דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין - עמוד 57 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין


Os.Master

דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין?  

2439 הצבעות

  1. 1. דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין?

    • דתי (שומר שבת , מניח תפילין וכוד')
    • מסורתי ( מניח תפילין , מנסה לשמור כמה שיותר בשבת )
    • חילוני ( לא שומר כלום אך מאמין בבורא עולם)
    • לא מאמין כלל בבורא עולם .


Recommended Posts

מאמר:לאלה שמאמינים ב אבולוציה

http://news.yahoo.com/s/livescience/20080410/sc_livescience/shockfirstanimalonearthwassurprisinglycomplex;_ylt=AjObXhXS.Ot1uKmO9aKUJ9UiANEA

נענע:

http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=549269&sid=126

"למצוא שחיה מורכבת יותר הגיעה אל העולם לפני יצורים פשוטים יותר מקביל בערך למציאות שבה המחשב הומצא לפני נורת החשמל. הדבר רק מדגים שהאבולוציה אינה תהליך כל כך פשוט להבנה ואינה עובדת באופן דומה"

חחח כמה שמדענים אוהבים לסבך את החיים

בסופו של דבר הכל פשוט

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 896
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אנשים, תפסיקו לזלזל אחד בשני קודם כל!

והנרי, תפסיק לצטט דברים ששמעת בשיעורי מחשבת, לא כולם ראויים להאמר בוויכוח, ואין להתייחס לכולם בבטחון מוחלט בעיניים עצומות, יש מחלוקות גם בין הוגי הדעות ביהדות(הכוזרי והרמב"ם לדוגמא).

דרך אגב הנרי, אני כיפה סרוגה, למה שלא תתחיל להתייחס גם אלינו, אשמח לדבר על חרדים לעומת כיפות סרוגות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שניצל היקר, אתה מתברר אט אט כשניצל אמיתי ולא כאדם הקורא לעצמו שניצל. למד יותר כדי להראות את הצד החושב שבך.

שואת היהודים קרתה בגלל שנאת זרים. אתה יכול לתהות מדוע דווקא הגרמנים היו אלו שביצעו אותה, אבל הסיבה להתרחשותה של שואת היהודים (אל תשכח שהיהודים לא היו היחידים שניצודו בשואה) הייתה שנאה של אנשים כלפי השונה מהם.

מצטער, ידידי זאת לא הייתה שנאת זרים כיוון שהייתה התבוללות והטמעות של היהודים בחברה. למד הסטוריה. מדובר בחברה שתיאמה עצמה לכללים של החברה הגרמנית. האירופאית. שנאת השונה כאן לא מהווה גורם לשנאה כה רבה. יתירה מזאת שהשנאה לא היית קיימת לפני כן.

אולי הם לא חרדים יותר, אבל הם עדיין תוצר של החברה ושל החינוך החרדי. זו הייתה הכוונה שלי. סליחה ידידי, אבל התוצר החרדי דואג שכולם יהיו חרדים. ברגע שהם מפגינים פעולות חילוניות כמו פריקת עול שכזאת מדובר בהשפעת הסביבה החילונית. לכן ידידי מדוע חילונים עושים דברים לא מוסריים שכאלו?

למעשה, לא דיברתי על המוסר היהודי. רק דיברתי על כך שהחרדים טוענים שהם מוסריים יותר, ושאין בחברתם פשיעה. אתה זה שבחרת להשתפך על נושא לא קשור (המוסר היהודי בראי היטלר, אל קפונה וכד'). אגב, סטאלין לא רצח מיליונים בשם ערכים מוסריים, הוא רצח מיליונים על מנת לשמור על שלטונו ולמנוע הפיכה. אבל זה כבר לא קשור לדיון. למד את הערך סטאלין באנציקלופדיה בריטניקה. שם תראה את הערכים המודגשים שסטאלין דיבר עליהם. דבר שני, החברה החרדית אכן מוסרית יותר. קבוצות שוליים הן לא החברה. מה שאצלנו קבוצת שוליים אצלכם הם עיקר החברה. זה ההבדל.

ולא ענית לי דבר על המוסר שכתבתי לך...חבל שכך.

קודם כל, טענת ש-3d7 מעולם לא שהה בבית יהודי שיענה לו על שאלות. לא טענת דבר וחצי דבר על בית חרדי. חוץ מזה, אתה מניח הנחות חסרות ביסוס על עברו של 3d7 (אתה יודע שהוא לא גדל בבית חרדי? אתה יודע שהוא מעולם לא היה בהרצאה?). או שמא תטען שבית שבו יכול לגדול מישהו שיבוא יום ולא יאמין יותר באלוהים, הוא אינו בית דתי? כאשר אני אומר יהודי ברור לכולם כי יהודי הוא במלוא מובן המילה דהיינו חרדי שמפגין את יהדותו לחוץ ולא רק עצם זה שנולד לאמא יהודי וזה מספק אותו. איני מניח הנחות חסרות בסיס אני רואה זאת לפי הדברים שהוא אומר. דברים פשוטים ביותר. אין דבר כזה שאדם גדל אצל אדם חרדי ויצא לכפירה כתוצאה מאי אמונה אמיתית שנובעת באמת מרגש חיפוש האמת.

