עבור לתוכן
  • צור חשבון

lharpaz

משתמש רשום
  • מספר הודעות

    910
  • הצטרפות

  • ביקר לאחרונה

  • זמן מחובר

    10יום 4ש' 38דק' 11שנ'

דירוג

0 ניטרלי

אודות lharpaz

  • דרגה
    Zone Wannabe
  • יום הולדת 12/06/1980

מבקרים אחרונים

הצגת המבקרים בפרופילך מנוטרלת, ולא ניתן לראות מי ביקר לאחרונה בפרופיל שלך.

  1. היי כולם, אנסה לתת את כל הפרטים על מנת שהבעיה תהיה ברורה, אז סליחה מראש על הפוסט הארוך. ה-setup אצלי הוא כזה: מודם של הוט, אליו מחובר ראוטר tp-link Archer C2. אל הראוטר מחובר מחשב בכבל אחד, וכבל שני הולך לחדר אחר ובו יש switch אליו מחוברים עוד 3 מכשירים. כל החיבורים הם בכבל רשת (חיבור אלחוטי לא רלוונטי לבעיה הנוכחית שלי, וכבוי רוב הזמן). הכל עבד מצויין, עד ששדרגתי את מהירות האינטרנט ל-100 מגה, ולכן נאלצתי להחליף לדגם אחר של מודם - הוט בוקס 1. דרך ה- UI של המודם הגדרתי בו brigde mode (על מנת שישמש כמודם בלבד, ואוכל להשתמש בראוטר שלי). מאז החלפת המודם לדגם הוט בוקס 1 אני חווה ניתוקים. לעיתים עוברות כמה שעות עד שמתחילים הניתוקים, אבל לפעמים זה לוקח כמה ימים. ניתוק של המודם מהחשמל והחזרתו פותר את הבעיה (עד לפעם הבאה). במהלך החודשיים האחרונים היו אצלי 3 טכנאים: אחד חליף איזה כבל, השני החליף "קונקטור" בקופסה של הוט למטה, והשלישי בדק וטען שהכל תקין מבחינת עוצמות. הבעיה הזו מאתגרת את השירות הטכני של הוט (איתם דיברתי כבר יותר מ-10 פעמים), ייתכן בגלל בעיית מקצועיות של הנציגים - יש נציגים שטוענים שהכל תקין ואין שום בעיה (גם בזמן שאצלי יש ניתוקים), ואחרים שאומרים שהם רואים שיש ניתוקים. מדובר גם בנציגים ה"רגילים" וגם ב"בכירים" יותר (אני חושב שהם קוראים להם "צוות 2" או משהו כזה? אולי עיברות של tier 2?) את המודם החלפתי כבר 3 פעמים (האחרונה לפני כמה ימים), אז אני קצת בספק שמדובר במודם תקול כל כך הרבה פעמים (אלא אם כן המודמים הדפוקים עוברים את הבדיקות שלהם ומגיעים שוב ושוב ללקוחות...). העובדה שניתוק של המודם מהחשמל והחזרתו פותרת את הבעיה, וכן העובדה שהבעיות התחילו בדיוק כשהחלפתי את המודם לדגם אחר (הוטבוקס 1), גורמות לי לחשוד שהבעיה היא במודם. (אולי הדגם הזה יותר רגיש לבעיות שהדגם הקודם הצליח להתמודד איתן? בכל מקרה, הם טוענים שאין להם אפשרות לספק hot box 2, ומסרבים לתת את דגם hot box 4, אז גם אם הבעיה היא בדגם הזה נראה שאין לי ממש פתרון). מצד שני, לאחר העבודה של שני הטכנאים הראשונים הבעיה השתפרה (כמות הניתוקים ירדה, אך עדיין קיימת), ולטענתם כמות ה-errors תקינה (כרגע, לאחר 3 ימים מאז ה- reset האחרון, יש 1135 Correctables ו- 780 Uncorrectables - אני לא יודע כמה מהם הם בעקבות הניתוקים, וכמה הצטברו לאורך הימים בהם זה עבד בסדר). מצד שני, אני חושש שהגעתי למיצוי היכולת הטכנית של הוט, והייתי רוצה לוודא שהבעיה לא בראוטר שלי בכל זאת (מאוד הייתי רוצה לפתור את הבעיה בלי לעבור