דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0 - עמוד 124 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0


karpad

Recommended Posts

ההבדל שהתנ"ך הוא לא דברי אלוהים חיים

התורה היא דברי הקב"ה. היא הוכתבה למשה על הר סיני מקולו של הקב"ה עצמו.

המשך התנ"ך הוא בעצם ספרים שכתבו סופרים כלשהם (חלקם ידועים, חלקם לא) כשהם הביטו מהצד על כל מיני התרחשויות בתקופות שונות

במשך הזמן אחרי שהעם עלה ארצה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 4.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

כניראה היא התורה נכתבה עבור בני האדם , אתה מבין , הם אומרים לי לא להבין כלומר , התורה שנכתבה עבור כל בני האדם ( בוא נניח לרגע שע"י משה מפי הגבורה או בקיצור ע"י אלוהים ) ועוד בעברית ( זו הייתה השפה ) והם ( טרולים של מיסיון ) באים להגיד לי שאני לא מבין שרק כמה צדיקים מתים ועוד כמה קדושים חיים הם הם יגידו לי איך לקרא ומה להבין , תינוקות של בית רבן שטרם טעמו טעם של החיים וכבר ניבהלו כמו ראש של צב שחוזר לתוך השיריון שלו , בקושי גמרו כיתה ג' והם באים לחנך וללמד אחרים , למה ? כי מי ששלח אותם "הרועה " האינטרסנט אמר להם כך , אם ראיתי אנשים רקים ופוחזים , אז בטוח ראיתי אותם כאן בתרד תת האמונה .

אם התורה הייתה נכתבת נניח באבורג'נית , הייתי ( בצדק ובהיגיון ) מניח שהיא נועדה לאבורג'נים וכן הלאה , השפה של התורה היא עיברית פשוטה כניראה היא עבור אנשים עיבריים פשוטים ( כמוני למשל ) .

ואתה פיין קיסר , עדיין מתעלם ?

האם זו השיטה שלמדת בבית מדרשו של מי ?

נשאלת שאלה ישירה , טטריל ( מלשון טרול ) אותי כמה שתירצה , אבל אני עונה לשאלות ובא לקיים דיון ( למרות שאינך מחבב את הסיגנון - חחח , זה רק מראה שאתה כבר נכשל במראית העיין של הדברים , כיצד לא תיכשל במהות הדברים ? - חחחח ) .

טוב צדיק , התרד הזה היה מלא לוזרים כמו הדוגמה היפה שאתה נותן .

שויין .

רק באהבה וחלילה באופן אישי - הרי אני בקושי מבין את מה שכתוב בתרד ואינני מבין ו / או מיתימר להבין מעבר לכך .

אם אינך רוצה לענות אומר לך - :" צדיק באמונתו יחיה" וכל מה שעושה לך טוב ומחזק אותך - זו הדרך הנכונה עבורך - בהצלחה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטער שאני מתערב לכם בדיון, במקרה נכנסתי לכאן.

לגבי תפילין ועוד כל מיני דברים שלא כתובים בפרטי פרטים ישירות בתורה-

יש דבר שנקרא מסורת. זה מה שעבר מאב לבן במששך מאות ואלפי שנים, לכן גם קיימים שינויים קלים בין העדות השונות לגבי הפרטים הקטנים, אבל כולם שומרים על אותו בסיס שהוא חובה לכולם, וזה מה שעושה את ההבדל בין היהדות האורתודוכסית לבין היהדות הקונסרבטיבית והרפורמית (מה שפעם היה נקרא קראים) שהחליטה להתעלם מהמסורת וליצור לעצמה שיטה חדשה לפרש את הדברים (ובעצם לא לפרש).

ועד לתקופת נמשנה אותה מסורת שהייתה לגבי יצירה ושימוש בתפילין נשמרו בע"פ.

אני לא מבין למה כ"כ קשה להאמין בזה?

