המלצה לעכבר חוטי ואיכותי לשימוש אינטנסיבי (Gaming mice vs. Non-Gaming mice) - ציוד הקפי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המלצה לעכבר חוטי ואיכותי לשימוש אינטנסיבי (Gaming mice vs. Non-Gaming mice)


jitz

Recommended Posts

היי :)

אז קודם כל, אציין שלעומת רוב קהל היעד של הפורום הזה (כך הבנתי) - אני לא .

למרות שאני לא , אני משתמש בעכבר (ובמחשב בכלל) ככלי עבודה באופן אינטנסיבי מאד,... בעיקר תוכנה/עיבוד תמונה/גלישה ברשת.

עד היום שימשו אותי 2 עכברים:

* עכבר אלחוטי: MX700 - שעדיין משתמש אותי בחלק ניכר מהזמן [עד שאני מגלה ששכחתי לטעון אותו ואז עובר לחוטי] ... ברשותי מבערך 2004.

* עכבר חוטי: Intellimouse Explorer - ששימש אותי נאמנה מסוף שנות ה90 לדעתי, ועכשיו התחיל לפקשש... הגיע הזמן להחליף אותו.

שניהם סיפקו לי את כפתורי הBack/Next בצד שכבר התרגלתי אליהם מאד... ואת הנוחות בכף היד.

והגיע הזמן להתחדש באחד חוטי חדש... מחיפושים ברשת, הבנתי שהעכברים האיכותיים מתחלקים ל"עכברים לגיימינג" ו"עכברים שלא לגיימינג"... ואלה של הגיימינג נראים הכי איכותיים...

השאלה הכי חשובה מבחינתי כרגע היא:

אם אני לא , האם יש טעם שאשקיע בקניית עכבר איכותי שמיועד לגיימינג או שזה ממש לא יתן לי כלום?

שמתי עין על Habu (כ300 ש"ח)..... אבל באמת יש הצדקה לכך שאני אקנה אותו?

על איזה עכבר חוטי הייתם ממליצים למשתמש אינטנסיבי? חשובה לי נוחות, כפתורים צד גדולים ונוחים, ועבודה חלקה ולא מעייפת את היד

המון תודה מראש,

דודי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הייתי באותה התלבטות שלך בעבר ולקחתי לעצמי את ה MX-518 של לוג'יטק, שנחשב עכבר "גיימינג" (ואני לא בכלל)

הוא מעולה, ואני מבסוט ממנו באמת, הוא עובד נהדר על כל משטח

(בניגוד לעכברי שמתקשים לפעמים לעבוד על משטחים לא חלקים, כמו סדינים של מיטה למשל

ואני אומר את זה מנסיון, מכיוון שברשותי גם ה mx-revolution האלחוטי, ואני לא מבסוט ממנו מהבחינה הזו בין היתר)

ה MX 518 מדויק, נוח מאוד לאחיזה, לא מעייף, יש לו את 2 הכפתורים ל back/fwd שאתה מדבר עליהם

(אישית אני לא משתמש בהם, אבל הם שם)

יתרון עצום לדעתי, הם הכפתורים לשינוי רזולוצית הסריקה, שיש מעל ומתחת לגלגלת העכבר, זה מעולה לשינוי מהירות העכבר כשצריך לפעמים.

הגלגלת שלו נוחה לי מאוד, ולא מצאתי בו חסרון בודד עד היום.

הוא עובד אצלי חלק על כל משטח אפשרי, כולל על הברכיים לפעמים :) ללא קפיצות, ללא גלישות, מאוד מדוייק ונוח.

ואני בפירוש ממליץ עליו.

http://zap.co.il/ratemodel.asp?model_id=150484

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

MX518

עכבר מעולה במחיר מעולה לכל שימוש אפשרי.

הייתי ממליץ לך גם על ה-DeathAdder אבל זה כבר עכבר לגיימרים מקצועיים ואני חושב שהוא קצת פחות ארגונומי לטווח הארוך מאשר ה-MX518, הוא גם עולה 100 שקל יותר.

בכל מקרה יותר מ-MX518 בטוח לא תצטרך, תתחדש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עיבוד תמונה? אך ורק .

מכיוון שהתרגלת לכפתורי ה"קדימה/אחורה", אמליץ על הwheelmouse optical שאפשר למצוא אותו בפחות מ60 ש"ח בארץ.

"למה עכבר כה פשוט ולא משהו מגניב של לוגי'טק או רייזר?"

