ראוטר אלחוטי - מהיר מספיק ל-HTPC ? - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ראוטר אלחוטי - מהיר מספיק ל-HTPC ?


Milford Cubicle

Recommended Posts

היי

אני רוצה להתקין רשת אלחוטית על מנת לקשר בין מחשב HTPC בסלון למחשב הראשי שלי בחדר העבודה.

אני רוצה את האפשרות להשאיר את ההרדיסק במחשב הראשי, כאשר ב-HTPC יותקן כונן קטן עם תוכנות-ממשק בלבד וכל הקבצים למעשה יטענו מהכונן במחשב הראשי.

מכיוון שאין לי ממש ניסיון ברשתות אלחוטיות, יש לי מספר שאלות:

1. מישהו ניסה פעם לעשות את זה? המהירות (בהנחה שהמרחק לא היסטרי ואין לו יותר מידי קירות לעבור) מספיק גבוהה בשביל לאפשר לוידאו (HD) לעבור חלק?

2. יש דגמים מומלצים במיוחד? יש משהו שכדאי להיזהר ממנו? יש דגם "עדר" כלשהו שכולם הולכים איתו?

3. ראיתי בזאפ שיש "מהירויות אלחוטיות", אבל למעשה היא לא משפיעה בכלל על המחיר - ויש ראוטר 300Mbps שעולה פחות מ-140Mbps... יש לזה חשיבות בכלל?

4. מכיוון שרציתי מהירות, בחרתי בזאפ את המהירות הגבוהה ביותר, 300Mbps, וראיתי את הדגם הזה: Edimax BR6504N שקיבל ביקורות גולשים טובות

http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=694190

הוא מומלץ? יש סיבה לא ללכת עליו? יש משהו מומלץ יותר?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסיטואציה שאתה מתאר, הייתי הולך על רשת אלחוטית מבוססת תקן N ולא על נתב בתקן G, במיוחד כאשר ה-EDIMAX שציינת נמכר במחירים יחסית שפויים לעומת מחירי נתבים אחרים בתקן N. רק אל תשכח שעל מנת לנצל את מלוא הפוטנציאל של הנתב אתה צריך לשדך אליו כרטיס אלחוטי בתקן N. ל-EDIMAX יש מבחר של שלושה כרטיסי רשת אלחוטיים בתקן N וכולם מתחילים ב-EW77 -- כמובן שהמומלץ ביותר הוא ה-PCI.

המהירות שראית -- 300MPBS -- היא כמובן תאורטית ובפועל ובתנאים אופטימליים, תוכל לקבל לכל היותר כ-70MBPS. אם רמת הקליטה אינה אופטימלית, הקצב הזה כמובן ירד. בכל מקרה, אם אתה יכול להעביר כבל רשת בין שתי הנקודות, זה כמובן יהיה הפתרון הטוב ביותר. תציץ בפרק "קווי או אלחוטי?" במדריך שלי כאן http://www.netcheif.com/Articles/Router/router.htm -- הוא יתן לך את מסגרת השיקולים.

בהקשר הזה, כדאי לציין את מה שכתבתי בשרשור אחר היום -- זה לא שה-EDIMAX הוא נתב ה-N היחידי שיש בשוק -- ישנם עוד, אבל האחרים יקרים להחריד ואני חושב שבשלב הזה, כאשר תקן N הוא ב-DRAFT, לא שווה להשקיע כל כך הרבה כסף בחומרה זמנית שבפועל צריכה להחזיק אותך לפחות לשנתיים או שלוש. ה-EDIMAX זול בהרבה, זמין בארץ עם תמיכה טובה מאוד ויכול להוות פתרון זול ונוח לתקופת מעבר. אין לי ספק שברגע שהתקן יושלם באופן סופי נראה שיטפון של נתבים טובים יותר וזולים יותר, במיוחד לאור העובדה שיצרני השבבים לתקן N מבינים שהמחיר היקר מרחיק את המשתמשים הפוטנציאלים ממוצרים בתקן הזה. רק אתמול, ATHEROS הוציאה הודעה לעיתונות בנושא הזה -- http://www.atheros.com/news/Align.html.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מצטרף להמלצה על תקן N. אני מעוניין לעשות (ועושה) את מה שאתה מדבר עליו, רק שבמקרה שלי במקום מדובר בלפטופ. מהניסיון שלי, G (בקליטה טובה) מאפשר ניגון חלק של 720P ברשת אבל הניגון של 1080P מקוטע (אני מניח שאני לא מחדש, זה הרי חישוב פשוט שתלוי במהירות הרשת הנתונה וה- bitrate של מה שמנגנים).

