שיטת הממשל הנוכחית והצעות לשיפור. - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שיטת הממשל הנוכחית והצעות לשיפור.


fungiman

Recommended Posts

מאחר והנושא עלה פה במספר דיונים, אם כי כל פעם באופן עקיף, אני חושב שראוי לפתוח דיון ספציפי בסוגיה זאת. במיוחד לאור הבחירות הכלליות הקרבות ובאות.

מספר חברי פורום מכובדים מתחו ביקורת חריפה על המערכת השילטונית הנוכחית באה"ק והצביעו (בצדק) על כשלים רבים בהפרדת הרשויות ובמערכת הבלמים והאיזונים הלא ממש מתפקדת. אני מקווה שדיון זה יהווה כר לאותם חברים להרחבת טיעוניהם אלו וכן להצעות מעשיות, שוודאי ויש להם, לשיפור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

סןף סוף יהיה דיון מסודר בהושא הזה :goodposting:

הבעייה העקרית בשיטה הנוכחית זה חוסר יציבות. להזכירכם הפעם האחרונה שהיה פה ראש ממשלה וכנסת שכיהנו ביחד 4 שנים בלי להקדים בחירות היתה ממשלת בגין הראשונה (1977-1981). ראש ממשלה שורד בממוצע כשנתיים, תוך שהוא (וקופת המדינה) חייבים להתקפל מול כל איום קואליציוניץ לכן אני תומך במעבר למשטר נשיאותי. (ההצעה של ליברמן)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי גם בממשל נשיאותי יש הרבה מאוד חסרונות למשל מה יקרא אם אחד כמו בוש יעלה לשלטון?

הפתרון לדעתי היא להפריד את הדת מהמדינה בנוסף לזה לדאוג שהפרדת הרשויות (כנסת,בית משפט וכו..) תשמר ושיהיה לנו חוקה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משטר נשיאותי יציב הוא דבר מאוד עדין שבהרבה מדינות בעולם לקח הרבה זמן עד שהצליחו לייצב אותו (ובחלקן עדיין מנסים). משטר כזה דורש חוקה מנוסחת בזהירות ובתבונה ומערכת איזונים ובלמים מורכבת וחכמה. משטר נשיאותי מעצם מהותו אינו מבטיח יציבות וחמור מזאת, עלול להוות איום על הדמוקרטיה.

פגמים מהותיים בחוקה של רפובליקת וויימאר נתנו לנשיא הינדנבורג סמכויות חירום נרחבות שנוצלו לבסוף לרעה.

הרפובליקה הנוכחית (החמישית!) בצרפת היא רק בת 50. בדרך הם עברו שינויי חוקה, מלכים וקיסרים, מרידות ומהפכות.

בחלק ממדינות דרום אמריקה עדיין לא הצליחו לייצב את השלטון לחלוטין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה העיקרית של השילטון בארץ היא חוסר ההתאמה שלו למבנה המשתנה של האוכלוסיה אשר עומדת ביחס ישר לתרבות העדתית שלה ( לאומית ) וביחס לאזור ההתרחשות .

או בהרחבה

מישהו פעם אמר ( לא זוכר מי ) " מדינת מיתנהגת כמו קהילה יהודית לחופי הים התיכון "

העסקים בכללי ובעיקר הפוליטי ( שזה נושא הדיון - ברווז ) מתנהלים ע"י טפיחות על השכם , בתוך קליקה , בשיטת שמור לי ואשמור לך , בשיטת קומבינות בסיגנון " סדר לי ת'בחור , או באמצעים " של מתחת לשולחן " ( ראה ערך אולמרט ומשה ) יש כמובן את המהדרים בסיגנון איומים סטייל הנשיא האנס או היושבת ראש " מורתי דליה " או בצורה אלימה בסגנון " לימור ליבנת" - בקיצור תרבות שילטונית אשר פועלת ומקבלת את ההיזון החוזר שלה מקהילה בעלת ערכים חברתיים פרטיים ואי לכך המגזריות ושיטת הסחטנות פועלת במלא עוזה עד שחברים מכובדים ומכובדים פחות אינם יכולים להעלות בדעתם את האפשרות שיכולה להיות פוליטיקה נקיה שמטרתה באמת לתת שרות לאזרח כדי להכין סביבה ראויה יותר לחיים ( במובן האזרחי הרחב ביותר כולל חיי חברה ) לאזרחים העכשויים והעתיים ( ילדים ) - אבל זהו רק ההתחלה של הסיפור שנמשל ללוליין המנסה ליצב ולאזן מוט כאשר הלוליין עצמו רוכב על אופניים שנוסעות על חבל מתוח .

החברה בישראל מורכבת ממגזרים שונים הצריכים להתקיים בצוותא ( פחות או יותר ) ובאזור רעוע מבחינה טריטוריאלית - זה הנמשל .

אז ככה

האזור שלנו רעוע

החברה שלנו איננה הומוגנית

והשילטון מושחת

אז מאיפה להתחיל ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. ניקוי שחיתויות (מישהו אמר CCLEANER?)

2. הפרדת דת

3. חילוק מאוזן של התקציבים (לא כל קצין בצה"ל מוכרח לקבל פרארי)

ושיהיה לנו בהצלחה!

1. שחיתות יש לך בכל מקום, תסתכל על ארצות הברית לדוגמא שיטת המשטר שאתם רוצים כלכך מהר לחקות, כל מה שצריך בשביל להעביר שמה חוק זה כסף ולוביסט טוב.

2. כל עוד לא תשכתב את מגילת העצמאות שהצהירה על מדינת בתור מדינה יהודית ודמוקרטית - שכח מזה.

3. קצין בצהל מקבל פרארי? וואלה לא ידעתי את זה, בפעם האחרונה שבדקתי סגן בקבע עדיין מקבל 3600(סרן 5~, ורס"ן 7~), ורב סרן שאין לו 14 ילדים וגר בהתנחלות במקסימום יכול להוציא איזה קנגו מתפרקת בתנאי שיש ליחידה רכבים משהו כמו פעמיים בחודש..

אתה יודע מה זה לקבל ליסינג בצה"ל? יש פחות מ-2000 רכבי ליסינג לכל צה"ל, ובשביל להוציא מבצעי בתור תש ליום אחד צריך למצוץ לקצין הרכב של היחידה שלך..

היחידים שמקבלים צמוד הם קצינים מדרגת אל"מ ומעלה(ומי שמגיע לאל"מ מגיע לו, וזה עדיין לא מונע ממך לראות אותם מידי פעם ברכבת :smile1:), או סרנים ומעלה אחרי הילד השלישי.

::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב... למגילת העצמאות אין שום תוקף משפטי.

מה שכן יש, יש תיקון 9' לחוק יסוד הכנסת, שאומר את הדבר הבא (בין הדברים):

(סעיף 7א)

רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לכנסת ולא יהיה אדם מועמד בבחירות לכנסת, אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם, לפי הענין, במפורש או במשתמע, אחד מאלה:

(1) שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית;

http://www.knesset.gov.il/laws/special/heb/yesod2.htm

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...