מדריך: יבוא אישי של מחשב נייד מארה"ב - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מדריך: יבוא אישי של מחשב נייד מארה"ב


tgolin

Recommended Posts

המדריך נכתב בשיתוף פעולה עם QttP . מי שמעוניין להוסיף מנסיונו או להעביר הצעות ייעול מוזמן לפנות אלינו בפרטי.

האם כדאי לקנות מחשב בארה"ב?

התשובה אינה חד משמעית. מחירי מחשבים ניידים בארה"ב נמוכים בעשרות אחוזים ממחיריהם בארץ וההבדל הכספי עשוי להיות משמעותי ביותר. כמו כן, דגמים רבים הופכים זמינים בארה"ב חודשים לפני שניתן להשיגם בארץ. יש לקחת בחשבון עלויות העברה/ מיסוי והתאמה לארץ כמו גם קשיים טכניים בנוגע לשירות. קנייה של מחשב בארה"ב מתאימה למי שיש לו סבלנות ויכולת להתמודד עם התהליך והופכת כדאית במיוחד כאשר מדובר במחשבים יקרים. בקניה של מחשבים זולים או פשוטים הרווח הכספי לא בהכרח שווה את הטרחה.

הליך הקניה:

ישנן שתי דרכים לקנות מחשב מארה"ב, באופן אישי ודרך משלוח בדואר.

1. קניה אישית/ פיסית זהו ההליך הפשוט מבין שתי האפשרויות. ניתן לרכוש מחשב בחנות פיסית, דרך היצרן או דרך Reseller אינטרנטי. מומלץ מאד להחליט על דרך הקניה מבעוד מועד ולהתכונן. רוב החנויות מחזיקות במלאי מבחר מצומצם יחסית של דגמים וקונפיגורציות ובירור מלאי מוקדם הוא הכרחי.

מוכרים אינטרנטים, וכמובן היצרן, מציעים מבחר רחב ומדוייק יותר של דגמים ואפשרויות . קניה דרך היצרן עצמו (ובמקרים מסויימים דרך Resellers ) מאפשרת בדר"כ בניה של מחשב CTO (Configured to Order) המותאם ספציפית לרצון הלקוח. בקנייה אונליין יש לקחת בחשבון זמן המתנה ולוודא שישנה כתובת דואר אליה ניתן יהיה לשלוח את המחשב. מחשבים שנקנים מחנויות אינטרנטיות של Resellers ומחשבים מורכבים מראש מאתר היצרן נשלחים בדר"כ תוך יום יומיים מרגע ההזמנה (יש לבדוק שהם קיימים במלאי) וטווח בטחון של כשבוע צריך להספיק. מחשבי CTO דורשים זמן בטחון של לפחות שלושה שבועות עד חודש. רוב היצרנים יצהירו על זמני משלוח קצרים בהרבה אבל פעמים רבות נוצרים עיקובים ובמיוחד כאשר מדובר בדגמים חדשים ומבוקשים או במבצעים מיוחדים.

2. קנייה דרך הדואר קנייה דרך הדואר היא הליך מסובך יותר. קודם כל יש להחליט על הספק. חנויות Resellers מסויימות שולחות מחשבים לכל העולם וניתן לקנות מהן ישירות. חברות אלו משתמשות לרוב בשירותים של חברות משלוחים כגון FedEx או UPS והמשלוח עשוי להגיע לבין 100$-200$. ברכישה מחנויות או ספקים קטנים יותר (לדוגמא דרך Ebay) ניתן לבחור לעתים במשלוח פשוט יותר ובלתי מבוטח.

הרוב הגדול של ה-Resellers וכמעט כל היצרנים לא שולחים חבילות מחוץ לארה"ב. עם בעיה זו ניתן להתמודד על ידי היעזרות בחברים/ קרובים בארה"ב או על ידי שימוש בחברות אמצע. חברות האמצע מספקות לקונה כתובת אמריקאית אליה נשלח המחשב ומשם הוא מועבר הלאה לישראל. השירות נחשב אמין למדי ומספר חברי פורום השתמשו בחברות כאלו בהצלחה. העלות משתנה ותלויה במוצר אבל עשויה להיות נמוכה מעלות שילוח ישירה דרך חברת משלוחים גדולה.

