שליש מבני ה-15 אינם מבינים את הנקרא - עמוד 5 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שליש מבני ה-15 אינם מבינים את הנקרא


MiniMizer

Recommended Posts

  • תגובות 81
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
אורח The_Exorcist

מתי הפעם האחרונה שעשיתם שעורי בית?

כן הדבר הזה שמבזבז את הזמן הפנוי שגם כך קטן מאד :(

מתי לאחרונה בדקת 30 עבודות של 30 תלמידים ונתת ציון לכל עבודה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח The_Exorcist

מה אתה מנסה להגיד לי?

שתפסיק להתלונן על שיעורי בית, אם תלמד כמו שצריך זה לא יקח לך הרבה זמן (מניסיון, גם אני פעם הייתי תלמיד)

מה תעשה שתגיע לעבודה? תגיד שנותנים לך יותר מידי מסמכים לקרוא ואחר כך גם לזכור הכל בעל פה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה מזה ללמוד? מזה?

שאני יושב בשיעור אנגלית אני לא לומד, לא כי המורה לא בסדר, אלא כי אני יודע את כל מה שהיא מלמדת וגם אם היא מלמדת משהו שיעור שלם אז אני מבין את זה ב3 דקות, כי זה חומר למפגרים.

בשיעור היסטוריה, מפריעים למורה, ובמקום הרצאה מעניינת ואחרי זה השלמה קצת בספר הלימוד שהוא גם השנה היה על הפנים (י') אז יש כל הזמן הכתבות מעצבנות. (LAP TOP - אין מצב שאני יכול להביא למה יהרסו אותו, כי זה מקום חינוכי, וזה לא שאני מקובל או מהילדים המוכים זה פשוט כי כל ערס קטן או ילד לוקח לך שנייה את התיק או משהו או שמישהו עובר בכיתה ונתקע בתיק אז הלכו 4000 שקל, ורק עם LAP TOP אני רואה את עצמי כותב כמו בנאדם).

שיעור כלכלה, השיעור מתחיל - הכתבה. עד סוף השיעור וככה זה כל שיעור, מה אני סופר סתם ? שיתנו לי הרצאה ואם בא לי אני אכתוב, וגם אין ספר ללמוד ממנו זה ממש בושה.

שיעור תנ"ך, כל מורה מצפה מהתלמידים שיבנו את מה שכתוב בתנ"ך, כאילו שאני קורא את זה כל יום בבית... אני לא מבין את השפה שם לרוב, תגידו שאני מפגר או לא יודע מה אבל חצי מהמילים שם פשוט לא נתקלים בהם אף פעם ופשוט אתה קורא ולא מבין כי זאת לא עברית מודרנית, לא סלנג... אני מדבר על עברית רגילה של עיתונים של מאמרים... של ספרים - זה לא כתוב בתנ"ך.

אז יופי, תתקעו אותי בכיתה ותזינו את השכל אבל לא מבינים, וזה לא שהמקצוע כזה גרוע זה שפשוט לא מבינים מה כתוב שם ! והמורים חושבים שזה ממש ברור...

שיעור חינוך - בולשיט אחד גדול 90% מהפעמים. כל מיני שטויות ופסיכולוגיה בגרוש שלא מעניינת אף אחד ולא לרמה.

כיסאות ששוברים את הגב, שולחנות שנראים כמו התחת שלי וכיתות שכשאתה נכנס אליהן בא לך להקיע ומקצועות... כמו שהסברתי קודם לא ממש נלמדים כמו שצריך או בכלל צריכים להיות בתוכנית ויש עוד המון המון דוגמאות כאלה, אז זה נקרא ללמוד ? הנוער זה לא הבעיה, הנוער סוף סוף מבין איפה הוא נמצא ולגבי אלה שאמרו שאין חינוך ממהורים צודקים,יש הרבה מאוד ילדים שמתנהגים כמו זבל ובכלל הורסים גם את השיעורים היחידים הנורמלים... וזה באמת לא קשור לכסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, אולי תפסיקו עם התירוצים ותתחילו ללמוד אולי אז ייכנס לכם טיפה שכל לראש :)

אתה חושב שאתה יכול ללמד יותר טוב תנ"ך והיסטוריה?

הצחקת אותי...אני באמת בספק שתעשה זאת יותר טוב ממה שעושים עכשיו.

אין שום רע בלדעת תנ"ך, להבין ולדעת משהו על המורשת של העם הזה.

מה שאתה לומד בבית הספר בונה אותך לא רק כאדם משכיל בעל ידע וערכים, אלא גם מקנה לך אחוז גדול מהאישיות שלך ואל לנו לזלזל בזה.

אם אתה חושב שאתה יכול לעשות עבודה יותר טובה, בבקשה...יש אופציה לעשות בגרויות אקסטרני...לפרוש כיתה י' ופשוט לעשות בגרויות באופן חיצוני למערכת החינוך ובינתיים לעבוד ולקבוע לעצמך את לוח הזמנים. מוזר שעם כל הדיבורים שלכם, אינכם עושים זאת! למה?