אבל כאן אתה מכליל. הרי לא כל הרוסים מוכרים חמץ ובשר חזיר באמצע בני ברק, ובכל זאת קיימים אנשים שמתייחסים לכל הרוסים כגויים (ופלא שאחר כך קשה להם להשתלב בחברה). כמו שאמר חבר שלי פעם - "ברוסיה קראו לי יהודי, בישראל קוראים לי רוסי". ולגבי הומוסקסואלים, לא חסרות התבטאויות על כך שהומוסקסואלים הם חיות, אינם בני אדם, ושיש להרגם.

לא דיברתי על כל הערכים (בין אם מזוייפים או לא) שהוריי הנחילו לי. דיברתי על אהבת הזולת בלבד. אתה טוען שאהבת הזולת שהוריי הנחילו לי מזוייפת? בעצם, מה ההבדל בינה לבין אהבת הזולת שהנחילו הוריך (או רבניך)?

סליחה ידידי אנחנו לא שונאים סתם רוסיים. אלא הרוסיים שצייניתי ואת מעשיהם. אלה שמתייחסים לא ראויים להיקרא חרדים אלא חילונים. לכן תוכל למצוא אנשים ערסים של הרחוב שלך ששונאים רוסיים. הומוסקסואלים הם לא חיות. הם חיות ברגע שהם מתגאים בפגים שיש בהם כמו מצעד גאווה וע"י חילול כבודה של עיר קודש כמו ירושלים- זהו מעשה נבלות חיות וטירוף. שרק חילונים משוגעים מהמגזר שלך יכולים לעשות.

אהבת הזולת שהוריך הנחילו לך הם בהחלט מזוייפים כיוון שללא אלוקים כל אדם יכול לטעון שמה שהוא אומר זה הטוב המוחלט...לעומת זאת אהבת זולת אצלי זהו מקור אלוקי שקבע לי בדיוק ובהתאם מתי יש לאהוב ומתי יש לשנוא. מסתבר שהמקור שלי הנחיל לכולם את השאר...

למעשה, כן. הגיל שלך מעיד על כך שככל הנראה, אתה פחות מפותח מבחינה שכלית, ושנסיון החיים שלך מועט. הזמר שנבחר באירוויזיון נבחר כי שר את השיר האהוב ביותר שנבחר באופן דמוקרטי (במידה מסויימת) ע"י הצופים. אפליה היא אפליה רק אם היא בלתי מוצדקת. מצטער ידידי, הגיל לא אומר כלום והדיון שלנו יוכיח. זמר שר שיר אהוב ביותר? חוצפה מדרגה ראשונה. הרי השירים אהובים אחד יותר ואצל השני פחות. הרי שהיהודים טוענים שהם נבחרו אז יש נגדם טענות אבל שזמר שמרים פסלון לגובה כי טוען שנבחר זה מותר? חוצפה שאין כמותה...

תודה רבה. האמת היא, לא ידעתי על זה. בכל מקרה, אני לא יודע ממש מה הקשר בין זה לבין הדיון שלנו (ממתי הדיון הוא על ציונות?) ובכן ידידי כאן המקום המתאים להגיד את זה. אני רואה שבמהלך הדיון אינך נוהג בכעס והתרעמות. אתה יותר סבלני מחלק מחבריך ונוהג בדיון דהיינו טענה הפרכה דיבור הבעת דעות. יפה מאוד וישר כוח. אתה גם מודה על האמת, דבר שהוא חשוב אצל חכם כמו שמונה המשנה באבות. יפה מאוד. בכל מקרה אני רק מראה לך שאינך יודע דבר על ההיסטוריה. וכן אני הייתי כמותך...אם תתחיל לבדוק תגלה שיש עוד הרבה דברים שהסתירו ממך בבית הספר...

אשמח אם לא תקרא לאבותיי "כופרים מלוכלכים". אני לא אומר דברי נאצה כלפיך וכלפי אבותיך, ולא אכנס לדיון על מה אבותיי עשו או לא עשו בשואה. דיברתי על ראשי הציונות כאשר התבטאתי כך... אבותיך, ולצערי גם אבותיי...(בגדול אך לא בדיוק) סירבו להציל יהודים בשואה. העבירו יהודים על דתם. המידע שהצגתי לך הוא רק פיסה קטנה מיריעת ענק...

החברה החילונית (והחברה בכלל) אינה טהורה. יש כאן גזענות, ומה לעשות, תמיד תהיה. כמו שאתה אומר שאין רב שיסכים עם הגזענות, כך גם אין אדם בכיר בחברה החילונית (כגון חבר כנסת או שר בממשלה) שיסכים עם כך. חוץ מזה אתה משלים עם הגזענות וזו בעיה. אצלכם זה הפך לנורמה שלא ניתנת לשינוי.

