עבור לתוכן

למה יולי תמיר לא מיתפטרת ?

Featured Replies

פורסם

קיצצו אותן. אבל שכר המורים לא ירד. איך? מורים שפרשו לפנסיה מוקדמת או פוטרו ולא הוחלפו.

ומה יקרה אם יחזירו את השעות האבודות?לפי רן ארז, המורים ישתמשו בהן אבל לא ללימוד מול כיתות. חלקן לחונכות, כלומר מורה מול תלמיד בודד (טוב לתלמידים חלשים אבל יספיק רק למספר קטן מאוד של תלמידים) או שעות אוויר, כלומר תשלום למורים על שעות בהן הם בכלל לא מלמדים.

אף אחד לא אמר ששעות לימוד הן שעות בהן מורה נמצא מול כיתה. רואה? אין שום סתירה.

באוצר מוכנים להגדיל את מספר השעות (מוכרחים, הרי הם רוצים שהמורים יעבדו יותר שעות) השאלה היא כמה ישלמו למורים תמורתן ומה הם יעשו בהן.

שוב זה לא תירוץ - אם אני לא מבין אז זה עושה את השני טועה ??

אני עדיין לא מבין אותך. אתה מתכוון שאני לא עונה כי אני לא מבין אותך? זה לא אומר שאתה טועה. זה גם לא אומר שאתה צודק.

אתה מתכוון שאתה לא עונה כי אתה לא מבין? תגיד מה אתה לא מבין (ולא מה אתה בכלל לא טורח לקרוא) ואנסה להסביר.

והטיעונים שלך אומרים את מה שאני אומר - קשה לקבוע דעה על סמך חוסר ידיעה ו / או ידיעה חלקית - לכן לצדד בצד אחד בלבד נראה לי לא נכון . - עד פה אני מובן ?

איזה טיעונים, אלו שלפי מה שכתבת בכלל לא טרחת לקרוא? כי אני בהחלט לא אומר את זה. אין נתונים חלקיים, הכל גלוי. אם הממשלה תנסה להסתיר משהו, רן ארז יגלה אותו. אם ארז ינסה להסתיר משהו, הממשלה תגלה.וחלק מזה נעשה בכלל בישיבות פתוחות לקהל. נכון שעדיין לא קראת את הפרוטוקול של ועדת החינוך?

זה לא יתכן שרק רן ארז הוא הפושע ורוני בר און הוא הצדיק -- כן , כן , גם ההפך המוחלט לא נשמע לי נכון ( תראה לפני כן כתבתי שהמורים רוצים כסף - לי זה ברור )

נכון, רן ארז פושע וגם רוני בראון פושע. יולי תמיר סתם תמימה. רק שהממשלה מציעה למורים עוד הרבה כסף, אבל רוצה לקבל משהו בתמורה. הרי לא יתכן שהבעיה היחידה במערכת החינוך היא שכר המורים, נכון? אפילו אתה תסכים שגם אם האיכות של החינוך יש בעיה.

לכן לטעמי הדיון צריך להיות האם מגיע להם ? ומדוע מגיע להם ? ולא השמצות והתלהמות של רן ארז הוא ככה וככה או להיפך - אין בזה שם תרומה להרחבה של דעת משתתפי הדיון אלא - מעשה טרול שבא להוציא את האגרסיה שלו . ( לא מתכוון לאף אחד באופן ספציפי )

והסברתי שמגיע להם תוספת ושמציעים להם תוספת, אבל רוצים לקבל משהו בתמורה. כרגע המורים הם הציבור שעובד הכי מעט ומקבל הכי הרבה לשעה מכל עובדי המדינה - ויש המון מורים. תבדוק את תקציב משרד החינוך ותראה. הממשלה בסה"כ רוצה שהמורים יעבדו קצת יותר. איך מורה ביסודי יכול לעבוד 30 שעות בשבוע (ברוטו) ומורה בתיכון יכול רק 24 שעות (ברוטו)?

מהצד השני, הסתדרות המורים, שמייצגת בערך פי שלושה יותר מורים מאירגון המורים, הסכימה לחתום על ההסכם. מה, בהסתדרות המורים לא אכפת מהחינוך? שם רוצים לדפוק את המורים?

ובנוגע לטרוליות - תזכור שאתה התחלת. אתה מודה שאתה טרול? וכל מה שאני אמרתי על ארז מגובה בעובדות קלות לבירור ונעשה בעקבות התקפה שלך (טרול!) על הצד שכנגד. רק תזכור מי לא הגיע לישיבות המו"מ, ארז או נציגי הממשלה. תזכור מי פוצץ אותן על שטויות (הוא חייך!), ארז הוא נציגי הממשלה. אז מי רוצה להגיע להסכם, ארז או הממשלה?