בנוגע ל- 6504, זו הבחירה שנותנת הכי הרבה bang for the buck ולפיכך גם הכי מומלצת. אני בעצמי שוקל לעבור אליו כבר זמן מה. אם תרכוש אותו אני אשמח לשמוע ביקורת.

ל-EDIMAX יש מבחר של שלושה כרטיסי רשת אלחוטיים בתקן N וכולם מתחילים ב-EW77 -- כמובן שהמומלץ ביותר הוא ה-PCI.

למה?

הבנתי שאין הבדל בביצועים בין כרטיס לכרטיס PCI..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הזרמה של 720p זקוקה לבערך 19-20Mbps, שזה הקצב הממשי האופטימלי שאפשר לקבל מתקן G (יתכנו פיקים של עד 24Mbps לערך).

1080, לעומת זאת, זקוק לבערך 50Mbps. בתנאים טובים אתה אמור לקבל את זה מתקן N ללא בעיה. התקני ביניים כמו G או משחקים אחרים כאלו יתן לך בסביבות ב40-45Mbps, ככה שהם לא יהיו אידיאלים.

לדעתי האישית, המחיר של האדימקס לא מאפשר נפילה רצינית בעניין. ובכל מקרה, ע"פ הנתונים שלו, הוא לוקח כל תקן G שאפשר לקנות בארץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

אני מסכים עם השורה האחרונה שכתבת, אבל אני לא מבין למה אתה כותב ש- 1080P זקוק לקצב (ממשי) של 50Mbps ו- 720P זקוק לקצב (ממשי) של 20Mbps.

רוב סרטי 1080P מציגים bitrate שנע סביב 10,000 kbps כלומר 10Mbps. זה הקצב הממשי לו הם זקוקים.

בסרטי 720P לעומת זאת הקצב נע סביב 5,000 kbps, כלומר 5Mbit.

העניין עומד גם במבחן המציאות, אין לי שום בעיה לנגן על הלפטופ 1080P של 9,000 kbps שנמצא על הנייח דרך הרשת, כל עוד הלפטופ באותו חדר יחד עם הראוטר. הבעיה מתחילה כשמתרחקים מהראוטר והקצב הממשי הולך ויורד. לכן מומלץ N.

אני מתייחס כמובן ל- encodes שמסתובבים ברשת, יכול להיות שלבלוריי מקורי יש bitrate של פי שניים או שלושה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לבלו ריי מקורי ביטרייט של 20Mbits ומעלה ל 1080P.

בשורה התחתונה, למי שמתכנן לראות 720P- ראוטר G יספיק. אני בעצמי עושה מההארדיסק הגדול במחשב הנייח למחשב הנייד שלפעמים מחובר בסלון, יש 80% קליטה בערך, ו 720P לעולם לא מגמגם. לעומת זאת, 1080P מגמגם לי בהחלט.

לגבי encodes למיניהם מהרשת, 1080P לרוב יבוא בסביבות ה 12-14Mbits לשניה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Jay K, בוא נתחיל מזה של1080p יש קצב ממשי של סביבות 2 ומשהו ג'יגה ביט לשניה ול720p משהו בסביבות ה1 ג'יגה ביט לשניה, זה מה שנקרא מצב raw, שיש בו את כל הנתונים, ב4:2:2 ו10 ביט לפיקסל (אאל"ט).

מה שאתה רואה במחשב זה קובץ שעבר transcoding בעזרת קודק VC-1 או H.264. או לחילופין, אם אתה עושה streaming של סרט blue-ray דרך הרשת, המחשב עושה את הtranscoding בעזרת אותם קודקים לפני שהוא שולח אותם ברשת.