לאחר מכן הבאת כתבה שחיפשת בגוגל על גזענות. כידוע לך אין אנו תומכים בדרך זאת. דבר שני, הבית ספר לא היה חרדי כלל. אלא דתי ממלכתי. הוא לא עפ"י תקן החרדים. למד להבחין. דתיים לא תמיד עפ"י החוק לצערי. חרדים בדרך כלל כן.

האם קיים בורא?

לטענתך, ניתן להוכיח זאת. אנא הבא את טענתך. סוף סוף התיישרו ההדורים ונשאלה שאלה הקשורה לדיון לשם שינוי.

לדעתי עלינו לסיים עם הבלאגן כאן ולפתוח אשכול חדש.

בכל מקרה אסביר לך בקצרה:

א. אני טוען כי כל דבר מסודר יש לו מסדר. העולם מסודר זה מעיד על מסדר. ברגע שאתה אומר שאין אלוקים אתה הוא שצריך להוכיח כי שרואים סדר מוכרח מסדר.

ב. גם שאנו רוצים להוכיח שאין ולשלול את כלל א', אי אפשר להוכיח שאין אלוקים - לפי הלוגיקה והגדרותיה.

ג. היות ואפשר להוכיח שיש אלוקים (כיון שאפשרות כזאת קיימת) אך אי אפשר להוכיח שאין (אפשרות כזאת לא קיימת), אזי נותרנו עם סברה עמוקה יותר שיש בורא.

ד. לפי פסקל אם אאמין באלוקים אכנס לגן עדן או לאבדון (תלוי לפי המציאות של החיים אחר המוות). אם לא אאמין אכנס לגהינום או אבדון. משמע שהמאמין יש לו סיכוי של 50 אחוז לחיים אמיתיים. מי יוותר על דבר שכזה?!? ופה מדובר על אמונה בלבד ללא הוכחות.

ה. ההוכחה היא פשוטה: העולם בכל פרטיו מתוכנן. המדע מגלה את הסדר ברבדים העמוקים בבריאה בצורה מדהימה. ממילא אפשר להסיק על קיום מסדר. כשם שבמציאות אנו יודעים שהבית מעיד על בונה.

תודה רבה.

הנרי.

ב. [br]פורסם בתאריך: 15.04.2008 בשעה 15:06:43


אנשים, תפסיקו לזלזל אחד בשני קודם כל!

והנרי, תפסיק לצטט דברים ששמעת בשיעורי מחשבת, לא כולם ראויים להאמר בוויכוח, ואין להתייחס לכולם בבטחון מוחלט בעיניים עצומות, יש מחלוקות גם בין הוגי הדעות ביהדות(הכוזרי והרמב"ם). לא הבנתי מה אתה רוצה לומר כאן? חילוקי דעות ידועים עוד מזמן משה רבינו ידידי, התעדכן נא. ואיני נוהג לשמוע שיעורים ביום שבת...אני נוהג ללמוד בעצמי.

ד"ר פאול היקר:

א. לא הפרכת את דבריי. הוכחת שאדם שתוארו לפני שמו הוא אדם שרלטן. חבל שכל האנשים החשובים הם כאלו.

ב. אלו שנרצחו בשואה נרצחו בגלל אנשים עם דעות כמו שלך.

ג. לימודי תורה לא טובים לפיתוח חשיבה? וכי אדיוט הינך? הרי כל אוניברסיטה יש מחלקות שלמות שבהם משקיעים ללימוד גמרא ולימוד לספירת סת"ם. אם אתה מתייחס למראה אתה בבעיה שהרי היטלר נראה כמוך....בלי כיפה (: אין שום דוגמא לאדם נורא שהאמין באלוקים וקיים תורה ועשה דבר נורא כיוון שאין כזה דבר עפ"י תורה. אלא רק בורות שלך.

ד. דיברת על ה"דר שטירמר" ובכן ה"דר שטירמר" הוא עיתון נאצי שדיבר על יהודים כשם שאתה מדבר על רבנים.

ה. הנוצרים הם אנשים רבים. יש ביניהם מדענים דגולים בדרך כלל הם הרוב. אך לא הבנתי מה ברצונך לומר? אתה רק מאמת דבריי שאנשים מאמינים, הם מדענים וחכמים יותר מאשר הלא מאמינים. ושוב נותקת מהמציאות...

ו. אתה קובע כי הפרכת הכל. ובכן ידידי אשמח לראות דבר אחד שכזה...

אתגר קטן לחרידי הקטן:

הדיון הזה הוא על סביב השאלה אם יש אלוהים או אין. אתה מוזמן להוכיח שהוא יש נכון?

קדימה תפסיק לכתוב שטויות ותתחיל להוכיח שהוא קיים.I dere you !

