מחפש מסך מקצועי לעיבודי תמונה -תקציב 3000-5000 - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחפש מסך מקצועי לעיבודי תמונה -תקציב 3000-5000


photo

Recommended Posts

שלום לכולם אני מחפש המלצות על מסך איכותי שהשימוש העיקרי שלו זה עיבודי תמונה (אני צלם) וחשוב לי מאוד האיכות + זוית הצפיה .המליצו לי על המסך של 23 כמו כן עלו גם שמות החברות eizo ,וגם nec הפרמטרים הם מסך רחב 20 ומעלה כמובן שיש את נושא המחיר אז אני מקציב כ- 3000 עד 5500 , תודה מראש לעונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כנס לאתר של michel school, יש שם חלק שמתייחס להמלצות על מסכים.

מסך טוב בהכרח יעלה לפחות 2500-3000 ש"ח, אין כאן קונצים.

מעבר למה שמופיע ברשימה שלו, יש גם את ה-FXP של nec, שניתן לדרגו כ- mid-level מוצלח למדי, וכן את ה- 1932 החדש של eizo, שמחליף את ה-1931.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראיתי את המסכים שמישל ממליץ עליהם ישנם שני בעיות 1 המסכים כבר די ישנים הביקורת עליהם נעשתה לפני כמעט שנה ומאז דברים השתנו . 2 אני מחפש מסך רחב ורוב המסכים שם הם 3:4 .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צודק, הביקורות שם אינן מאוד מעודכנות, אבל צריך לזכור שבפלח המסכים המקצועיים, לא מוציאים בכל שני וחמישי דגם חדש. קצב עדכון הדגמים איטי יותר וטווחי הזמן בין העדכונים הם ארוכים למדי. אני עדיין חושב שהדגמים המומלצים שם יתנו תמורה מעולה לכסף, במיוחד ה- SXi של NEC שמתומחר ב- 3100.

כמו שציינת, יש אכן את הבעיה של הפרופורציות - המסכים שמציעים זאת, בשוק הדגמים האיכותיים עולים ה ר ב ה מאד כסף (כמו לדוגמה אלו של Eizo).

מה גם שאצל רוב הספקים, קשה להשיג את המסכים הללו מהיום למחר- חלקם לא מחזיקים בכלל במלאי כאלו דגמים וההזמנה היא לטווח של שלושה-ארבעה שבועות קדימה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהמשך לחיפושים אחרי המסך הנדרש הגעתי לשלושה דגמים :

EIZO S2231W

http://www.eizo.com/products/lcd/s2201w/

EIZO S2231W

http://www.eizo.com/products/lcd/s2231w/

NEC 2470WNX

http://www.necdisplay.com/Products/Product/?product=75787ebd-557c-4900-9109-98880244779d

אשמח לקבל חוות דעת על המסכים הנ"ל המלצות או כל הערה אחרת,תודה מראש לעונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

S2201W מבוסס על פאנל TN – אינו מתאים לעריכה גרפית.

S2231W מבוסס על פאנל S-PVA בעל מכלול צבעים מורחב. מתאים לתהליכי הכנה לדפוס / פירסום במרחב הצבע Adobe בלבד (CMYK). לא מתאים לעריכת / עיצוב אתרים במרחב sRGB. מסך של EIZO שכן מתאים לזה הנו ה- S2111W, שיקר ממנו אבל מציע הגדרות כיול יותר רחבות (הגדרות צבע 6-Axis).

NEC 2470WNX מבוסס S-PVA. מתאים לעריכה גרפית בסיסית לא מקצועית – פחות טוב מהאיזו במעברי צבע מדורגים (הם לא ליניאריים, כלומר רואים רצועות שידועות בשם באנדינג).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

S2201W מבוסס על פאנל TN אינו מתאים לעריכה גרפית.

S2231W מבוסס על פאנל S-PVA בעל מכלול צבעים מורחב. מתאים לתהליכי הכנה לדפוס / פירסום במרחב הצבע Adobe בלבד (CMYK). לא מתאים לעריכת / עיצוב אתרים במרחב sRGB. מסך של EIZO שכן מתאים לזה הנו ה- S2111W, שיקר ממנו אבל מציע הגדרות כיול יותר רחבות (הגדרות צבע 6-Axis).

NEC 2470WNX מבוסס S-PVA. מתאים לעריכה גרפית בסיסית לא מקצועית פחות טוב מהאיזו במעברי צבע מדורגים (הם לא ליניאריים, כלומר רואים רצועות שידועות בשם באנדינג).