אמצעי תשלום:

בקניה אישית בחנות פיסית ניתן לשלם בכל כרטיס אשראי או אמצעי תשלום מקובל אחר. בקניה אונליין יש מגבלות רבות על אפשרויות התשלום. הרוב הגדול של היצרנים וחלק מה-Resellers לא מקבלים כרטיסי אשראי שלא משוייכת להם כתובת חיוב (Billing Address ) בארה"ב (יוצאת דופן היא לנובו שמקבלת כרטיסי אשראי בינלאומיים מסוג אמריקן אקספרס בלבד). עקב כך לא ניתן להשתמש בכרטיסי אשראי ישראליים/ בינלאומיים בקניה באתרים אלו. ניתן להתגבר על בעיה זו בכמה דרכים:

קניה דרך כרטיס אשראי של חברים או קרובים להם משוייכת כתובת בארה"ב.

יצירת קשר עם חברת האשראי ושיוך כתובת בארה"ב לכרטיס אשראי בינלאומי (יכולה להיות כתובת שהתקבלה מחברת אמצע או כתובת אחרת). לא כל חברות האשראי מאפשרות דבר כזה. בבדיקות העדכניות ביותר, נראה שהדבר מתאפשר בחברות אמריקן אקספרס וויזה כ.א.ל (לפחות לגבי כרטיס אשראי בינלאומי חוץ-בנקאי).

לעתים ניתן לשלם דרך העברת כספים ישירה, שיטה זו מומלצת רק כאשר מדובר במוכר מאד אמין והיא נדירה יחסית. מוכרים מסויימים מאפשרים תשלום ב-Paypal אבל גם אפיק זה דורש בדר"כ כתובת חיוב בארה"ב.

שימוש בחברת אמצע. ישנן חברות אמצע אשר מספקות שירות של תשלום בכרטיס אשראי אמריקאי.

טיפים כלליים:

למי שמשלם בכרטיס ויזה של חשבון אמריקאי אפשר לקבל לעיתים לקבל הנחה משמעותית בקנייה בחלק מהחברות אם נכנסים דרך האתר של ויזה -

http://usa.visa.com/personal/discounts/detail/Lenovo/vro_details.jsp?merchantName=Lenovo&merchantId=10282&pageId=197

כמו כן, מפעם לפעם מתפרסמים "קופונים" שמאפשרים לקבל הנחות בקנייה באינטרנט ע"י הקלדת קוד קופון. כדאי לחפש לפני הקנייה.

אתרים לדוגמה שמפרסמים מבצעים כאלה -

http://www.logicbuy.com/coupons

http://www.thinkpadsonsale.com

http://dealzon.com/

http://www.techbargains.com

מכס ומיסים:

בארה"ב קיימים מיסי קניה אשר משתנים ממדינה למדינה ואשר אינם כלולים במחיר המוצהר של המוצר. יש לקחת בחשבון כי המיסים יתווספו לעלות הסופית בתהליך התשלום. שיעור המיסים תלוי במיקום המוכר ובחוקי המדינה (לעיתים יש פטור ממיסים כאשר מוצר נשלח ממדינה אחת למדינה אחרת).

על מחשבים ניידים שמגיעים לארץ אין מכס אך יש מע"מ בשיעור של 16.5%. בקניה אישית אמור המייבא להצהיר על המחשב (מסלול אדום) ולשלם את הסכום המתאים. בקניה בדואר עובר המחשב דרך המכס ותשלום של מע"מ ידרש בוודאות. ההליך משתנה בהתאם לדרך הרכישה והחברה המשלחת, חברות מסויימות יעבירו בשביל הלקוח את פרוצדורת השחרור מהמכס (ויגבו על כך תשלום שעשוי להיות משמעותי). אם הליך השחרור מהמכס נעשה על ידי חברת השילוח יהיה צורך לשלם את הסכום שנקבע על ידי המכס במעמד קבלת החבילה או בסניף הדואר. אם הליך זה לא נעשה על ידי גופים אלו יקבל הנמען הזמנה להגיע למשרדי המכס על מנת להצהיר על העלות, לשלם ולשחרר את המוצר.

