ת'רד אינפורמציה על Pentax K200D בפרט וצילום בכלל - עמוד 10 - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ת'רד אינפורמציה על Pentax K200D בפרט וצילום בכלל


jayz0r

Recommended Posts

לא, אתה משתמש ב-M ואם אין לך מספיק ניסיון בשביל זה אז חבל, תצבור ניסיון ועד אז תעבוד במקצוע אחר...

ומתי לאחרונה ראית צלם אירועים משתמש ב-LV? :screwy:

טוב, סליחה ששאלתי, אני מתנצל ממעמקי ליבי.

אני לא מכיר שום צלם אירועים שמשתמש במצב שונה מM, בולשיט כל הסיפור הזה שP נותן לך תוצאות טובות - באור יום אולי.. אבל בתנאי מועדון? תוכיח...

בכל מקרה, אני מצלם על M מלא, חוץ מפוקוס, ומשתמש בעינית - זה הרבה יותר נוח מאשר להשתמש במסך ( ובD80 אין LV ) מהסיבה הפשוטה שהעין האנושית רואה הרבה יותר פרטים מאשר כל מסך LCD בכל איכות... לכן אם אני צריך לקמפז בחושך כמעט מוחלט מן הסתם שהעין שלי תראה הרבה יותר טוב דרך העדשה מאשר דרך מסך LCD...

תודה על התשובה. שאלת המשך - וכשאתה על M אתה מוצא עצמך לפעמים מבקש מאנשים לקחת שוב את התמונה כי היא לא יצאה מספיק טוב, או שמרוב ניסיון אתה כבר יודע ישר לפי התנאים שאתה רואה בעין איזה ערכים בדיוק לקבוע, מסדר את זה בחצי שנייה, מצלם ונגמר הסיפור?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 489
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אתה משווה הורדת מהירות תריס לפיצוי חשיפה? :nixweiss:

ואם אתה מצלם קבוצת אנשים וחייב צמצם סגור יותר, אבל המצלמה בוחרת דווקא לפתוח אותו עד הסוף?

אינלי כח להמשיך את הויכוח הזה אני לא משווה שום דבר לשום דבר, אתה רוצה לסגור צמצם, תסגור!

אתה אולי לא מכיר את הפונקציה הזאת, או לא מכיר מספיק טוב את המצלמה.

ושוב איש באמונתו יחיה, אין טעם להמשיך ויכוח תפל.

אתה רוצה לצלם בM צלם בM, מה זה משנה מה אני חושב? העיקר שיוצאות תמנות טובות לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תמונות טובות אפשר להוציא גם עם מצלמת P&S קומפקטית.

החוכמה (והסיבה שצלמים שיודעים מה הם עושים גם דורשים בהתאם בתמורה לעבודה שלהם) היא לא להוציא "טובות", אלא להוציא את התמונה המדוייקת שרצית להוציא. לא לכוון על A ולקוות לטוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תמונות טובות אפשר להוציא גם עם מצלמת P&S קומפקטית.

החוכמה (והסיבה שצלמים שיודעים מה הם עושים גם דורשים בהתאם בתמורה לעבודה שלהם) היא לא להוציא "טובות", אלא להוציא את התמונה המדוייקת שרצית להוציא. לא לכוון על A ולקוות לטוב.

כל מילה חקוקה בסלע, אני תמיד יורה מיליון פריימים על A בתקווה לטוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התשובה. שאלת המשך - וכשאתה על M אתה מוצא עצמך לפעמים מבקש מאנשים לקחת שוב את התמונה כי היא לא יצאה מספיק טוב, או שמרוב ניסיון אתה כבר יודע ישר לפי התנאים שאתה רואה בעין איזה ערכים בדיוק לקבוע, מסדר את זה בחצי שנייה, מצלם ונגמר הסיפור?

אני יודע כבר לכוון אותה מראש, ולפעמים קורה שאני לוקח את אותה התמונה שוב בגלל שהתאורה במועדון או במקום שבו צילמתי משתנה מהר מאוד ופספסתי איזה משהו...

לרוב אני צריך לקחת שוב בגלל שמי שצילמתי לא יצא טוב.. זה הכי מעצבן..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

עדכונים - כי אני יודע שכבר התחלתם לדאוג לי..

1. La Crosse BC-900 ו- 8 חתיכות של Eneloop יגיעו לקראת סוף החודש. אני מקווה שזה יפתור סופית את הבעיות שיש לי עם המצלמה.

2. פתחתי פליק-אר כמו כל המאגניבים, אתם מוזמנים להעיר הערות או סתם לגחך בהתנשאות: http://www.flickr.com/photos/72764921@N00/

3. כמו ש"הבטחתי" קראתי מחדש את כל מה שנכתב פה והבנתי הכל או כמעט הכל, מה שבטוח זה שהכל יושב לי יותר טוב בראש. קראתי גם הרבה בקליקי, ויש לי עוד את האתר של גליץ לעיין בו.