  • תגובות 128
  • צפיות 10.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

ארז הוא נציגי הממשלה? התכוונת ל"ארז או נציגי הממשלה"?

בתור תלמיד תיכון(י"ב), אני חלוק לגבי השביתה הזו.

מחד גיסא, זה דופק אותי, לא הספקנו ללמוד וכבר הפסקנו...

מאידך גיסא, ההתפרקות הזו הייתה אמורה לבוא כבר מזמן, מצב החינוך(בתור מישהו שעד לו ממקור ראשון) נמצא בקנטים של הקנטים.

השאלה היא, האם העלאת שכר המורים היא הדרך לשפר את מצב החינוך? האמת? נראה לי שלא.

הדבר היחיד הטוב שיכול לצאת מהעלאת שכר המורים הוא משיכת אנשים איכותיים יותר למקצוע, אני מכיר הרבה סטודנטים חכמים, מוכשרים ומתאימים לעבודה מול קהל(לא כל חכם מורה, ובטח לא כל מורה חכם ^^) שאף רוצים ללמד(סוג של תחושה של שליחות ו"עיצוב" האדם, אני לגמרי מזדהה עם זה) אך נרתעים בגלל השכר, שזו דאגה לגיטימית לחלוטין.

שמחתי לשמוע שעכשיו עיקר המחלוקת הוא על הורדת מספר הילדים בכיתה או לא, פחדתי שמכל הדיבורים על "שיפור מצב החינוך", הארגון יסתפק בהעלאת השכר ויסיים המחלוקת, תוך הוכחה שאכפת להם רק מן המורים, ולא ממצב החינוך.

בשבילי ובשביל חברי, המצב כבר "אבוד", כולי תקווה שהשביתה הנוכחית והמחלוקת שהיא גוררת איתה יטיבו עם הדורות הבאים.

On a side note,

בנימה טיפה אנוכית, אני מקווה שהשביתה תימשך עוד חודש בערך, כי כרגע כבר נדפקנו חזק אבל אם השביתה תסתיים בקרוב, משרד החינוך יחשוב שהתלמידים לא נדפקו מספיק, אז הוא ישאיר את המצב על כנו.

אם השביתה תימשך עוד איזה חודש, משרד החינוך יבין שנדפקנו ממש חזק ואולי ייתן הקלות למיניהן בבגרות, כי דחיית הגיוס(בעקבות דחיית בגרויות) זה לא כ"כ ריאלי(אני חושב שלא היה תקדים לדחיית גיוס המונית, אנא תקנו אותי אם אני טועה).

david11 - הערתי לך על כך בדיון אחר, זה לא היה במטרה להעליב - קשה מאוד להבין אותך, השתדל להתנסח יותר בבהירות... אנו לא מבקשים ממך לכתוב בשפה מליצית, אלא ברורה - פיסוק נכון, ריווח נכון ומבנה ברור למשפטים.

פורסם

אני מסכים. העלאת שכר המורים תהיה צעד בכיון הנכון, אבל מדובר רק בפיתרון חלקי. הסיבה האמיתית בגללה צעירים לא רוצים ללמד היא היחס המחפיר שמקבלים מורים מצד תלמידים, הוריהם ואפילו משרד החינוך. זה מתחיל בכיתות צפופות, ממשיך ב-0 סמכות לטפל בבעיות משמעת (מה מורה יכול לעשות חוץ מלצעוק כמו מטורף ולעשות מעצמו צחוק לפני כל הכיתה?), אין מעמד, יש אלימות כלפי מורים מצד תלמידים והורים. מי יסכים לאכול את החרא הזה בשביל 5,000 בחודש?

צריך לסדר את התיכונים מבחינת משמעת. צריך לקצר את חוק חינוך חובה עד כיתה ו'. צריך לקבוע ממוצע מינימום בשביל לעלות כיתה. צריך לכתוב תוכנית לימודים קבועה ומסודרת. בשביל לעשות את השינויים שציינתי (ורבים נוספים) לא צריך שביתה של חודש. אני מבטיח לך שאם יטפלו בבעית הצפיפות בכיתות וישקמו את מעמד המורה צעירים יבואו ללמד גם בשביל 5,000 בחודש.

פורסם

לקצר את חוק חינוך עד כיתה ו'? בכך אתה מונע מתלמידים מן השכבות המאוד חלשות להמשיך ללימודים תיכוניים...

