Try HWzone in English English
עבור לתוכן
  • צור חשבון
  • מי אנחנו?

    שלום אורח/ת!

     
    שים לב - על מנת להשתתף בקהילה שלנו, להגיב ולפתוח דיונים חדשים, עליך להצטרף כחבר רשום.

    החברים שלנו נהנים מיתרונות רבים, כולל היכולת להשתתף בדיונים, להנות מהגרלות ומבצעים לחברי האתר, ולקבל מידי שבוע את התכנים הבולטים שלנו ישירות במייל.

    לא אוהבים שמציקים לכם במייל? ניתן להירשם לאתר אך לוותר על הרישום לעידכוני המייל השבועיים.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

karpad

דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0

Recommended Posts

שלום לכולם, למרות שאיני מעוניין כל כך לקחת חלק אקטיבי בדיון זה - מכיוון שזהו בעיקרו דיון המתבסס על תגובות של יהודים, הייתי שמח לתרום לכם ולשתף אתכם באתר זה המכיל 217 מכתביו של הרון יחיא - פרופוננט משפיע של האיסלאם בעולם המערבי. כל ספריו נמצאים שם בשלמותם בחינם בפורמטים html/pdf/doc.

http://www.harunyahya.com/en.m_book_index.php

אני אישית מחזיק בספר Allah's miracles in the Quran וממליץ עליו בחום למי שאמונתו מושפעת בחוזקה מהמדע . הוא מופיע בשלמותו גם כן באוסף בלינק המצורף

http://us1.fmanager.net/api_v1/productDetail.php?dev-t=EDCRFV&objectId=4690

לאלו שמעיזים לחקור - זהו מפתח מצויין.

כמו כן אשמח לספק תשובות לכל שאלותיכם בנוגע לאיסלאם ככל שאוכל בתנאי שהן יהיו ענייניות, רלוונטיות ונייטרליות - לשם הרחבת הידע שלכם בנושא.

Phobos היקר.

אני כלכך שמח שמוסלמי לוקח חלק בדיון הזה.

יש לי כמה שאלות אליך..

1.באיזו זכות מוחמד ביטל את האיסור על אכילת הבהמות הטמאות והשרצים וקבע שרק החזיר הוא טמא למאמינים?.

2.מדוע ביטל מוחמד את השבת. העבירה ליום שישי וביטל את האיסור על ביצוע מלאכה?.

3.אם מוחמד אומר באחת הסורות בקוראן "מאמינים יקרים, אם יש לכם ספקות לגבי אמונתכם לכו והתייעצו עם היהודים שהרי הם קיבלו את הספר לפניכם".. איך הייתכן שבסורות אחרות הוא מכנה היהודים "קופים וחזירים" או מעליב, תוקף, בוזז, משפיל, אונס, רוצח המונים.. (ואני לא מזכיר את השמות שעשה בחייבר).

4.בקשר ליום עשורה (היום העשירי במוחאראם) שהוא יום כיפור שלנו רק אצל המוסלמים (מוחמד העתיק את החג הזה ולא קיבל אותו ישירות מאללה) - חדית'.

מדוע תחילה הוא הורה על המוסלמים לצום, אך שינה את דעתו אחרי שהיהודים לא קיבלו אותו כנביא, ואז הורה על המוסלמים "אני ממליץ לכם לצום ביום זה איך אין זו חובתכם".

5.מוחמד אחרי השמות שעשה בעיר היהודית חייבר, לקח את ספייה היהודיה לאישה (בכח ואיומים) - באותו יום שהוא רצח את אביה, אחיה, ושאר משפחתה.

האם זהו נביא?.

בשבילי מוחמד, מה שניסה לעשות זה להיות משה רבנו של חצי האי ערב, אבל משה רבנו יש רק אחד.

ושלא תבין לא נכון, יש לי מכרים מוסלמים ואני מודע לקרבה שביננו, אני מאמין שכבר ראית את סרטון האיחוד:

http://www.youtube.com/watch?v=pW-IMXbcNjc

-------------------

רוני, ממה אתה מתקומם?.

ראשית כולנו אחים.

יהייה שמח!. :)

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

לאלו שמעיזים לחקור - זהו מפתח מצויין.

כמו כן אשמח לספק תשובות לכל שאלותיכם בנוגע לאיסלאם ככל שאוכל בתנאי שהן יהיו ענייניות, רלוונטיות ונייטרליות - לשם הרחבת הידע שלכם בנושא.

זה תמיד מצחיק

אבל אין שום הבדל בין החרדים היהודים ובין המוסלמים - שניהם חושבים שכל חקירה למענן הצדקת הדרך שלהם היא "מפתח מצויין " אבל אם אתה חוקר ולא מוצא את מה שהם מוצאים אז אתה כופר ודינך רע ומר , הצרות עין בנוגע ליכולותיו ולרצונו של האלוהים ( ראה הגדרה - הכל ) הנובעת מפחדיהם של ה"מואמנים " קרי המשועבדים ע"י המורים הרוחניים לדמות האלוהים שהם רואים ואין עוד מלבדה .

מדוע אלוהים שהו הכל לא ירצה להיות הכל ?

מה כל טוב בגן עדן שהוא ליכאורה השכר שלהם ? ( עוד אצל המוסלמים אני עוד יכול להבין ( 72 בתולות - תמיד זה מעלה לי את המחשבה על " תחבושות היגיניות " ) ואצל היהודים מה ? ישבים מתחת עץ ואוכלים את שור הבר ( מי שחט ? הרב מחפוד או בד"צ ירושליים או הרב לנדא ? או שגם יש יש ספרדים ואשכנזים ואם כן אז למה לא חילוניים וכו' )

האם הדת עצמה היא "עינינית רלוונטית ונטרלית "? הרי זה מוזר לדרוש שאלות שכאלו על דת שאיננה מיושמת בצורה הזו .

כמו כן הדת החרדית שטוענת ל"דעת תורה " אבל מתנכרת למורים רוחניים ? אז מי מנפק את המוצר ( שדרך אגב בעל חיי מדף קצרים כפי שתוכיח התרבות האוכלוסין כבר עכשיו ובעתיד הקרוב ) שנקרא דעת תורה ?