הערה: בעבר היה צורך לקבל אישור של משרד התקשורת על יבוא מחשבים ניידים (לאור ההתקנים האלחוטיים שמצויים בהם) ולכן ניתן למצוא התייחסויות והצהרות על דרישה כזו במקורות רבים שעוסקים ביבוא אישי. תקנה זו בוטלה באפריל השנה וכל ההתייחסויות לדבר אינן רלוונטיות (אישור כזה עדיין יידרש במקרה של יבוא של יותר ממחשב אחד בבת אחת).

אחריות בינלאומית:

נושא האחריות הבינלאומית הינו ללא ספק החלק המסובך והבעייתי ביותר בתהליך יבוא מחשב נייד לארץ. המדיניות בנושא משתנה מחברה לחברה ואלו מציבות תנאים שונים לכל דגם ולעתים לכל קונפיגורציה של מחשב. השורה התחתונה היא כי חלק נכבד מהמחשבים שנקנים בארה"ב לא זכאים לאחריות בארץ.

האינפורמציה הבאה היא נסיון לקבץ מידע בנוגע למדיניות חברות שונות ביחס לאחריות על מחשבים ניידים שנקנו בארה"ב. היא מבוססת על נסיון אישי של חברי הפורום ואנשים נוספים ועל מידע שנתקבל מהחברות המדוברות. למרבה הצער, יש קושי אמיתי בקבלת מידע אמין ועקבי בנושא והמדיניות משתנה ומתפתחת עם הכנסת דגמים וסדרות חדשות לשוק על בסיס קבוע.

לאור זאת, מדובר כאן בפרוייקט שיעודכן ויתפתח בהתאם למידע הזמין ובשום אופן אין לראות באינפורמציה הזו הבטחה לכיסוי כלשהו. במידת האפשר מומלץ לקבל כל התחייבות לאחריות בינלאומית בכתב לפני הרכישה.

כל מי שיש לו מידע או נסיון בתחום מוזמן לתרום מידיעותיו ולהעשיר את מאגר המידע. מי שמעוניין לעיין בהתכתבויות או בהצהרות הכתובות של החברות שנאספו מוזמן לפנות אלינו.

Dell

עודכן 29.1.10

דל ישראל מצהירה על אחריות בינלאומית מוגבלת על כל הדגמים הנקנים בארה"ב ואשר זמינים גם בארץ. אחריות זו מכסה רק את עלות החלקים ולא את עלות העבודה. ניתן לרכוש אחריות מורחבת אשר מכסה את העלות הכוללת של הטיפול. האחריות הנדרשת היא מסוג של מינימום 3 years NBD". דגמים מסויימים של הסדרות הצרכניות Inspiron, Studio, XPS) ) עשויים להדרש לאחריות של 4 שנים.

במקרה הזה, יתכן שניתן לרכוש את האחריות המורחבת לאחר הקניה כאשר המחשב כבר נמצא בארץ ובכך להקל על הליך הבירור. לא ידוע כרגע האם העלות בארה"ב נמוכה מהעלות בארץ והאם ההליך יעבור בצורה חלקה.

לאחר הקניה יש לעשות תהליך של העברת האחריות לארץ (רישום במערכת). מומלץ מאד, במידת האפשר, ליצור קשר עם דל ישראל במעמד הקניה ולוודא כי ה-Service Tag של המחשב הספציפי בו מדובר אכן זכאי לאחריות בארץ ולברר את סוג האחריות המדוייקת לה הוא נדרש (3/4 years והרמה).

הערות: לא ידוע במפורש כי הסדרות הצרכניות של דל זכאיות להרחבת אחריות כזו, דל ארה"ב מתייחסים באופן ספציפי רק ל-Latitude , Inspiron וה-Precision ולא מכלילים את הסדרות האחרות, אך הדבר עומד בניגוד להצהרות דל ישראל. בנוסף, דל מצהירה כי ניתן להעביר את הזכאות לאחריות מארה"ב לישראל רק באישורם או אחרי 6 חודשים. כרגע נראה כי תקנה זו לא נאכפת.