סליחה, ד"ר, אני חושב שחלה טעות: אתה הוא שצריך להוכיח שאין.

התחל כעת.

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנתי מה אתה רוצה לומר כאן? חילוקי דעות ידועים עוד מזמן משה רבינו ידידי, התעדכן נא. ואיני נוהג לשמוע שיעורים ביום שבת...אני נוהג ללמוד בעצמי.

אני יודע שישנם חילוקי דעות, אבל מה שאני מנסה לומר זה שאתה פשוט מביא מה שהוגי דיעות יהודיים אמרו בלי ריסון, אתה שמעת משהו והבאת אותו, לא חשבת אם אתה מסכים איתו, לא חשבת אם הוא ראוי, פשוט תשקול מה אתה מצטט.

וזה שאתה לומד בעצמך לא רלוונטי, אתה עדיין מצטט דברים ותו לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ופה הגיל שלך נכנס למשוואה

אין לך שום השכלה יותר גבוהה מתיכון

אתה אומר שאין בזה רע אבל אני אומר שאין זה מספיק לכלום

עזוב את זה שגם אי אפשר להוכיח שאלוהים קיים

ושאת הסדר בעולם אפשר להסביר בעזרת המדע

ולגבי ההימור של פסקל

תגובת האתאיסטים

על אף זאת, הסבר זה אינו משכנע את האתאיסטים: ראשית, אמונה או חוסר אמונה אינם דברים שניתן לשנות בגלל כדאיות הדבר, אם כי מהגיון. הדבר הקרוב ביותר שיוכלו להשיג הינו העמדת פני מאמין, ולפיכך יהיה סיכוי קלוש שהאל ימחל לאתאיסט. שנית, פסקל לא לקח בחשבון את ההסתברות שהאל אינו רוצה שיאמינו בו, ודווקא את המאמינים ישלח לגהנום. נימוק זה אמנם עלול להשמע כחסר תקנה, אך לטענת האתאיסטים הדבר הגיוני רק מעט פחות מאשר הטענה ההפוכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עזוב את זה שגם אי אפשר להוכיח שאלוהים קיים

ושאת הסדר בעולם אפשר להסביר בעזרת המדע

ולגבי ההימור של פסקל

תגובת האתאיסטים

על אף זאת, הסבר זה אינו משכנע את האתאיסטים: ראשית, אמונה או חוסר אמונה אינם דברים שניתן לשנות בגלל כדאיות הדבר, אם כי מהגיון. הדבר הקרוב ביותר שיוכלו להשיג הינו העמדת פני מאמין, ולפיכך יהיה סיכוי קלוש שהאל ימחל לאתאיסט. שנית, פסקל לא לקח בחשבון את ההסתברות שהאל אינו רוצה שיאמינו בו, ודווקא את המאמינים ישלח לגהנום. נימוק זה אמנם עלול להשמע כחסר תקנה, אך לטענת האתאיסטים הדבר הגיוני רק מעט פחות מאשר הטענה ההפוכה.

אני לא יודע אם אי אפשר להוכיח שאלוהים קיים, למרות שאני מסכים שאי אפשר להכריע סופית בשאלה, לא תוכל להוכיח הוכחה ניצחת לעולם. וכמו שאי אפשר להוכיח שהלוהים קיים גם אי אפשר להוכיח שהוא לא קיים.

בנוגע להימור של פסקל, הוא לא רלוונטי לשאלה האם אלוהים קיים או לא, הוא רלוונטי לשאלה האם כדאי להאמין או לא

דילגתי לעמוד 85 כדי לשאול אתכם על מה כולכם מסכימים (בידיעה שאנשים נורמטיביים לא יתווכחו זמן רב כל כך בלי להגיע לתוצאות).

אין הסכמה בנוגע לכלום. אי אפשר להגיע להסכמה בנושאים הללו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה שחיכיתם.

כעת אגיב לכולם!

ובכן הידיד היקר שמעליי נתן לנו קישור ענק. הוא לא מבין מה מדובר באותו קישור. אשמח אם הוא יסביר לנו בקצרה במקום לשלוח אותנו למאמרי ענק שגם אני יכול לשלוח אותו.

כעת האדם שקוראים לו reaper

ובכן ידידי היקר, הגיל ושאר התנאים שהזכרת לא אמורים להוות בעיה. זה שהתנאים החיצוניים שלי או הכימיים שלי נראים אחרת לא מעיד על הנהגה שלי.

זאת בושה לומר דבר כזה.

ועדיין אני חוזר לדבר על זמר הארוויזיון. מדוע הוא המנצח והאחרים לא. האם זו לא גזענות? לדעתי בגלל זה שונאים את דנה אינטרנשיונאל.

ההימור של פסקל:

ראשית, אמונה או חוסר אמונה אינם דברים שניתן לשנות בגלל כדאיות הדבר, אם כי מהגיון.