כי אתם יודעים טוב מאוד שעבודה יותר טובה אתם לא תעשו, אז בינתיים תשבו בשקט ותלמדו.

יום נעים...

לי ת'מצב רוח הרסתם...!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תמשיך להאשים את המורים ואת משרד החינוך ונראה לאן תגיע...מה לא מעניין במה שאתה לומד?

לא מעניין אותך ללמוד על השואה? על מה שהעם שלך עבר בגולה לפני קצת יותר מ50 שנה?

לא מעניינת אותך ספרות של מייסדי השפה העברית? לא מעניינים אותך הסיפורים של ש"י עגנון והשירים של יהודה עמיחי, נתן אלתרמן ונתן זך?

לא. לא מעניין אותי

איך מלמדים אותנו על השואה?! בלי טיפת רגש! אני יושב ולומד על השואה לבגרות בהסטוריה וזה בכלל לא מזיז לי!

יש כמה סוגי השמדה! ככה המורה אומרת.. בצורה הכי קרה שיכולה להיות

1. משאיות גז

2. מחנות

3.צעדות מוות

איזה כיף! הכל במספרים... זה על הפנים. ואני לא זוכר כלום מהבולשיט שמלמדים בהיסטוריה.

הם לא מבינים שאי אפשר להספיק ללמוד את כל ההסטוריה של העולם בכמה שעות. הם דוחפים מיליון פרקים ונושאים והכל יוצא מהתחת אחרי המבחן.

ולא... הספרות הזולה הזאת לא מעניינת אותי. מה אתה כזה מתחסד?! את מי מעניין נתן אלתרמן ונתן זך?! give me a break!!

מורה לספרות זה המקצוע הכי עצוב שיכול להיות. הרי חוץ מילד אחד לכיתה (בממוצע) את מי מעניין ספרות?! המורה השקיעה את כל החיים שלה בבולשיט הזה... בשבילה ספרות זה החיים. ואנחנו באים ולא מבינים למה מלמדי אותנו את הקראפ הזה.

והכי מצחיק שהמורות מחפשות כל מיני סימנים בשירים.. אתם יודעים.. חריזה וכאלה. איזה שטויות!! אני חרא אם המשורר באמת התכוון לזה.

ועוד דבר מעצבן... שהמורה מלמדת לפי איזה פרשנות שלה לסיפור.. ואם אתה בא עם פרשנות משלך היא לא מקבלת את זה. אתה חייב ללמוד לפי השיטה שלה!

וככה זה גם במתמטיקה. המורה רוצה שתעשה בדרך שלה ואם אתה לא זה לא מקובל עליה.

ביצפר זה זבל והמורים הם זבל וגם התלמידים הם זבל.

כל מה שלמדנו זה חרטה. וחייבים לשנות את שיטת הבגרויות הדפוקה הזאת.

לא הגיע הזמן שילמדו אותנו לחשוב?! להחכים ! ולא סתם לשנן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מבין שאתה מתנגד לכך שהעולם מסתובב על צירו נכון?

ככה העולם הזה עובד!

מה אתה תעשה אם לא תלמד? לאיזה מוסד חינוכי תוכל להתקבל?

מה אתה תעשה מהחיים שלך?

למשל אני תותח(טוב שאני לא משוויץ) בגיטרה ועובד על תקליטים (טוב שאני לא בספק שאהיה מפורסם או לפחות מצליח...זה אותו דבר!לא חשוב)...אז לימודים אני באמת לא צריך :)

אבל אני בכל זאת סיימתי 12 שנות לימוד בממוצע 90 (זה בא לי די בקלות למען האמת).

אבל למי שזה לא בא לו בקלות צריך לשבת וללמוד, כי לא כולכם מוכשרים ויפים כמוני ;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחת הבעיות הקשות במערכת החינוך בארץ היא רמת הלימוד הנמוכה והדרישות הנמוכות במבחני הבגרות.

להלן ציטוט שלי (עם קצת עריכה) מפורום אחר, באותו נושא:

- מקצוע המתמטיקה, לצערי הרב, אינו מועבר בצורה טובה לא רק בכיתות הנמוכות אלא גם בכיתות הגבוהות.

נכון שציוני הבגרויות במתמטיקה הם גבוהים יחסית, אך גם סוסיתא תנצח במירוץ בו היא מתחרה כנגד אופניים ללא צמיגים ועם דוושה אחת.

שיטת הלימוד של המתמטיקה בארץ (וזאת, בשונה מלימוד מקצועות כגון פיזיקה וכימיה) מתמקדת בתרגול.

תרגול, תרגול, תרגול, תרגול, תרגול, תרגול, תרגול, תרגול ועוד קצת תרגול.

החומר התיאורטי שמאחורי התרגילים כמעט ואינו מוסבר (אף אחד כאן לא יוכל להגיד לי מי צריך אינטגרלים בחיים, למשל) וכאשר כן מוסבר, מדובר בחצי שיעור-שיעור, לא יותר מזה.

מה שמלמדים בשיעורי מתמטיקה, גם בכיתות הגבוהות, היא טכניקה לפתרון תרגילים קבועים וידועים מראש, כך שאם עשיתם שיעורי בית ב 50% מהזמן, מובטח לכם ציון גבוה בבחינת הבגרות.