אמרת שאתה עוסק הרבה בעיבוד תמונה, החיישנים של רייזר ולוג'יטק מתקנים סטיות שהיד שלך עושה, זה אמור להיות דבר טוב, אבל זה בעייתי למעצב גרפי כשהוא מנסה לסטות כמה פיקסלים לכיוון מסוים והעכבר מונע זאת ממנו, עד אשר הוא סוטה מספיק בשביל שהעכבר "יבין" שהוא מנסה לסטות, אבל אז הסטייה גדולה מדי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה לכולכם על התגובות הענייניות והמועילות!

אני מניח שאם לא היה ברשותי הMX700, הייתי "רץ" להזמין את הMX518 שהמלצתם עליו... -

אבל,

מהסתכלות ראשונית על שלו - הבנתי שהמבנה שלו כמעט זהה "אחד לאחד" למבנה של הMX700 (והאמת, גם פחות יפה ממנו לדעתי.. עם כל ה"באמפים" האלה - מה שגם קצת פוגם לי בחדוות הקניה).

אז חיפשתי קצת בגוגל, והגעתי לביקורת שמאששת את מה שחשבתי - http://www.evilavatar.com/forums/showthread.php?t=5415

מתוך הביקורת: "The nice thing about the MX518 is its very similar in shape and size to the MX700 Cordless mouse which I was familiar with."

ותמונה מהביקורת: http://www.evilavatar.com/images/reviews/mice/4mice.jpg (הMX700 הוא השני משמאל, והMX518 הוא השמאלי ביותר).

אני אמנם אוהב את ה MX700 כמו שציינתי, אבל יש לו חיסרון אחד שמפריע לי במיוחד, וגם הוא צויין בביקורת: "However, because of the shape of this mouse, I felt my pinky and ring fingers forced together a little into the desk, making it a little uncomfortable after some use."

וזה דבר שמאז ומתמיד הציק לי עם הMX700 ולא הרגשתי אותו בכלל בIntellimouse Explorer הפשוט יותר.

כנראה שהכפות ידיים שלי לא "מתות" על המבנה העכברי הזה. שוב, מעבר לחיסרון הזה - הMX700 באמת נוח ואין לי שום טענות אליו, ואני בטוח שהMX518 יהיה נוח באותה מידה לפחות... אבל אני בכל זאת רוצה לפתור בעיות שהציקו לי בעבר ולא לחזור אליהן.

[אגב, לכל המשתמשים בו - הבעיה לא קיימת אצלכם?]

אבן בכליה:

העכבר ישמש אותי אך ורק בעבודה עם המחשב הנייח, מה שאומר שאני תמיד עם פד, ולא מגיע למצבים שאני עם העכבר על הברכיים או על סדין :) לכן - פחות עקרוני לי ההבדל בין לאופטי בהיבט הזה. ושוב תודה על התגובות הענייניות שלך!

רונלדו:

בשיטוטיי בגוגל בחיפושים אחרי העכבר המתאים, גם נתקלתי בDeathAdder - אבל בכל כתבה/ביקורת (וגם בזו שפה באתר - http://hwzone.co.il/reviews/habu_deathadder/10/ ) דווקא היללו את ה"אח התאום" (אך השונה) של מייקרוסופט - [ה Habu] הרבה יותר. ואני מודה - זה העכבר שהכי משך אותי עד כה, גם מבחינת מראה (הוא יפיפה בעיניי), וגם בכל הביקורות מהללים אותו ולא מוצאים מילה רעה להגיד עליו... אני רק מתלבט אם באמת יש לי צורך בו, או שמא לא אנצל את כל מה שיש לו להציע... אני לא רוצה להרגיש כמו זקן שלא עובר את ה60 קמ"ש על הכביש וקונה רכב [השוואה קצת קיצונית, אבל נראה לי שהיא תעבוד :]

גארם:

אתה מתעסק בעיבוד תמונה? לתומי חשבתי שאת כל ה"תיקוני סטיות" האלה אפשר להגדיר/לבטל בדרייברים... אני טועה?

אשמח אם תציעו אלטרנטיבות. ושוב, המון תודה על העזרה המקצועית!

דודי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אני אינני גיימר, או מעט מאוד, ושאלתי את עצמי אם כדאי לרכוש עכבר יותר מדויק...

בסופו של דבר החלטתי ללכת על הדיימונד-בק 3G של רייזר, למעשה רק בשביל הכייף והמראה שלו.

http://www.noacomp.co.il/Product.aspx?ProductID=1049

הם כותבים שיש לו חיישן לייזר אבל זו טעות, זה אותו חיישן של הדת'-אדר...

תוכל למצוא פה סקירה מקיפה: http://www.techpowerup.com/reviews/Razer/Diamondback3G

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א) הביקורת פה נגועה בבורות קיצונית בכל הנוגע לעכברי מחשב. הDeathAdder עדיף פי אלף מונים על פני הHabu, נקודה.