לפי מה שאני מבין ממך, המסך שהזמנתי, 245T - הרבה פחות מקצועי מהמסכים הנ"ל. קניתי אותו לשם גראפיקה(לא 3D אלא יותר לכיוון של עריכת , קבצים וקטורים וכו'), סרטי HD, משחקים וPS2.

המחירים בין הסמסונג לבין האייזו S2231W גדול מאוד?

התקציב שלי בעיקרון 3.5K

יכולתי לבחור מסך יותר טוב מהסמסונג בתקציב הזה?

סליחה שהתפרצתי ככה להודעה. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תלוי איך אתה מצלם. אם במצלמה יש אפשרות לצלם במרחב Adobe RGB, ויש לך קולורמטר לכייל את המסך והמדפסת ל-aRGB, אז אתה יכול לנצל את ה-245T לעריכה גרפית במרחב הזה. מסכים עם מכלול צבעים מורחב מתוכננים מראש לעריכה גרפית מהסוג הזה ולא למרחב הצבע השגרתי ,sRGB, וה-245T הוא מסך עם מכלול צבעים מורחב. לעריכה במרחב הצבע sRGB , שרוב המצלמות הדיגיטליות משתמשות בו וגם כל האתרים באינטרנט מעובדים ונערכים בו, ה-S2431W הנו בחירה עדיפה.

מעיון בביקורות ב-PRAD לא נראה לי שהאיזו S2231W יותר מקצועי מהמסך שקנית - שניהם בעלי יכולת כיסוי זהה של 90% ממרחב aRGB וניתן להביא את שניהם כמעט לאותה רמת דיוק במרחב aRGB כאשר מסתייעים בקולורמטר. יתרונו של ה-S2231W הוא ביחס ניגודיות סטטי מאוד גבוה ויציב 1500:1-1600:1, לכן בסה"כ האיזו לא רע בסרטים אבל יש לך מסך עם שטח עבודה גדול משמעותית לריבוי יישומים . לעריכה במרחב sRGB הייתי בוחר S2431W, ובמגבלות התקציב שלך ניתן לבחור ב- 2007FP של .

יש לציין כי S2431W הוא מסך טוב אבל S2411W-U שנסקר לאתר יותר מקצועי ממנו (ולכן יותר יקר). מספר מתקדם של הדגם אין משמעותו מסך יותר משוכלל או עדיף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

orleans

בהמשך לתשובותך המקצועיות שאלה נוספת ירדתי להתלבטות בין שני מסכים :

NEC 2470 WNX מול 2408 WFP מלבד הפרשי המחיר בין השניים האם ישנם פרמטרים נוספים אשר נוטים לטובת אחד המסכים?

ותודה מראש על העזרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני קניתי מסך בראש ובראשונה לעיבוד תמונה.

אחרי התלבטות ארוכה ובדיקות רבות רכשתי שניים :

Dell 2007FP s- panel

Dell 2408WFP PVA panel

שניהם מדהימים ולא דומים לשום מסך מבוסס TN שהיה לי בעבר, ההבדל מורגש מיידית - פשוט רואים צבעים שלא ידעת שקיימים קודם לכן בפריים.

אם מדברים על סמנטיקה - הצבעים בפאנל s- (המסך הקטן יותר) טובים יותר. זה לא אומר שהצבעים במסך 24 גרועים - הם מעולים - וגם מרחב הצבע טוב משמעותית לנו הצלמים מה-2407 המוחלף - אבל עדיין - הצבעים של האח הקטן טובים יותר.

מנגד - העבודה על מסך גדול יותר משמעותית ביחס 16:9 נוחה יותר.

אם הייתי חייב לבחור (בעצם לביתי אכן הייתי צריך לבחור, השני נבחר למקום העבודה) הייתי הולך על ה-2408.

זה מסך שמפיל לך הלסת בימים הראשונים שאתה עובד איתו. המחיר שלו היום לא דומה לכלום באותה האיכות.

חן חן

גל

:xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

galweb צודק בקשר למרחב הצבעים המשופר של 2408WFP. הוא מאפשר לגרפיקאי לנצלו לצורך הגהה לדפוס במרחב Adobe RGB.

ההתאמה של מסך מביניהם לשימושיך תלויה במרחב הצבע שאתה צריך לעבוד בו כל היום. ה-2408WFP יכול להתאים להגהה לדפוס חצי-מקצועי במרחב הצבע Adobe RGB בלבד ורק בגיבוי קולורמטר - זו הסביבה הטבעית שלו וגם של כל המסכים מאופייני מכלול צבעים מורחב. האמולציה ל- sRGB בתפריט לא מאזנת כמו שצריך את הצבעים עבור מרחב sRGB לעיצוב אתרים או עריכת תמונות בתקן sRGB - וגם קולורמטר לא יכול לכייל את הצבעים לדיוק מספיק טוב לצורך עריכה אמינה עבור סביבת sRGB (אף בהשוואה ל-2470WNX, גם כאשר הנק לא מכוייל בכלל ע"י קולורמטר).