אולי יכולים ערסים לטעון שהם פועלים על פי דעת תורה ולפשוע אז למה חילוני לא יכול לטעון שהוא איננו פועל לפי דעת תורה ולעשות צדק ?

מי נתן את זכות הבילעדיות על אלוהים למישהו ? ( אם אלוהים הוא הכל הרי הוא גם האדם האחר ואלוהים יכול להיות מובן על ידי כל מה שיש ולא רק על ידי גוף אחד בלבד )

הדת כלל היא טובה ( ראה הודעה מספר אחת הגדרות - מערכת פעולות ) גם האמונה - מי יכול להתווכח עם אקסיומה ? אבל מערכת השליטה קרי "המורים הרוחניים " היא הבעיה .

וזה נכון לכל הדתות ולכל האמונות , יהודים - טוב , מוסלמים - טוב , ההבדלים בין יהודים טובים ליהודים לא טובים הוא המורה הרוחני שלהם ואותו דבר עם המוסלמים , אם המורה הרוחני של היהודי אומר - ואהבת לרעך כמוך - סבבה ואם המורה המוסלמי אומר לו מלמד אותו את דרך הסובלנות - אחלה .

הבעיה היא כאשר המורים לא עושים זאת .

איסתרא איפה אתה ?

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

1.באיזו זכות מוחמד ביטל את האיסור על אכילת הבהמות הטמאות והשרצים וקבע שרק החזיר הוא טמא למאמינים?.

2.מדוע ביטל מוחמד את השבת. העבירה ליום שישי וביטל את האיסור על ביצוע מלאכה?.

3.אם מוחמד אומר באחת הסורות בקוראן "מאמינים יקרים, אם יש לכם ספקות לגבי אמונתכם לכו והתייעצו עם היהודים שהרי הם קיבלו את הספר לפניכם".. איך הייתכן שבסורות אחרות הוא מכנה היהודים "קופים וחזירים" או מעליב, תוקף, בוזז, משפיל, אונס, רוצח המונים.. (ואני לא מזכיר את השמות שעשה בחייבר).

4.בקשר ליום עשורה (היום העשירי במוחאראם) שהוא יום כיפור שלנו רק אצל המוסלמים (מוחמד העתיק את החג הזה ולא קיבל אותו ישירות מאללה) - חדית'.

מדוע תחילה הוא הורה על המוסלמים לצום, אך שינה את דעתו אחרי שהיהודים לא קיבלו אותו כנביא, ואז הורה על המוסלמים "אני ממליץ לכם לצום ביום זה איך אין זו חובתכם".

5.מוחמד אחרי השמות שעשה בעיר היהודית חייבר, לקח את ספייה היהודיה לאישה (בכח ואיומים) - באותו יום שהוא רצח את אביה, אחיה, ושאר משפחתה.

האם זהו נביא?.

בשבילי מוחמד, מה שניסה לעשות זה להיות משה רבנו של חצי האי ערב, אבל משה רבנו יש רק אחד.

שלום לך גם,

לפני שאענה לך על שאלותייך אני חייב להתייחס לקיבעון מסויים שזיהיתי בדברייך וגם בצורת התבטאותך, והוא נוגע לקשר בין היהדות לאיסלאם.

האיסלאם הובא דרך שליחותו של מוחמד בכדי לחדש את האמונה המונותאיסטית באללאה אחרי שהתורה והאינג'יל (גוספל) המקוריים ושאר השליחויות מקדם עוותו, שונו ואבדו. דת האיסלאם לא באה לרשת את מקומן של הנצרות או היהדות, ואינה טוענת להיות דת חדשה ע"י מוחמד אלא באה להחליף את השליחויות הקודמות. האיסלאם הינו בסה"כ אותה השליחות ואותו המסר שהועבר ע"י כל הנביאים והשליחים המוכרים באיסלאם, שאת חלקם הזכרתי לעיל. האיסלאם מהווה את השליחות האחרונה לכלל האנושות ע"י השליח האחרון לאנושות עד בוא יום הדין.

על פי האיסלאם, כל נביאי ושליחי הנצרות, היהדות וימי קדם שירתו את אללאה ובאו באותה השליחות ועם אותו המסר - בין אם זה היה מכוון לכלל האנושות, הקהילה המקומית שהם שירתו או עם כזה או אחר. לכן, כל הנביאים והשליחים מאז אדם עליו השלום ועד לחותם הנביאים מוחמד עליו השלום נחשבים בעצם לנביאי האיסלאם כולל נוח (נוח'), אברהם (איבראהים), לוט, ישמעאל (איסמאעיל), יצחק (איסח'אק'), יעקוב, יוסף, דוד (דאווד), שלמה (סוליימאן), משה (מוסה) וישו (עיסא) ועוד. חלקם באו כנביאים לבני וחלקם לעמים אחרים או לאנושות כולה - שליחותם היתה זהה, למרות שהמוקד היה שונה.

לשאלותיך:

1. אללאה מצווה עלינו בק'וראן ודרך הסונה (דרכו, דבריו ומעשיו של הנביא מוחמד עליו השלום) לא לאכול ולצרוך את הדברים הבאים: בעלי חיים טמאים (כמו החזיר), בעלי חיים מתים, אלכוהול, דם, בעלי חיים טורפים וטורפים למחצה (קופים, כלבים) ובעלי חיים שלא נשחטו לפי חוקי האיסלאם או ההלכה היהודית.

O Believers! Eat of the good and pure (lawful) that We have provided you with and be grateful to Allah, if you truly worship Him.

(2:172)

O People! Eat of what is lawful and good on the Earth and do not follow the footsteps of Shaitaan, for he is your open enemy.

(2:168)

He (Allah) has only forbidden you (from eating) dead animals, blood, the flesh of swine, and that (animal) over which the name of other than Allah has been invoked.