ועוד מישהו כאן הזכיר שכל המטרה של הרבנים היא אינטרס אישי, כמו רועה צאן וכו',

אני לא אומר שכל אנשי הדת היהודית כיום הם אנשי אמת טהורים וכו', כמו שלא כל הפוליטיקאים שקרנים ויש שם אנשים ראויים, או שכל השופטים מושחתים במדינה,

בכל מקום אתה יכול למצוא אנשים אמיתיים שעושים את מה שעושים מתוך אמונה ורצון לעזור לציבור שסביבם, ואתה יכול גם למצוא את ההיפך, השאלה היא על מה אתה בוחר להסתכל והאם אתה מכליל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עכביש, אני מאמין שהתורה הוכתבה למשה מפי אלוהים ועד היום לא מצאתי סיבה להאמין שזה לא היה כך.

ברם.

אינני מסיונר כדבריך, לא אני ולא אף אחד הדומה לי (כל אדם בעל אידיאולוגיה קראית). דת משה וישראל התנכ"ית אינה מסיונרית כלל, זו היהדות הרבנית-פרושית שמעודדת מסיון וגיורים.

דת משה וישראל למעשה מצדדת בנו לשמר את זרע אברהם, ואינה מעודדת גיורים אם כי היא לא אוסרת אותם באופן אבסולוטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוטא , אתה מאמין שהתורה הוכתבה למשה ע"י האלוהים ? אני יודע שהתורה הוכתבה לו על ידי אלוהים , עבורי אין כאן שאלה של אמונה בכלל .

אז היכן מצויה המחלוקת ? אומר לך ( אוייש אני גנוב על הקטע הזה שאני שואל ועונה , אני מרגיש שאני משוחח עם בן אדם אינטיליגנט - חחח ) המחלוקת מצויה באי יכולתכם להגדיר את האלוהים והינכם מתבלבלים בין הגדרות כמו , אלוהים , השם המפורש , הקב"ה , המקום , בן ברית וכן הלאה , כמו כן אינכם יודעים מה הפירוש של המילים קדוש , אינכם יודעים את הפירוש של המילה שכינה , רוח הקודש , נשמה וכו' ( מה שכמובן איננו מפריע לכם לשחוט אחד את השני על בסיס חוסר ידיעתכם ובשם אלוהים שאינכם יודעים מבינים ומכירים שלא לדבר על שאינכם יודעים מאומה ממה שאתם מדברים עליו , אתם רק מרגישים משהו , מה ? אינכם יודעים . ) עקב זאת המלצתי מספר פעמים ליפני הויכוח על דת ועל אמונה ( מה שלעניות דעתי אין כלל ועיקר מקום להתווכח על הנושא מיכייון שנושאים אלו נופלים בגיזרת היחיד והינם בפירושם הסמנטי ברורים ומעידים על חוסר הצורך בויכוח - מפני שאין אלו עובדות האחוזות במציאות אלא נושאים איזוטורים המצויים בתחום הנפשי של היחיד וקשורות לעולם הריגשי ואל הדימיון שלו הפרטי ) לנסות ולדון על הגדרת האלוהים - דבר שלעניות דעתי ימנע את כל הויכוחים ( אולי אינני צדיק כלל ועיקר , אבל כניראה בתחום הטימטום והטיפשות אני נביא לא קטן ) שקשורים באמונה .

טוטא אני מודה לך על "שהרמת לי להנחתה " אני אומנם מפנה את דברי אלייך אבל אני מתכוון אל כולם ולא אלייך או רק אלייך בלבד .

ולבחור הסורג מספר 44

כמובן שהשם משתמש החדש עושה לך רק טוב - חחח

אתה רשאי להתערב כמובן .

שנית , תפילין זו המצאה של הפרושים שהפרידו את עצמם מכלל עם וממלכת יהודה ליפני אלפיים שנה באף מקום בתורה אין איזכור לצורת הפולחן הזו ו / או לחוקים ולהלכות המצויים בשולחן הערוך עתה .