בחינות הבגרות, כאמור, "נתפרו" לרמה הנמוכה של התלמידים בארץ ולכן ממוצע ציונים ארצי במקצוע כלשהו אינו משקף מציאות אובייקטיבית.

למשרד החינוך גם יש יד בדבר, שכן עקב התאריכים המוקדמים של בחינות הבגרות (שמתחילות כבר בחודש מאי) המורים אינם מספיקים להעביר אפילו את החומר הדל שהם אמורים להעביר, או שמעבירים אותו בצורה רדודה ושטחית (קרי, כאילו שלא העבירו אותו כלל).

עדיף היה לו בחינות הבגרות היו מתקיימות בחופש הגדול, דבר שהיה מוריד מהלחץ על המורים וללא ספק, מוסיף להשגי התלמידים.

- היסטוריה: החומר הנלמד הוא אגוצנטרי בצורה קיצונית ומבחילה ואף יותר מכך, חלקי ביותר.

בכיתה י', כאשר התחלתי ללמוד היסטוריה לבגרות, נוכחתי לדעת שהחומר (עזרא ונחמיה, בית שני וכד') משעמם בצורה מחרידה ולכן ציפיתי לשנים הבאות, בהן החומר יהיה יותר מודרני ורלוונטי (ולכן גם מעניין יותר).

ובכן, סיימתי י"ב, כתבתי בגרות בהיסטוריה (דווקא הלך די טוב) ואני מוכרח לומר שהציפיה שלי הייתה לשווא.

מלבד החומר הרב (מדי) על היהודים בארץ ובתפוצות, דבר שמן הסתם בא על חשבון חומר אחר (מעניין וחשוב יותר), נוכחתי לדעת כי מבחינת משרד החינוך, ההיסטוריה מסתיימת בשנת 67' עם נצחוננו במלחמת ששת הימים.

זה היה הנושא האחרון שנלמד השנה, וגם זאת במסגרת שיעורי השלמה וולנטריים.

אין לי ספק שנושאים חשובים (קריטיים, אפילו) כגון מלחמות השונות (החל מיום כיפור וכלה באינתיפדת אל-אקצה) הם מעניינים יותר והכרחיים יותר ללימוד מאשר הכרת צורות ההתיישבות בארץ בעל פה.

וכל זאת בלי לומר מילה על ארועים כלל עולמיים כגון המלחמה הקרה (עליה לא למדנו כלל וכלל) וכל מה שנובע ממנה (מלחמת וייטנאם, משבר הטילים בקובה ואלו הן דוגמאות בודדות) או אפילו מלחמת המפרץ.

שיטת הלימוד היא בלתי נסבלת ובמקום לדרוש מהתלמיד הבנה של החומר והכרת המציאות בה הוא חי, דורשים מהתלמיד לשנן בעל פה נקודות מוכתבות מראש על כל נושא ונושא.

- ספרות.. אחחחח... ספרות, ספרות.

ללא שום ספק, המקצוע השנוא עלי מאז ומעולם.

במקום לעודד תרבות קריאה, מערכת החינוך מחסלת אותה בשיטתיות ע"י המאסה קיצונית של הספרות ו"לימוד" יצירות שפג תוקפן כבר לפני מאות שנים.

אז בזמן שאתם תשננו בעל פה את מה שבאלזאק רצה לומר על החברה הפריזאית, אני אקרא יצירות מופת ספרותיות כגון שר הטבעות ואהנה מכל רגע.

- אזרחות: לדעתי, זהו מקצוע חשוב שיש ללמד אותו כדי להטמיע בתלמידים את ערכי הדמוקרטיה ולשמור על מדינה חופשית (עד כמה שניתן) ודמוקרטית.

בפועל, מנסיוני האישי, המקצוע מועבר בצורה יבשה משהו, כאשר המורים מכתיבים כמויות על גבי כמויות של חומר תאורטי והתלמידים נדרשים לזכור בעל פה תוכן שאינו מהווה כלל את עיקר המקצוע.

- תנ"ך: כבר שנים שאני טוען שהבגרות בתנ"ך צריכה להיות בגרות בחירה ולא חובה.

- אנגלית הוא ללא ספק המקצוע האהוב עלי, וזאת בעיקר מכיוון שהשנה לא נכחתי ולו בשיעור אנגלית אחד, שכן את הבגרות שלי עשיתי כבר בכיתה יא' (ובהצלחה).

לימוד האנגלית בארץ הוא בדיחה גרועה, לא יותר מכך;

למרות שהלימוד מתחיל בכיתות נמוכות, 95% משעות הלימוד מבוזבזות על תרגילים מטופשים שכל תלמיד כיתה א' בבית ספר בארה"ב היה פותר תוך 2 דקות.

יש צורך להפגיש את התלמידים עם השפה האנגלית במצבים ריאליים, למשל הקרנת באנגלית, קריאת ספרים ודיון בכיתה על נושאים אקטואליים (דבר שמערכת החינוך עושה ככל יכולתה בכדי למנוע אותו, בכל מקצוע שהוא) - דברים שיתרמו לידיעת האנגלית של התלמידים פי כמה מכתיבה חסרת תועלת של משפטים ב Present Perfect.

