תופעה מוזרה בתקליטורי maxell MQ*52 - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תופעה מוזרה בתקליטורי maxell MQ*52


אנדי

Recommended Posts

הינה סיפור שלא ממש קשור לאיכות התקליטורים האלה או לקיבולת שלהם, אלא לתופעה מוזרה שעליתי עליה די במקרה, והיא קשורה לעיצוב הגרפי שמוטבע על גבי התקליטורים האלה.

עשיתי היום כוונון לפטיפון (כן, הדבר הזה שמנגן תקליטי ויניל..) והנחתי עליו נייר קשיח עגול מקווקו המשמש כטסטר למהירות. כשהצלחת מסתובבת במהירות הנכונה, אמורה להתקבל אשליה אופטית שבה הקוים נראים כאליו הם עומדים במקומם כאשר מקרינים עליהם באור ניאון.

בשל העובדה שעיגול הנייר לא היה ממש שטוח, נוצר מצב בו האשלייה האופטית לא היתה מדוייקת והקווים 'נעו' על גבי העיגול קדימה ואחורה בהתאם לעקמומיות, מה שהקשה על קביעת המהירות המדוייקת של הפטיפון.

איך כל זה מתקשר לתקליטור?

ובכן, עלה בדעתי לבצע צילום של עיגול הנייר המקווקו על מדבקת נייר, ואת ההעתק להדביק על גבי תקליטור, שהוא כידוע קשיח ושטוח לחלוטין. לקחתי תקליטור של maxell, מחבילה שקניתי ממש במקרה אתמול, ואז שמתי לב לכך שעל גבי התקליטור הזה מוטבעים קווים בדמות האות 'S' לכל אורך הקפו (בדקו בחנויות).

החלטתי לעשות ניסוי - הנחתי את התקליטור כמו שהוא על גבי תקליט (1/3 33) והפעלתי את הפטיפון.

הקווים 'נעצרו' לחלוטין!

ועכשיו השאלה - האם יתכן שהתקליטור עוצב כך במקרה וזה היה סתם 'פוקס', או שמא מישהו במקסל החליט לבצע איזו הלצה ועיצב את התבנית הגרפית שמופיעה על גבי התקליטור כך שהוא יוכל לשמש כטסטר לפטיפונים בכוונה תחילה?

מה אתם אומרים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...