מדבקת אחריות ב-KSP - עמוד 3 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מדבקת אחריות ב-KSP


GOVNER_T.S.Y

Recommended Posts

  • תגובות 51
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אני קניתי אצלם מחשב לפני חודש+, ושקיבלתי את הקבלה עם המפרט הוא הסביר לי כמה זמן אחריות לכל חלק, המדבקה אצלי כבר קרועה מנקיונות,סידור כבלים והוספת כרטיס , ואני לא חושב שהסיבות האלו יורידו לי את האחריות למחשב כי המוכר הסביר לי שהאחריות היא לכל חלק...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע, זה מה שהבנתי מקריאה זריזה של החוזה +שיחת טלפון (חבר רכש שם מחשב והביא אלי שאתקין לו תוכנות + - נאלצתי לסרב להתקנת הכונן - שלא יווצר מצב שדפקתי לו את האחריות)

האמת, הכי טוב יהיה אם משהו יעלה לפה עותק של החוזה (PDF או DOC) כדי שנוכל לנתח אותו ביחד.

אני לא איש משפטים אחרי הכל...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממה שאני שאלתי אותם פעם.............

מותר לפתוח ולהוסיף מה שאתה רוצה, זה המחשב שלך.........

אבל אם יהיה נזק פיזי אין לך אחריות

לול ברור שמותר, זה לא שתפתח תמארז ואז יקפצו עליך יסמניקים ויגידו לך ידיים למעלה פתחת תמארז חחחחחחחחחח

פשוט אתה נדפק כי אתה מאבד תאחריות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתם לא מבינים. אחריות על החלקים יש לכם בין כה וכה. המדבקה שעל המארז היא אחריות לכל הרכיבים יחדיו כמערכת, כיחידה אחת.

בנוגע ל"חוזה" (דף מעפן).. אין שום אזכור לגבי זה, פרט לשורה הבאה:

"ברכישת רכיבים ללא הרכבה האחריות הינה לכל רכיב ורכיב בנפרד ואינה חלה על תפקוד המחשב השלם שהרכיב הלקוח או מי מטעמו."

דוגמא.. אם קניתם והרכבתם בעצמם ורכיב כלשהו הוא בעייתי עם רכיב אחר, למשל עם לוח-אם, אז אכלתם אותה. אולי הם יהיו נחמדים ויחליפו (not!) אבל כעיקרון האחריות היא לכל רכיב בנפרד. אבל, במקרה שהם הרכיבו את המערכת, אז ההיפך יהיה נכון. עוד דוגמא, משהו שקרה לאחותי עם פנדה.. היא קנתה מהם מערכת שלמה עם אחריות (ומדבקה על המארז כמובן)- חוץ ממערכת הפעלה. היו לה בעיות במערכת וכשהיא הגיעה אליהם אז הם טענו שהבעיה היא במערכת ההפעלה. כמובן שזה נוגע גם למקרים אחרים. אם הבעיה הייתה בכונן הקשיח אז הם היו מטפלים בזה, אבל אם היא הייתה מרכיבה את המערכת בעצמה, אז היא הייתה צריכה לדעת איזה רכיב בעייתי. במקרה כזה, ישנה סבירות מאוד גבוהה שינפנפו אותה בטענה שהוא בסדר, למרות שהוא לא. וזה החיסרון של הרכבה עצמית/ קריעת המדבקה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כנראה שקצת אינכם מבינים משמעות המדבקות והסעיפים במה שנקרא "תעודת אחריות" או הגדרת אחריות. אין דבר כזה "אחריות על הרכיבים לחוד אבל לא על המערכת" . המערכת מורכבת מרכיבים.

אם קונים רכיבים כאוסף מוצרים נפרדים, כל רכיב נחשב כמוצר בפני עצמו ולכן מחוייב באחריות בפני עצמו, אך לא בהתאמה לשאר הרכיבים ולא בתיפקוד יחד עם רכיבים אחרים (כבר שמעתי על כאלו שקנו לוח ל אבל התעקשו על מעבד אינטל).

המדבקה במחשב שהם מרכיבים נועדה לשתי מטרות:

א. אפשרות להתחמק מאחריות, אם הלקוח פתח את המארז.

ב. לגרום, גם באופן לא מוצהר ולא מודע, ללחץ על הלקוח לחזור ולבצע הכל רק אצלהם, כמובן שבתשלום המתאים.

הרציונאל מאחורי הגישה הזו: הלקוח הוא או מטומטם או רמאי. הלקוח אם יפתח את המחשב עלול לעשות נזק לאיזה חלק במחשב. לא רוצים להתווכח אם הנזק קשור או לא קשור וממה בדיוק הוא נובע, אם אנחנו הרכבנו ורוצים לקבל אחריות על תיפקוד חומרתי של המערכת אז שאף אחד לא יגע שם בכלום.

ענין נוסף הוא הנזק הכלכלי והצרכני שגרמו כל מיני ילדים "חכמים" שבעצם אינם אלא גנבים פשוטים, בכך שהכניסו חלקים תקולים (לדוגמא או מעבד) וחזרו לטעון שזה "התקלקל" להם.