דרך אגב, כאן הוא המקום לציין שהידע שלי בדקדוק אנגלי הוא מוגבל ביותר, אך למרות זאת אני מדבר בצורה חופשית ושוטפת (עד כמה שאדם שזו אינה שפת אמו והוא מדבר בה לעתים רחוקות יכול) וציון הבגרות שלי הוא 98.

המורים לאנגלית אינם מבינים שלפני שמלמדים את התלמידים שימוש נכון בכל הזמנים (דבר מיותר לחלוטין, לדעתי, כי מי שיודע אנגלית בצורה סבירה ומעלה מסוגל לבטא את עצמו בצורה נכונה באופן אינסטינקטיבי) יש לנטוע בקרב התלמידים את הרמה הבסיסית של השפה.

כמישהו שסיים השנה י"ב, אני מתבייש לומר שהיו בכיתתי תלמידים שאפילו את הרמה הבסיסית הזו (אליה ניתן להגיע בקלות כבר בכיתה ז'-ח') אין להם.

אישית, אני תומך בהכנת עצומה שתופנה לשרת החינוך (הכה מצליחה) בדרישה לעשות רפורמה כללית במערכת החינוך בארץ.

המצב בו תלמידים יוצאים מהמערכת כאשר אין בידיהם את הכלים הבסיסיים להקלט בעולם שמסביבם הוא בלתי נסבל ויש לעשות שינוי מקיף אם ברצוננו להציל את המדינה הזו מחורבן אינטליקטואלי, ובסופו של דבר טוטלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסכים איתך, ואני אתייחס לחלקים שנאמרו כאן:

- היסטוריה: החומר הנלמד הוא אגוצנטרי בצורה קיצונית ומבחילה ואף יותר מכך, חלקי ביותר.

בכיתה י', כאשר התחלתי ללמוד היסטוריה לבגרות, נוכחתי לדעת שהחומר (עזרא ונחמיה, בית שני וכד') משעמם בצורה מחרידה ולכן ציפיתי לשנים הבאות, בהן החומר יהיה יותר מודרני ורלוונטי (ולכן גם מעניין יותר).

ובכן, סיימתי י"ב, כתבתי בגרות בהיסטוריה (דווקא הלך די טוב) ואני מוכרח לומר שהציפיה שלי הייתה לשווא.

מלבד החומר הרב (מדי) על היהודים בארץ ובתפוצות, דבר שמן הסתם בא על חשבון חומר אחר (מעניין וחשוב יותר), נוכחתי לדעת כי מבחינת משרד החינוך, ההיסטוריה מסתיימת בשנת 67' עם נצחוננו במלחמת ששת הימים.

זה היה הנושא האחרון שנלמד השנה, וגם זאת במסגרת שיעורי השלמה וולנטריים.

אין לי ספק שנושאים חשובים (קריטיים, אפילו) כגון מלחמות השונות (החל מיום כיפור וכלה באינתיפדת אל-אקצה) הם מעניינים יותר והכרחיים יותר ללימוד מאשר הכרת צורות ההתיישבות בארץ בעל פה.

וכל זאת בלי לומר מילה על ארועים כלל עולמיים כגון המלחמה הקרה (עליה לא למדנו כלל וכלל) וכל מה שנובע ממנה (מלחמת וייטנאם, משבר הטילים בקובה ואלו הן דוגמאות בודדות) או אפילו מלחמת המפרץ.

שיטת הלימוד היא בלתי נסבלת ובמקום לדרוש מהתלמיד הבנה של החומר והכרת המציאות בה הוא חי, דורשים מהתלמיד לשנן בעל פה נקודות מוכתבות מראש על כל נושא ונושא.

אני עשיתי את הבגרות בהיסטוריה של כיתה י' בערך לפני שבועיים. על מלחמת העולם הראשונה לא הייתי צריך לזכור למה המלחמה התחילה, מה היו המניעים והסיבות אלא רק נקודות קטנות של "מלחמה טוטאלית" ועוד כמה מזכרות שכנראה בלטו שם למעלה. את רוב החומר לא היינו חייבים להכיר והיה אפשר לעשות את הבגרות רק ע"י סיכומים מן האינטרנט כי אף אחד לא ביקש ממך לספר את הידע ואת ההבנה אלא רק נקודות, נקודות ונקודות. כל שאלה היתה "3 סיבות לזה" "4 תוצאות של זה" "ציין 4 שיטות" ... כל הדברים חוץ מהתוכן וההתרחשות עצמו.

תקופת בית שני בכלל לא רלוונטית גם בגלל שהיא ישנה מאוד וגם כי היא גובלת בתנ"ך. היום כולנו "מתיוונים": לא שומרים את המסורת ומושפעים מעמים אחרים וזה שמספרים שהמתיוונים הם פויה! פויה! צריך לעקור אותם לא אומר לי כלום!