ה-2007FP גם טוב בדיוק כמו הנק מבחינת דיוק בצבעים מהקופסא למרחב sRGB.

ביקורות מקצועיות בודקות עבור גרפיקאים בדיוק מה שהם רוצים לדעת: עד כמה המסך מכוייל ולאיזה סוג עריכה הוא יכול להתאים במידה שכן.

ניתן ללמוד כאן על החשיבות הקריטית שבבחירת מסכים איכותיים עם מכלול צבעים מסויים לצורכי עריכה גרפית.

ביקורות מקצועיות עם תוצאות מדידה וכיול:

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_2408wfp.htm

http://www.prad.de/en/monitore/review/2007/review-nec-lcd2470wnx-part7.html#Calibration

תביט בתרשימי בדיקות כיול של כל מסך בכל מרחב צבע. ככל שערכים המספריים של Delta E 94 ממוצע נמוך יותר כך הדיוק גבוה יותר. כאשר ה-dE 94 ממוצע גבוה מעל 2 זו תוצאה לא טובה. כאשר היא מתחת ל-2 המסך מספיק טוב לעריכה גרפית (בסיטואציות מסויימות שלא דורשות דיוק צבע קריטי אף ללא קולורמטר). בשביל לדעת דברים אלו קיימות ביקורות עם ציוד מדידה.

הנק מתאים לעריכה גרפית במרחב הצבע sRGB, ולא חובה לרכוש יחד עמו קולורמטר, אם כי רצוי לעשות זאת לאחר תקופה על מנת לנצל את הפוטנציאל המלא של המסך וגם על מנת להתמודד עם הבלאי של התאורה האחורית לאחר כמה חודשים. למעשה ה-NEC, בדומה ל- 2407WFP A04 הטוב והישן (ללא HC), מציג צבעים מאוזנים מהקופסא גם לכל שימוש ביתי והיום הוא נמנה בארץ עם מעט מאוד מסכים גדולים איכותיים עם דיוק צבע טוב מהקופסא. נק ואיזו נשארו לבד בסגמנט של מסכים רחבים גדולים עם מבחר גדול מבחינת מכלולי צבעים לכל שימוש מסויים.

בשורה התחתונה אי אפשר לנצל מסך בעל מכלול צבעים מסויים לשני מרחבי צבע שונים. מסך עם מכלול צבעים מורחב מתאים ל-Adobe אבל לא ל-sRGB, בזמן שמסך עם מכלול צבעים סטנדרטי שמכסה 72% מה-NTSC מתאים ל-sRGB אך לא ל-Adobe . מי שרוצה לבצע עריכה גרפית בשני מרחבי הצבע יצטרך לקנות שני מסכים איכותיים בהתאם לכך, בהיעדר מסכים מבוססי תאורת LED בארץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

galweb צודק בקשר למרחב הצבעים המשופר של 2408WFP. הוא מאפשר לגרפיקאי לנצלו לצורך הגהה לדפוס במרחב Adobe ...

חחח.... הרגת אותו ... ;D

(הסבר דליקטס למבינים בלבד....)

:xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למען הסר ספק, אם ההסברים הנ"ל לגבי החלק הנדבך של גודל מכלול צבעים וערכי dE94 ממוצע בהתאמת מסך לתחום העריכה הגרפית לא היו מובנים למי שלא מקצוען מהתחום (סוג הפאנל VA / לא תמיד קובע לבד בפני עצמו התאמת מסך כמועדף על פני מסך אחר איכותי לתחום הגרפיקה):

בדיוק כמו שציינתי כמקודם לגבי התאמת S2231W ו-S2111W כל אחד לתחום אחר:

Dell 2408WFP מבוסס על פאנל S-PVA בעל מכלול צבעים מורחב. מתאים לתהליכי הכנה לדפוס / פירסום במרחב הצבע Adobe בלבד (CMYK). לא מתאים לעריכת / עיצוב אתרים במרחב sRGB .

NEC 2470WNX מתאים לעריכת / עיצוב אתרים במרחב sRGB.

יתרון נוסף של הנק, כפי שנמצא ב-PRAD מהמדידות: יחס ניגודיות הסטטי שנמדד בהגדרות יצרן ברירת מחדל מהקופסא אינו נופל בבהירות נמוכה (1200:1-1400:1).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...