא אות .

זה אומר שאם אתה רוצה להקליט ערוצים שונים בשעות שונות אתה צריך להתעסק עם משדר IR שיחליף תחנות בממיר בשבילך. לא מי-יודע-מה יפה או אמין. אני שוקל למשוך 2 חוטים מתוך המגבר שלי כדי לבצע שליטה ישירה עליו מהמחשב כדי למנוע את הבעיות הנ"ל.

לדעתך יש מספיק מקום מסביב לסוקט של ה-Chaintech להתקנת V11?

איך האיכות תמונה שלו?

צילמתי אתמול בסה"כ תמונה אחת של המעבד לפני הרכבת ה- HSF (בשביל הסטפינג וכו').

אני אצלם היום כמה נוספות.

בסה"כ הסיפור די צפוף, ונאלצתי לפרק את הספק על מנת להרכיב את ה- HSF כי אחרת לא יכולתי להטות אותו לצד.

את איכות התמונה לא יכולתי לבחון עדיין כי המחשב כרגע בחדר העבודה עד סיום ההתקנה. יש לי 2 יציאות - אחת של ה- 350 ואחת של לוח האם.

במהלך הימים הקרובים אני מתכנן להשתיק קצת את הלוח, ולהתקין את שאר הדברים שלא סיימתי (נורת HDD לא פועלת משום מה, ואת ה- Front לא היה לי כח לחבר בלילה).

מחכה לשמוע גם איך היציאת שלו וניגון סרטי דיוידי.

בהצלחה! ;)

פרטים בהמשך...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון תתחדש על המחשב החדש ומקווה שתהנה ממנו דבר שני בתור בעליו של מארז זהה אבל חומרה קצת שונה (radeon 9000 pro, giga-byte 7vkml, fortissimo 3,axp 1700+ WiFi) המעבד הוא DLT3C אז אין לי בכלל בעיית התחממות אפילו שמחשב בתוך ארון המעבד יותר קר מהצ'יפ סט הקירור זה VOLCANO 8 SLIM קיבלתי אותו עם המעבד והוא בלתי נשמע כאשר הדלתות של הארון סגורות כשהוא פתוח אז שומעים אותו במרחק של מטר יותר רחוק מזה לא שומעים אותו.

עכשיו אני ממליץ לך להנמיך את עוצמת הלדים כי כאשר לדוגמא צופים בסרט בחושך אז הלדים הכחולים יכולים מעט לעצבן מכיוון שהם מאוד עוצמתיים ולפחות.

עכשיו יש לי שאלה אלייכם אני עומד להחליף את הכרטיס מסך ואני גם רוצה וידאו אין איכותי בשביל להקליט על המחשב אז אני לא יודע אם כרטיס עם או לקנות כרטיס מיוחד בשביל זה אבל יש לי בעיה עם מקום להכניס אותו יש לי את הפוטיסימו הכרטיס אלחוטית והכרטיס מסך המקום היחיד שנשאר לי הוא אחרי הכרטיס מסך שהמאוור שאילתרתי לקיים מפריע לו ואם אני יחליף לו אוורור אז יהיה מקום אבל רוב הסיכויים שהוא יחנוק את המאוורר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לכל המתעניינים, קצת עדכונים...

ניסיתי לבנות בקר מהירות למאוורר מהג'אנק שהיה לי בבית, אבל ההתנגדות של הפוטנציומטר שגירדתי מלוח שרוף של כונן CD היתה 2Kohm מה שנתן לי טווח דינמי מאד צר (המאוורר עוצר אחרי פחות מעשירית סיבוב). אבל אני חושד גם שיש בעייה עקרונית בשימוש בנגד פשוט:

בזמן שהמאוורר עוצר, עובר בסלילם זרם DC, מה שאומר שההתנגדות של המאוורר קטנה, ולכן יפול עליו פחות מתח. לאחר שהמאוורר מתחיל לעבוד, הזרם בסלילים מתהפך תוך כדי עבודה ומעלה את ההתנגדות שלהם.

מה שזה אומר במילים פשוטות שנגד גבוה מדי ייקח יותר מדי מתח והמאוורר לא יתעורר כלל, אבל לאחר שנקטין את הנגד כדי שהמתח על המאוורר יגדל והוא יתחיל להסתובב, הנגד יהיה קטן מדי וכמעט לא יקטין את מהירות הסיבוב...

מסקנה - צריך בקר חכם יותר שמספק מתח קבוע, ולא סתם נגד. הבקר של Thermaltake משתמש נדמה לי בדיודות זנר, אבל בגלל זה יש לו רק 3 מצבים קבועים והוא לא רציף. (להשכלה כללית: דיודה רגילה מוליכה זרם רק בכוון אחד, ונתק בכוון ההפוך. דיודת זנר מאפשרת להוליך זרם בכוון ההפוך כך שמתפתח עילה הפרש מתח קבוע - בדיוק מה שאנחנו רוצים כדי להקטין את ה- 12V של המאוורר).