ממוצע מינימום על מנת לעלות כיתה - עם זה אני מסכים, היה איתי בכיתה ו' ילד שפשוט עשה בלאגן בשיעורים ולא הקשיב לכלום - בקושי ידע לקרוא, וזה לא שהיה לו מצב רפואי כלשהו, הוא היה בסדר גמור(מבחינת אינטלגנציה בסיסית), פשוט לא בזין שלו ללמוד או להקשיב אפילו טיפ טיפה, ואם מעלים אותך כיתה גם אם אתה מגיש מבחנים ריקים בהכל, אז למי אכפת? אם הוא היה נשאר בכיתה א'-ב' כמה שנים טובות הוא היה מבין שהוא חייב לקחת את עצמו בידיים, מוקדם או מאוחר.

מצד שני, אתה בעצם מונע מתלמידים חלשים יחסית לעלות כיתות ו"דן" אותם לעבודה כפיים בעלת משכורת נמוכה, יחד עם זאת צריך לזכור שתלמיד חלש מבחינה שכלית(ומה לעשות שיש כאלו, ואני לאו דווקא מתכוון למפגרים כהגדרה רפואית), גם אם תהיה לו בגרות-בקושי וגם אם לא, כנראה יסיים בעבודה "לא נחשבת" בלשון המעטה.

אחחח, לפעמים אני כ"כ אליטיסט שזה מחליא אותי :-X

פורסם

אם תלמיד לא רוצה ללמוד אין טעם להכריח אותו להישאר במערכת ולמרמר את חייהם של תלמידים שכן רוצים ללמוד. אף אחד לא דן אותו לחיים בעבודות כפיים (לא שזה רע). הוא דן את עצמו לחיים כאלה. אני מבטיח לך ברגע שזה יקרה הורים ירדו על ארבע כדי שהילד ישאר בבית ספר ויכריחו את הילד להתחיל ללמוד.

פורסם

החינוך הציבורי במדינה הוא על הפנים ( כמו שאר המשרדים )

אחת הדרכים ( לטענת המורים ) לשיפורו היא העלאת המשכורות ( בטענה שעובדים שמשתכרים טוב הם עובדים טובים יותר )

אני מנסה להעביר פה את הנקודה הבאה :

חלוקת המשאבים במדינה היא לא נכונה לכלל הציבור - ( משאבים להלן : נגישות / שכר וכו' )

החינוך הלקוי הוא רק חלק קטן מהרעה החולה של ניהול כושל וההיתבהמות,ערלות הלב של השלטון אשר מדכה את החלשים ומעניק יותר לחזקים .

זה לא אם יעשו רפורמה במשרד החינוך - יהיה טוב

זה לא אם יתנו כסף למורים זה יפתור את הבעיה

הבעיה היא נגישות - במקרה של משרד החינוך היא - נגישות להשכלה - במרכז ובפריפריה אין אותה נגישות להשכלה

לעשירון תחתון ולעשירון עליון אין אותה נגישות להשכלה

כל זה ^^^ נובע ממדיניות כלכלית ממשלתית מכוונת - זו הבעיה ! הכיוון הכלכלי של השילטון בעשרים ( ויותר - בערך מזמן מודעי ) שנה האחרונות.

בדיון ( שצריך להיות ממוקד ) אנו לוקחים בחשבון אספקט אחד של המדיניות הכלכלית - אז אנו נכנסים לאנלוגיה של השמיכה הקצרה - יתנו לחינוך יקחו מרווחה - יתנו לרווחה יקחו מהבריאות וכן הלאה והלאה , מה שמביא אותנו למסקנה - א. או שאין מספיק כסף

ב. או שהניהול וחלוקת המשאבים לא נכונה .

מה אתם חושבים ^^^במדינה שגובה המס בה הוא מהגבוהים בעולם ?

לסיכום : חברה אנטי שיויונית כמו זו הנוצרת במדינה אינה יכולה להוות יסוד יציב למדינה במזרח התיכון אשר רוב תושביה יהודים .

הערה : אני לא נעלב ולא שום דבר - אבל אם אני צריך לסבול את השגיאות כתיב ניסוח ואת הרעיונות ההזויים שחלק משדרים - כבודכם יכולים לסלוח לי גם ולדון אותי לכף זכות .

הערה נוספת : האחריות היא עליך להבין ולא עלי להסביר .

הינה עוד אחד שחושב כמוני :kopfpatsch:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3474279,00.html

Ynet אולמרט: החינוך בארץ הוזנח עשרות שנים - חדשות

פורסם

דוד, הבעיה היא לא כסף - כי יש והרבה ממנו.