(2:173, 16:115)

2. מוחמד לא "ביטל את השבת והעבירה ליום שישי" ויום השישי (ג'ומעא) אינו יום מיוחד להפסקת המלאכה לשם עבודת האל מכיוון שלשם כך יש לנו את כל ימות השבוע ללא הבדל וללא צורך באיסורי מלאכה. למרות זאת, קדושת יום השישי וחשיבותו למוסלמים נובעת מהדברים הבאים, בין היתר:

* ביום שישי אדם נוצר והיה זה יום שישי בכניסתו לגן העדן ויום שישי בסילוקו מגן העדן ויום שישי בעת מותו.

* ביום שישי יחל יום הדין והתחייה.

* ביום שישי המוסלמים מתפללים את תפילת יום השישי וחשיבותה מוזכרת בק'וראן:

"O you who believe! when the call is made for prayer on Friday, then hasten to the remembrance of God and leave off trading; that is better for you, if you know." ( 62:9)

ו"האיסור על המלאכה" אינו איסור מאללאה או משהו ששונה ע"י מוחמד ויום השישי באיסלאם (הג'ומעא) לא מתקיים על פי מודל השבת ביהדות. הדבר מודגם בפסוק שאחרי 62:9:

"And when the prayer is ended, then disperse in the land and seek of Allah's bounty, and remember Allah much, that ye may be successful." ( 62:10)

3. מוחמד אינו המחבר או היוצר של הק'וראן. אללאה יצר את הק'וראן כספר שמכיל בתוכו את השליחות האחרונה שניתנה לאנושות להכוונה והנחיה עד ליום הדין. לכן מוחמד לא "אמר באחת מהסורות בק'וראן" דבר. מוחמד לימד את הק'וראן והעביר אותו הלאה בעל פה אחרי שהק'וראן הורד אליו מידי אללאה ע"י המלאך גבריאל (ג'יבריל) ואח"כ הטקסט הועבר לכתב.

לכן מוחמד לא אמר דבר ממה שתיארת בסורות הק'וראן כי הוא לא המחבר וכי דברים אלו לא קיימים. למרות זאת אתייחס לעניין בכדי להפיג את תהיותיך כי זה ברור שהמידע שקיבלת בעניין אינו נכון.

בק'וראן, ישנם 3 מקומות שבהן אללאה מזכיר את סיפורם של אנשים שנהפכו לקופים וחזירים:

(1)

"And ye know of those of you who broke the Sabbath, how We said unto them: Be ye apes, despised and hated!"

(2:65)

(2)

"Shall I tell thee of a worse (case) than theirs for retribution with Allah? Worse (is the case of him) whom Allah hath cursed, him on whom His wrath hath fallen! Worse is he of whose sort Allah hath turned some to apes and swine, and who serveth idols. Such are in worse plight and further astray from the plain road" (5:60)

(3)

"So when they took pride in that which they had been forbidden, We said unto them: Be ye apes despised and loathed!" (7:166)

פסוקים אלו מתארים את העונשים שניתנו לאנשים שסירבו למלא אחר המצוות שניתנו להם מאללאה ע"י משה. זאת התייחסות ספציפית ואזכור לאנשים שהלכו נגד מצוותיו ורצונו של אללאה ונגד שליחותו של משה ובכך הם הוענשו ונהפכו לקופים וחזירים.

בק'וראן לא נאמר בשום מקום שהיהודים הינם קופים וחזירים. הנה חלק ממה שנאמר על היהודים והנוצרים בק'וראן:

"They are not all alike. Of the People of the Scripture there is a staunch community who recite the revelations of Allah in the night season, falling prostrate (before Him). They believe in Allah and the Last Day, and enjoin right conduct and forbid indecency, and vie one with another in good works. They are of the righteous. And whatever good they do, they will not be denied the meed thereof. Allah is Aware of those who ward off (evil)" (3:113-114)

ועל היהודים (בני המאמינים בשליחות משה) בפרט:

"And of Moses's folk there is a community who lead with truth and establish justice therewith" (7:159).

4. על כך ענה השייח יוסף אל-ק'רדאווי הנחשב לאחד מגדולי החוקרים ומלומדי האיסלאם בזמנים המודרניים, ואני אעדיף להביא את דבריו המדוייקים משום שקשה למצוא להם תחליף או תרגום הולם:

The Hadith mentioned here is unanimously agreed upon. After the Hijrah when the Prophet (peace and blessings be upon him) came to Madinah, he found that the Jews of Madinah used to observe this day by fasting. The Prophet (peace and blessings be upon him) asked them the reason for their fast. They replied, This is a blessed day. On this day Allah saved Musa and the Children of Israel from their enemy and so Prophet Musa fasted on this day (giving thanks to Allah). The Prophet (peace and blessings be upon him) said, I am closer to Musa than you are. He fasted on that day and commanded the Muslims to fast on that day. (Reported by Al-Bukhari)

A Muslim may wonder why the Prophet observed fast on the same day as the Jews while he previously ordered the Muslims not to follow the non-Muslims.

However, anyone who has carefully studied the Hadiths concerning the fasting of `Ashura will discover that the Prophet (peace and blessings be upon him) used to fast on this day even before he emigrated to Madinah. The Arabs before Islam used to fast on that day and glorified it, and it was the day when they used to cover the Ka`bah. In doing so, they were following their predecessors. It is reported from `Ikramah that Quraysh committed a sin in the Jahiliyah (pre-Islamic era) and they regretted it and were sorry, so they were advised to fast that day to expiate their sin.

Thus, the Prophet neither fasted `Ashura in accordance with the Jews nor did he started fasting it in Madinah. When He (peace and blessings be upon him) said, We are closer to Musa than you are,, and when he fasted and ordered the Muslims to fast on that day, he was, in fact, affirming the significance of this day and delivering a message to the Jews that Allahs religion is one at all times. All the Prophets are brothers and each has contributed towards the establishment of the truth. Thus, The Muslims are more entitled to follow all the previous prophets more than those who claim adherence to the prophets while they falsified their books and altered their religion. So if the day of `Ashura celebrates the ill fate of Pharaoh and the victory of Musa, it is also a victory for the truth; the same truth that was revealed to Muhammad and upheld by him. Since Musa (peace and blessings be upon him) fasted this day as a way of thanksgiving, the Muslims are more entitled to follow him than the Jews.