4. התקנתי את FastStone עפ"י http://cliki.site.co.il/FastStone - באמת אחלה תוכנה.

5. משתדל לצלם רק ב- M...

אני לא נוגע כל כך הרבה במצלמה אז זה מתקדם לאט אבל בגדול אני מתחיל להבין יותר ויותר דברים, טלאי על גבי טלאי, אני אעדכן פה עם שאלות בשבועות הקרובים.

תכנונים עד סוף הקיץ +/-: Pentax 540FGZ ו- Tamron 70-300.. נראה אם זה יסתדר.

אם יש פה מישהו מאיזור הצפון (חיפה והקריות ליתר דיוק) שגם ככה יוצא לסיבובי צילומים בסופ"שים שישמיע קולו, אולי אני אצטרף. נראה לי משעמם לעשות את זה לבד, וככה אני גם אוכל ללמוד מהר יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מגניב תתחדש!

גם אני צריך אנלופ

אני עובד עם 12 רסייקו כרגע

אבל זה בגלל שלאחרונה אני מפעיל 2 פלאשים SB-24 עתיקים של ניקון עם הפנטקס

וכל אחד צורך 4 סוללות בנוסף למצלמה

בכל מקרה , הטמרון היא אכן האפשרות הכי טובה למי שקצר בכסף קצת גם אני בכיוון

לגבי פלאש

תבדוק את הסיגמא 530 די ג'י סופר , הוא אמור להיות לא רע ויש לו גרסה לפנטקס (אני בטוח שכל חנות בארץ תהיה מוכנה להזמין בשבילך עם המשלוח הבא או משו)

והפליקר שלי אם כבר http://www.flickr.com/photos/35644938@N08/

צריך לפתוח קבוצת בעלי קיי 200 ישראלים שם או משהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אני בונה על ה70-300 בקיץ אבל ממה שהבנתי היא לא ממש להיט, אז אני עוד מתלבט (אוף אני רוצה את ה70-200 של טמרון :\)

בדיוק קניתי עוד סט של RC לפלאש, דיפו לוקחים 30 שקל (!) יותר מבDX, אבל לא היה לי כוח לחכות שבועיים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ב-400 שקל הפרש של בין ה-AF540 ל-EF530 super(שניהם מעולים, כן ?) אתה יכול לשים בצד ולחסוך לעדשה טובה יותר מהטמרון שהפחידה אותי בגלל PF ועוד כמה חברים..

אם אתה מחפש עדשה , אומנם בלי מקרו, בעל טווח מעולה ואיכות אופטית סבבה יש לך את ה-55-300 שכמעט קניתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בייחס לעדשת הקיט, איך היא במאקרו?

וניסית/יש טעם להרכיב לה דיופטרים?

למי שניסה/יודע

אני מתלבט בין עדשת מאקרו לבין עדשת זום.

אני צריך את הצמצם של העדשה המהירה, ואת היכולות מאקרו של עדשות זום (חבל לי לקנות עדשה עם טווח תקוע רק למאקרו)

משום ששילוב (2.8 70-200) לא בא בחשבון בגלל התקציב, אני רוצה אולי למצוא פיתרון בינייים.

מישהו ניסה להרכיב דיופטרים על עדשת קיט? נגיד הסט של 1+2+4 של HOYA.

אם זה אפקטיבי, אוכל להשאיר את הכסף ל40/2.8

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

.

אם אתה מחפש עדשה , אומנם בלי מקרו, בעל טווח מעולה ואיכות אופטית סבבה יש לך את ה-55-300 שכמעט קניתי.

55-300 של פנטקס?

טוב זה איזה 900 שקל יותר מהטמרון

הבדל שאפשר לקזז אם מישהו מבריח מארה"ב

אני מנסה לצוד מישו כזה...

ראיתי דרך אחת החנויות הבטוחות של את העדשה ב290 דולר , 1300 שקל פה מעל 2000

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מגניב תתחדש!

גם אני צריך אנלופ

אני עובד עם 12 רסייקו כרגע

אבל זה בגלל שלאחרונה אני מפעיל 2 פלאשים SB-24 עתיקים של ניקון עם הפנטקס

וכל אחד צורך 4 בנוסף למצלמה

בכל מקרה , הטמרון היא אכן האפשרות הכי טובה למי שקצר בכסף קצת גם אני בכיוון

לגבי פלאש

תבדוק את הסיגמא 530 די ג'י סופר , הוא אמור להיות לא רע ויש לו גרסה לפנטקס (אני בטוח שכל חנות בארץ תהיה מוכנה להזמין בשבילך עם המשלוח הבא או משו)

והפליקר שלי אם כבר http://www.flickr.com/photos/35644938@N08/

צריך לפתוח קבוצת בעלי קיי 200 ישראלים שם או משהו.