בעקבות התהליך הזה ובקשר ישיר לכמות הביטים לשניה שאתה מגדיר לו איכות הstream תקבע. 10 מגה ביט זה הזרמה של סרט DVD באיכות שלמה, אם אתה מזרים 720p או 1080p בקצב כזה, אתה לא רואה באיכות שמוגדרת HD. הכי הרבה שאתה יכול להזרים בWIFI תקן G ויהיה HD באיכות טובה הוא 720p.

http://en.wikipedia.org/wiki/H.264#Levels

http://en.wikipedia.org/wiki/VC-1#Bit_rates_and_resolutions

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נתחיל בזה שהבהרתי שאני מדבר על encodes. הנפוצים ביותר הם ה- H.264. נמשיך בזה שבטבלה שהבאת מדובר ב- MAX bit rate בעוד שאני דיברתי על AVG. יכול להיות שהניסוח שלי לא היה מספיק ברור. מכיוון שדיברתי על ממוצע ישנן סצינות בהן ה- bit rate עולה על 10Mbit, לכן הקצב הממשי באותו הרגע צריך להיות גבוה יותר, בדיוק כפי שישנן סצינות של פחות מ- 10Mbit והקצב הממשי יכול להיות נמוך יותר באותו רגע ולא תרגיש בבעיה בעת הצפייה.

יכול להיות והטבלה שסיפקת כלל לא קשורה וההשוואה שאני עושה לא במקום, אני לא מבין לעומק את הצד הטכני. מה שאני כן מבין זה את את ה- nfo file שבא עם כל קובץ כזה ומפרט בין היתר את ה- Video Bitrate. נשים רגע בצד את העניינים החוקיים ונביא כמה דוגמאות רק לשם הדיון:

ה- Video Bitrate ב- צונזר הינו 8723 kbps

ה- Video Bitrate ב- צונזר הינו 8770 kbps

ה- Video Bitrate ב- צונזר הינו 8398 kbps

וכולם עובדתית עובדים ב- G בצורה חלקה, כל עוד הקליטה היא בעוצמה של 100%. יכול להיות שחילוקי הדעות שלך איתי הן לגבי מה נחשב HD ומה לא? אם זה העניין אז אני חושב שזה לא רלוונטי, מה שחשוב זה למה מייעד פותח הת'רד את הרשת שלו. למען האמת, גם זה לא חשוב, כי גם אני טוען שחובה N; לא הגיוני ש- G יעבוד ב- 100% למרחקים ודרך קירות, וכשהוא לא עובד ב- 100% - 1080P מקרטע.

נ.ב.

אני מניח שצריך להוסיף גם את ה- Audio Bitrate לחשבון, אבל זה יחסית זניח מכיוון שהוא בדר"כ נע בין 640kbit ל- 1.5Mbit

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמע, אתה אמרת שאתה מסכים רק עם חלק אחד של דברי, כלומר לא מסכים עם השאר, לכן הסברתי את עצמי. את הדברים כבר בדקתי לדיון דומה בעבר.

אם זה לא מספק אותך, אתה מוזמן לבדוק לבד. אני לא פותח ויכוח בעניין. לשידור דיגיטלי ודחיסת נכנסים הרבה פקטורים, פרט למידע הויזואלי עצמו, מי יודע איזה מין מידע הקבצי NFO האלו מספקים.

ואם כבר באלו עסקין, אני מזכיר לך שהדיון בתוכן לא חוקי בפורום אסור. תערוך את ההודעה שלך בהתאם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מוזמן לבדוק לבד? קראת מה כתבתי בכלל?

הלפטופ שלי מולי ו- encodes של 1080P רצים ברגע זה ממש בסטרים על אלחוטית G באופן חלק.

זו גם העובדה הפשוטה שציינתי בפנייך - זה עובד למרות שאתה טוען שזה בלתי אפשרי.

"איתגרתי" אותך לספק את ההסברים הטכניים (למה המקרה שלי שונה או מיוחד נניח) ונתתי את ההסבר הטכני שאני אישית מכיר.

לינקים לויקיפדיה לא משכנעים אותי שהמציאות משקרת. תגיד שאתה לא יודע ונגמר הסיפור, אין פה שום ויכוח.

"מי יודע איזה מין מידע הקבצי NFO האלו מספקים."

נכון, אולי יש בהם מסרים תת-הכרתיים של הקלו קלאס קלאן :errrr:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוי לא, טענו שאני טועה בדיון באינטרנט, חיי אינם חיים יותר ::)

אם יש לך רצון להתווכח או לרשום תגובות זועמות, לפורום אקטואליה ותרבותאתה מוזמן ללכת לפורום "אקטואליה ותרבות" או לכתוב טוקבק בNRG.

וברצינות עכשיו, אתה באמת חושב שאני אגרר לויכוח אחרי שכבר אמרתי שאני לא הולך לפתוח באחד...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...