Besides, it is to be born in mind that this agreement between the Muslims and the Jews in fasting this day occurred in the early days of Muslims in Madinah. The Prophet, in fact, liked to be in line with the People of the Book in non-prohibited matters in pursuit of attracting their hearts and winning them over to his cause.

Later, when their hatred and animosity toward the Prophet and the Muslims were made manifest he ordered the Muslims not to follow them in their way of fasting. However, to keep the significance of the day, the Prophet said, Observe fasting on the day of `Ashura, but differ from the Jews and fast one day before it and one day after it.(Reported by Ahmad)

5. אני מבטיח לחזור לסעיף הזה בהזדמנות הראשונה, משום שזה מצריך הסבר על הרקע לקרב חייבר וקורותיו.

לילה או בוקר טוב,

phobus.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

שלום לך גם,

לפני שאענה לך על שאלותייך אני חייב להתייחס לקיבעון מסויים שזיהיתי בדברייך וגם בצורת התבטאותך, והוא נוגע לקשר בין היהדות לאיסלאם.

האיסלאם הובא דרך שליחותו של מוחמד בכדי לחדש את האמונה המונותאיסטית באללאה אחרי שהתורה והאינג'יל (גוספל) המקוריים ושאר השליחויות מקדם עוותו, שונו ואבדו. דת האיסלאם לא באה לרשת את מקומן של הנצרות או היהדות, ואינה טוענת להיות דת חדשה ע"י מוחמד אלא באה להחליף את השליחויות הקודמות. האיסלאם הינו בסה"כ אותה השליחות ואותו המסר שהועבר ע"י כל הנביאים והשליחים המוכרים באיסלאם, שאת חלקם הזכרתי לעיל. האיסלאם מהווה את השליחות האחרונה לכלל האנושות ע"י השליח האחרון לאנושות עד בוא יום הדין.

על פי האיסלאם, כל נביאי ושליחי הנצרות, היהדות וימי קדם שירתו את אללאה ובאו באותה השליחות ועם אותו המסר - בין אם זה היה מכוון לכלל האנושות, הקהילה המקומית שהם שירתו או עם כזה או אחר. לכן, כל הנביאים והשליחים מאז אדם עליו השלום ועד לחותם הנביאים מוחמד עליו השלום נחשבים בעצם לנביאי האיסלאם כולל נוח (נוח'), אברהם (איבראהים), לוט, ישמעאל (איסמאעיל), יצחק (איסח'אק'), יעקוב, יוסף, דוד (דאווד), שלמה (סוליימאן), משה (מוסה) וישו (עיסא) ועוד. חלקם באו כנביאים לבני וחלקם לעמים אחרים או לאנושות כולה - שליחותם היתה זהה, למרות שהמוקד היה שונה.

phobus.

אז מה אתה אומר ?

שהנביאים האלו הם שרות אחראיות ותיקונים של אלוהים ?

וכיצד הדתות האלו הן נאורות ומהן דרכן הנאורה וכיצד דרכן הנאורה פועלת על בני האדם כמשיר פלא להפוך את חיים לטובים יותר ולמה בכלל צריך דת בכלל ואיזה דת צריך ?

האם בן טוב הוא לא בן אדם טוב ולא חשוב מהיא דתו ומהיא אמונתו ? האם לדת מסויימת יש בלעדיות על הטוב שבאדם ?

אני לא מתיחס לדת אחת ספציפית כי לעניות דעתי כל הדתות אותו דבר טובות או רעות בהתאם ל "מורים הרוחניים " שלהם .

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

Phobos אחי צר לי.

לא ענית לי על שאלה 1 ו 2.

התשובה שלך היתה תחילה תקציר על מהו אסלאם (כבר למדתי עליו ב"סמינרים" שונים באינטרנט) ולאחר מכן טענת שאללה מצווה עלינו בקוראן לא לאכול את החיות הטמאות "כמו החזיר ואחרים" אבל התחמקת מהעובדה שמוסלמים: נכון שלא אוכלים את החזיר אך אוכלים את כל השרצים מן החי בים: שרימפס, קלאמארי, צלופח, צדפות, שבלולי ים, כלבי-ים, סוסי-ים, לובסטר, כריש וכו'.

ומה עם הבדואים?: אלו אוכלים חמורים, סוסים, גמלים, בהמות טמאות אחרות.. כל אלו נאסרו על ידי התורה.

אבל אללה אומר בתאורת (Taurat): מן החי במים: לא תאכלו את זה אשר אין לו סנפיר וקשקשת (יעני אם יש לו סנפיר אך אין לו קשקשת\יש לו קשקשת אין לו סנפיר גם אז אל תאכלו).

מעניין שאללה פתאום שינה את דעתו, עדיין נשאר הטעם שמוחמד - כל נבואה שהוריד היתה בהתאם למצב שאליו נקלע ונראה כי התבססה על הבנה שגויה לתנ"ך.

------------------------------------

בקשר לשבת, כאמור לא ענית לי.

אם ישנו ציווי מעשרת הדברות לשמור את השבת בעשרת הדברות ומספר פעמים בתורה. (וגם הנג'ראן שישבו בחצי האי ערב) אם אינני טועה שמרו שבת.

אך הייתכן שמוחמד לא השאיר את השבת?, הרי היא מקור הברכה, היא היום בו בורא עולם שבת מכל מלאכתו.

אז עכשיו בא מוחמד שטוען שהוא הנביא האחרון ומבטל את השבת?.

אין בעייה, רוצה להתכנס ביום שישי לתפילה? - תפעדל!, גם אנחנו מתכנסים ביום שישי בצהריים לתפילה בערך באותו זמן של אחינו המוסלמים, למעשה אנחנו יכולים להתכנס ביחד.

אבל מה עם שבת?, איפה המנוחה?, למה מלאכה?, אלוהים אמר לנו לשבות!. ומה תגיד עכשיו?, שגם זו חרטה שהכניסו היהודים והנוצרים לתנ"ך?.

---------------------------------------

בקשר ליום עשורה.