הנה מסמך שYNET מלפני כחצי שנה שמסביר את דרישות המורים:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3375346,00.html

אני מאמין שהן לא השתנו הרבה מאז.

אני חושב שהדרישות בסה"כ די הגיוניות.

מצד אחד, לתת משכורת די הגיונית למישהו עם תואר ראשון בעבודה כל כך שוחקת אבל מצד שני דורשת אנשים איכותיים, ומצד שני פשוט להעביר את כל שעות העבודה לבית הספר. שאר הדברים שמבקישם שם אני חושב שאין עליהם ויכוח שהם חשובים, במיוחד הסעיפים של שיפור התנאים.

פורסם

^^^

זה מה שאתה חושב. בוא נראה:

תוספת מיידית של 60% לשכר - בלתי אפשרי. לך תדע מה שכר הבסיס וכמה תוספת הם ידרשו על השאר, אז בוא נניח שמדובר על תוספת של 60% לברוטו. המדינה תוציא השנה 22.5 מיליארד ש"ח על שכר למורים. תוספת של 60% היא 13.5 מיליארד ש"ח. בפועל זה יהיה יותר, כיוון שזו התוספת לברוטו, עלות השכר גבוהה יותר. זה המון כסף. תקציבו של משרד החינוך יתקרב לזה של משרד הביטחון. מאיפה הוא אמור להגיע?

וזה עוד כלום. מה יעשו כל שאר המגזרים במשק, כשיראו שהמורים מקבלים תוספת של 60%? ירצו גם. מוכן לשביתה כללית?

שכר התחלתי של 5,600 ש"ח - זו בערך ההצעה של המדינה.

יכול להגיע ל- 15,000 ש"ח בתוספת שעות - מה? איך? זו תוספת של 200%, כמה שעות הם חושבים שמורה יכול לעבוד? בוא נגיד שעל שעה נוספת, מורה יקבל 150%. כלומר שבוע עבודה של מורה כזה יגיע ל- 93 שעות או, אם ניקח שבוע עבודה של שישה ימים, 15.5 שעות ביום! מה בדיוק הם עישנו? זה גם לא חוקי לעבוד כ"כ הרבה שעות בשבוע.

לקדם לפי תשומות והישגים - כן!

הרחבת שבוע העבודה מ- 24 ל- 40 שעות - רגע, פתאום העבודה לא כ"כ שוחקת והמורים כן יכולים לעבוד יותר שעות, מה? אבל תראה איזה שעות:

מ-24 ל-40 שעות שבועיות. המורים יהיו נוכחים בבית-הספר 40 שעות שבועיות, 5 ימים בשבוע בלבד, 8 שעות ביום, שבהן יתבצעו כל המטלות הנדרשות

והנה נעלמה לה האגדה לפיה המורים משקיעים 40/60/80 או כל מספר אחר שרן ארז מפנטז עליו באותו רגע בעבודה בבית ללא תשלום. מתברר שאפשר לעשות את כל זה ב-

מתוך 40 השעות, 6 שעות יהיו עבודה פרטנית מול תלמיד. 5 שעות יהיו עבודת צוות ויצירת חומרים משותפים בתוך בית הספר. 5 שעות נוספות יהיו לצרכי הכנה לשיעור והכנה ללימודים ולבחינות.

עשר שעות בשבוע מספיקות לפי ארגון המורים בעצמו.

עכשיו שים לב לתוספת השעות: מתוך 40 השעות, יוקדשו לכיתה 40-6-5-5=24 שעות בלבד. כמה שעות מורה עובד כרגע? נכון, 24 שעות. כלומר ההצעה של ארגון המורים היא שהמורים לא יוסיפו אפילו שעת הוראה פרונטלית אחת תמורת תוספת השכר הענקית שהם דורשים.

נכון, תלמידים חלשים ירוויחו מעבודה פרטנית עם מורה. אבל מה עם כל השאר? אלו לא יקבלו כלום, לפי ההצעה של ארז.

המורים דורשים העלאת שכר הבסיס ב-60 אחוז עוד לפני סולם הקידום. העלות נאמדת ב-3.6 מיליארד שקל. סך כל עלות יישום תוכנית "עוז לתמורה" - מיליארד שקל.

4.6 מיליארד (לפי האומדן של ארגון המורים, זה בטח יעלה קצת יותר) רק לתוספות מיידיות לשכר ורק לארגון המורים, שקטן פי כמה מהסתדרות המורים, שתדרוש - ותקבל - את אותם התנאים כחלק מההסכם שכבר יש לה עם הממשלה. כלומר תכפיל פי כמה את העלות הסופית.