אני זוכר שיש לי בג'אנק במחסן גם LM317, יכול להיות שאני אבנה משהו כזה:

http://www.mitedu.freeserve.co.uk/Circuits/Power/lm317.htm

למרות זאת הבעייה הגדולה שלי כרגע זו היציבות של הלוח: משום מה הוא התחיל לעוף לי כל חצי דקה ולרסט את עצמו. אני לא בטוח מה התחיל לגרום לזה - כשעבדתי עם המוניטור שלי ולפני שהתקנתי לכרטיס הטלויזיה הכל היה בסדר. עכשיו משהו מאד משובש ואני לא יודע אם זה הכרטיס, הדרייברים, או המעבר ליציאת הטלוויזיה. משום מה איבדתי את התמונה למוניטור - כנראה שהוא לא מצליח להנעל על 800x600 ב- 60Hz. אני אבדוק את זה הערב (אכוון את הכרטיס המחשב הרגיל שלי לאותה רזולוציה ואבדוק אם המוניטור מגיב).

אני רוצה גם להתחיל להתקין את הלינוקס, אולי שם אתקדם יותר מהר...

בנוסף: התחלתי לקבל הרהורים שניים בקשר ל- NForce2. אני לא צריך את ה- 10% ביצועים הנוספים שהוא נותן, אבל הרעש מהמאוורר על הציפסט מעצבן אותי. אם היה לוח KT400 ללא מאוורר עם אותם פיצ'רים יכול להיות שזו היתה בחירה טובה יותר בשבילי בדיעבד.

ולסיום:

קיבלתי מחו"ל את הפנל שהזמנתי (וגם מתאם CF ל- IDE - אבל הוא יישב כרגע בצד).

צילמתי הרבה מעניינות של כל העסק, ואני אעלה אותן כשיהיה לי קצת יותר זמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש את זה של זלמן שעולה 29 ש"ח ב-PCH..

Zalman Fanmate..

בהצלחה.. תמשיך לעדכן אותנו.. :)

אם כבר מדברים...

ב- PCH הוא עולה 29 ש"ח ולא במלאי, ב- pandas הוא עולה 19 ש"ח ונמצא במלאי. (ואני עובד באזור התעשיה של נתניה, שלא כל כך רחוקה מקיסריה).

חשבתי לקנות את זה של Aerocool שכולל גם תרמיסטור, אבל הוא עולה 70 ש"ח ב- PCH וצריך להזמין אותו.

(רציתי לגמור עם זה מהר, אז העדפתי לבנות לבד - בפעם האחרונה שהזמנתי התייבשתי עם הזמנות כ- 3 שבועות).

דרך אגב, לא מצאתי בכלל באתר של Aerocool את דף המוצר של ה- fan control unit שלהם - זה ש- PCH מוכרים.

הסתכלתי עוד קצת על כת מיני לוחות, וראיתי שחלק מלוחות ה- NF2 מגיעים עם קרור פסיבי.

אני שוקל לפרק את ההיטסינק הקיים היות שהוא די סמלי, כי רוב השטח שלו מכיל מאוורר, ויש רק כמה פינים לקרור בהקף. במקומו חשבתי לשים משהו יותר רציני, בלי מאוורר כלל (אחרי הכל אני ממילא רץ ב- 333 ולא ב- 400, ולא פוסל על הסף לרדת ל- 266). יש לי היט-סינקים ישנים בבית מתקופת הפנטיום ונראה לי שהם יותר רציניים מזה של ה- NF2.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד עדכונים...

עברתי היום ב- pandas ולקחתי Zalman Fanmate . בנוסף ראיתי שם את ה- NB-47J (היט-סינק פאסיבי ל- North Bridge) ולקחתי אחד, כי ללוח ה- Chaintech שלי יש היט-סינק מצוקמק עם מאוור מינימלי.

אחרי שחזרתי הביתה וביקרתי באתר של זלמן, נוכחתי לדעת שהם טוענים שההיט-סינק הנ"ל לא נתמך בציפסטים המשלבים בקר גרפי בגלל ההספק הרב של אותם רכיבים.

מצד שני, ראיתי לא לוח אחד ולא שניים מבוססי NF2 הכוללים On-board video המשתמשים בהיט-סינק פאסיבי (מפה בכלל קיבלתי את הרעיון לנסות זאת), כך שאני די מבולבל. השארתי שאלה ב- message board של זלמן, ונראה מה יענו לי.

עדכונים נוספים בהמשך...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...