חבל שנתת לי הסבר שמנסה להצדיק את מעשיו הלא נכונים והמצחיקים של מוחמד (פתאום ירד לו מהיהודים אז אז הוא שינה על דעת עצמו) וזאת במקום שתביא דעתך האישית, לא רק זה, מסתבר שצדקתי, אין שום סורה בקוראן (נבואה מה') שאומרת למוחמד לצום ביום הזה, זה מופיע רק בחדית, שהוא ציווה לצום, וגם ציווה לאחר מכן שזה לא חובה, מקור:

http://www.youtube.com/watch?v=AGW28_wg--Y

---------------------------------------

לקרב חייבר לא אתייחס.

אני רק יודע שלמוחמד לא היתה כוונה רעה, כל שניסה לעשות היה לאחד את השבטים בחצי האי ערב - הקוריש ממנו בא, השבטים היהודים והנוצרים.

אבל נסינותיו לצער כולנו רק הביאו עוד שפיכות דמים ומלחמה בתוך חצי האי, מהרגע שהתחיל, כך גדלה השנאה כלפיו.

נביא האל צריך לפעול בדרכי שלום, מוחמד רמס כל מה שהיה בדרכו, אם זה דרך החרב או דרך הסורות שהוא שם בקוראן (בעיקר בחדית).

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

צר לי גם, שפספסת נקודות חשובות בתגובתי הקודמת. אך דבר אחד משמח אותי והוא שהבנת (כולי תקווה) את העניין בנוגע לקופים ולחזירים, ושהדבר הובהר לך.

דבר אחד שיש לי להציע הוא שנעבור לפורמט "debate" מסויים, ברשותך, שבו נרשום את תגובותינו בתור נקודות המועלות או נקודות הנענות מתגובה לתגובה, ז"א, כפי שניסחת את תגובתך הראשונה כלפיי בצורת נקודות ממוספרות. כך אני חושב שיהיה קל יותר לשנינו להתייחס לדבריו של השני ללא צורך בציטוט מיותרים של כל אורך התגובה וכ'ו.

ודבר שני הוא, מכיוון שאנו מדסקסים ומתדיינים על נושאים דתיים ומזכירים פה ושם את אלוהים, נביאים שונים וכ'ו הבה נשמור על שפה נאותה ללא מילים כגון חרטה וכ'ו :)

(1) ה"תקציר" שלי על האיסלאם היה הכרחי בכדי שתבין ש-1) בניגוד לתורה שנשלחה לבני , האיסלאם נשלח לאנושות כולה בכדי להחליף את כל השליחויות מקודם שנהיו לאובסוליטיים בגלל הסיבות שציינתי. 2) האיסלאם אינו לקוח מתורת בני (אני בכוונה לא אומר "יהדות") ותורת בני לא מהווה "מקור להשראה". העניין שונה לגמרי - האיסלאם (הק'וראן), ביחד עם תורת בני (התורה - תאווראת), שליחותו של ישו (האינג'יל - gospel), שליחותם של דויד שלמה והנביאים בזמנם (הזבור - psalms) ושליחות אברהם (כתבי אברהם - סוח'וף איבראהים) הם ועוד כולם חלק משורה ארוכה של שליחויות שהורדו לאנושות ע"י אללאה דרך נביאים ושליחים שונים. לא רמזתי שאינך יודע מספיק על האיסלאם, אלא הרגשתי צורך להבהיר עניינים אלו בכדי שאוכל לענות על שאלותייך כשאני בטוח שהכל מובן מצידך.

"We have sent thee inspiration, as We sent it to Noah and the Apostle after him: we sent inspiration to Ibrahim (Abraham), Isma'il, Isaac, Jacob and the Tribes, to Isa (Jesus), Job, Yunus (Jonah), Harun (Aaron) and Sulaiman (Solomon), and to David We gave the Psalms." (4:163)

לכן הציוויים שמופיעים בתורה המקורית הינם ציוויים שאללאה הביא לבני ישראל - בהתייחסות ספציפית. ולכן באיסלאם מותר לאכול את כל בעלי החיים הימיים והדבר אינו קשור כלל לציוויים שהופיעו או לא בתורה. אלו היו ציוויים שהובאו ספציפית לבני ישראל. באיסלאם, שבא לכלל האנושות,כך אללאה ציווה עלינו לעשות ואללאה יודע טוב יותר מכל. אני כן אתייחס בהמשך לנושא של הציוויים הספציפיים לבני ישראל אך לבנתיים פסוק זה מזכיר את העניין.

"And unto thee have We revealed the Scripture with the truth, confirming whatever Scripture was before it, and a watcher over it. So judge between them by that which Allah hath revealed, and follow not their desires away from the truth which hath come unto thee. For each We have appointed a divine law and a traced out way. Had Allah willed He could have made you one community. But that He may try you by that which He hath given you (He hath made you as ye are). So vie one with another in good works. Unto Allah ye will all return, and He will then inform you of that wherein ye differ." (5:48).

(2) בקשר לשבת, עניתי לך. באיסלאם אין שבת. ואין גם יום לפי מודל השבת. אין איסור על ביצוע מלאכה או ציווי על שביתה מלבד תפילת הג'ומעא (תפילת יום השישי) שבה חייבים להשתתף (כמובן שאת כל התפילות כמו כן חייבים לבצע, לא משנה אם זה בעת מסחר או בעת מלחמה וקרב). הבאתי גם התייחסות ספציפית לציוויו של אללאה בק'וראן.

"O you who believe! when the call is made for prayer on Friday, then hasten to the remembrance of God and leave off trading; that is better for you, if you know." ( 62:9)

"And when the prayer is ended, then disperse in the land and seek of Allah's bounty, and remember Allah much, that ye may be successful." ( 62:10)

שמירת השבת הינה ציווי שהובא לבני ישראל בכדי לבחון אותם (הרי הבאתי לך את הדוגמא לאלו שהפרו את שמירת השבת והפכו לקופים וחזירים) ולא לכלל האנושות כולה. רוצה לנוח? רוצה לא לעבוד? בבקשה. אך זה אינו ציווי מאללאה.

בנוגע ל"היא היום בו בורא עולם שבת מכל מלאכתו". האיסלאם לא מאמין בכך. להיפך, ישנו פסוק בק'וראן המתייחס בדיוק לנקודה הזו.

