איך גלגל מרובע הפך לעגול? מה השתנה בגרפיקה? - עמוד 4 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איך גלגל מרובע הפך לעגול? מה השתנה בגרפיקה?


alex.turovsky

Recommended Posts

שאלה

הכרטיס הפיזי יעזור בכול משחק או רק למשחק שנכתב בשביל לעבודה (אופציונלית) לכרטיס הפיזי?

אם התשובה היא לא אז האם המשחקים החדשים כרגע יפותחו אם תמיכה לכרטיס?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 108
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

מן הסתם הוא יעזור רק במשחק שתומך בו. יש משחקים שיתמכו בו ויש כאלו שלא, כמו תלת מימד בהתחלה לוקח זמן עד שזה תופס (ועוד לא הוכח הנחיצות שלו במתכונת הנוכחית).

למען האמת משחקים שיתמכו בו הם:

א-משחקים שיועדו לו מלתחילה

ב-משחקים שנוספו להם שלבים מיוחדים שמראים יכולות פיזיקה מופלאות עם הכרטיס הזה

ג- משחקים שתומכים בהאצת פיזיקה עם כרטיס PHYSX .

דוגמה למשחקים שגם מכילים שלב נוסף מיוחד וגם מואצים כשלעצמם ע"י PHYSX הם:

GHOST RECON ADVANCED WARFIGHTER 1 ו 2

וחברה, פיצוצים שם זה לא הפיצוצים ב COD . . .

http://ageia.com/physx/graw2.html

וUNREAL TOURNAMENT3

http://ageia.com/physx/ut3.html

להלן רשימה של כל המשחקים

http://ageia.com/physx/titles.html

משהו שעדיין לא הבנתי . . . מה ההבדל בין פיקסלים לפוליגונים, מה כל אחד מהם מרכיב, ועל מה הם אחראים ?, אגב עוד מושג, מה זה פריימים לשנייה, מה זה בדיוק פריים ? אני יודע את כל זה במעורבב ורוצה להפריד שאני לא אטעה אחרים בכתיבה שלי. תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משהו שעדיין לא הבנתי . . . מה ההבדל בין פיקסלים לפוליגונים, מה כל אחד מהם מרכיב, ועל מה הם אחראים ?, אגב עוד מושג, מה זה פריימים לשנייה, מה זה בדיוק פריים ? אני יודע את כל זה במעורבב ורוצה להפריד שאני לא אטעה אחרים בכתיבה שלי. תודה

המחשב שולח לכרטיס המסך את הסצנה התלת-מימדית ע"י הגדרה של פוליגונים במרחב התלת מימדי (לרוב ע"י הרכבה של משולשים קטנים במרחב), את התמונות שמלבישים על המשולשים (הטקסטורות) ואת האפקטים שעושים על המרכיבים השונים בסצנה (שיידרים). כרטיס המסך בודק היכן הצופה נמצא במרחב התלת מימדי, עושה כל מני חישובים שכוללים מיפוי מה שהצופה רואה מהסצנה מהעיניים שלו, הפיכת המשולשים ממרחב התלת-מימד לדו-מימד (כדי שתראה זאת על הסמך), מיפוי הטקסטורות על המשולשים, הפעלת האפקטים ולבסוף הצגה על המסך. מה שאתה מקבל הוא פריים בודד שמורכב מפיקסלים שכל פיקסל הוא מורכב מכל הדברים שנאמרו פה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחי אתה שוכח דבר אחד מאוד מאוד חשוב

ההבדלים באפקטים הם כל כך מינורים ככה ש:

1. הרבה מאוד אנשים לא ישימו לב אליהם

2. לרוב המוחלט של האנשים אין חומרה מספיק חזקה כדי לתמוך בהם משו כמו 95% מהאנשים ככה שזה לא ישנה להם אם זה DX9 או DX10 ואז כביכול הם אומרים כלפי החוץ שאין הבדל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המחשב שולח לכרטיס המסך את הסצנה התלת-מימדית ע"י הגדרה של פוליגונים במרחב התלת מימדי (לרוב ע"י הרכבה של משולשים קטנים במרחב), את התמונות שמלבישים על המשולשים (הטקסטורות) ואת האפקטים שעושים על המרכיבים השונים בסצנה (שיידרים). כרטיס המסך בודק היכן הצופה נמצא במרחב התלת מימדי, עושה כל מני חישובים שכוללים מיפוי מה שהצופה רואה מהסצנה מהעיניים שלו, הפיכת המשולשים ממרחב התלת-מימד לדו-מימד (כדי שתראה זאת על הסמך), מיפוי הטקסטורות על המשולשים, הפעלת האפקטים ולבסוף הצגה על המסך. מה שאתה מקבל הוא פריים בודד שמורכב מפיקסלים שכל פיקסל הוא מורכב מכל הדברים שנאמרו פה.

