עזרה עם מתח המעבד והמהרת הזיכרון - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה עם מתח המעבד והמהרת הזיכרון


eliil1

Recommended Posts

בביוס כתוב מתח אחד , בCPU-Z מתח אחר , ובEVEREST כתוב משו אחר לגמרי...למה להאמין?

ואיך אני ממהיר את הזכרונות שלי? האם זה יתרום לי בהמהרת המעבד? או לפחות יוכל לגרום להפחתת המתח למעבד?

הזיכרונות:

Mushkin 4096MB (2048MBx2) 1000Mhz CL 5-5-5-15 REDLINE

55398710.th.jpg

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה אכפת לך למה להאמין? עקרונית מה שקובע כאן זה הביוס. כל עוד אתה מקפיד לתת את המתח המינימאלי שאתו המחשב עובד יציב, ודואג שהטמפרטורה תהיה בגבולות הנורמה, לה תהיה שום בעיה.

בקשר לזכרונות - הבאס שלך כרגע, אם אתה על 4GHZ, הוא ~450 (זה יוצא 4.05GHZ). אם הזכרון מוגדר בביוס 1:1, זה אומר שהוא על 900 - כשמותר לו להגיע ל1000 עוד לפני שמתחילים לדבר על OC... מה השאלה כאן בדיוק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בטח שאכפת לי מה המתח...כדי שאני אדע מתי אני כבר במתח המקסימלי ושאסור לי כבר להעלות אותו...אם בביוס הוא מראה לי 1.37 כשאני על 4 GHZ למשל , ובאוורסט מראה 1.34 כשאני על 4 GHZ, יש הבדל... אני רגוע ככה שאני יכול להעלות עוד קצת את המתח = להעלות את תדר המעבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בננות, אם אתה לא יודע על מה אתה מדבר, לפעמים עדיף להמנע מהוספת הודעות.

בשום כיום לא תמצא יחס של פחות מ1:1. אם מישהו מוגבל בOC בגלל הזכרונות הוא צריך להקטין את היחס הזה, לא להגדילו. ברוב המקרים מומלץ פשוט לקבוע את היחס מראש ל1:1, ולהתחיל משם. ההודעה שלי התייחסה לזכרונות שיש לבחור, כמו שהם, לתדר מעבד שלו, כמו שהוא, וליחס הנמוך ביותר (ולפיכך זה המאפשר את מרחב התמרון הרב ביותר) האפשרי. אז מה אתה אומר כאן בדיוק?

לגבי המתח למעבד: אתה תדע שאתה במתח המקסימאלי כשהמעבד יתחמם יותר מדי. SIMPLE AS THAT. המתח בביוס מראה את המתח הנומינאלי שניתן למעבד, ואילו בתוכנות השונות אתה תראה את המתח הנמדד בפועל ע"י התקנים בלוח האם. אני אומר שוב - לכל עניין ודבר קובע המתח בביוס. מדידת המתח ע"י התוכנות הללו נועדה בעיקר להראות אי יציבות אפשרית במתח, מה שמראה על בעל ייצוב גרוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי. אם אני אגדיל את היחס , ואז הזיכרון על יותר מ1000 , האם רצוי לעשות זאת ? זה יתרום ליציבות / OC גדול יותר למעבד?

ו...כל עוד המעבד שלי לא מגיע לטמפ' יותר גבוהה מ-65C , לא משנה מה המתח אפילו 1.5 אז זה בסדר?

אגב, הלוח שלי כמו שאתה יכול לראות בצד פה DFI LANParty DK X38-T2RB.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדיף להמנע מלהכניס את הזכרון לOC כל עוד המצב מאפשר. הרווח שתקבל מתדר גבוה יותר הוא אפסי, ורק תוסיף בעיות יציבות. במקרה שלך כמו שכבר אמרתי עדיף לקבוע יחס 1:1 ולעבוד בעצם על מהירות 900 לזכרון אבל בלי העלאת מתחים (לזכרון. לכל האמור אין קשר להגדרות המעבד). עם לוח כמו שלך אני מניח שאפשר להגיע גם לבאס של יותר מ450, ואז מהירות הזכרון בפועל תתקרב ל1000 הנומינאלי.

עם זאת, טמפ' 65C, גם בהנחה שמדובר במדידה בזמן מאמץ ואחרי זמן ממושך של מאמץ רציף (שעה) היא כבר די באזור הגבול הבטוח של המעבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי בעיות יציבות כאשר אני מתקדם מעבר ל-4 . 4.1,4.2 אני צריך להגדיל משעמותית את המתח והוא לא יציב לגמרי. כמו כן הטמ'פ בסביבות 65 בערך. כבר ניסיתי והגעתי עד 4.3 , אבל כמו שאמרתי הטמפ' הייתה בסביבות 65 והוא לא היה יציב לגמרי, בOCCT כתב שיש בעיה עם ליבה #0 או #1 (כל פעם השתנה) וב4.1-4.2 אפילו אם עבר את OCCT בהצלחה , לאחר כמה שעות פשוט נכבה או עשה ריסטרט.

אני לא מצליח להגיע לבאס שמתקרב ל500 , למרות שכפי שהבנתי אני אמור להיות רשאי להתקרב לבאס זה.

מהי הטמפ' המקסימלית שאני יכול להרשות לעצמי? והאם שווה לנסות ולהתקדם ל4.5 בהתחשב בזכרון,לוח אם וקירור?

זכרון :Mushkin 4096MB (2048MBx2) 1000Mhz CL 5-5-5-15 REDLINE

לוח : DFI LANParty DK X38-T2RB

קירור מעבד :TRUE (ultra 120 extreme)

מארז: CM COSMOS S(sport) 1100 , ובו מותקנים כל ה7 המאווררים האפשריים.

תודה רבה על עזרתך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעניין. אני עם אותו המעבד על 4.05 ולא מצליח לייצב אותו מעל זה - אבל לא בגלל המעבד עצמו, אלא לוח האם (P35, שכבר נאלצתי להעלות לו את המתח לגשר מ1.5 ל1.6) והזכרונות (במקור 800 ואני מפעיל אותם על 900, במתח 2.0). אני משתמש בקרור חלש יותר משלך (MAX ORB) ומארז ג'נרי ישן עם 4 מאווררים אמנם אך 3 מהם הם 80MM וה120MM היחיד שיש חסום ברובו , ועם זאת המעבד מעולם לא עבר את ה62 (לפי REALTEMP).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...