ב) אני אישית לא עוסק בעיבוד תמונה, אבל יש לי חבר טוב מאוד שעסק בתחום עד שהצבא השתלט על חייו. הוא השתמש אך ורק בעכברי מיקרוסופט. נזכרתי בו בחיוך לפני זמן מה כשעברתי במשרד הוצל"א אקראי בצבא, שלכל המחשבים בו מחוברים עכברי מיקרוסופט 1.1

ג) שלילי. לא ניתן לבטל את התיקונים דרך הדרייברים, זה עניין "טבוע" במנועים של חברת alignet שלוג'יטק ורייזר משתמשים בהם. למען האמת, כל עכבר שעולה על 400DPI סוג-של-מוכרח להשתמש בזה, אחרת החיישן פשוט לא יעמוד בזה ויכנס מהר מאוד לתאוצה שלילית או לאי-עקיבה בכלל. לא שזה רלוונטי לך, כי זה קורה בעיקר במשחקים ושאר שדורשות תנועות מהירות של העכבר, אם יש כאלו.

בכל-אופן, אני ממליץ לך לקנות עכבר . בין אם הIntelliMouse Optical או הWheelmouse Opitcal בארץ, או להזמין מחו"ל את הIntelliMouse Explorer 3.0 המחודש. אם אתה לא חושב שתיקוני הסטיות האלו יפריעו לך יותר מדי (לי למשל, כמי שמעמיד את העכבר למבחן בעיקר במשחקים, זה כמעט ולא מפריע), אני ממליץ בחום על הDeathAdder. בניגוד לרונלדו אני חושב שהוא עדיף בהרבה ארגונומית על סדרת העכברים של לוג'יטק, שכפי שאמרת דוחסת את הזרת והאמה ביחד ולעבר השולחן. מה גם שהעכברים האלו גבוהים מדי וקצרים מדי עבור כל מי שיש לו יד טיפ-טיפה גדולה מהממוצע.

עם-זאת, אני עדיין חושב שעדיף לך עכבר , במיוחד הintellimouse optical 1.1.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רונלדו:

בשיטוטיי בגוגל בחיפושים אחרי העכבר המתאים, גם נתקלתי בDeathAdder - אבל בכל כתבה/ביקורת (וגם בזו שפה באתר - http://hwzone.co.il/reviews/habu_deathadder/10/ ) דווקא היללו את ה"אח התאום" (אך השונה) של מייקרוסופט - [ה Habu] הרבה יותר. ואני מודה - זה העכבר שהכי משך אותי עד כה, גם מבחינת מראה (הוא יפיפה בעיניי), וגם בכל הביקורות מהללים אותו ולא מוצאים מילה רעה להגיד עליו... אני רק מתלבט אם באמת יש לי צורך בו, או שמא לא אנצל את כל מה שיש לו להציע... אני לא רוצה להרגיש כמו זקן שלא עובר את ה60 קמ"ש על הכביש וקונה רכב [השוואה קצת קיצונית, אבל נראה לי שהיא תעבוד :]

כמו שגארם אמר הביקורת באתר הזה לא משקפת כלום ולא הייתי מייחס לה יותר מדי חשיבות. למען האמת הביקורת הזאת כל כך גרועה ולא מקצועית שרק בגללה נרשמתי לפורום הזה מלכחתחילה על מנת לתקן את שלל הטעויות שנכתבו על ידי הכותב ומה אני יגיד לך - זאת ההודעה הכי ארוכה שרשמתי בחיים. :) אתה מוזמן לחפש אם כי אני לא בטוח אם רשמתי את זה במשתמש הזה או במשתמש הקודם שלי, בשורה התחתונה - אל תתייחס פשוט.

ומצטער אבל קראתי עשרות ביקורות על ה-DeathAdder לפני שהזמנתי אותו ובאף ביקורת לא ראיתי מישהו שלא ממליץ עליו או חושב שה-Habu טוב יותר, זה פשוט לא נכון. לשניהם יש אותה צורה, ול-DeathAdder חיישן הרבה יותר טוב, הגיון פשוט, אין פה עניין של סובייקטיביות ומי שרושם שה-Habu טוב יותר פשוט לא מבין כלום בעכברים.

מה גם של-Habu לא חסר בעיות טכניות והסיכויים שהוא פשוט יפסיק לפעול מתי שהוא הם לא כל כך קלושים, בקיצור, עדיף להמנע.

אני ממליץ בחום על הDeathAdder. בניגוד לרונלדו אני חושב שהוא עדיף בהרבה ארגונומית על סדרת העכברים של לוג'יטק, שכפי שאמרת דוחסת את הזרת והאמה ביחד ולעבר השולחן.