לתשתית של בזק, מאחר ואני בדירה שכורה שאין בה תשתית בזק וזה נראה לי קצת בלאגן להתעסק עם ההתקנות האלה...). שמתי לב שכאשר יש ניתוקים הראוטר מציג נורה כתומה. למעשה, כך אני מזהה את הניתוקים גם כאשר אף אחד לא משתמש בחיבור לרשת. בממשק של הראוטר ראיתי שהוא מציין ב- Internet Status ערך של "poor network". רציתי לנסות לשדרג גרסת firmware בראוטר: הגרסה הנוכחית שלי היא 3.0.0 Build 20160713 Rel. 74035(EU), ובממשק של הראוטר נראה שיש גרסה חדשה יותר זמינה: 3.0.1 Build 20180423 Rel. 53178. אבל, באתר של tp-link ממליצים לשדרג מהאתר הרשמי של מקום הרכישה (רכשתי בארץ), ושם מופיעה רק גרסת ה- firmware שכבר מותקנת אצלי. האתר: https://www.tp-link.com/il/support/download/archer-c2/v3/#Firmware אשמח לכל רעיון או עזרה בנושא - האם למישהו יש רעיון מה עוד אפשר לבדוק? משהו ספציפי שאפשר לבקש מהוט לעשות או לבדוק? (קחו בחשבון שרוב הנציגים טוענים שאין שום בעיה, ורק מעטים מהם רואים שיש בעיית ניתוקים). (אצלי המודם מוגדר ב- bridge mode, אבל אצלם לא. לטענתם זה בסדר, אבל אני כבר לא יודע עד כמה אפשר לסמוך על המקצועיות של הנציגים שם) אולי משהו שקשור להגדרות של הראוטר שלי? (קצת מוזר בעיני שעם המודם הקודם הכל עבד בצורה יציבה, ושהחלפת מודם תדרוש שינוי בהגדרות, אבל אני פתוח להצעות ומוכרח להודות שאני לא ממש מבין בזה...). האם "בטוח" / כדאי לשדרג את ה- firmware של הראוטר? תודה מראש לעוזרים (ולכל מי שטרח וקרא את כל זה )
  2. היי, אני מעוניין להחליף שני הארד-דיסקים במחשב ישן. המחשב בעל מעבד Intel i5 760 (כאמור, מחשב ישן) ולוח אם Gigabyte GA-P55M-UD2 (נראה שגרסת ה-BIOS היא F8, משנת 2010. נראה שיש גרסה חדשה יותר, גם היא מ-2010), מריץ Windows 7 64bit. הדיסק עליו יושבת מערכת ההפעלה הוא SAMSUNG HD103SJ בנפח 1 טרה (מפוצל לשני כוננים לוגים). אני מעוניין להחליף אותו ב-SSD בעל נפח זהה, על מנת לעשות מעבר קל וחלק ע"י clone (בלי התעסקויות עם התקנות). הכיוון הוא Samsung 860. הדיסק השני הוא Seagate Barracuda בנפח 2 טרה (ST2000DM001-1CH164). אני מעוניין להחליף אותו בדיסק (מכאני) בעל נפח 2 או 3 טרה. הכיוון הוא כנראה דיסק של Western Digital. השאלה היא: האם הדיסקים יתאימו למחשב הישן, או שצפויות בעיות תאימות כלשהן? הסיבה שאני שואל היא שבאחד האתרים כתבו לגבי Western Digital Blue 3TB ש: "תומך Windows 7 64 bit ומעלה וכן בלוחות אם H61 ומעלה בלבד", ולכן עלה החשש. רפרנס: https://www.ivory.co.il/catalog.php?id=17001 תודה מראש.
  3. תודה. הבדיקה הארוכה הסתיימה בכשלון: האם זה משהו שאפשר לחיות איתו (מסמנים איכשהו את הסקטורים כפגומים ושאר הדיסק ממשיך לעבוד תקין)? או שסקטורים פגומים נוספים ימשיכו להווצר (ובמקרה כזה עדיף להחליף את הדיסק כבר עכשיו)? עכשיו ממש מטריד אותי שלא מצאתי תוכנה עבור הדיסק של סמסונג ואני לא יכול לבדוק אותו כמו שצריך... האם יש אפשרות טובה לבדיקה שלא באמצעות התוכנה של יצרן הכונן? (איזה כלי גנרי כלשהו?)