אקט הבריאה בקצרה:

"That is how God creates what He wills, when He decrees a thing, He says “Be,” and it is" (3:47)

"Creator of the heavens and the earth from nothingness, He has only to say when He wills a thing: “Be,” and it is" (2:117)

* המפץ הגדול -

"the heavens and the earth were joined together as one unit, before We clove them asunder" (21:30)

* לאחר המפץ הגדול, מתכנסים האלמנטים השונים בחלל אחרי המפץ ויוצרים כוכבים, גלקסיות וכ'ו -

"turned to the sky, and it had been (as) smoke. He said to it and to the earth: 'Come together, willingly or unwillingly.' They said: 'We come (together) in willing obedience'" (41:11)

* התרחבות היקום -

"The heavens, We have built them with power. And verily, We are expanding it" (51:47)

* "זמן" הבריאה או מודל 6 הימים -

"Allah created the heavens and the earth, and all that is between them, in six days" (7:54)

למרות שישנו דמיון לתיאור הזה בתורה, השוני המהותי הינו עצום. המילה "day" או "יאוום" (יום) בערבית אינם מתייחסים ליום כיממה כפי שאנו מחשבים. "יאוום" בערבית משמשת להגדרת תקופת זמן מוגדרת ללא קשר לאורכה, כך שעל ידי 6 "days" הדבר מתאר 6 תקופות זמן שונות אחת מהשנייה, ובפסוק הספציפי המילה מתייחסת לעידנים. כמובן שזה יהיה מטופש להגדיר יום וליל ויממה על פי מודל קיום השמש מכיוון שהשמש לא הייתה קיימת עוד בזמן הבריאה.

ישנם דוגמאות שונות בק'וראן המראות שהמילה "יאוום" יכולה להתייחס לפרקי זמן שונים באורכם, אחד יהיה הפסוק הבא:

"a day in the sight of your Lord is like 1,000 years of your reckoning" (22:47)

לכן בקצרה היקום הגיע למצב הנוכחי, עם התגבשות הכוכבים והגלקסיות והתעצבות החוקים הפיזיקליים של היקום, לאחר 6 עידנים שונים.

* "בורא העולם שובת ממלאכתו ונח" -

האיסלאם בניגוד מוחלט לרעיון התנ"כי לא אומר שאלוהים שבת ממלאכתו ונח.

"We created the heavens and the earth and all that is between them in six days, nor did any sense of weariness touch Us" (50:38)

אלא,

"settled Himself upon the Throne" (57:4)

ולכן, "יום המנוחה השביעי" - או השבת, לא נגזר חס וחלילה מרעיון כזה או אחר שאם אלוהים נח ביום הזה, אז אנו חייבים גם. הציווי על בני ישראל בתורה כמו כן אינה נגזרה על פי הרעיון הזה של "יום המנוחה השביעי", אלא הובא כציווי פרטי לבני ישראל בכדי לבחון אותם. אלוהים לא צריך מנוחה, והוא אינו מפסיק את מלאכתו, שכן אקט הבריאה נותר ונשאר וממשיך להתקיים עם כל יום ויום.

"He it is Who created the heavens and the earth in six days, then established Himself on the Throne. He knows what enters within the heart of the earth, and what comes forth out of it, what comes down from heaven, and what mounts up to it. And He is with you wherever you may be. And Allah sees well all that you do" (57:4).

(3) בקשר ליום העאשורה אמרת:

חבל שנתת לי הסבר, וזאת במקום שתביא דעתך האישית.

אני לא באתי לפה בכדי להביא את דעתי האישית. אני פה בכדי לספק אינפורמציה לגבי האיסלאם ותו לא. על העאשורה איני יכול להרחיב עוד כי הציטוט של שייח אל-ק'רדאווי מספק לך את כל התשובות לאיך, מתי ולמה בנוגע לעאשורה.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

(1) ה"תקציר" שלי על האיסלאם היה הכרחי בכדי שתבין ש-1) בניגוד לתורה שנשלחה לבני ישראל, האיסלאם נשלח לאנושות כולה בכדי להחליף את כל השליחויות מקודם שנהיו לאובסוליטיים בגלל הסיבות שציינתי. 2) האיסלאם אינו לקוח מתורת בני ישראל (אני בכוונה לא אומר "יהדות") ותורת בני ישראל לא מהווה "מקור להשראה". העניין שונה לגמרי - האיסלאם (הק'וראן), ביחד עם תורת בני ישראל (התורה - תאווראת), שליחותו של ישו (האינג'יל - gospel), שליחותם של דויד שלמה והנביאים בזמנם (הזבור - psalms) ושליחות אברהם (כתבי אברהם - סוח'וף איבראהים) הם ועוד כולם חלק משורה ארוכה של שליחויות שהורדו לאנושות ע"י אללאה דרך נביאים ושליחים שונים. לא רמזתי שאינך יודע מספיק על האיסלאם, אלא הרגשתי צורך להבהיר עניינים אלו בכדי שאוכל לענות על שאלותייך כשאני בטוח שהכל מובן מצידך.

התורה לא ניתנה לכל האנושות? - מה?.

התורה ניתנה מה' למשה נביאו וממשה נביאו לישראל ודורותיה, ומישראל ודורותיה כחכמה לכל האנושות, נכון שישנן מצוות החייבות במעשה רק אצל בני ישראל, אך התורה על בחלקיה מוחייבת לכולם. נאמר בתהלים: "הפיצו בעמים גדולתו", הגויים חייבים לדעת שאסור לרצוח, אסור לגנוב, אסור לתת עדות שקר, אסור לנאוף - ונתמלאה הארץ דעת ה' כמים לים מכסים.

וזה מנוקדת מבט יהודית-רבנית\קראית.

מנקודת מבט ישועית (נוצרית\משיחית או אביונית) התורה ניתנה לכולם וישוע מנצרת הוא השליח האחרון שלזכותו יאמר (וגם לזכות מוחמד) ש4.0 מליארד בני אדם (ומיום ליום מצטרפים עוד) מאמינים באמיתות התורה ובאמיתות נתינתה בהר סיני.