כשלימור לבנת היתה אתמול אצל יאיר לפיד הוא שאל אותה איך ילד עובר את כל שנות הלימוד ולא לומד על יוליוס קייסר או שייקספיר הוא צדק. במקום זה אנחנו לומדים על תקופות לא רלוונטיות בהיסטוריה ושירים קצרים, משעממים וחסרי משמעות בספרות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

MiniMizer אני מסכים איתך בהרבה דברים.

אך שמתי לב שדברים משתנים מבית-ספר לבית-ספר.

אומנם אני עדיין לא סיימתי בי"ס, אבל את חלק המקצועות אני כבר לומד.

מתמטיקה - תלוי מאוד במורה, למזלי לי יש מורה רוסיה שיודעת את החומר מצוין וגם הוראה מצוין.

אבל לא הבנתי דבר אחד, איך המתמטיקה צריכה ל"הבנות" אם לא בתרגול.

נו בסדר שיעור ראשון שלומדים חומר חדש המורה מנסה לאתגר אותנו בהתחלה איך לפתור את הנוסחה ואז מסבירה אותה ופותרים תרגילים.

יש דרך אחרת? :-\

היסטוריה - אמ.. אני עוד לא לומד לבגרות, אבל בנתיים החומר לא נראה עד כדי כך משעמם.

ספרות - מסכים עם כל מילה, זה ממש טמטום, וגם הפרשנויות, למה לזכור בע"פ?!

פרשנות זו דעה! ולכל אחד צריכה להיות שונה ולא מובנת עפ"י מישהו אחר.

אזרחות - אצלנו כלל וכלל לא כך, המורה מסביר בצורה מעניינת, לפעמים גם עם הצגות או עם כל מיני "טרופים" שלו.

וההכתבות דיי קטנות ומתומצתות, ישר ולעניין!

תנ"ך - בעעע... לא רוצה אפילו להגיד לטמטום הזה!

אנגלית - אמ.. הדעה שלי לא "יציבה".

תראה אני עדיין לומד בכיתות ה"נמוכות" (חטיבה) כך שאני לא יודע מה לומדים/מה יש ללמוד(יש הרבה)/עד איזה רמה מלמדים.

אבל אצלנו דווקא יש קטע של דיבור, כל אחד צריך להרצות מדי פעם.

רציני לעשות מין "הצגה" באנגלית, אבל היה בסוף (לא סובל שטויות כאלה).

המורה מנסה ככל האפשר לדבר איתנו באנגלית, יש כאלה שגם מדברים איתה באנגלית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים עם דן. כל מילה חקוקה בסלע. ביחוד נכונים הדברים על ההספק החלקי בלבד של החומר. הכיתה שלי עבדה כל השנה כמו מטורפת, והתקדמה הרבה מעבר לשאר הכיתות בשכבה שלנו. ועדיין היינו צריכים שיעורים בחופש פסח וימים מרוכזים כדי לסיים את כל החומר בחלק מהמקצועות. ועכשיו עוד רוצים לבטל את המיקוד. אם לא מספיקים 60% מהחומר, למה חושבים במשדר החינוך שיספיקו 100%?

אני רוצה להגיב לטענה של "אתה תמיד יכול לפרוש בכיתה י', אף אחד לא מכריח אותה להישאר".

Cut the bullshit, ok? אל תתן לי את הזבל הזה של "אף אחד לא מכריח אותך". אתה יכול לפרוש בכיתה י', לא לעשות בגרויות ולא לעשות כלום עם החיים שלך. אחלה ברירה באמת! איזה מין ברירה זאת? למי מאיתנו שאין להם כסף ללימודים אקסטרניים, לסיים יב' זאת הדרך היחידה להמשיך ללימודים גבוהים.

כמו כן יש הטענה הקלאסית של "מה רע בתנ"ך? קצת מסורת!".

שוב, שטויות. זה מקצוע חסר תועלת. מבחנים בתנ"ך זה הדבר הכי קל בעולם, מבחנים עם חומר פתוח. בהתחלה אף אחד לא יודע לקרוא תנך, אבל אחרי עשר שנים של לימוד תנ"ך אני גאה להכריז שלקרוא תנ"ך זה לא מאתגר במיוחד. על איזה מסורת לומדים? על דברים שאפילו לא בטוח שקרו? כל הפרשנות של התנ"ך מעוותת. אני פשוט אוהב שמעוותים את העובדות כדי שיתאימו לטענות. הפרשנויות לא שוות כלום. לפרשן מסויים הייתה דעה, אז הוא לקח פסוק מעורפל ככל האפשר, ופירש אותו כך שיתאים לה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תגובה שלי לאותו נושא. למותר לציין שהיא באה לפני ולא אחרי התגובה של מינימייזר, מה שנתן לו את הזמן לכתוב תגובה ארוכה קצת יותר ;D

נכתב במקור על ידי MORIDIN:

החינוך בישראל - חתך רוחב:

1. מתמטיקה

מלומדת כראוי בכיתות הגבוהות, אבל בנמוכות מדובר בבושה. עד כיתה ו' מלמדים את התלמידים לא מתמטיקה, אלא חשבון, במקום חשיבה מתמטית לומדים טכניקה. התלמידים יודעים חילוק ארוך וצמצום על קו שבר אבל לא מבינים מה זה חילוק. אני אישית נתקלתי באחת שעשתה 128/-128 במחשבון. בשיא הרצינות, מדובר בתעודת עניות, אחת מני רבות, למערכת החינוך.