תודה.

אם הריסייקו לא עושים שום בעיות, למה שתחשוב בכלל על אנלופ?

לגבי הפלאשים - סטלן שם פה לינק ושם ראיתי שה- 540 הכי חזק מבחינת עוצמה בהפרש ניכר, אז אמרתי נלך כבר על קיט שלם של פנטקס.

לגבי הטמרון, האמת שאין לי מושג מה אני קונה בכלל, שוב, מבורות. וזה נכון בנוגע לגוף, בנוגע לפלאש וגם בנוגע לעדשות. אני פשוט קורא מה אתם כותבים, את ההמלצות שלכם, משתמש בהיגיון בריא וגם קצת בתחושות בטן. זכור לי שזה בורן שאמר שהטמרון ההיא מציאה, ומכיוון שאני רוצה לכסות גם טווחים ארוכים יותר (וגם מאקרו אני מניח) זאת נראית כמו הבחירה הטבעית.

גם אני בונה על ה70-300 בקיץ אבל ממה שהבנתי היא לא ממש להיט, אז אני עוד מתלבט (אוף אני רוצה את ה70-200 של טמרון :\)

מה זה אומר שהיא לא להיט? מה לא טוב בה?

מה השוני? צמצם פתוח יותר?

ובכלל, למה אומרים על עדשות כאלה "מהירות יותר"? חשבתי שערך הצמצם זה כמה שהוא נפתח וכמה אור מגיע לחיישן, מה שמשפיע על עומק שדה (ערך נמוך יותר = פחות עומק = יותר טישטוש רקע), אז מה קשורה המהירות?

ב-400 שקל הפרש של בין ה-AF540 ל-EF530 super(שניהם מעולים, כן ?) אתה יכול לשים בצד ולחסוך לעדשה טובה יותר מהטמרון שהפחידה אותי בגלל PF ועוד כמה חברים..

אם אתה מחפש עדשה , אומנם בלי מקרו, בעל טווח מעולה ואיכות אופטית סבבה יש לך את ה-55-300 שכמעט קניתי.

מה הכוונה PF?

מה זה תכלס אומר שהיא בלי מקרו? מה זה, פיצ'ר? כפתור? כל מה שאני יודע על מקרו זה שזה צילום ממרחקים קצרים מאוד, שנועד לתפוס פרטים קטנים. אז עדשת מקרו מצליחה לפקס ממרחקים קצרים, ועדשה ש"אין לה מקרו" לא מצליחה? יש מצב הבנתי הכל הפוך...

אני משתמש בה כבר כמה חודשים :)

היא מדהימה :)

אתה ממליץ על הטמרון 55-300?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע לכוון במדויק, פשוט שמעתי שהיא לא להיט.

אומרים שהיא טובה לטווח מחירים שלה, אבל עדיין אני לא יודע אם זה מספיק, במיוחד שהמחיר שלה בארץ הוא בערך 400 שקל יותר מבחו"ל.

לגבי "מהירות", כמה שהצמצם גדול יותר, אכן נכנס יותר אור, וכתוצאה מכך אפשר לצלם במהירויות תריס גבוהות יותר.

אבל זאת לא הסיבה שאני רוצה את העדשה, עדשה עם צמצם גדול היא אפקטיבית לצילום בתנאי תאורה גרועים, כמו לדוגמא באירועים והופעות.

אני לא יודע מה ההרכב המכני של עדשה העושה אותה "טובה" למאקרו, אבל יש עדשות שנותנות תוצאות מאקרו טובות (כמו ה70-300 לדוגמא) ויש כאלו שפחות.

בנוסף ישנן עדשות שמיועדות למאקרו, אבל ממה שראיתי באתרי מכירות הן בד"כ בטווח אמצעי דפוק של 80 או 100, כך שחוץ ממאקרו אין הרבה מה לעשות איתן.

לפני שאתה הולך על עדשה תראה מה אתה צריך, אני לדוגמא עוד בדילמה האם ללכת על עדשה מהירה, או עדשת זום עם יכולות מאקרו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדשות טובות למקרו הן עדשות שמרחק הפיקוס המינימלי שלהן קצר

ואז אתה יכול להצמיד את העדשה לפרח לצורך העניין ולצלם

בטמרון שיש לה יכולת מקרו מסוימת מרחק הפיקוס הוא כמה עשרות סנטימטרים

בפנטקס המצוינת שלא יועדה למקרו מרחק הפיקוס המינימלי הוא 1.4 מטר

קרוב מ1.4 לא תוכל לתפוס שום דבר בפוקוס(טוב צמצם פתוח בטירוף אולי יעזור , אני לא בטוח לאיזה צמצם הנתון הזה ניתן)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...