פורסם 2008 באוגוסט 417 שנים מחבר מה ש Anti Aliasing עושה, זה ליצור מעין "צבעי ביניים" בגבולות של אובייקטים, כדי שהתמונה לא תיהיה מפוקסלת. מכיוון שאי אפשר לצייר באמת קו אלכסוני, אלא הוא בעצם הרבה ריבועים באלכסון, אז הAA עושה את המעבר חלק יותר.
פורסם 2008 באוגוסט 417 שנים מחבר מה הקשר? אז הכל יראה אותו דבר רק יותר גדול.זה לא כמו שתיקח את התמונה הזאת לפוטושופ ותגדיל אותה.ברגע שאתה מרנדר ברזולוציה יותר גבוה, אתה מקבל בדיוק את אותה תמונה, באותה איכות, רק גדול יותר.זה בערך מקביל להגדלת תמונה ווקטורית (כמו פלאש), אתה לא באמת מקבל משהו שונה, פשוט יותר גדול.
פורסם 2008 באוגוסט 417 שנים לא ממש, אם יש יותר פיקסלים אז לא יהיה מצב שהריבועים יגיעו לגדלים שניתנים להבחין בהם, (או לפחות שיפריעו) וכל מסגרת נהיית פתאום חלקה יותר...
פורסם 2008 באוגוסט 417 שנים מחבר אבל אתה תמיד מוגבל למס' הפיקסלים שיש לך פיזית במסך.כשייצרו מסך עם פיקסלים בגודל שאתה לא יכול לראות, אז זה יהיה נכון.
פורסם 2008 באוגוסט 417 שנים זה לא תלוי רזולוציה רק, זה גם תלוי בגודל נקודה (שזה כבר פונקציה של רזולוציה וגודל מסך פיזי). מעבר לסף מסויים בקושי תוכל לשים לב להבדל בין AA לבין בלי.אולי אתה לא מבין, אבל מה ש FSAA עושה זה פשוט מרנדר את התמונה ברזולוציה פי 4 למשל ואז פשוט עושה לה צמצום לרזולוציה מקורית, עכשיו תחשוב מה היה קורה אם היה לך פשוט רזולוציה פי 4 (על גודל מסך דומה).
פורסם 2008 באוגוסט 417 שנים מחבר האמת בדקתי את זה, ואתה צודק. רינדרתי אותה תמונה פעם ברזולוציה 640X480 בלי AA, ואז פי ארבע והקטנתי, וזה נראה כמעט בדיוק אותו דבר. אז בעצם מה ההבדל בין לשחק ברזולוציה גבוהה לבין לשחק עם AA אם זה עושה בדיוק אותו דבר? לא עדיף כבר לשחק על רזולוציה נמוכה ולהקל על המחשב בAF? עריכה: התבלבלתי לגמרי כבר זה שאתה משחק ברזולוציה יותר גבוהה לא אומר שאתה לא צריך AA. כי אתה לא משחק ברזולוציה יותר גבוהה ממה שהמסך מסוגל להציג, לכן הוא לא עושה לו DownScale, ולא נוצר האפקט הזה. האפקט של ה AA לא נוצר כי הרזולוציה גבוהה, הוא נוצר כי אתה מקטין את התמונה. (בניגוד למה שכתבתי כמה הודעות למעלה ) אתה כשאתה משחק במסך LCD על רזולוציה גבוהה, אתה עדיין צריך AA, כי לא מתבצעת הקטנה! ככה שכמו שאמרתי (ואני מקווה שאני לא מתבלבל שוב :\) גם ברזולוציה גבוהה צריך AA. אלא אם אתה באמת מציג תמונה ברזולוציה יותר גבוהה משהמסך שלך מסוגל להציג, ואז מקטין אותה. (ואת זה משחקים לא נותנים לעשות)
פורסם 2008 באוגוסט 517 שנים גם ברזולוציה גבוהה צריך AA. אלא אם אתה באמת מציג תמונה ברזולוציה יותר גבוהה משהמסך שלך מסוגל להציג, ואז מקטין אותה.בדיוק ההיפך.האפקט של ה-aliasing נוצר כשמרנדרים תמונה ברזולוציה גבוהה ואז מציגים אותה ברזלוציה נמוכה יותר. כמו בדוגמה שלך - תמונה מרונדרת ברזולוציה יותר גבוהה ממה שמהמסך יכול להציג ומוקטנת לרזולוציה של המסך. זה מה ש-antialiasing בא לפתור. אם לעומת זאת, התמונה מוצגת בשלמותה ללא הקטנה - אין aliasing ולכן גם לא צריך שום anti-aliasing.