החינוך הציבורי במדינה הוא על הפנים ( כמו שאר המשרדים )

אחת הדרכים ( לטענת המורים ) לשיפורו היא העלאת המשכורות ( בטענה שעובדים שמשתכרים טוב הם עובדים טובים יותר )

גם בטחון הפנים על הפנים. אז נגדיל בצורה משמעותית את משכורות המורים.

גם בטחון חוץ לא מזהיר. צריך להגדיל משמעותית את שכר החיילים.

מצב הרפואה הציבורית רחוק מנהדר. יש להגדיל משמעותית את שכר הרופאים והאחיות.

להמשיך?

אני מנסה להעביר פה את הנקודה הבאה :

חלוקת המשאבים במדינה היא לא נכונה לכלל הציבור - ( משאבים להלן : נגישות / שכר וכו' )

פרט, נמק והבהר. כל אחד יכול סתם לזרוק סיסמאות באוויר. עובדתית, תקציב משרד החינוך השנה הוא, שים לב, 26.5 מיליארד ש"ח, יותר מכל משרד ממשלתי אחר פרט לביטחון. וזה לא כולל עוד שישה מיליארד ש"ח להשכלה גבוהה.

החינוך הלקוי הוא רק חלק קטן מהרעה החולה של ניהול כושל וההיתבהמות,

לשם שינוי כתבת משהו נכון. איך זה קרה? לא חסר כסף. פשוט לא משתמשים בו נכון. 85% מ- 26.5 מיליארד השקל של משרד החינוך מוצאים על שכר למורים. אם כל כך הרבה כסף לשכר, איך יתכן ששכר המורים כל כך נמוך? זה כי יש המון מורים שכל אחד מהם עובד רק קצת.

ערלות הלב של השלטון אשר מדכה את החלשים ומעניק יותר לחזקים .

שטויות. השלטון לוקח מהחזקים מיסים ונותן לחלשים קצבאות. אם תקום מחר בבוקר ותגלה שהמדינה נעלמה, מצבם של החלשים יורע בהרבה בו ברגע.

זה לא אם יעשו רפורמה במשרד החינוך - יהיה טוב

זה לא אם יתנו כסף למורים זה יפתור את הבעיה

זה לא מה שכתבת קודם...

הבעיה היא נגישות - במקרה של משרד החינוך היא - נגישות להשכלה - במרכז ובפריפריה אין אותה נגישות להשכלה

לעשירון תחתון ולעשירון עליון אין אותה נגישות להשכלה

או, מילים גדולות! ממי העתקת?

תתפלא, אבל זה נכון לגבי כל דבר שהוא. תמיד לעשירים ולמרכז תהיה נגישות גבוהה יותר לחינוך/תעסוקה/בריאות/בידור/כל דבר אחר מאשר לעניים ולפריפריה. זה נובע מההגדרה.

כל זה ^^^ נובע ממדיניות כלכלית ממשלתית מכוונת - זו הבעיה ! הכיוון הכלכלי של השילטון בעשרים ( ויותר - בערך מזמן מודעי ) שנה האחרונות.

וההוכחה שלך היא...? אין לך כי זה פשוט לא נכון. אגב מודעי, הוא היה אחד משרי האוצר הטובים ביותר שהיו למדינת ישראל אי פעם. למקרה שלא ידעת, הוא זה שהצליח למגר את ההיפר-אינפלציה (ואינפלציה פוגעת בעיקר בשכבות החלשות) שהשתוללה בארץ באותן שנים.

בדיון ( שצריך להיות ממוקד ) אנו לוקחים בחשבון אספקט אחד של המדיניות הכלכלית - אז אנו נכנסים לאנלוגיה של השמיכה הקצרה - יתנו לחינוך יקחו מרווחה - יתנו לרווחה יקחו מהבריאות וכן הלאה והלאה , מה שמביא אותנו למסקנה - א. או שאין מספיק כסף

ב. או שהניהול וחלוקת המשאבים לא נכונה .

מה אתם חושבים ^^^במדינה שגובה המס בה הוא מהגבוהים בעולם ?