בשרשור הבא ניתן לקרוא על כל תהליך הקנייה בארה"ב וקבלת אחריות תקפה בארץ למחשב של DELL:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=449028.0

HP

עודכן 28.10.08

HP ארה"ב מצהירה על מדיניות אחריות בינלאומית שכוללת עבודה וחלקים ואשר תקפה על כל דגם שמשווק במדינת היעד. עם זאת, צרכנים בכל העולם מתלוננים על קשיים בקבלת שירות ונראה כי גם בארץ משתמשים רבים נתקלו בבעיות במימוש אחריות על מחשבי HP שנקנו בארה"ב.

יתכן כי הבעיה נובעת מהגדרות החברה ל"דגמים המשווקים בארץ היעד" (השמות המדוייקים של דגמי ה- Pavilion לדוגמא שונים ממדינה למדינה והבדלים קטנים עשויים להיות עילה לביטול אחריות). הנושא בעייתי בעיקר בדגמים צרכניים והאחריות מכובדת בצורה די עקבית על דגמים עסקיים (לפחות מהסדרות העסקיות ה"אמיתיות" P ו- W ).

נראה כי כשהדבר נוגע לסדרות צרכניות יש משמעות גדולה לרמת ההתעקשות של הלקוח וכי פעמים רבות המעבדה מתגמשת בנושא.

HP ממליצים לרשום את המחשב מול החברה מיד לאחר הרכישה ולפני העברתו לארץ.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&dlc=en&cc=us&docname=bpr01266#N266

Lenovo

עודכן 31.10.08

בלנובו עניין האחריות הבינלאומית נקבע לפי מספר הדגם. לכל מחשב נייד של לנובו (למעשה לכל מוצר שלהם) יש מספר דגם בן 7 תווים, בצורה הבאה: XXXX-YYY, כאשר XXXX הוא מספר כלשהו בן 4 ספרות ו-YYY הוא צירוף כלשהו של אותיות או מספרים. לדוגמה: 2373F7G, 2623D3U.

4 הספרות הראשונות הן שקובעות האם יש לדגם אחריות בינלאומית ואם כן, באילו מדינות היא תקפה. כדי לבדוק, יש לפנות לאתר זה:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=look-iws

ולהכניס את ארבע הספרות, כדי לראות את רשימת המדינות. אם ישראל מופיעה שם, יש אחריות בינלאומית בארץ.

למרות האמור, יצא לנו להיתקל במקרים שבהם נותני השירות, IBM ישראל, כיבדו אחריות בינלאומית על אף שישראל לא הופיעה ברשימת המדינות באתר. נראה שהרשימות אינן תמיד מעודכנות לפי המערכת הפנימית של IBM/לנובו. לכן תמיד מומלץ להתקשר ישירות ל-IBM ישראל ולברר לפי מספר דגם, טרם הקנייה (מספר הטלפון להתקשרות מופיעה בסוף המדריך).

LG

עודכן 27.10.08

ניידי LG לא נמכרים בארה"ב, נבדקה המדיניות על קניה בקנדה. היבואן הרשמי, קבוצת ח.י, מסר כי אחריות על מחשבי LG שנקנו בחו"ל לא מכובדת בארץ וכי לא ניתן לרכוש אחריות דרכם.

Gateway

עודכן 31.10.08

יתכן וכלל לא משווק בארץ בצורה מסודרת אך לאחרונה נתקלנו בחברה שטוענת כי היא היבואנית הרשמית ולכן כרגע בסטטוס של בירור.

Apple

עודכן 28.10.08

Idigital, נציגת Apple בארץ, מצהירה כי האחריות על כל דגמי החברה הנקנים בארה"ב תקפה בארץ (האחריות הסטנדרטית היא לשנה). ניתן להרחיב את האחריות בשנתיים נוספות במעמד הקניה. יש לשמור את קבלות הקניה ולהגיע איתן למעבדה במקרה של צורך בתיקון. אם מדובר באחריות מורחבת יש להרשם ולהפעיל אותה במעמד הקניה/ מול מקום הרכישה וכמו כן לשמור את כל המסמכים בנושא ולהגיע איתם למעבדה.