שלא יהיו טעויות. אני חושב שה-DeathAdder הוא העכבר הטוב ביותר שקיים היום בשוק בהפרש גדול, והוא בטח ובטח שיותר טוב מה-MX518 ( העכבר הקודם שלי ) לגיימינג, וגם יותר נוח. אבל לטווח הארוך אני חושב שה-MX518 יהיה נוח יותר לשימוש בשביל מישהו שהוא לא כי היד "נחה" עליו בצורה שהיא לא נחה על ה-DeathAdder - הוא יותר מתלבש ליד ויותר קופקטי וגמיש זה נכון, אבל אין זה אומר שהוא ארגונומי יותר מבחינה רפואית. זוהי רק הנחה שלי כמובן אבל זה הגיוני לא?

לגבי מה שרשמת על עיבוד התמונה - חייב לציין שלא ידעתי את זה, ואם זה באמת חשוב לפותח הדיון אז זה יתרון דיי גדול למרות שאני חושב שאם הוא בכל מקרה מתלבט בין ה-DeathAdder ל-IntelliMouse 1.1a/3.0 שלשלושתם פחות או יותר אותה צורה, אז הוא צריך ללכת על ה-DeathAdder שהדיוק והחדשנות שלו מפצים על תיקוני הסטיות הללו, אם כי אני לא ממש מבין איך זה עובד אז אני לא יכול להגיד בוודאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Garm,

נראה לי שהחלטתי סופית ללכת על הDeathAdder, בעיקר בגלל התגובות המנומקות והמקצועיות שלך.

מבחינה ארגונומית נראה לי שהבנתי שהבנתי שלוג'יטק יורדים מהפרק - ונשארתי עם עכבר מייקרוסופטי "אולד-סקול" (ומאחר שהתרגלתי לכפתורי האחורה-קדימה, ולמבנה של הIntellimouse Explorer - זה בעצם משאיר אותי בעיקר עם הגירסה החדשה שלו - כמו שציינת), או "לעלות ברמה" ולעבור לDeathAdder (שגם נראה מצויין, גם תואם את המבנה המייקרוסופטי ואת האחורה-קדימה, וגם מציע המון) - שבעקבות התגובה שלך - חיפשתי, וקראתי עוד - ובאמת התברר לי שהוא עדיף על הHabu (ואגב, גם אפשר למצוא אותו ביותר זול מהHabu בebay).

אני גם די בטוח שאדע לחיות עם ה"תיקוני סטיה" שלו - גם כי אני בטוח שזה לא יפגע בעבודה השוטפת שלי, וגם כי אני לא מגדיר את עצמי כ"מעצב" או "גרפיקאי", אלא יותר כ"מפתח לסביבת ווב" - עבודה שאמנם כוללת לא מעט עיבוד תמונה/פוטושופ - אבל בהיבט הגרפי - יותר כ"יד שניה" אחרי עבודה של מעצב/גרפיקאי - ברמה ש"הפגיעה המיקרוסקופית" בה לא קיימת. אני אמנם נהנה "להשתובב" לפעמים עם הפן היצירתי שבי , אבל זה כבר יוגדר כאספקט של "תחביב" ולא כ"כלי עבודה".

המון תודה. מקווה שלא אתאכזב :)

רונלדו,

רק אחרי שסיימתי לכתוב את ההודעה הנוכחית - ראיתי שהדיון התעדכן ונוספה ההודעה שלך - שרק מחזקת את דעתי, וגורמת לי להבין שעשיתי את ההחלטה הנכונה. המון תודה גם לך - על הנימוקים המשכנעים.

לגבי הנוחות של עכברי לוג'יטק - אני אחלוק עליך. מאחר ואני משתמש כבר תקופה ארוכה בMX700, שהמבנה שלו זהה לMX518 - והנושא של ה"אצבעות הדחוקות לשולחן" הציק לי תמיד.

לכל השאר - תודה רבה גם לכם על הייעוץ!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתקווה שתיקוני הסטיה אכן לא יפריעו לך, תתחדש :xyxthumbs:

תודה רבה גארם!

הזמנתי מ- אל הכתובת של אחותי בארה"ב ($36 + $9 משלוח אליה = בערך 160 ש"ח ... הדולר נמוך :) - בארץ המחיר בערך 300 ש"ח...)

כשהעכבר יגיע אלי (מתגובות שקראתי על המוכר, שקיבל 100% פידבק חיובי - הוא ממש מהיר במשלוחים) אשתדל לספר פה על חוויית השימוש.

תודה לכולם!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...