כמובן שהניהול לא נכון! זה כמעט תמיד ככה בגופים ציבוריים. לכן צריך רפורמה. איך יתכן שהמדינה שופכת עשרות מיליארדי ש"ח בשנה על שכר מורים והחינוך עדיין גרוע כ"כ? אגב, רק מורים חדשים מרוויחים קצת. מורה בעל ותק של 30 שנה יכול להגיע למשכורת של כ- 9,000 ש"ח, וזה כשהוא עובד עוד פחות ממורה חדש. מורה בתיכון עובד 24 שעות בשבוע, כשמקובל לעבוד 40 שעות בשבוע למשרה מלאה. מתוכן, רק 19 שעות הן מול כיתה. כל "שעה" כזו היא רק 45 דקות, כ שמדובר על שבוע עבודה בפועל של 14.25 שעות בלבד - אפילו לא חצי משרה. השכר הממוצע של מורה בארץ הוא 7,200 ש"ח בחודש, זה נותן שכר ממוצע לשעת עבודה של - תחזיק חזק - 125 ש"ח!

צריך להגדיל את שכר המורים, במיוחד את השכר של המורים החדשים. מצד שני, צריך לפטר מורים גרועים ומיותרים והמורים שישארו צריכים לעבוד יותר. יהיה נחמד גם אם אפשר יהיה לתגמל מורים לפי ההישגים שלהם ולא רק לפי הוותק.

לסיכום : חברה אנטי שיויונית כמו זו הנוצרת במדינה אינה יכולה להוות יסוד יציב למדינה במזרח התיכון אשר רוב תושביה יהודים .

שטויות. חוץ מסיסמאות לא אמרת כלום. חברה אנושית מעצם טיבה היא בלתי שיוויונית. כל הניסיונות להקים חברות שיוויוניות הובילו לדיקטטורות, למחנות ל- "חינוך מחדש", לעוני ונחשלות ועדיין היו בלתי שיוויוניים.

הערה : אני לא נעלב ולא שום דבר - אבל אם אני צריך לסבול את השגיאות כתיב ניסוח ואת הרעיונות ההזויים שחלק משדרים - כבודכם יכולים לסלוח לי גם ולדון אותי לכף זכות .

לא נכון. מותר גם לך להתקומם כשבר שיחך מזלזל בדיון ובך עד כדי כך שאינו טורח לעבור על ההודעה שלו ולהפוך אותה לקריאה. שגיאה שמשתרבבת פה ושם ביא דבר מובן, הרי אף אחד לא מושלם, אבל הודעות שלמות שאף אחד לא מצליח להבין אותן הן דבר אחר לחלוטין.

הערה נוספת : האחריות היא עליך להבין ולא עלי להסביר .

ליצן. אם אף אחד לא מבין אותך, כולם אשמים ורק אתה בסדר.

הינה עוד אחד שחושב כמוני :kopfpatsch:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3474279,00.html

Ynet אולמרט: החינוך בארץ הוזנח עשרות שנים - חדשות

לא, הנה עוד אחד שמנסה לכסת"ח את עצמו. והוא לא מסכים איתך. איפה הוא אמר שהפריפריה הוזנחה על חשבון המרכז?

פורסם

אם נקרא את אופי/סגנון התגובות שלך הם כך

מאוחרות

מנתקות דבר מהקשרו

מנסות לרקוד על כל החתונות במכה אחת

מתלהמות

טובעות בריגשי חשיבות ומתבשמות מליקוק עצמי

מצדיקות את עצמם כברירת מחדל ( אתה מנסה להוכיח אחרים שהם טועים וכך אתה חושב שאתה צודק )

מתבססות על מידע חלקי

מטיל את האחראיות להבנה האישית שלך על הצד השני

רואה רק חלק מהתמונה הכללית ולא מתיחס לרוח הדברים

מזדרז לשפוט

טרחן - מגיע מאוחר לדיון מצטט את כולם ומצפה שיקראו את המגילות שהוא כותב - אם אתה לא יכול להגיד משהוא במשפט או שניים אז זה הרבה מילים על כלום.

משתמש בכל הכלים הנ"ל כדי ליצור מחלוקת ולהוציא את האגרסיות האישיות שלך על משתתפי הפורום - יש זכות לדעות נוספות מלבד הדעה הסוביקטיבית שלך.

תקלוט האמת/המציאות הרבה יותר רחבה ממה שהמח המצומצם וריגשי הגאווה העצמית שלך יכולים להכיל - וליצן תקרא למי שהמציא בדיחה עלובה כמוך.

אתה כל כך בטוח דעה ( :screwy:) שלך שאתה מרשה לעצמך לחנך ולהתנשא ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,שזה מותיר רק מסקנה אחת -------> אתה טועה.

פורסם

אתה לא מסוגל לענות לגופו של עניין ולהתייחס לנושא המדובר, ולכן אתה מתדרדר לעלבונות אישיים?

