מתגייס מחר, :) יש משהו חשוב שאני צריך להביא? - עמוד 3 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מתגייס מחר, :) יש משהו חשוב שאני צריך להביא?


Vidati

Recommended Posts

  • תגובות 36
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

ימים פופולריים

משתתפים בולטים בדיון

אני משער שפותח הדיון כבר בבקו"ם. אבל בכל מקרה לטובת שאר המלש"בים.

משחה נגד שפשפות - כבר הוזכר פה, אבל לכל מי שסובל או שעלול לסבול מזה באופן רציני, רצוי לרכוש משחה רצינית יותר עם מרכיב אנטי פטרייתי. להתיעץ עם רופא המשפחה או רופא עור.

טיפול ברגליים - לדאוג שיהיו מספיק גרבים תמיד וגרביים מתאימות. גרבי טיולים מקצועיות זה תענוג יקר (החל מ-30-40 לזוג) וצריך לקנות גרביים מתאימות לכל עונה, אבל למי שיש כסף, זאת בהחלט רכישה מומלצת. משחות נגד פטריות - להתייעץ עם רופא משפחה או רופא עור, אם אתה סובל מבעיה רצינית של פטרת, כל מיני משחות "טבעיות" לא יעזרו. במקרים קיצוניים של פטרת לפנות לרופא,ייתכן וצריך טיפול בכדורים.

לבעלי עור בהיר, לדרוש קרם הגנה מהמרפאה הצבאית. למעשה, לא רק לאשכנזים מומלץ קרם הגנה בשמש הישראלית. כובע תמיד על הראש ולשתות הרבה. לבעלי עיניים מאוד בהירות לנסות להשיג אישור למשקפי שמש.

אין טעם לרכוש מדרסים במחיר מופקע, לכל מי שיש בעיה להציק לרופא שישלח להתאמת מדרסים אישיים על חשבון הצבא. להיות עירני לגוף שלך, הופעת כאבים עזים בכפות הרגליים או בשוקיים עלול להצביע על התחלה של שבר מאמץ (או תסמונת מדור), לא להתבייש לפנות לרופא.

באופן כללי, לא לסמוך על המערכת הרפואית בצבא, במיוחד לא ברמת הגדוד, החובש בקושי זמין והרופא לא תמיד נמצא. אם יש תרופות שאתה צריך, תדאג להביא מהבית. מסמכים רפואיים קריטיים יש לצלם ולשמור בתיק בתוך ניילון. למרבה הצער, הרבה רופאים צבאיים מתייחסים לחיילים כשקרנים עד שלא הוכח אחרת, מסמך רפואי המלווה את הטענות שלך יזכה אותך ביחס מעט משופר.

ביגוד תרמי - רלוונטי לחורף. ביחידות חי"ר שונות מקבלים כאלו בחינם. בד"כ תותחנים/שיריון סובלים מרייטינג נמוך וקופאים בשקט בטנק/תומ"ת. ביגוד תרמי טוב עולה כסף, אבל לרוב שני סטים (גופיה + גטקעס) מספיקים.

משקפיים ספייר למי שצריך (אלא אם כן רוצים להקטין ראש ולנצל אובדן על מנת לחטוף אפטר קטן).

ספר טוב, פורמט קטן עם כריכה רכה והרבה עמודים לטובת זמנים מתים, שבתות, ריתוקים (קורה גם בטירונות). משהו בסגנון שר הטבעות או עלובי החיים...

עד שמגיעים ליחידת הקבע ומתבססים בה, לא להביא שום דבר בעל ערך. בצבא גונבים בלי הכרה. את אמא שומעים בטלפון ב-250 ש"ח בדיוק כמו באייפון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד לא ראיתי משהו יעיל יותר נגד שפשפות מאלכוהול.

וגם לומדים לרקוד ככה.

יש מדרסים מעולים לא יקרים (סביבות ה200¤ לדעתי זה לא יקר בנושא הזה), רק ששכחתי את השם של החברה. אני אברר אותו ואערוך לפה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא יש כמה משחות מעולות. יש אחת של טבע, קוראים לה דרמקס אם אני לא טועה, תוך כמה דקות כבר לא מרגישים כלום. רק חשוב לרחוץ טוב טוב את המקום ולייבש טוב טוב כי לחות זה אידיאלי עבור פטריות. ולא למרוח כשהמקום רטוב :P (בגדול, כל תרופה נגד פטריות תעשה את העבודה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד לא ראיתי משהו יעיל יותר נגד שפשפות מאלכוהול.