  4. תודה על התגובה. תודה על ההבהרה. חשבתי שאולי chkdsk עלה על תקלה בצורה עקיפה, כפי שציינת. האם יכול להיות שיש בעיה פיזית בכונן, שגרמה איזו-שהיא בעיה במערכת הקבצים ולכן האיתור ע"י chkdsk? ראיתי כמה התייחסויות לכך שהבעיה ש-chkdsk מוצא קשורה לכך שהיו קבצים שאבדו/ניזוקו. למשל: (מקור: https://www.windowsfilerecovery.com/chkdsk/deleted-index-entry.html) התייחסות דומה פה: https://superuser.com/questions/854620/deleting-index-entry-i-lost-my-files לפי עצתך, התחלתי בדיקות עם SeaTools עבור כונן E. בדיקת SMART היתה תקינה, אבל היא הביאה רק שורה תחתונה (שהכל בסדר), בלי הפירוט שמוצג ע"י CrystalDiskInfo. גם הבדיקה הקצרה עברה בהצלחה. הבדיקה הארוכה עדיין רצה (לוקח לזה המון זמן...). אעדכן כשיהיו תוצאות. אני עדיין מחפש תוכנה לבדיקת הדיסק של כוננים C ו-D (נראה שזה דיסק של סמסונג, אבל עדיין לא מצאתי תוכנה מתאימה לדגם הספציפי באתר שלהם). עריכה: חיפשתי די הרבה ולא מצאתי, לא באתר של סמסונג, ולא דרך סיגייט שכנראה קנו אותם והחזיקו בעבר את התוכנה עבור סמסונג, אבל לא עוד
  5. היי, רקע: מדובר במחשב ותיק. מריץ win 7. אני לא זוכר בני כמה הדיסקים, אבל בכל מקרה זה כמה שנים. יש שני דיסקים: על אחד (הישן יותר) יש כוננים C (מערכת הפעלה ותוכנות) ו-D (מידע). על הדיסק השני יש כונן E (אחסון מדיה). כיום המחשב בשימוש קליל ודי מועט, אבל דולק כל הזמן. לאחרונה התחלתי לחוש באיטיות - אתחול איטי, תוכנות עולות לאט (אפילו דפדפן), אבל ברגע שעלו הכל עובד בסדר. האם האיטיות יכולה לנבוע מבעיה באחד הדיסקים? (הדיסק החשוד הוא כמובן שזה שעליו מותקנות התוכנות ומערכת ההפעלה, אבל בהמשך תראו שאולי יש בעיה דווקא בדיסק שמחזיק מדיה) הבעיה: היום לאחר restart (בעקבות עדכון ל-windows) עלה ה-CHKSDK והריץ בדיקה. לא יודע למה. בבדיקה (לכונן C) בשלב של verifying indexes התקבלו 5 הודעות של: Deleting index entry ... in index $I30 of file ... לא ממש ברור לי מה הבעיה. האם יש דרך לדעת באילו קבצים היתה בעיה ולמה? (אני מבין שהיה אובדן data). האם זה אומר שהדיסק עומת למות? (אם כן אולי עדיף להחליף אותו לפני שזה קורה...). במטרה לנסות להבין האם הדיסק הקשיח עומד למות, השתמשתי ב-CrystalDiskInfo (כדי לקרוא נתוני SMART). אשמח אם תוכלו להציץ ולאשר שהכל בסדר (הוא טוען שה-Health status הוא Good, אבל יש שם הרבה נתונים שאין לי מושג איך לקרוא...). בצורה מפתיעה, הוא דווקא טוען שיש בעיה בכונן E. מה המשמעות של התוצאות האלה? האם הכונן הזה דפוק פיזית? (אם כן, אולי שווה להחליף לפני שהוא מת...). האם אפשר לדעת מהו המידע הדפוק (בהנחה שיש כזה)? האם יש בדיקות נוספות שאפשר / כדאי להריץ על הדיסקים? תודה מראש לכל העוזרים (ולכל מי שטרח וקרא את כל הפוסט הזה :) )
×
  • צור חדש...
Back to top button
Close
Close