פורסם

יווווווו השביתה הזאת זה כזה דבר טוב שתימשך עוד חושדיים :jump:

פורסם

^^^

זה מה שאתה חושב. בוא נראה:

תוספת מיידית של 60% לשכר - בלתי אפשרי. לך תדע מה שכר הבסיס וכמה תוספת הם ידרשו על השאר' date=' אז בוא נניח שמדובר על תוספת של 60% לברוטו. המדינה תוציא השנה 22.5 מיליארד ש"ח על שכר למורים. תוספת של 60% היא 13.5 מיליארד ש"ח. בפועל זה יהיה יותר, כיוון שזו התוספת לברוטו, עלות השכר גבוהה יותר. זה המון כסף. תקציבו של משרד החינוך יתקרב לזה של משרד הביטחון. מאיפה הוא אמור להגיע?

וזה עוד כלום. מה יעשו כל שאר המגזרים במשק, כשיראו שהמורים מקבלים תוספת של 60%? ירצו גם. מוכן לשביתה כללית?

שכר התחלתי של 5,600 ש"ח - זו בערך ההצעה של המדינה.

יכול להגיע ל- 15,000 ש"ח בתוספת שעות - מה? איך? זו תוספת של 200%, כמה שעות הם חושבים שמורה יכול לעבוד? בוא נגיד שעל שעה נוספת, מורה יקבל 150%. כלומר שבוע עבודה של מורה כזה יגיע ל- 93 שעות או, אם ניקח שבוע עבודה של שישה ימים, 15.5 שעות ביום! מה בדיוק הם עישנו? זה גם לא חוקי לעבוד כ"כ הרבה שעות בשבוע.

לקדם לפי תשומות והישגים - כן!

הרחבת שבוע העבודה מ- 24 ל- 40 שעות - רגע, פתאום העבודה לא כ"כ שוחקת והמורים כן יכולים לעבוד יותר שעות, מה? אבל תראה איזה שעות:

והנה נעלמה לה האגדה לפיה המורים משקיעים 40/60/80 או כל מספר אחר שרן ארז מפנטז עליו באותו רגע בעבודה בבית ללא תשלום. מתברר שאפשר לעשות את כל זה ב-

עשר שעות בשבוע מספיקות לפי ארגון המורים בעצמו.

עכשיו שים לב לתוספת השעות: מתוך 40 השעות, יוקדשו לכיתה 40-6-5-5=24 שעות בלבד. כמה שעות מורה עובד כרגע? נכון, 24 שעות. כלומר ההצעה של ארגון המורים היא שהמורים לא יוסיפו אפילו שעת הוראה פרונטלית אחת תמורת תוספת השכר הענקית שהם דורשים.

נכון, תלמידים חלשים ירוויחו מעבודה פרטנית עם מורה. אבל מה עם כל השאר? אלו לא יקבלו כלום, לפי ההצעה של ארז.

4.6 מיליארד (לפי האומדן של ארגון המורים, זה בטח יעלה קצת יותר) רק לתוספות מיידיות לשכר ורק לארגון המורים, שקטן פי כמה מהסתדרות המורים, שתדרוש - ותקבל - את אותם התנאים כחלק מההסכם שכבר יש לה עם הממשלה. כלומר תכפיל פי כמה את העלות הסופית.

[/quote']

יודע מה, בוא נתייחס רק לחלק של תוספת השעות, ונניח ש-16 השעות שהם דורשים יהיו מיועדות רק לבדיקת מבחנים/עבודה מול תלמידים חלשים וכו'. בוא נסתכל על צד אחר של זה - לא השכר אלא המקום. איפה בדיוק? פעם היית בחדר מורים? מקום צפוף למדי ברוב המקרים, בד"כ מסודר בצורה של שולחן מרכזי וסביבו יושבים כל המורים. מספיק שמורה אחד ידבר על תלמיד כלשהו בשביל ששאר המורים לא יהיו מסוגלים להתרכז. ואם המורים צריכים לשבת עם תלמידים, איפה ישבו מורים אחרים?

אתה רוצה שהם ישבו בכיתות לימוד? היי, רגע, בכיתות הלימוד אמורים ללמוד באותו זמן, לא? אתה תצטרך להגדיל כל בית ספר בשביל זה בדי הרבה מה שיעלה הרבה יותר מתוספת השכר שהמורים דורשים.

יווווווו השביתה הזאת זה כזה דבר טוב שתימשך עוד חושדיים :jump:

אני לא אקלל כי אני אחטוף על זה אזהרה, אבל יש משפט שאומר "סייג לחוכמה שתיקה".