אפשר וראוי להתחיל עם אלגברה בסיסית כבר בסביבות כיתה ה'-ו', כמו ברוסיה.

2. היסטוריה

השם הרשמי של המקצוע בתולדות עם ישראל אומר הכל - "תולדות עם ישראל". מבינים? לא מלמדים היסטוריה, מלמדים את ההיסטוריה הקטנה והספציפית של עם ישראל. דרך הכרזת כורש, עזרא ונחמיה, ואל העליה הראשונה עד הרביעית, מאורעות תר"פ תרפ"א תרפ"ט, הקונגרס הציוני הראשון בבזל, התנועה הציונית בארץ ישראל, ההגנה, ועוד המון נושאים שקשורים אך ורק לעם היהודי. מלחמת העולם הראשונה לוקחת פרק אחד (ועוד פרק על חלוקת ארץ ישראל), מלחמת העולם השניה לוקחת בדיוק פרק אחד (ועוד אחד על עליית המשטר הנאצי). בדיוק כמו העליה השניה והשלישית. פרק אחד. איזה אבסורד יכול להיות גדול יותר מזה?

מבחינת דרכי ההוראה, המקצוע הזה הוא בושה למין האנושי. צריך לזכור בעל פה רשימות אינסופיות של גורמים-מהלך-תוצאות. הקשיים של בני העליה השניה. למה זה רלוונטי בדיוק? חוסר האפקטיביות המהמם בשיטת העבודה הזאת בא לידי ביטוי בשכחה מוחלטת של החומר חודשיים אחרי בחינת הבגרות. מישהו צריך לקחת את העניינים לידיים, או שהישראלים יהיו בורים ועמי ארצות בכל מה שקשור להיסטוריה.

3. ספרות

עוד מקצוע חסר תועלת מתוצרת מערכת ה"חינוך" שלנו. במקום לפתח מודעות לספרים אצל בני הנוער, אהבה לקריאה, דרכים להבנת ספר ברמה גבוהה יותר, מתמקדים אצלנו בהכתבה בלתי פוסקת על יצירות ספרותיות. יש לי בקלסר סיכום של ארבעה עמודים על אבא גוריו. כיצד זה יעזור לי בחיים? למה מלמדים את זה? הפרק הכי גרוע הוא שירת ימי הביניים. תתפלאו לשמוע, אבל רבי יהודה אבן עזרא לא מעניין אותי. גם לא אבן גבירול. הידע ששיר זה או אחר של משורר שאיני זוכר את שמו הופך בשורה האחרונה מ"שיר יין" ל"שיר טבע" (או להפך, אני כבר לא זוכר) יעזור לי בחיים כמעט כמו זכירת רשימת הקשיים של בני העליה השלישית. הדבילים ממשרד החינוך החליטו ללמד רשימה של יצירות לבגרות, שאת ניתוחן צריך לזכור בעל פה (הבנת את היצירה אחרת? בעיה שלך. תלמד את הסיכום בעל פה ותשתוק) ולפלוט על המחברת ביום הבחינה. והחלמאות חוגגת.

אני חושב שצריך להפסיק מיידית עם שירת ימי הביניים, ולהעביר את המשקל מהכתבה על יצירות לדיון על יצירות בכיתה, כמו גם לזרוק יצירות שעבר זמנן (אבא גוריו?) ולהתחיל ללמד בכיתה ספרים מודרניים, כמו למשל הארי פוטר (פשע לא ללמד כזה ספר. מתאים ללימוד בכיתה כמו כפפה ליד) , שר הטבעות (כמו כפפה לרגל, אבל לא מצאתי דוגמה טובה יותר) וכדומה.

4. אזרחות

אין לי הרבה טענות. מה שכן, זה המקצוע הכי שנוא. צריך להפסיק להתמקד בגישות השונות להגדרת מדינה יהודית כרשימה ולדון על זה בכיתה. כל מה שקשור לרשימות מוקצה מבחינתי.

5. תנ"ך

בתור הספר המרכזי של העם היהודי חייבים ללמד אותו. אדם צריך להכיר את סיפור עקידת יצחק, פילגש בגבעה, אליהו הנביא ועוד המון סיפורים קלאסיים מהתנ"ך. אבל צריך ללמד את זה כמו ספר ספרות. והכי חשוב, צריך שהבגרות בתנ"ך תהיה רשות, אבל שהמקצוע ילמד כל השנה. כמו כן צריך להשאיר לתלמידים מרווח לפרשנות אישית של הטקסט, ולא להכריח אותם ללמוד בעל פה סיכומים מהדף. היעילות שלהם לא מוטלת בספק - היא לא קיימת.