בנוסף: המצב הזה מחייב לחזור אליהם לכל פעולה, כולל לניקוי אבק וכד'. כמובן שכל התקנת כרטיס וכד' מחייבת לקנות אצלהם כולל התקנה. כך הם כופים על הלקוחות לחזור רק אליהם (מצב שאף בענף הרכב כבר לא קיים).

המציאות במימוש הרציונאל: ניצול לרעה לכאורה של ההגנה הזו כדי לא לכבד אחריות במקרים בהם עוסק ישר היה צריך לכבד אותה.

במצב זה אפשר לכאורה להתחמק מכיבוד אחריות לכונן קשיח תקול גם אם הוספת שנה לפני כן.

ההיבט הצרכני והתדמיתי: קראתי ושמעתי, (אמנם לא ממקור ראשון אלא רק לכאורה....) חברת KSP תבעה לדין לקוח שהרגיש שדופקים אותו, וכנראה היו לו סיבות טובות להרגיש כך, על שפירסם ברחבי האינטרנט את עובדת הרגשתו זו ובכך הוציא להם שם רע (כאילו שצריך להתאמץ לשם כך.......). הבחור המסכן לא היה משפטן ולא ידע שבמקום "רימו אותי" צריך לכתוב "מרגיש כאילו רימו אותי" וגם "רימו לכאורה" אלא כתב בלשון בני אדם והדיוטות מן הישוב, כאשר כל קורא מבין שאין בכך אלא ביטוי לתחושותיו ולא השמצה מתוך זדון לשמו. עסק כזה שבמקום להסדיר דברים עם הלקוח מושך אותו לבית משפט, תוך ניצול יכולתו הכלכלית לגייס משאבים משפטיים לעומת חוסר הייכולת של המסכן - כדאי לא לקנות אצלו.

הנסיון שלי עם הברנשים הללו: נתבקשתי לסייע לגברת ממכרי להתקין מחשב חדש. הגברת רצתה לקנות אצלהם כי זה קרוב לבית שלה וכבר נכנסה לשם ושיכנעו אותה בלשון חלקלקות. המחשב הותקן עם לוח שונה מזה שהובטח ושונה מזה שנרשם בהזמנה. לגברת לא היה הכוח והסבלנות להתווכח איתם לאחר שאמרו לה "זה אותו דבר, אפילו שמנו לך יותר טוב" . בנוסף, המחשב נמסר בניגוד לחוק לכאורה, בכך שנמסר עם כבל חשמל שאינו תואם את התקע הישראלי ואסור בשימוש בישראל על פי חוק. כאשר ניגשתי אליהם והחזרתי את הכבל, התחיל המטומטם בחנות להתווכח איתי על תאימות הכבל, ועל חוק החשמל. זה במקום להתנצל מיד ולתת מהר מהר כבל כוח אחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא חושב שיש מה לדאוג,

קניתי לפני כמה שנים מחשב מ KSP, כמובן שפתחתי את המארז והמדבקה נקרעה,

הוספתי הרבה חלקים, כרטיסים HDD ועוד.

אחרי הרבה זמן הלוח אם התחיל לעשות בעיות.

הלכתי אליהם ביום האחרון של האחריות ואחרי כמה ימים קיבלתי את המחשב עם חדש.

אני לא מאמין שיש חנות שתסרב לתקן במסגרת אחריות רק כי המדבקה נקרעת...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מבין מה כולכם קופצים להטיח האשמות בלי לדעת שום דבר, שאלתם פעם מישהו מהחנות מה אומרת המדבקה הזאת ולמה היא שם?

תקראו:המדבקה הזאת יותר לטובתכם מאשר לטובת החנות.

בלי המדבקה או עם מדבקה קרועה יש לכם אחריות רגילה כמו בכל חנות אחרת - כל עוד אין נזק פיזי המוצר יוחלף.

המדבקה מגבה אותכם במקרה של נזק פיזי - אם המדבקה שלמה זה מוכיח שזה פאק בייצור או פאק של המרכיב, בכל אופן לא אשמתכם.

אם על המדבקה היה רשום "קריעת המדבקה מבטלת את האחריות" כמו שיש על הרדיסקים, זה כבר משהו אחר.

בנוסף, לטובת החנות, המדבקה מכסה את העניין של "לא ידעתי שנזק פיזי מבטל אחריות", אם מישהו בא עם רכיב חומרה תלוש ומבקש אחריות אז הוא כבר אמור לדעת שזה לא מגובה.

והנה הצד השני של השימוש במדבקה:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=332729.msg2883240#msg2883240

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק תגידו לי אם הבנתי נכון:

K.S.P שמה מדבקה על המחשב שקריעתה מבטלת את האחריות? (זאת אומרת איך? היא מודבקת בין הצירים של דלת המארז או משהו? ואחרי הכל עדיין יש אחריות לכל רכיב לא?).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...