לכן הציוויים שמופיעים בתורה המקורית הינם ציוויים שאללאה הביא לבני ישראל - בהתייחסות ספציפית. ולכן באיסלאם מותר לאכול את כל בעלי החיים הימיים והדבר אינו קשור כלל לציוויים שהופיעו או לא בתורה. אלו היו ציוויים שהובאו ספציפית לבני ישראל. באיסלאם, שבא לכלל האנושות,כך אללאה ציווה עלינו לעשות ואללאה יודע טוב יותר מכל. אני כן אתייחס בהמשך לנושא של הציוויים הספציפיים לבני ישראל אך לבנתיים פסוק זה מזכיר את העניין.

מעניין שאני שומע את זה רק ממך..הרי אם יהודי מתאסלם הוא חייב להפסיק לשמור שבת, והוא צריך לאכול לובסטר אם הוא מרגיש רעב, אבל רגע הוא עדיין אחד מבני ישראל, לא?.

שמירת השבת הינה ציווי שהובא לבני ישראל בכדי לבחון אותם (הרי הבאתי לך את הדוגמא לאלו שהפרו את שמירת השבת והפכו לקופים וחזירים) ולא לכלל האנושות כולה. רוצה לנוח? רוצה לא לעבוד? בבקשה. אך זה אינו ציווי מאללאה.

זה ציווי מאללה בתורה, ואני חושב שאללה לא ישנה את דעתו, אני בטוח בזה.

כי איך אמרת בעצמך?: אללה יודע מה טוב, ואני מתייחס כרגע לדבר נוסף שכתבת לגבי השבת.

^^^^^^^^^^^^^^

למרות שישנו דמיון לתיאור הזה בתורה, השוני המהותי הינו עצום. המילה "day" או "יאוום" (יום) בערבית אינם מתייחסים ליום כיממה כפי שאנו מחשבים. "יאוום" בערבית משמשת להגדרת תקופת זמן מוגדרת ללא קשר לאורכה, כך שעל ידי 6 "days" הדבר מתאר 6 תקופות זמן שונות אחת מהשנייה, ובפסוק הספציפי המילה מתייחסת לעידנים. כמובן שזה יהיה מטופש להגדיר יום וליל ויממה על פי מודל קיום השמש מכיוון שהשמש לא הייתה קיימת עוד בזמן הבריאה.

והנה אתה מוכיח שאינך יודע על מה אתה מדבר.. חכמי התלמוד והקבלה סברו כבר לפני 1900 שנים לכל הפחות שהמילה יום בתורה - לא מחייב שהיא פרק זמן של 24 שעות כמו שהמין האנושי רגיל אליו כיום.

רוני יסביר את זה טוב יותר ממני.

הקוראן לא חידש לנו כלום, לא הפעם.

3.

סיימנו לדבר על שבת ועל חיות הים הטמאות, מלבד אלו אין לנו מחלוקת, על עשורה יש לי דעתי כאמור שמוחמד, כמו במקרים אחרים שינה דעתו בהתאם למצב שאליו נקלע - והבאתי לכך מקור (בנוגע ליום עשורה).

הנושא הבא הוא על מוחמד ואחמד.

מוחמד הכריז על עצמו נביא מול הנוצרים באמירה שכאשר ראה את ישוע בשמים עם כל שאר הנביאים, אמר לו ישוע: אני אמרתי לתלמידיי שאחריי ובטרם ביאתי השנייה יבוא אדם בשם אחמד.

מוחמד כאמור ידע לחזות רק מה שנוח לו ומתאים לו: בא אל הנג'ראן ואמרו לו: השם אחמד לא מוזכר באף אחת מהבשורות, כמו תמיד, חסידיו של מוחמד מיהרו להאשים הנוצרים בכך שהשימטו פסוקים מהתנ"ך, וגם היום זה ממשיך באטימות נוראה מצד מליוני מוסלמים.

לא רק זה: ישנם 50 כתבי בשורה שמעולם לא הוכנסו לספר הברית החדשה, ונשארו גנוזים עוד מימיו של הרבי מנצרת כגון: הבושרה על פי יהודה, הבשורה על פי האביונים, הבושרה על פי מריה, הבשורה על פי יעקב ועוד רבים וטובים.

באף אחד מהם, לא מוזכר השם אחמד, זו המצאה חסרת שחר וכל ביסוס של מוחמד, שבניגוד לכל הנביאים האחרים, לא היה מישראל.

(הסיבה היחידה שלא פסלתי שמוחמד יכול להיות נביא כיוון שבדמו זרם דרם עברי למחצה), מוחמד בניגוד לכל שאר הנביאים היה מזרע ישמעאל, ואם היה הוא מזרע ישמעאל - הבטחת ה' לישמעאל שזרעו יהייה גוי גדול חייבת להיות תקפה, אבל שוב.

מוחמד מוכיח לנו בעצמו פעם אחר פעם שאינו נביא.

יש לי סמינר שלם על למה.

רוצה להפריך אותו?, פנה למעביר אותו.

http://www.youtube.com/user/AhmadsQuran3

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

הפעם אני לא אסביר לו, [למה לי?שישאר מה שהוא, גם אם יבוא אדם שרוצה להתגייר צריך לדחות אותו,מה שמבדיל מכל דת]

כאן אשר למצוא את הטענות הכי חזקות [לא יכול להיות להם מענה על כך, הכל כתוב בתורה במפורש]

http://www.haemet.net/articles/meaning/religions_and_faiths/jesus_muhammad.htm

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

^^^

הצצתי בזה. משום מה הדף לא עולה כרגע (וזה לא בגלל השבת, הרי לפני שעה הוא עבד) אז אני צריך לכתוב מהזיכרון בלבד, אבל לפחות חלק מהטענות שם בבירור לא נכונות. למשל הטענה שהנוצרים טוענים שעם לעולם לא ישוב לארצו - האוונגליסטים בארה"ב, למשל, הם תומכים נלהבים של מדינת כיוון שלפי אמונתם, שובו של עם לארץ הוא אחד מהשלבים בדרך לביאתו השניה של ישו. או הטענה שישו לא יכול לשנות ציווים מהתורה - הרי הטענה היא שישו הוא התגלמותו של האלוהים ואלוהים בהחלט יכול לשנות ציווים של שלו עצמו. או הטענה שהנוצרים מתפללים למריה כאל אלה - היא לא אלה, היא קדושה (סנטה מריה). מבקשים מקדושים להשתדל אצל אלוהים, בדיוק כפי שיהודים מבקשים מצדיקים להשתדל בעבורם בפני אלוהים (קברי צדיקים למשל).