Asus

עודכן 09.08.09

רונלייט, היבואן של אסוס, מסר בתחילה כי האחריות לא מכובדת בארץ וכי לא ניתן לרכוש אחריות. ישנם דיווחים של משתמשים מסויימים בארץ שהודיעו כי עלה בידם לקבל אחריות על מחשבי אסוס (נשמח לשמוע ממי שיש לו עוד פרטים בנושא). חברת Asus ארה"ב מצהירה באתר שלה על אחריות גלובלית ומפנה ספציפית לרונלייט כמרכז שירות לקבלת הכיסוי הזה בישראל.

http://support.asus.com/service/service.aspx?no=407&SLanguage=en-us

לאחר הפניית תשומת ליבם של רונלייט לקישור זה קיבלנו הצהרה קצת שונה שאומרת שהאחריות תכובד במקרה ונרכש כיסוי מתאים מאסוס ארה"ב והתקבלה תעודה המעניקה שירות בארץ. בשלב זה לא עלה בידינו לברר מהו הכיסוי הנדרש, על אילו דגמים הוא חל וכיצד ניתן לרכוש אותו (נמצא בבירור מול אסוס ארה"ב).

במספר מקרים, כאשר נשאלו ישירות, טענו ברונלייט כי יינתן כיסוי גם לדגמים של ניידים שאינם משווקים בארץ, ובלבד שנרכשו עם אחריות בינ"ל. כמו כן הובהר, שהכיסוי כולל חלקים ועבודה. עם זאת, זמן התיקון עשוי להיות ארוך בשל אי-זמינות חלקי חילוף לדגמים אלה בארץ (אפילו חודש-חודשיים).

חברת Asus ישראל מצהירה כי מחשבים שהיא מוכרת אכן מגיעים עם תעודת אחריות בינלאומית ושסוג דומה של תעודה נדרש על מנת לקבל שירות בארץ על מחשבים שנקנו בארה"ב.

עדכון - לאחרונה דיווחו בפורום מספר משתמשים לא מבוטל כי עלה בידיהם לקבל כיסוי למחשבי אסוס ללא כל בעיה, נראה כי למרות ההצהרות המבלבלות של הנציגות בארץ הסיכוי לקבל אחריות גבוה למדי.

Acer

עודכן 02.11.08

Acer ארה"ב מצהירה על אחריות בינלאומית למטיילים בלבד על חלק מדגמיה. על פי תנאי האחריות ניתן להשתמש בה רק אם מדובר בביקור של עד 3 חודשים במדינת היעד ולא מקום המגורים הקבוע של הלקוח (לא ברור עד כמה דבר זה ניתן לאכיפה אך ACER מציינת כי הוכחות ידרשו). עם זאת, ישראל אינה נכללת ביעדים הרלוונטיים תחת תוכנית זו ולכן בארץ לא ניתן להפעיל אותה. ניתן לקבל שירות באירופה.

Toshiba

עודכן 10.12.10

מחברת מפעיל, שהיא נותנת השירות לניידים טושיבה, נתקבלה תשובה לפיה דגמים שיש עליהם אחריות בינלאומית זכאים לשירות במסגרת האחריות, הכולל חלקים ועבודה. יש לברר בזמן הרכישה האם המחשב מגיע עם אחריות בינלאומית.

עדכון לגבי מדיניות חדשה של טושיבה לאחריות בינ"ל ניתן למצוא בדיון הבא:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=484474.0

Fujitsu

עודכן 27.10.08

מפוג'יטסו נמסר כי מחשבים שנקנים בארה"ב זכאים לאחריות בינלאומית אבל אין כיסוי בארץ, הנקודה הקרובה ביותר היא בריטניה.

Sony

עודכן 03.10.09

חברת לייף שהיתה היבואנים המרכזית של מחשבי סוני לארץ פשטה את הרגל לאחרונה. כרגע היבוא לארץ אינו סדיר ולא נראה כי יש יבואן כלשהו שמכבד אחריות אמריקאית על מחשבי סוני בארץ.

האם מומלץ לרכוש מחשב שלא זכאי לאחריות בינלאומית בארץ?

