ATI RADON 9500 64MB או GF-4 4200 128MB ? - עמוד 3 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ATI RADON 9500 64MB או GF-4 4200 128MB ?


lipa

Recommended Posts

קשה יותר?

דוקא האפשרות להריץ לולאות ו-branches מקצרת מאוד את תוכניות ה-shaders ולכן מתקצר זמן הריצה שלהן. כמעט כל shader של DX8 אפשר יהיה לממש בצורה יעילה יותר וכך שירוץ מהר יותר על ידי התכונות החדשות שנוספו ב-dx9.

הרי בסופו של דבר, אחת המטרות של השפה החדשה ל-shaders ב-DX9 היא לקצר את זמן הריצה.

אני לא אומר שזה מה שיעשו מפתחי המשחקים בוודאות, אבל זה כנראה מה שיהיה בהסתברות גבוהה מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

קשה יותר?

דוקא האפשרות להריץ לולאות ו-branches מקצרת מאוד את תוכניות ה-shaders ולכן מתקצר זמן הריצה שלהן. כמעט כל shader של DX8 אפשר יהיה לממש בצורה יעילה יותר וכך שירוץ מהר יותר על ידי התכונות החדשות שנוספו ב-dx9.

הרי בסופו של דבר, אחת המטרות של השפה החדשה ל-shaders ב-DX9 היא לקצר את זמן הריצה.

אני לא אומר שזה מה שיעשו מפתחי המשחקים בוודאות, אבל זה כנראה מה שיהיה בהסתברות גבוהה מאוד.

תשמע, אני לא הכי מבין בזה ואם אתה מסביר כזה מפורט אז אני מניח שעשית שעורי בית. אני פשוט חשבתי (די בהגיון גם נראה לי) שהכרטיס כשיגיע הזמן להשתמש ב-DX9 יהיה די חלש ומכורח הדברים לא יוכל לממש את מלוא הפוטנציאל ב-DX9. אם טעיתי , תסלח לי .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז בוא אני אספר לך סיפור...

קודם כל, אחת התוספות הנחמדות מאוד ב-dx9 היא היכולת החישובית. הפעם אפשר לחשב בעים בדיוק הרבה יותא גבוהה בשיטת הנקודה הצפה (floating point). לתוספת הזאת *אין* פגיעה בביצועים בכלל, והיא מאפשרת יצירת גראפיקה הרבה יותר עשירה בצבעים.

דבר שני, ב-dx9 הוסיפו לולאות. כלומר, הפעם תוכנת vertex shader יכולה להכיל פקודות "קפיצה" שבאמצעותן ניתן לתכנת לולאות בדיוק כמו בתוכניות מחשב. חוץ מזה, פקודות קפיצה מאפשרות שימוש בתנאים בתוך התוכניות הללו, מה שיכול לקצר חישובים רבים.

הרבה פעולות מתמטיות ניתן לבצע בדרך חישובית, או בדרך לוגית ע"י תנאים. לדוגמא מציאת מספר גדול מבין שני מספרים a,b ניתן גם לבצע באמצעות חישוב מתמטי:

max = 0.5*{a+b+sqrt[(a-b)²]}

כמו כן, ניתן להציג זאת על ידי תנאי: אם a>b התוצאה היא a אחרת התוצאה היא b.

הדבר היחיד שעלול לפגוע ביכולת של ה- 9500 "לממש" את הפוטנציאל הטמון ב-dx9 היא עצם העובדה שהאח הגדול שלו, ה9700-, מסוגל להריץ הרבה יותא פקודות shaders בשנייה, ויפתה את המפתחים לפתח תוכניות shaders ארוכות ומורכבות.

המ... עשיתי שעורי בית? כן ;D

מנהל פורום גראפיקה ותלת מימד לשעבר לשרותך 8)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...