אלכוהול הוא פתרון זמני. שפשפת היא למעשה זיהום פטרייתי, טוב לפטרייה שם עם כל הלחות והחום והיא עושה שכונה על המפשעה המשופשפת שלך. המשחות החזקות נגד שפשפות הן למעשה משחות המשלבות כל מיני חומרים שמרגיעים את העור בשילוב עם תרופה קוטלת פטריות. כמו כל אנטיביוטיקה, חשוב למרוח את המשחה לכל משך הזמן המומלץ (לרוב 10 עד 14 ימים), גם לאחר שהשפשפת כבר נעלמה.

אם יש לך שפשפת רצינית, תבקש לראות את הרופא, אל תסתפק בכל פתרונות הביניים של החובש (סביעור וכו'). רק הרופא מוסמך לתת לך או לרשום לך מרשם למשחות האפקטיביות. כנ"ל אם יש לך בעיית פטריות רצינית ברגליים.

סוגיות נוספות בצבא (כאן מגיע קטע טרחני):

* מכת חום: אין טירונות שלא מתמוטט איזה טירון או שניים. פעם בכמה שנים זה גם נגמר במוות. לשים לב לגוף שלך, לשתות הרבה, להיות כמה שיותר בצל. אם אתם רואים חבר שמתחיל להנהג מוזר, מדבר באופן לא ברור וכו', למהר ולהודיע למפקד. לדאוג תמיד שיהיו (הרבה) מים זמינים.

* עזרה ראשונה בקרב: שריון חייל לוחם, אולי יותר מגולני/צנחנים ואפילו הסיירות. חשוב לדעת לתת עזרה ראשונה ברמת עצירת שטפי דם. להקשיב בשיעורי מע"ר ולא לנקר, לתרגל הפעלת לחץ ישיר וחסמי עורקים (רגיל וחסם רוסי לגפיים תחתונות) כי זה מה שבתכלס מציל חיים בשדה הקרב.

* ת"ד : סיבת המוות המובילה בקרב חיילים בימי שיגרה. גם אני הייתי חייל סדיר קרבי וכל שבועיים שיצאתי הבייתה הרוג מעייפות היה לי מאוד חשוב להתארגן ולצאת עם חברים. אז תעשו טובה ותדאגו שכמו לי, גם לכם יהיה חבר ג'ובניק עירני שינהג (ולאיים עליו שאם הוא ישתה אתם תיקחו אותו לפרוס זחל איתכם).

* התאבדות : עוד סיבת מוות מובילה בשגרה, אם יש לכם חבר שנראה קצת מוזר, פתאום מחלק את הציוד שלו, מסתגר וכו', לדבר איתו ולקחת אותו למפקד, לחובש או לרופא במיידי. אם אתם בעצמכם מרגישים חרא, תבקשו לראות את המפקד (או עדיף, את הרופא) מיד ואל תהססו לספר לו איך אתם מרגישים. חבל לפוצץ את הראש על חברה שעזבה, יהיו אחרות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בטח כבר אמרו את הכל:

הרבה גרביים, תחתונים וגופיות.

קרם נגד שמש, קרם נגד שפשפות.

אם יש לך שפתיים יבשות, קח גם משחה לשפתיים.

כפכפים - חובה.

תביא מגבות מהבית.

כלי רחצה - סבון, שמפו, משחת שיניים, מברשת שיניים וכו'.

מדרסים לנעליים - מומלץ.

סל כביסה לכביסה המלוכלכת - כדאי.

ממליץ להביא הרבה נייר טואלט. אתה עוד תתרגל לחרבן ב-5 דקות :)

תיקח אתך שקיות ריקות שתוכל לשים בהן דברים.

מצית - תמיד עוזר בטירונות.

עט חזק או טוש אדום - כדי לסמן בצבע את הציוד שלך

מנעול לתיקים - נגד הגנבים

הכי חשוב - תצטייד בהרבה מצב רוח טוב, כי קל זה לא יהיה.

אתה בטח תצא אחרי שבת אחת, אז יהיה לך זמן לעכל את הדיכאון ולהבין טוב יותר מה אתה צריך.

איזה מכה זה הגיוס הזה...

איך שרדתי שלוש שנים, איך? :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...