פורסם 2008 באוגוסט 517 שנים AA זה בדיוק תהליך של UPSAMPLING בAUDIOכמו שדיסק שיש לכם הוא בעל 44KHZאבל יש DACS שלוקחים ומעלים ל192KHZואז בסופו של דבר מורידים ל44KHZ שאתם שומעים.בכל מקרה - רזולציה גבוהה תמיד עדיפה על פילטרים, איך שלא תראו את זהאבלוזה אבל גדולרזולציה גבוהה יותר לא תבטיח לך "פחות רעש" בתמונה.על מנת להשיג פחות רעש, אתם מעלים רזולציה (הכרטיס מעלה באופן ויראטולי) ואחר כך "מנחית" את התמונה בחזרה לרזולציה שעבדתם איתה.זה גם למה יש המון משמועת לאיך הפילטר מבוצע, פילטר שיבוצע רע על ידי כרטיס המסך לא רק שלא יוריד רעשים אלא אף יוסיף.בכל מקרהאתם לא תראו יותר רזולציה או פרטים או גודל תמונה לא משנה כמה פילטרים תפעילו - לכן תמיד רזולציה גבוהה עדיפה אם אפשרי.אבלאתם כן תראו תמונה יותר ויותר חלקה ככל שתעלו את הפילטרים (שוב לפעמים ההחלקה הזאתי מתחילה לעוות, מאוד תלוי איך מבוצע הפילטר)לסיכום - הכי טוב להפעיל את המסך ברזולציה נאיבית שלו בLCDיתן איכות הכי טובה שניתןואם המשחק לא רץ לאט מידי, אפשרי להפעיל פילטרים.2X לדעתי מספק ביותר כיום.4X נראה נפלא, אבל כבר דורש קצת יותר כוח ולא תמיד מצדיק את הירידה בפריימים ביחד לשיפור בתמונה שיתן.
פורסם 2008 באוגוסט 517 שנים מחבר אתם לא לגמרי צודקים.Aliasing קורה בכל רינדור. בלי קשר לרזולוציה. לא משנה איך מציגים אותו.גם את תרנדר עכשיו תמונה על 640X480, ותציג אותה ככה (אני לא מדבר עכשיו על Full Screen)ולא תפעיל AA עדיין אתה תראה הכל עם Jagging.כמו שאמרתי, תנסה לצייר קו אלכסוני בצייר, ותראה שהוא לא חלק. זו בדיוק אותה בעיה.מה שהAnti-Aliasing עושה זה "להחליק" את הקו שלא יהיה עם Jagging.(ע"י הוספת פיקסלים בצבעי "ביניים" בין הקו לרקע)לדוגמא תנסו לצייר קו בפוטושופ, ותראו שהוא יותר חלק, כי הפוטושופ עושה לו Anti-Aliasing.
פורסם 2008 באוגוסט 517 שנים ^^^^^אין שום דבר שונה ממה שאני אמרתי ומה שאתה אמרתאז להגיד "לא הבנתם" זה קצת לא נכון.אמרתי את זה חד וחלק - פילטרים מעלים רזולציה, משפרים כמה שיכולים התמונה ואז מקטינים בחזרה לרזולציה שעבדת איתה.ברור שלא משנה אם תעבוד ב3000 על 3000 או ב640 על 480, עדיין קו יראה ישר יותר כשיש פילטרים.אבלברזולציה גבוהה יותר יהיה הרבה יותר פרטים על המסך, הדברים יראו טוב יותר, ואתה פחות תבחין בעובדה שהקו הישר לא באמת ישר בצורה מושלמת.