זהו שיקול אישי. מן הסתם קיים סיכון ברכישה כזו ומחשב נייד הוא מוצר רגיש. יש לקחת בחשבון כי בדר"כ קיימת האופציה לשלוח את המחשב לארה"ב לתיקון במקרה הצורך אך כי הדבר עשוי להוות הוצאה כספית גדולה. מצד שני, יש לשקול את עלות המחשב הכוללת אל מול עלות המחשב בארה"ב. לעתים עשוי ההבדל להגיע ל-100% ובמצב כזה כמובן שיש יתרון לרכישה בחו"ל גם ללא אחריות בינלאומית שכן בהבדל ניתן לרכוש מחשב זהה נוסף.

שאלות נפוצות כלליות:

  • האם המחשב יתאים לרשת החשמל בארץ?
    יש להצטייד במתאם לתקע החשמלי, הרוב הגדול של האדפטרים החשמליים מתאימים למתח בארץ.

  • האם ניתן ל"עברת" את המקלדת?
    כן, ניתן לחרוט עברית (או כל שפה אחרת) על המקלדת. ישנן מספר חברות שמציעות את השירות ומדובר בהליך של כמה שעות שעלותו בין 100-200 ש"ח. אם הדגם (או דגם מקביל הזהה פיזית) נמכר בארץ, ניתן לרוב לקנות מקלדת מקורית עם עברית אצל היבואן / נותן השירות. עלות של מקלדת כזו תהיה במרבית המקרים גדולה משמעותית מעלות החריטה (עד 500 שקלים). אפשרות אחרת היא לרכוש סט מדבקות להדבקה עצמית על המקלדת. היתרונות של שיטה זו הם שהיא בדר"כ זולה יותר ומהירה אבל המדבקות עשויות ליצור כתמי דבק על המקשים, להתקלף או לדהות והמראה הכללי פחות אחיד/ נאמן למראה המקורי של המחשב.

  • האם מערכת ההפעלה תתמוך בעברית?
    כל גרסא של Windows XP או Vista תומכת בשפה העברית ברמת Enabled (ניתן לקרוא ולכתוב בעברית). לא כל הגרסאות תומכות בהמרה לממשק עברי (תפריטים ואלמנטים מתורגמים לעברית). ב-XP ניתן להוריד ולהתקין חבילת שפה שהופכת את הממשק לעברי לגרסאות XP Pro בלבד. ב-Vista ניתן להוריד ולהתקין חבילת שפה כזו לגרסאות Ultimate ו- Enterprise בלבד. במקרה של גרסאות אחרות החלפת ממשק שפה אפשרית רק עם התקנה חדשה של מערכת ההפעלה.
    Leopard תומכת בשפה העברית ברמה הבסיסית. ניתן להוריד ללא תשלום קבצי לוקאליזציה מהאתר של Idigital על מנת לשנות את הממשק לעברי. למידע נוסף:
    http://idigital.co.il/hebrew/index.html

מספרי טלפון וכתובות דוא"ל ליצירת קשר עם יבואנים / נותני שירות:

לנובו ישראל: 1-800-230250

IBM ישראל (אחריות על מוצרי לנובו): 03-9142800

דל ישראל : 03-7674000

Israel_info@dell.com

HP ישראל: 09-7623222

מוקד תמיכה למחשבים ביתיים: 1-700-503-048

מוקד תמיכה וייעוץ למחשבים עסקיים: 09-8304848

קבוצת ח.י (יבואנית LG ): 09-7631515

לפניה באימייל: http://www.hye.co.il/contactUs/default.aspx?maincat=1&pcatid=5

Idigital (יבואנית Apple):

מכירות: 03-905353

תמיכה טכנית: 03-9005355

feedback@idigital.co.il

רונלייט (יבואנית Asus): 09-8642111

ronlight@re-mark.co.il

ניופאן (יבואנית Acer ): 1700-700-727

info@newpan.co.il

מפעיל (יבואנית טושיבה): 03-9183333

info@mafil.co.il

פוג'יטסו:

Avi.BenYosef@fujitsu-siemens.com

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...