המסורת שלך היא מזמן הפרושים קרי אלפיים שנה ואינם למשה מהר סיניי .

ואכן המטרה של הרבנים היא אינטרס אישי , חלקם כמו כל בני האדם יכולים ומתעלים מעל האינטרס האישי והישיר שלהם ( רוב הזמן ) וחלקם אינם כמובן כמו כל בני האדם .

וכמו כל בני האדם - זו הנקודה שאני טוען , אין יתרון לאדם הדתי על האדם הלא דתי , אז למה להיות דתי ?

הם אינטרסנטים כמו כולם הם טובים והם רעים כמו כולם קורה להם טוב או רע כמו לכולם - אז למה להיות דתי ?

אני מקווה שהבהרתי את הנקודה .

מה היתרון של האדם הדתי על האדם הלא דתי ?

ואני "בוחר להסתכל " ? מאיפה אני יודע על מה ? אחרי שאני מסתכל , יש לי "השערה" על מה ראיתי ואני הסתכלתי על הטיעונים של המיסיונרים למינהם וראיתי שהם ריקים וחלולים כמו הנשמה שלהם .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואני "בוחר להסתכל " ? מאיפה אני יודע על מה ? אחרי שאני מסתכל , יש לי "השערה" על מה ראיתי ואני הסתכלתי על הטיעונים של המיסיונרים למינהם וראיתי שהם ריקים וחלולים כמו הנשמה שלהם .

במה ה"נשמה" שלך מלאה? (בניגוד לנשמות הריקות והחלולות של המיסיונרים).

מסיונרים הם אוהדי כדורגל שרופים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סבבה, אז אתה נגד מוסד הרבנות בכלל.

אני לחלוטין בעד מוסד הרבנות , אבל הם עשו את עבודתם והם מיותרים כעת - לפחות בכל מה שקשור להנהגת העם ובטח שבטח לפירוש התורה , בתור מנהיגיי ציבור , אין לי שום בעיה אישית נגדם והכוונה היא כנגד כל אחד ואחד אישית , אבל אין להם רשות מהתורה לדבר ולפרש את התורה ואם כן יש רשות ( וזה גם בסדר ) הזכות קדימה היא של הכוהנים והרבנים חייבים לקבל על עצמם את הנהגת הכוהנים ואת הסמכות הכוהנית לשליטה בעם , הרבנים הם צאצאי הפרושים אשר פרשו מהשיטה שהטווה משה בתורה והיא שילטון שעובר בירושה לבני אהרון הכוהן משבט לוי , ( זה שאהרון היה אח שלו והוא סידר לו ג'וב לכל החיים זה רק "ממתיק" את העיסקה , אבל אני בהחלט ומאוד בעד )

בוא תספר לי, מה הגדרתך לקב"ה ותגיד לי גם מהי דרכך להתקרב אליו?

למה אתה חושב שצריך להתקרב אליו ? למה אתה חושב שהוא רחוק ? הרי כתוב בספר דברים " כי קרוב אלייך הדבר מאוד מאוד " ואם הוא היה רוצה אותך קרוב , אתה חושב שהוא לא היה "לוקח" אותך ? מה יש לך כל כך למהר צדיק ? - חחח , אתה חושב שמחכות לך 72 בתולות שם ? - חחחח .

העכביש לא נראה לי קראי.

העכביש הוא דאיסט, נוטה לשומרוני.

העכביש איננו דאיסט ( פאק הייתי צריך להסתכל בוויקי בשביל זה ) והקרבה היחידה שיש לו לשומרוני זה שהוא לא היה מתנגד לקצת "סופי צדקה" בתפריט וזה שהוא חושב שדרך שלהם לצלות כבש שלם היא יאמי יאמי .

מצחיק כיצד אינכם רואים - חחחח

העכביש הוא חופשי .

(פחחח - גם לדבר על עצמי בגוף שלישי )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...