פורסם 2008 באוגוסט 517 שנים הנקודה היא כשגודל הפיקסל קטן מספיק (בגודל מסך נתון זה פונקציה הפוכה של הרזולוציה), אין צורך בהחלקות שה-AA נותן.
פורסם 2008 באוגוסט 517 שנים ^^^תמיד יש צורך מסויים.אתה יודע, בגרפיקה מקצועית משתמשים לפעמים גם בX32 עבור AA (ויש כבר 64X גם) והם עוד עובדים ברזולציות סופר גבוהות!!!כלומרברור שיש שיפורהעניין הוא שככול שהרזולציה גבוהה יותר וגודל נקודה קטן וכו', ובהתחשב בכך שאתה לא יושב "על המסך", אז כפי שאמרתי, לא שווה את הירידה בביצועים.אני מעריך שעוד כמה שנים כולנו נשחק באיזה 3200 על 2400 או משהו כזה, גם במסכים בגודל 24 (המסכים יהו טובים יותר מLCD בכמה וכמה רמות) ואז באמת לא נצטרך פילטרים בכלל.האמתשתקח מסך 30 עם גודל נקודה שיש לו - 0.25שים ברזולציה של המקס שלו2560 על 1600ותשב מרחק של כמטר וחצי (פחות יהיה לא נעים לצוואר שלך) וכבר הצורך בAA הוא ממש בזבוז ;D
פורסם 2008 באוגוסט 517 שנים מחבר בכל מקרה אי אפשר לצייר קו באמת חלק על מסך (לא משנה אם ברינדור או בציור או כל צורה אחרת) בליי AA.ההשפעה של הרזולוציה נובעת מכך שהוא פשוט מצייר נקודות קטנות יותר. אבל שוב, אתה מוגבל לגודל נקודה של המסך.ולי לפחות, 0.25 זה לא ממש מספיק, אני עדיין רואה שהקו לא חלק.זה שיש יותר פרטים, לא נראה לי מפצה על העובדה שהקווים לא חלקים, פשוט יהיו לך יותר קווים לא חלקים :\יכול ליהיות שבLCD זה פחות מורגש כי הוא פחות חד מCRT, לכן הוא מבצע מעין "החלקה" כתופעת לוואי...אמרתי את זה חד וחלק - פילטרים מעלים רזולציה, משפרים כמה שיכולים התמונה ואז מקטינים בחזרה לרזולציה שעבדת איתה.לא כולם. רק FSAA. (שד"א, זאת צורה די חורנית נראה לי, כנראה שהיא פשוט הכי מהירה).את כל שאר התיקונים לדעתי הוא עושה ברזולוציה הרגילה. אין לו שום סיבה לעבד תמונה פי 4 יותר גדולה לא לצורך.(לAF לדוגמא..)אתה יודע, בגרפיקה מקצועית משתמשים לפעמים גם בX32 עבור AA (ויש כבר 64X גם) והם עוד עובדים ברזולציות סופר גבוהות!!!גם כאן, זה לא באמת קשור לרזולוציה. כי הם לא עובדים עם Full Screen. אז לא מתבצעת הקטנה או הגדלה, אז יש להם פשוט תמונה ענקית, מפוקסלת בדיוקבאותו האופן כמו תמונה ברזולוציה נמוכה.אם הם ירנדרו בדיוק את אותה תמונה ברזולוציה נמוכה יותר, היא תראה בדיוק עם אותה רמת פיקסול. בהתאם לרזולוציה של המסך, ולא של התמונה.וד"א, יש גם X256...
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.