6. אנגלית

מה נגיד ומה נאמר? הרמה של האנגלית בארץ לא רעה, אבל היא לא מגיעה משיעורי אנגלית. היא מגיעה מחשיפה תמידית לאנגלית אם זה דרך האינטרנט, שלטי חוצות, סדרות או כל דבר אחר. בשיעור אנגלית לא עושים שום דבר משמעותי - מלמדים איזה טקסט מהספר, נותנים דף לשיעורי הבית ובזה מסתכם השיעור. איפה למדנו אנגלית כאן?

אני חושב ששיעור אנגלית צריך להיות דיון כיתתי על נושא מסויים - באנגלית בלבד. צריך גם לתת יותר ספרי קריאה (נורמליים - שוב, לא באלזאק אלא משהו מודרני ומעניין. הארי פוטר, מישהו? ) ולעשות עליהם מבחן אמיתי כדי לגלות מי באמת קרא את הספר (חבר שלי עשה מבחן על ספר שהוא המציא, אילתר בשאלות וקיבל 95). הרמה של האנגלית גבוהה יותר מהרמה של לימודי האנגלית - וזה אומר הרבה.

7. לשון

בניגוד למה שכולם חושבים, אני דווקא חושב שחייבים ללמד את המקצוע הזה כדי לעקור טעויות לשוניות נפוצות ולמנוע, עד כמה שאפשר, הדרדרות השפה העברית. אבל ריכוז הלימוד לוקה בחסר. את כל החומר לומדים בשנה אחת, מה שיוצר לחץ עצום על התלמידים שפשוט לא מבינים כלום. לחלק את הלימודים לשנתיים-שלוש.

8. מחשבים

דרכי הלימוד סבירות. החומר לא. ללמוד פסקל?! בשנת 2003 שמישהו יעשה בגרות בפסקל?! במקרה הטוב מלמדים C, שפה שגם נחשבת לשפה מתה. מה זה הטמטום הזה?

השיא היה בכיתה ח', כשלימדו אותנו להשתמש ב-Qtext. מנגד, בכיתה י' היה קורס ב-Excel, שהוכיח את עצמו כמועיל ואפקטיבי אם כי לא ממצה.

בקיצור - אף מקצוע לא מלומד כראוי. ושלא יתפלאו שאנחנו מגיעים למקומות נמוכים כאלה במבחנים השוואתיים בינלאומיים. זו מערכת החינוך שלהם, והטבלה לא משקרת.

--------------

תוספת כמה הודעות לאחר מכן:

בקשר למתמטיקה - יש לציין שאני למדתי בכיתה טכניונית (מסיימים מתמטיקה שנתיים לפני - דחו אותנו לשנה לפני) של חמש יח"ל מתמטיקה ואילו מינימייזר למד בכיתה רגילה. אנחנו הוכחנו כל נוסחה שהשתמשנו בה, כל משפט, חישבנו את e ולמדנו את ההגדרה שלו. למדנו די הרבה דברים שנמצאים מחוץ לתוכנית הלימודים. לכן המבט שלי על לימודי המתמטיקה מעוות במקצת וסביר להניח שדווקא מינימייזר צודק כאן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסכים איתך, ואני אתייחס לחלקים שנאמרו כאן:אני עשיתי את הבגרות בהיסטוריה של כיתה י' בערך לפני שבועיים. על מלחמת העולם הראשונה לא הייתי צריך לזכור למה המלחמה התחילה, מה היו המניעים והסיבות אלא רק נקודות קטנות של "מלחמה טוטאלית" ועוד כמה מזכרות שכנראה בלטו שם למעלה. את רוב החומר לא היינו חייבים להכיר והיה אפשר לעשות את הבגרות רק ע"י סיכומים מן האינטרנט כי אף אחד לא ביקש ממך לספר את הידע ואת ההבנה אלא רק נקודות, נקודות ונקודות. כל שאלה היתה "3 סיבות לזה" "4 תוצאות של זה" "ציין 4 שיטות" ... כל הדברים חוץ מהתוכן וההתרחשות עצמו.

תקופת בית שני בכלל לא רלוונטית גם בגלל שהיא ישנה מאוד וגם כי היא גובלת בתנ"ך. היום כולנו "מתיוונים": לא שומרים את המסורת ומושפעים מעמים אחרים וזה שמספרים שהמתיוונים הם פויה! פויה! צריך לעקור אותם לא אומר לי כלום!

כשלימור לבנת היתה אתמול אצל יאיר לפיד הוא שאל אותה איך ילד עובר את כל שנות הלימוד ולא לומד על יוליוס קייסר או שייקספיר הוא צדק. במקום זה אנחנו לומדים על תקופות לא רלוונטיות בהיסטוריה ושירים קצרים, משעממים וחסרי משמעות בספרות

תקופת בית שני דווקא תקופה מעניינת אם היו יכולים להעביר אותה כמו שצריך עם כל החומר... כמו מצדה וסיפור גמלא... תאמין לי, אני לא יודע אם הייתי שם אבל אם תהיה אתה תבין מה הלך שם...

יהודה המכבי גם מעניין ומה שלא מעניין זה למה אנטיוכוס גזר את הגזרות ובלה בלה בלה, זה בולשיט.

כל שאר הדברים שאמרת באמת נכונים.