פורסם

אני לא אקלל כי אני אחטוף על זה אזהרה, אבל יש משפט שאומר "אסייג לחוכמה שתיקה".

השביתה הזאת באמת חייבת להסתיים. :-X

פורסם

אופס :lol:

פורסם

יודע מה, בוא נתייחס רק לחלק של תוספת השעות, ונניח ש-16 השעות שהם דורשים יהיו מיועדות רק לבדיקת מבחנים/עבודה מול תלמידים חלשים וכו'. בוא נסתכל על צד אחר של זה - לא השכר אלא המקום. איפה בדיוק? פעם היית בחדר מורים? מקום צפוף למדי ברוב המקרים, בד"כ מסודר בצורה של שולחן מרכזי וסביבו יושבים כל המורים. מספיק שמורה אחד ידבר על תלמיד כלשהו בשביל ששאר המורים לא יהיו מסוגלים להתרכז. ואם המורים צריכים לשבת עם תלמידים, איפה ישבו מורים אחרים?

אתה רוצה שהם ישבו בכיתות לימוד? היי, רגע, בכיתות הלימוד אמורים ללמוד באותו זמן, לא? אתה תצטרך להגדיל כל בית ספר בשביל זה בדי הרבה מה שיעלה הרבה יותר מתוספת השכר שהמורים דורשים.

אולי לא שמת לב, אבל זו ההצעה של רן ארז. אתה חושב שהיא לא טובה? יופי, אני מסכים. הוא זה שחושב שהמורים צריכים לבלות עוד עשר שעות בשבוע בבית הספר שלא מול כיתות. הממשלה מוכנה שחלק מהשעות הנוספות לא יהיו מול כיתה, אבל לא כולן.

מקום? כן, בכיתות. מה הבעיה? הרי לא כל הכיתות תפוסות כל הזמן. בעבודה פרטנית עם תלמידים, אפשר למשל לשים ארבעה מורים עם ארבעה תלמידים בכיתה אחת. אין כיתות פנויות? גם לא בעיה. 40 שעות שבועיות הן שמונה שעות ביום, כלומר שמונה בבוקר עד ארבע אחה"צ. אבל התלמידים לא לומדים משמונה עד ארבע, כשהם הולכים הביתה מתפנות כיתות. מה המורים אמורים לעשות כשכל התלמידים הולכים הביתה, לגרבץ תמורת המשכורת? הם יכולים להיכנס לכיתה ריקה ולבדוק מבחנים או להכין מערכי שיעור. השעות הפרטניות גם יכולות להיכנס בזמן הזה, הרי הן לא יכולות לבוא בזמן הלימודים הרגילים, כי מה יעשו שאר התלמידים, כשהמורה של הכיתה שלהם יושב עם תלמיד אחד בלבד?

שים לב שלפי ההצעה של ארז, התלמידים ילמדו בדיוק את אותו מספר שעות, כל שעות הלימוד הנוספות יוקדשו לשכר המורים. טוב, כמה תלמידים חלשים ירוויחו מהוראה פרטנית וזהו. הרוב הגדול לא יקבל כלום.

אגב, עוד משהו מעניין שגיליתי. בין שעות האוויר של המורים, יש משהו שנקרא גמול אם. כל מורה שהיא אם (כמעט כול המורים הן מורות והרבה מהן אימהות) מקבלות את זה. גמול אם הוא תשלום על שעתיים וחצי בשבוע שמגיע למורה במקום הזמן בו היא אמורה ללמד. כלומר מורה שהיא אם מלמדת 16.5 שעות שבועיות במקום 19 של מורה רגיל אבל מקבלת את אותו השכר. אני יכול להבין שמורה עם ילדים רוצה להיות איתם יותר זמן, אבל למה רק מורות? מה, שאר עובדות הציבור לא רוצות לבלות יותר עם הילדים שלהן? רק למורות זה מגיע?

וזה עוד לא הכל. למה השעות האלו צריכות להיות על חשבון שעות הלימוד? הרי כל מורה בתיכון מקבל תשלום על חמש שעות נוכחות בשבוע, כלומר שעות בהן הוא נמצא בבית הספר אבל לא מלמד. מדוע שגמול האם לא יהיה על חשבון השעות האלו? המורות עדיין יגיעו מוקדם יותר לילדים שלהן, אבל ילמדו את אותו מספר השעות כמו כל מורה אחר והשכר שלהן לא יפגע כלל. נשמע הגיוני, נכון? ככה התלמידים ילמדו יותר שעות. אבל רן ארז מתנגד לזה. כי הוא דואג לרמת החינוך בארץ...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים