כצד ניתן לשנות את הגדרות המסך מ- 3/4 ל- 16/9? - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כצד ניתן לשנות את הגדרות המסך מ- 3/4 ל- 16/9?


efgan

Recommended Posts

שלום לכולם, אני חדש פה מקווה שתוכלו לעזור:

כשאני צופה באינטרנט הגודל במסך מלא מגיע רק ל 3:4. מאחר והמסך שלי הוא 9:16 נוצרים שני פסים שחורים מהצדדים . המסך אינו מלא.

חיפשתי את ההגדרות המתאימות בכרטיס המסך ואף התקנתי אותו מספר פעמים מחדש וכלום לא עוזר.

למישהו יש פיתרון?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מדבר על שום אתר.

זה קורה גם באקסלפורר כך שאין קשר לדפדפן. מה שאני מחפש זה את הגדרות המסך שמותחות את התמונה כך שהיא תהיה על כל המסך ולא על חלקו.

תודה על הניסיון .

אשמח אם תמצא פתרון אחר.

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשאני צופה באינטרנט הגודל במסך מלא מגיע רק ל 3:4. מאחר והמסך שלי הוא 9:16 נוצרים שני פסים שחורים מהצדדים . המסך אינו מלא.

אני רוצה להיות בטוח שאני מבין - אתה רוצה לקבל תמונה מרוחה ומעוותת?? ???

אם כן - אתה יכול לשנות את הגדרות הרזולוציה להיות כזו ביחס של 3:4, מה שממש לא מומלץ כי כדאי תמיד לעבוד ברזולוציה הטבעית של צג. זה יעוות את הכל וגם הדפדפן "ינצל" את כל שטח הצג (למרות שלא תקבל באמת שטח עבודה גדול יותר, אלא דווקא קטן יותר).

אם אתה רוצה את זה (מסיבה כלשהי) רק בוידאו, אני מניח שמה שאתה מחפש זה המלצות לתוכנה שיודעת למרוח את הוידאו על כל הצג, כלומר לעבור למצב של מסך מלא מבלי לשמור על יחס התמונה המקורי, מה שאנשים בד"כ מנסים להמנע ממנו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי כוונה לראות בצורה מעוותת. אני מחובר למסך פלזמה 42. וכשאני מפעיל קובץ מהאינטרנט(YNET או כל אתר אחר עם וידאו) אז אני רואה ב3:4. כלומר שיש חלק מהמסך שלא מנוצל. אני לא מצליח למצוא את ההגדרות המתאימות במחשב כדי לתקן את זה. אשמח אם תעזרו לי. תודה לכל מי שמנסה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מבין שאם תיקח שהוא ב-4:3 (וכל הוידאו ב-YNET/YOUTUBE הוא ב-4:3), ותמתח אותה על כל המסך, תראה תמונה מתוחה ומעוותת?

אין שום הגדרה במחשב שתתקן את זה.

האפשרות של המתיחה צריכה להיות בטלוויזיה. אמנם הטלוויזיה יודעת לעשות מתיחה הדרגתית (פחות באמצע, יותר בקצוות), כך שזה נראה פחות רע, זה עדיין מעוות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע איזה מסך יש לך. אבל גם אם זה מסך 19 של מחשב נייח או בלפטופ. היום מרבית המסכים הינם 9:16. ובכל זאת אם אתה מנגן מהרשת ואתה רואה אותו על כל המסך (כלומר התמונה אינה מרובעת ואין שני פסים שחורים לא מנוצלים בצידי המסך) אז לזה אני מתכוון. חד משמעית מדובר בהגדרות במחשב/נגן/דפדפן/כרטיס מסך או השד יודע מה, אבל אני בטוח שישנה הגדרה כזו.פעם זה עבד לי, אין לי דרך טובה יותר להסביר את הבעיה. ודרך אגב ישנו בהחלט עיוות מסויים במעבר מ 3:4 ל9:16 אבל הוא מינורי. פרט לעובדה שאני כבר רגיל לראות הכל ב9:16 כך ש 3:4 נראה לי המעוות..... אולי העיוות הוא אצלנו במוח...... 8)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי העיוות הוא אצלנו במוח...... 8)

העניין של העיוותים די פשוט: הרזולוציה של הצג, וזו של הוידאו, קובעות את היחס בין האורך לרוחב.

אם תקח סרט 3:4 ותקרין אותו על כל הטלויזיה שהיא 19:6 - תקבל עיוות - הכל יהיה מרוח לרוחב.

באותו אופן, אם תקח סרט 16:9 ותקרין אותו כך שהוא ימלא צג בגודל 3:4 - תקבל עיוות - הכל יהיה מרוח לגובה (היה אפשר לראות פעם סרטים בפורמט רחב שהותאמו לטלויזיות 3:4 בצורה כזו...).

זה משהו שחשוב להבין - אתה אומר שאין לך כוונה לראות בצורה מעוותת, אבל זה בדיוק מה שתקבל כשתקח וידאו שהוא 3:4 ותקרין אותו בפורמט 16:9

עד כמה שאני מבין, טלויזיות יודעות לקבל אות שהוא 3:4 ולמתוח אותו ל-16:9 (כפי ש-QttP אמר, יש עיוות, אבל הוא פחות רע ממתיחה רגילה).

אבל, אם אני מבין אותך נכון, אתה בעצם משתמש בטלויזיה כבצג מחשב וצופה בדפי ורוצה לראות רק את הסרטים במסך מלא, אבל שהדפדפן לא יהיה מרוח - באופן אישי אני לא מכיר משהו שעושה את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא מאמין כמה מה שאני מבקש הוא פשוט אתה מחפש תשובה מורכבת כשאין צורך כל מה שאני רוצה זה לראות במסך מלא. אולי ניתן למישהו אחר לנסות להבין יותר. תודה על הניסיון.[br]פורסם בתאריך: 14.11.2008 בשעה 15:49:33


כרטיס המסך שלי הוא: Geoforce 7100
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא מאמין כמה מה שאני מבקש הוא פשוט אתה מחפש תשובה מורכבת כשאין צורך כל מה שאני רוצה זה לראות במסך מלא. אולי ניתן למישהו אחר לנסות להבין יותר. תודה על הניסיון.

בכיף, אני מקווה שתמצא את הפתרון שאתה מחפש.

יכול להיות שפשוט לא הבנתי למה התכוונת (למרות שאני לא חושב שזה העניין).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז בוא ננסה שוב. אני מודע לעיוות הגלום בשינוי . אבל שוב אין שום בעיה עם דפי האינטרנט. וגם אין לי שום בעיה שגם הם יתפרסו . בשורה התחתונה אני רוצה לראות על כל המסך תכני מהרשת. אם יש לך הצעה פשוט תרשום אותה ואני אבדוק. בעבר זה היה מוגדר לי פשוט החלפתי מחשב ואני לא זוכר איך עושים את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...