דבר שטותי ביותר. כאשר יש הסתברות לדבר מסויים והוא דבר גבוה אנו נוגעים אליו עניין. למשל כאשר יש סיכוי של 1 ל2 לזכות בלוטו מיד נמלא גם אם יהיה הדבר עולה המון כסף. כיוון שהסבירות גבוהה ומדובר רק באמונה שנזכה ולא ידיעה בטוחה.

שנית, פסקל לא לקח בחשבון את ההסתברות שהאל אינו רוצה שיאמינו בו, ודווקא את המאמינים ישלח לגהנום. נימוק זה אמנם עלול להשמע כחסר תקנה, אך לטענת האתאיסטים הדבר הגיוני רק מעט פחות מאשר הטענה ההפוכה. ובכן ידידי אתה יכול כאן להכליל כך ולומר: אולי הדת היהודית לא צודקת והדת הרוסית (לא יודע אם יש כזאת) צודקת?

אלא ודאי שקודם נבדוק את הדת ההגיונית ביותר לפי הקריטריון הבא: צריך שיהיה שכר ועונש, חיים אחר המוות, הכל עפ"י המעשים שלנו. אם יש לנו זאת, וישנם דתות הטוענות שמאמינות בכך, עלינו לבדוק מה הדת האמינה ביותר. לאחר שבדקנו ובחרנו לנו דת אחת, יש להשוות אותה עם האמונה החילונית ולצרף את ההימור של פסקל.

פשוט וקל.

אני יודע שישנם חילוקי דעות, אבל מה שאני מנסה לומר זה שאתה פשוט מביא מה שהוגי דיעות יהודיים אמרו בלי ריסון, אתה שמעת משהו והבאת אותו, לא חשבת אם אתה מסכים איתו, לא חשבת אם הוא ראוי, פשוט תשקול מה אתה מצטט.

וזה שאתה לומד בעצמך לא רלוונטי, אתה עדיין מצטט דברים ותו לא. לא הבנתי בדיוק מה רע בללמוד מהוגי דעות יהודים? כל חיי למדתי מהוגי דעות יהודים. אני מבין מה הם אומרים (בדרך כלל) אני רושם ומשתמש בדברים שלהם. איני מבין מה הלא טוב כאן.

בברכה, הנרי....

נ.ב.

אף אחד לא התייחס למאמר הארוך שלי לעיל...להראות כוחכם שאינם מסוגלים לדון כדין וכהלכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנתי בדיוק מה רע בללמוד מהוגי דעות יהודים? כל חיי למדתי מהוגי דעות יהודים. אני מבין מה הם אומרים (בדרך כלל) אני רושם ומשתמש בדברים שלהם. איני מבין מה הלא טוב כאן.

בברכה, הנרי....

נ.ב.

אף אחד לא התייחס למאמר הארוך שלי לעיל...להראות כוחכם שאינם מסוגלים לדון כדין וכהלכה.

אין שום רע בללמוד מהם, גם אני לומד מהם, אבל יש בעיה אם אתה לא בודק עם עצמך אם אתה מסכים עם כל דבר ולא שם מחסום לפיך בנוגע לכל דבר שאתה אומר. יש דברים שלא ראויים להאמר בוויכוח בנושא דת אלא רק בלימוד חופשי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין שום רע בללמוד מהם, גם אני לומד מהם, אבל יש בעיה אם אתה לא בודק עם עצמך אם אתה מסכים עם כל דבר ולא שם מחסום לפיך בנוגע לכל דבר שאתה אומר. יש דברים שלא ראויים להאמר בוויכוח בנושא דת אלא רק בלימוד חופשי.

ובכן ידידי היקר, איני יודע מהיכן אתה שואב דבריך ומה בדיוק אתה רוצה לומר. אני חושב שאין לך עניין בדברים ולכן אתה מדבר רק בשביל להראות נוכחות.

מה שאני עושה הוא לקחת מקורות מרבותיי כשם שמורה לחשבון לוקח מרבותיו לחשבון.

אני מסמתך עליהם ומונח ככברה לפניהם. אני משטתח מולם ומאפס עצמי לנגד עיניהם.

הם החכמים אז מי אני שיברר מה נכון ומה לא? אני רק משתמש בהם כדי ללמוד ולהתקדם בלימוד שלי ובקיום מצוות לימוד .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ד"ר פאול היקר:

א. לא הפרכת את דבריי. הוכחת שאדם שתוארו לפני שמו הוא אדם שרלטן. חבל שכל האנשים החשובים הם כאלו.

אם אתה לא תתחיל להראות קצת סימני הבנה והגיון לא תיהיה מוטיבציה לעשות דיון עם אחד כזה. כתבתי לך עשרות פעמים שאתה לא מבין מה כתוב.תשאל כל בן אדם נורמלי שמבין מה הוא קורא והוא יגיד לך את אותו הדבר.הסיבה היא כי הוא רב ולא כי הוא מישהו שיש לו תואר לפני שמו.