מלחמת העולם הראשונה, תראה פעם תוכנית בערוץ היסטוריה או משהו כזה ואתה תהיה מודהם, זה כל כך מעניין ויש שם כל כך הרבה דברים שאפשר להתעמק בהם המון אבל לא, בבית ספר זה מזה מלחמה טוטאלית ומי זה קלמנסו ומי זה לויד ג'ורג' בשתי מילים.

איזה בולשיט זה !!! מה הם נורמאלים? זאת המלחמה ? לא מלמדים איך היא התחילה, למה, מתי, צורת הקרבות, צורת הלחימה, הקרבות עצמם, מהלכי מלחמה מכריעים, כלום.

מזכירים פה ושם משהו לגבי הטבעת ספינות אמריקאיות ומצור ימי ומלחמת חפירות, זורקים על זה מילה אחת פה ושם ונגמר הסיפור ממש מעניין...

האימפריאליזם גם הועבר כמו התחת שלי, המטרה של המורים בבית הספר היא רק להכין אותך לבגרות, וזהו, הוא לא מורה אלא מכין אותך למבחן עם חומר מפגר וצורת לימוד מפגרת פי שתיים וככה הם רוצים שתתקבל לאוניברסיטה, עם שטויות, עם חורים בהשכלה, בלי חינוך, בלי עניין אמיתי בלימודים...

בשביל מה בכלל לעשות בגרות ? למה לא לומדים היסטוריה חשובה, מאוד...

היסטוריה ציונית יהודית וגם עולמית, אנחנו רק 6 מליון, העולם גדול ויש הרבה מה ללמוד חוץ מהבעיות שלנו שאני לא מזלזל בהם אבל בכל זאת...

למה לא מלמדים חודשיים חומר, המורה נותן הרצאה, יש חומר מעניין, רואים סרטים... ובסוף יש לכל אחד נושא לבחור והוא צריך לעשות איזה עבודה קטנה של תת נושא מסוים ועושים מבחן מסכם וגמרנו ?

ככה אתה נכנס לחומר, מבין אותו, לומד הכל בלי מיקוד ובלי שטויות, לא הורס לך את החיים ומהמר על מבחן קריטי שבו אתה צריך להקיא חומר שמלומד בצורה זוועתית, אני יכול לדעת היסטוריה פי מליון יותר טוב מהרבה מאוד ילדים בכיתה שלי אבל בגלל שהם זוכרים כמה סעיפים מפגרים ולא חשובים בדרך כלל מתקופות לא חשובות כל כך והם כתובים אותם יפה על דף זה לא אומר שמגיע להם יותר, או שהם יותר חכמים, זה אומר שהם עבדים בתוך מערכת של מפגרים שלא יודעת מזה לימוד כי מה שיש היום זה יותר כמו אונס.

ואם כבר... אם כבר עשיתם מיקוד (שזה הדבר הכי מפגר שיש בארץ אבל נגיד...) אז למה לא להגיד את החומר מתחילת השנה !!!!!! מזה הטימטום הזה !

מערכת החינוך צריכה שיבא אליה כדור ברזל וינפץ אותה לחתיכות קטנות ומשם כבר מישהו חכם צריך לבנות הכל... מה שעושים היום זה משדרגים כל פעם את הבניין אבל שוכחים לומר לנו שהיסודות זה פל-קל.

חוץ מהיסטוריה יש עוד הרבה מאוד מקצועות שמועברים באונס כמו ספרות שנותנים לך פרשנות שאתה לא חייב להסכים איתה ותוקעים לך אותה לפנים ואז אתה כותב אותה במבחן ויופי ... זהו נגמר הסיפור, עוד אונס שבסופו אתה מקיא בחיפוש המפתח לדלתות הפקולטה הנחשקת.

תנ"ך... אותו דבר.

ולא חסרות דוגמאות כאלה, לא כיף לבוא לבית ספר והרבה פעמים זה סבל, וזה לא הילדים כי הם סבבה וחברים לא חסר לי לא בשיעור, לא בכיתה ולא בשיכבה, זה לרוב המורים וזאת הרבה פעמים הדרך ואיך הולכים בה... רק כנסו לכיתה ממוצעת בבית ספר, ואני לא מדבר על עיירות פיתוח עניות אלא על מרכז ת"א.

שאני בא לבית ספר זה יותר נראה כמו בית סוהר, וגם אי אפשר לצאת מתי שאתה רוצה.

אני בא למקום, משלם... ומורים לא מכבדים את זה, אני בא למקום ומשלם ואני לא מורשה לצאת ממנו מתי שבא לי, זה ממש להיות בבית סוהר.

אני לא מפונק, אני לא בוכה שנותנים שיעורי בית, ואני לא מהילדים שחורשים, אני בנאדם בשנת 2003 במדינת הדמוקרטית ודור שלם של ילדים גדל פה על זבל, על שטויות ומעבירים לו את זה בכפית מצופה חרא במקום שהמדיניות שלו לא הייתה מבישת בית סוהר.

אז לימור לבנת צריכה להתחיל להוריד את החיכוך הדבילי מהפנים שלה !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...