ואיפה המעבד,הכונן הקשיח והRAM בסיפור הזה ? מה עובר דרך כל אחד מהם ומה ההשפעה של כל אחד מהם על מהירות רינדור הסצינה.

נגיד אם יש לי הארד דיסק או RAPTOR או מעסד איטי או מהיר כמו Q6600 או 533 במהירות 266 מגהרץ בסיסית או 800 (באוברקלוק של 400 מגהרץ 1:1 נגיד). איפה האפקטים שלהם נכנסים בעבודת העיבוד הזאת של הסצינה?

אחי אתה שוכח דבר אחד מאוד מאוד חשוב

ההבדלים באפקטים הם כל כך מינורים ככה ש:

1. הרבה מאוד אנשים לא ישימו לב אליהם

2. לרוב המוחלט של האנשים אין חומרה מספיק חזקה כדי לתמוך בהם משו כמו 95% מהאנשים ככה שזה לא ישנה להם אם זה DX9 או DX10 ואז כביכול הם אומרים כלפי החוץ שאין הבדל

אתה צודק ולכן מדי פעם אני (איך אומרת חלי) "יוצא חוצץ" נגד ילדים ובוגרים שכותבים על משהו כשהם לא ראו את הפוטנציאל האמיתי שלו. או פשוט לא חשבו על מכלול דברים עד הסוף, אתה יודע על מה אני מדבר. שלא ייוצר מצב שבו הם יגידו לכולם המשחק הזה לא שווה או "אין סיבה להמציא את DX10 כש9 נראה אותו דבר" ו "וPHYSX כרטיס מיותר", ש "אין בו צורך כי רואים את אותו משחק באותה צורה על ה8800ULTRA שלי והוא עושה את אותו חישוב הפיזיקה " וכדומה על עוד טכנולוגיות . . .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואיפה המעבד,הכונן הקשיח והRAM בסיפור הזה ? מה עובר דרך כל אחד מהם ומה ההשפעה של כל אחד מהם על מהירות רינדור הסצינה.

נגיד אם יש לי הארד דיסק או RAPTOR או מעסד איטי או מהיר כמו Q6600 או זיכרון 533במהירות 266 מגהרץ בסיסית או 800 (באוברקלוק של 400 מגהרץ 1:1 נגיד). איפה האפקטים שלהם נכנסים בעבודת העיבוד הזאת של הסצינה?

המעבד מעמיד את הסצנה, מחשב את המיקום של כל עצם / פוליגון / מקור אור / עין צופה, ומעביר את כל זה (בנוסף לטקסטורות, הוראות לשיידרים וכל החרטא) לרינדור בכ. המסך.

הזכרון מכיל את המידע שהמעבד משתמש בו (או מעביר לכ. המסך). ליתר דיוק, המעבד עובד ישירות מול ה-Cache. כאשר הוא נזקק למשהו שלא נמצא באותו רגע ב-Cache (מה שנקרא Cache Miss, ויכול לקרות מאות אלפי פעמים בשניה) הזכרון צריך להעביר לשם את המידע המבוקש - וכמה שיותר מהר, יותר טוב.

אם יחידות החישוב של המעבד הן הטבח(ים, במקרה של ריבוי ליבות), ה-Cache הוא משטח העבודה וה- הוא המקרר שלוקח הרבה זמן לגשת אליו, אז הכונן הקשיח הוא המרכול, שנגשים אליו רק כשמוכרחים לבשל סצנה חדשה, טקסטורות חדשות, או כל דבר שדורש מרכיבים ששכחנו לקנות בביקור הקודם.

את זמן הגישה של הכונן נקביל לתור במכולת ואת מהירות הקריאה נשווה לזריזות של הקופאית.

היי, הדוגמא הזו עובדת די טוב!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המעבד מעמיד את הסצנה, מחשב את המיקום של כל עצם / פוליגון / מקור אור / עין צופה, ומעביר את כל זה (בנוסף לטקסטורות, הוראות לשיידרים וכל החרטא) לרינדור בכ. המסך.

הזכרון מכיל את המידע שהמעבד משתמש בו (או מעביר לכ. המסך). ליתר דיוק, המעבד עובד ישירות מול ה-Cache. כאשר הוא נזקק למשהו שלא נמצא באותו רגע ב-Cache (מה שנקרא Cache Miss, ויכול לקרות מאות אלפי פעמים בשניה) הזכרון צריך להעביר לשם את המידע המבוקש - וכמה שיותר מהר, יותר טוב.