בבקשה הפרכתי טיעון שלך.

ב. אלו שנרצחו בשואה נרצחו בגלל אנשים עם דעות כמו שלך.

איפה ראית שיש לי דעה "אני מתחיל להשמיד יהודים,הומוסקסואלים,נכים וקומוניסטים!!"?

בבקשה הפרכתי טיעון שלך.

ג. לימודי תורה לא טובים לפיתוח חשיבה? וכי אדיוט הינך? הרי כל אוניברסיטה יש מחלקות שלמות שבהם משקיעים ללימוד גמרא ולימוד לספירת סת"ם. אם אתה מתייחס למראה אתה בבעיה שהרי היטלר נראה כמוך....בלי כיפה (: אין שום דוגמא לאדם נורא שהאמין באלוקים וקיים תורה ועשה דבר נורא כיוון שאין כזה דבר עפ"י תורה. אלא רק בורות שלך.

אתה למדת תורה?כן. החשיבה שלך מפותחת?לא.מסקנה: לימודי תורה לא עוזרים לפיתוח החשיבה.

בכל אוניברסיטה? :lol:

אני לא נראה כמו היטלר,האמת היא שאני לא רק שאני לא נראה כמהו אני בדיוק ההפך המוחלט ממנו במראה.אין דוגמאות לאישים כאלו?אתה שמעת על ימיי הביניים?או על רצח העם האמוני שביצעו היהודים בתקופת המקראה או למשל לטרוריסטים שיושבים בעזה ו/או אלו שרצחו כבר? כולם האמינו באלוהים.

בבקשה הפרכתי טיעון שלך.

ד. דיברת על ה"דר שטירמר" ובכן ה"דר שטירמר" הוא עיתון נאצי שדיבר על יהודים כשם שאתה מדבר על רבנים.

שוב ושוב אתה נכשל בהבנה של מה שכותבים לך ואתה קורא. כתבתי "הוחכה? הוא מפיץ דברי שקר"בקשר לרב.אתה ענית ב "ואו, שכחתי שאני מדבר עם איש האמת.".

מכאן באה התגובה שלי "אתה שוב ושוב נכשל בלהראות טיפה יותר מעצמך מאשר "אני חרידי oh look at me!!!".איפה התייחסות רצינית למה שכתבתי? there is none."

ועכשיו אתה לא מתייחס לזה ,מן הסתם.

ה. הנוצרים הם אנשים רבים. יש ביניהם מדענים דגולים בדרך כלל הם הרוב. אך לא הבנתי מה ברצונך לומר? אתה רק מאמת דבריי שאנשים מאמינים, הם מדענים וחכמים יותר מאשר הלא מאמינים. ושוב נותקת מהמציאות...

אוקי, אתה דיברת על "החרדים הם היחידים שנמצאים בכל מקומות העשיה" ואתה עכשיו טוען לי שחרדים=נוצרים בשבילך? לא,חרידים=יהודים לכן גם התייחסתי לנוצרים כדי להראות לך שלא רק חרידים נמצאים בכל מקומות העשיה כמו שאתה מכנה את זה.

בבקשה הפרכתי טיעון שלך.

ו. אתה קובע כי הפרכת הכל. ובכן ידידי אשמח לראות דבר אחד שכזה...

בבקשה, אתה מוזמן להפנות את תשומת ליבך למשפטים האדומים.

אתגר קטן לחרידי הקטן:

הדיון הזה הוא על סביב השאלה אם יש אלוהים או אין. אתה מוזמן להוכיח שהוא יש נכון?

קדימה תפסיק לכתוב שטויות ותתחיל להוכיח שהוא קיים.I dere you !

סליחה, ד"ר, אני חושב שחלה טעות: אתה הוא שצריך להוכיח שאין.

:lol:

חובת ההוכחה היא עליך. אתה זה שטוען שיש אלוהים אז תוכיח את זה.

זה כמו שאני אגיד לך תוכיח לי שאין את האל רע המצרי למשל. איך אתה אמור להוכיח דבר כזה?

מי שטוען שרע קיים צריך להוכיח שהוא קיים בדיוק כמו שאתה טוען שהאלוהים שלך קיים אז אתה צריך להוכיח שהוא קיים.

נו קדימה דיברת כל כך רבות על זה שאתה יכול לעשות את זה בשניה אז קדימה תתחיל להוכיח כולנו מחכים לך.

ובכן הידיד היקר שמעליי נתן לנו קישור ענק. הוא לא מבין מה מדובר באותו קישור. אשמח אם הוא יסביר לנו בקצרה במקום לשלוח אותנו למאמרי ענק שגם אני יכול לשלוח אותו.

:alcoholic:

אה הוא לא מבין ואתה מבקש שהוא יסביר לך? ::)

לנו? אולי זה לך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ד"ר פאול היקר, אני מבין שאתה רוצה לעבוד על קונספט של טענה והפכה. ובכן אין טוב ממני בעניין זה.