מעניין שאללה פתאום שינה את דעתו

יש לזה תקדימים בתנ"ך. ראה למשל תרי עשר, יונה, פרק ג, פסוק י:

ו?י??ר?א ה?א?ל?ה?ים א?ת מ?ע?ש??יה?ם כ??י ש??בו? מ?ד??ר?כ??ם ה?ר?ע?ה ו?י??נ??ח?ם ה?א?ל?ה?ים ע?ל ה?ר?ע?ה א?ש??ר ד??ב??ר ל?ע?ש?ו?ת ל?ה?ם ו?ל?א ע?ש??ה

נביא האל צריך לפעול בדרכי שלום, מוחמד רמס כל מה שהיה בדרכו, אם זה דרך החרב או דרך הסורות שהוא שם בקוראן (בעיקר בחדית).

יש לזה תקדימים בתנ"ך. ראה למשל מלכים א, פרק יח, פסוק מ:

ו?י??אמ?ר א?ל?י??הו? ל?ה?ם ת??פ?ש?ו? א?ת-נ?ב?יא?י ה?ב??ע?ל, א?יש? א?ל-י?מ??ל?ט מ?ה?ם--ו?י??ת?פ??ש?ו?ם; ו?י?ו?ר?ד?ם א?ל?י??הו? א?ל-נ?ח?ל ק?יש?ו?ן, ו?י??ש??ח?ט?ם ש??ם

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

רבותי

מדוע על בן אדם להיות דתי ?

אם אלוהים היה רוצה אותו דתי היה מוליד אותו עם כיפה או עם זקן

אין דת שהיא מושלמת ("נקיה") - מכיוון שבעיקר היא פועלת במישור של בני אדם ובני אדם טוענים לכתר הלא מושלמים ("המלוכלכים ") קרי מתכחשים לטבעם החופשי ואי לכך מענים את עצמם : הויכוחים האין סופיים שמוליכים לדבר אחד בלבד ,המילמולים חסרי פשר וטקסים רקים מתוכן המבוססים על מערכת אמונות פרי מוחם הקודח של הוזים כריזמטיים כאלו ואחרים בעלי אחריות ציבורית פחות או יותר .

מדוע על הבן אדם להיות דתי ?

ובבקשה בלי הטענה הסיבובית של : כך אלוהים אמר .

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

רבותי

מדוע על בן אדם להיות דתי ?

אם אלוהים היה רוצה אותו דתי היה מוליד אותו עם כיפה או עם זקן

לדעתי טרם הבנת עם מי יש לך עסק.

כיפה וזקן אני יכול לשים גם בפורים.

יותר מיזה, אתה יודע מי גנב לאחי 600 שקל לפני 8 שנים וגם נתפס על חם גונב לי דברים מהבית לפני שנתיים - בן דוד שלי, שהוא חרדי עם שטריימל, כיפה, זקן ופאות.

החומריות היא רק תפאורה.

דרך ארץ קדמה לתורה.

ישנה חוקת העל של היהדות - עשרת הדברות, חובה על כל בנאדם לבצע הכתוב בה, כי אם לא ישמור הדברות, כל מצוותיו (לדעתי) שוות אתה יודע למה..

למרות הכל אני בהחלט מסכים שזה קשה.

בקשר לחלק השני.

אני מציע לך לקרוא מדור כתובים בתנ"ך, אחרי שתעשה את זה, תחזור להגיד לי אם מדובר בטקסטים ריקים מתוכן, תתחיל מתהלים.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

"תותח" אם תרצה מענה לדברי איסתרא[על הפסוקים,יפה לצטט פסוק אבל לא להבין על מה מדובר] תפנה אלי לפרטי, לגבי דברי "עכביש בכביש", זאת שאלה ברמה של ילד בכיתה א'.[נאמר על שאדם היה נולד עם כיפה וזקן]

"איסתרא" צר לי, מתי שתחליט שברצונך לברר אחר האמת,אז תפנה .[אני לא דן איתך, כל מי שמעוניין לראות מענה לדבריו שיפנה אלי ]

אני לא אתחיל לבזבז את זמני לשווא.

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

(ונראה שאתה עדיין לא ענית לעצמך על התשובה הזו )

אני לא מתכוון לדת אחת בלבד אני מתכוון לכל הדתות

ראה את ההגדרות שלי בהודעה מס' 2 בדיון זה ( אין פירוט של דת כזו או אחרת )

כל הדתות הן אותו דבר וכולן עונות על אותן קריטריונים ולכולן הסברים טובים יותר או פחות ממש כמו מוצר צריכה, אין ויכוח איזה הוא יותר טוב ( שזו למעשה מהות הויכוח שלכם ) אלא על מדוע להשתמש בכלי כל כך מזהם ושפוגע בסביבה ( גם רכבים עושים זאת ) ?

השאלה שעליכם ראשית לשאול היא : מדוע על בן אדם להיות דתי ?

רק אחרי זה איזה דת הוא בוחר

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים
השאלה שעליכם ראשית לשאול היא : מדוע על בן אדם להיות דתי ?

רק אחרי זה איזה דת הוא בוחר

מסכים איתך בזה, אבל אתה בא אחרי יותר מ200 עמודים? בדיון הזה אין סדר.

אם השאלה הזאת יוצאת לך באמת מהלב ,ואתה מחפש לה תשובה, למה אתה שואל אותה כאן?

תאמין לי שאם היא היית מציקה לך היית שואל אותה במקום אחר.

[התשובה נמצאת באחת מהתקיות בPC צ'לי,אבל אני רוצה להפחית מדיונים,במיוחד שלא יתרמו]

שתף דיון


קישור ישיר להודעה
שתף באתרים אחרים

×
  • צור חדש...