אם יחידות החישוב של המעבד הן הטבח(ים, במקרה של ריבוי ליבות), ה-Cache הוא משטח העבודה וה- הוא המקרר שלוקח הרבה זמן לגשת אליו, אז הכונן הקשיח הוא המרכול, שנגשים אליו רק כשמוכרחים לבשל סצנה חדשה, טקסטורות חדשות, או כל דבר שדורש מרכיבים ששכחנו לקנות בביקור הקודם.

את זמן הגישה של הכונן נקביל לתור במכולת ואת מהירות הקריאה נשווה לזריזות של הקופאית.

היי, הדוגמא הזו עובדת די טוב!

הסבר מדהים (אלא אם כן מישהו פה יחלוק עלייך).

יש לי רשות לכתוב את זה גם מחוץ לפורומים את ההסבר שלך ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לכל אלה שמדברים על CRYSIS, הינה משחק חינמי שמבוסס על UE3.0 הדרישות שלו לא כמו של CRYSIS והוא לא פחות מדהים (והוא גם בחינם).

http://www.gametrailers.com/player/25441.html

תזכרו שמדובר במנוע חדש ושהוא אינו מנוצל במלואו, יצאו משחקים עם המנוע הזה שיציגו גרפיקה יותר טובה (כמו שיש משחקים שמשתמשים במנוע של DOOM3 וניראים יותר טוב ממנו).

אכן, אבל גם America's Army גירסא 3.0 יהיה מבוסס UE3.0, גם בחינם! יוצא בתאריך משוער בספטמבר 2008

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המעבד מעמיד את הסצנה, מחשב את המיקום של כל עצם / פוליגון / מקור אור / עין צופה, ומעביר את כל זה

אה ?

אתה רוצה להרוג את המעבדים המסכנים שלנו ?

אם תיתן לCPU לחשב פוליגונים בכמות סבירה שיש בכל משחק ממוצע היום הוא יתפגר...

מה שמעבד פוליגונים הם מעבדי ורטקס שמחשבים את של שלושת הקודקודים (ורטקסים) במחרב (ציר X,Y,Z) וזה יוצר פוליגון אחד, עכשיו כפול מספר הפוליגונים.

תאורה זו גם אחריות של הכרטיס מסך בילבד.

עין הצופה ? מה זה ?

מעבד CPU לא עושה הרבה יותר מלחשב ופיזיקה במשחקים, טוב נו הוא גם מפעיל את הכרטיס קול...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אה ?

אתה רוצה להרוג את המעבדים המסכנים שלנו ?

אם תיתן לCPU לחשב פוליגונים בכמות סבירה שיש בכל משחק ממוצע היום הוא יתפגר...

מה שמעבד פוליגונים הם מעבדי ורטקס שמחשבים את של שלושת הקודקודים (ורטקסים) במחרב (ציר X,Y,Z) וזה יוצר פוליגון אחד, עכשיו כפול מספר הפוליגונים.

תאורה זו גם אחריות של הכרטיס מסך בילבד.

עין הצופה ? מה זה ?

מעבד CPU לא עושה הרבה יותר מלחשב ופיזיקה במשחקים, טוב נו הוא גם מפעיל את הכרטיס קול...

תיקון

הוא גם שולח כול מידע לאיפה שצריך

שיידרים, טקסטורות וכאלה הוא שולח לדוגמא למאיץ הגראפי קול הוא ישלח לקול שמירות וכאלה הוא יטען או ליעביר להארד דיסק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, הסתבכתי קצת בין שלושתכם.

מישהו ייקח על עצמו אחריות ויעמוד מאחורי המילים שלו ויסביר את זה לאט בבקשה? :)

כרגע יש אצלי בראש איזה 10 שימושים לתקווה "עין לציון צופיה" שקשורה איכשהו לכרטיס המסך והמעבד חח, קצת מישהו טועה ומטעה פה... :-\

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תיקון

הוא גם שולח כול מידע לאיפה שצריך

שיידרים, טקסטורות וכאלה הוא שולח לדוגמא למאיץ הגראפי קול הוא ישלח לקול שמירות וכאלה הוא יטען או ליעביר להארד דיסק.

למעשה הציפסט הוא זה שמנתב את המידע על הלוח.. אבל נכון כם המעבד "מנהל" את שאר הרכיבים.

בכל מיקרה הCPU לא מתעסק עם שידרים (זה מה שהמעבדי פיקסל והוורטקס עושים) וטקסטורות (מה שמעבדי טקסטורה עושים) אלה הכרטיס מסך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...