כעת אם בחרת לנהל באופן כזה את הדיון, תצטרך לפרוש ממנו מהר:

אם אתה לא תתחיל להראות קצת סימני הבנה והגיון לא תיהיה מוטיבציה לעשות דיון עם אחד כזה. כתבתי לך עשרות פעמים שאתה לא מבין מה כתוב.תשאל כל בן אדם נורמלי שמבין מה הוא קורא והוא יגיד לך את אותו הדבר.הסיבה היא כי הוא רב ולא כי הוא מישהו שיש לו תואר לפני שמו. - ובכן ידידי היקר, אני חושב שאתה צריך להפסיק לפרש דברים בצורה שונה. מחר גם תאמר שהשפן הוא בעצם ארנב...נסה לאחוז במציאות. אמרת שהיו והתואר רב קודם לשם אמנון יצחק, האדם ח"ו הוא שרלטן. ובכן ידידי היקר כל האנשים החשובים בעולם התואר קודם להם. כתבתי לך עשות פעמים שאתה טועה ביססתי דבריי והוכחתי אותם. אתה חוזר על דבריך כחמור שנוער באשמורת הלילה.

איפה ראית שיש לי דעה "אני מתחיל להשמיד יהודים,הומוסקסואלים,נכים וקומוניסטים!!"? המילים שלך כלפי רבנים וכינויים שלהם בשמות שכאלו דהיינו שרלטנים וכו' וכו' וכן השנאה לחרדים כבר מעידה על דעותיך הדומות לאלו של היטלר. איני יודע אם מדובר בשנאה לכתות שונות אבל ודאי שיש כאן שנאה לאנשי רוח שונים.

אתה למדת תורה?כן. החשיבה שלך מפותחת?לא.מסקנה: לימודי תורה לא עוזרים לפיתוח החשיבה. מוזר אבל בינתיים לא הצגת שום טענה מדעית, שום טענה לוגית, שום כלום. מדוע? פשוט: כיוון שדבריך הופרכו. נותרת רק על וויכוח על צורת המילים שלי...ובכן נסכם מחדש: אני למדתי תורה? מעט מן המעט. החשיבה שלי מפותחת: ודאי, הוכחתי זאת בפורום כאשר 20 אנשים היו נגדי, ואני שה תמים אחד מפריך כל אחד. ואף יצא חרוז. מסקנה: לימודי התורה כה עוזרים לאדם עד אשר אדם הלומד קצת ונמצא בבית ספר תיכוני, מכה מנה אחת אפיים אנשים בוגרים ממנו שאמורים להיות חכמים ממנו. ועוד: התורה נלמדת בכל המקומות בעולם במיוחד באוניברסיטאות שם מלמדים תלמוד! וכן בכל מקום שבו מלמדים משפטים הרמב"ם עולה מחדש...אם כן ידידי הבור, כיצד מעז אתה לשנות את המציאות?

אני לא נראה כמו היטלר,האמת היא שאני לא רק שאני לא נראה כמהו אני בדיוק ההפך המוחלט ממנו במראה.אין דוגמאות לאישים כאלו?אתה שמעת על ימיי הביניים?או על רצח העם האמוני שביצעו היהודים בתקופת המקראה או למשל לטרוריסטים שיושבים בעזה ו/או אלו שרצחו כבר? כולם האמינו באלוהים. מצטער ידידי היקר, אתה אכן נראה כמו היטלר אתם בלי שום סממן המשייך אותכם לאותה קבוצה (דת וכו') אבל אתם בעלי סממנים המראים חילוניות מובהקת, וכמו שאמרה שולי בעבר: "כפירה זו גם דת" לכן אתה והיטלר שייכים לדת כזאת.

שוב ושוב אתה נכשל בהבנה של מה שכותבים לך ואתה קורא. כתבתי "הוחכה? הוא מפיץ דברי שקר"בקשר לרב.אתה ענית ב "ואו, שכחתי שאני מדבר עם איש האמת.".

מכאן באה התגובה שלי "אתה שוב ושוב נכשל בלהראות טיפה יותר מעצמך מאשר "אני חרידי oh look at me!!!".איפה התייחסות רצינית למה שכתבתי? there is none."

ועכשיו אתה לא מתייחס לזה ,מן הסתם. איני מבין מה אתה בדיוק אומר מלבד לגבב גיבובי סרק. טען טענה ואפריך אותה.

אוקי, אתה דיברת על "החרדים הם היחידים שנמצאים בכל מקומות העשיה" ואתה עכשיו טוען לי שחרדים=נוצרים בשבילך? לא,חרידים=יהודים לכן גם התייחסתי לנוצרים כדי להראות לך שלא רק חרידים נמצאים בכל מקומות העשיה כמו שאתה מכנה את זה. החרדים הם היחידים במדינתינו שנמצאים בכל מקומות העשיה. אם אתה מדבר על כלל העולם אזי ישנם גם נוצרים, אך גם הנוצרים מתפלגים למעין דתות שונות. לא רק זה אלא שגם הנוצרים עצמם לא נמצאם בכל תחומי העשיה. בכל מקרה דיברתי במדינתו הקטנטונת.

הנוצרים גם הם מאמינים וגם הם חכמים מהאתאיסטים. מה אעשה והמציאות מוכיחה זאת ידידי? אתה מתחמק מהטענה המרכזית: המאמינים היו הראשית של הכל.

בבקשה, אתה מוזמן להפנות את תשומת ליבך למשפטים האדומים. ובכן ידידי המשפטים האדומים הפכו להיות שחורים ....כעת אתה מוזמן להפנות את תשומת ליבך למשפטים השחורים והלא מודגשים (:

חובת ההוכחה היא עליך. אתה זה שטוען שיש אלוהים אז תוכיח את זה.

זה כמו שאני אגיד לך תוכיח לי שאין את האל רע המצרי למשל. איך אתה אמור להוכיח דבר כזה?

מי שטוען שרע קיים צריך להוכיח שהוא קיים בדיוק כמו שאתה טוען שהאלוהים שלך קיים אז אתה צריך להוכיח שהוא קיים.

נו קדימה דיברת כל כך רבות על זה שאתה יכול לעשות את זה בשניה אז קדימה תתחיל להוכיח כולנו מחכים לך. סלח לי ידידי היקר, אני חושב שאינך מעיין בהודעות שמתרוצצות כאן.

בכל מקרה אעתיק לך מה שכתבתי למשתמש שמעליך כמדומני:

סוף סוף התיישרו ההדורים ונשאלה שאלה הקשורה לדיון לשם שינוי.

לדעתי עלינו לסיים עם הבלאגן כאן ולפתוח אשכול חדש.

בכל מקרה אסביר לך בקצרה:

א. אני טוען כי כל דבר מסודר יש לו מסדר. העולם מסודר זה מעיד על מסדר. ברגע שאתה אומר שאין אלוקים אתה הוא שצריך להוכיח כי שרואים סדר מוכרח מסדר.

ב. גם שאנו רוצים להוכיח שאין ולשלול את כלל א', אי אפשר להוכיח שאין אלוקים - לפי הלוגיקה והגדרותיה.

ג. היות ואפשר להוכיח שיש אלוקים (כיון שאפשרות כזאת קיימת) אך אי אפשר להוכיח שאין (אפשרות כזאת לא קיימת), אזי נותרנו עם סברה עמוקה יותר שיש בורא.

ד. לפי פסקל אם אאמין באלוקים אכנס לגן עדן או לאבדון (תלוי לפי המציאות של החיים אחר המוות). אם לא אאמין אכנס לגהינום או אבדון. משמע שהמאמין יש לו סיכוי של 50 אחוז לחיים אמיתיים. מי יוותר על דבר שכזה?!? ופה מדובר על אמונה בלבד ללא הוכחות.

ה. ההוכחה היא פשוטה: העולם בכל פרטיו מתוכנן. המדע מגלה את הסדר ברבדים העמוקים בבריאה בצורה מדהימה. ממילא אפשר להסיק על קיום מסדר. כשם שבמציאות אנו יודעים שהבית מעיד על בונה.

תודה רבה.

אה הוא לא מבין ואתה מבקש שהוא יסביר לך?

לנו? אולי זה לך? הבורות שלך מעידה על הקבוצה שבה אתה חי. כעת התקיים בך: " כל הפוסל במומו פוסל". והרי טענת לעיל שאני הוא חסר הבנת הנקרא והנה לנו התשובה לדבריך:

הוא לא מבין מה מדובר באותו קישור. אשמח אם הוא יסביר לנו אם היית לומד גמרא תוכל לראות שכאשר הם דורשים פסוק הם דורשים אותו בדיוק בצורה שבה כתבתי את יכולת דרישת הפסוק.

אז כך: הוא לא מבין מה מדובר באותו קישור....אשמח אם הוא יסביר לנו (ואז יוכח עוד יותר שהוא לא מבין...).

או כך: הוא לא מבין מה מדובר באותו קישור וההוכחה לכך: אשמח אם הוא יסביר לנו.

או כך: הוא לא מבין מה מדובר באותו קישור (תיאוריה שלי...) וכדי לבססה: אשמח אם הוא יסביר לנו (כדי לבדוק אם אכן הוא יודע או לא).

ואלו ואלו דברי אלוקים חיים.

והרי לנו תשובה קלה ופשוטה לכל דבריך. הבורות שלך מדהימה ואף לא הצלחת להעלות בהגיונך תשובה אחת מתוך 3 שתסביר את המשפט שכתבתי.

אני כנראה יחלום סיוטים אם אחשוב כיצד אתה קורא...

בברכה, הנרי...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...