שאלת תם: האם לינוקס אובנטו מנצלת משאבי מערכת טוב יותר מ XP במשחקים? - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלת תם: האם לינוקס אובנטו מנצלת משאבי מערכת טוב יותר מ XP במשחקים?


Recommended Posts

היי,

אני רוצה להתקין אובנטו על מחשב שמריץ XP. המטרה היא, להשתמש במערכת מודרנית בלי להתקפל לדרישות החומרה הלא הגיוניות בעליל של (תגידו, הם התחרפנו לגמרי שם לא?). נראה לי שאם אובנטו יתפקד יפה, זו תהיה המערכת הבלעדית שלי.

השאלה, האם אני אהנה יותר מחווית המשחק באובנטו מאשר ב XP? האם המחשב ירוץ יותר טוב? ראו את המפרט שלי בצד ימין.

תודה רבה, אופיר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני גם אוהב ואכן התמונה לא כ"כ שחורה- אבל אל תצפה להריץ הכל ללא יוצא מן הכלל.

לענייננו, מנסיון אישי מבחינת ביצועים זה די זהה\קצת פחות טוב במשחקים כבדים שרצים באמולציה, ושיפור קל לטובת משחקים שרצים באופן טבעי(AA על מרגיש יותר "קל") המערכת בצד(הנייח).

באופן כללי לא נראה לי שיהיה הבדל *משמעותי* לטובה או לרעה. לא עם המערכת שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש משחקים שיש להם גרסאות לינוקס ישירות-אבל הם מעטים. מהמפורסמים שבהם יהיו America's army, enemy territory, doom3, UT ועוד כמה.

שאר המשחקים יוצאים לווינדוס בלעדית- ואותם יש להתקין בעזרת אימולטורים למינהם(CEDEGA למשל http://www.transgaming.com/).

אותם משחקים שצריכים אמולטור(רובם, לצערי), גם אם היו מרוויחים מסביבת , נתקלים בהאטה מסויימת בגלל העובדה הפשוטה ששום אמולטור לא מושלם, תמיד יש overhead כלשהו..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנתי, אז בו ניקח לדוגמא את doom3 או quake4 שהבנתי שמהם יש גרסאות ללינוקס. איפה המשחקים האלו ירוצו טוב יותר על אותה מערכת רק בשינוי פלטפורמה? או לינוקס?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תלוי בקונפיגורציית המערכת, בעצם. גם לינוקס יכול להיות כבד, זו לא מערכת פלא.

באופן כללי על מערכת לינוקס מינימלית אני מאמין שהם ירוצו יותר טוב. אבל, וזה אבל רציני, אני לא חושב, וגם לא ראיתי, הבדל *משמעותי* לטובת לינוקס. אולי אתה תקבל יותר FPS, או שזמני טעינה קצרים יותר- אבל לא באופן משמעותי.

לעבור ללינוקס רק בשביל משחקים לדעתי זו טעות. הטרחה של לגרום לכמה משחקים לרוץ כמו שצריך לא שווה את התוספת ביצועים שאולי תקבל. כמובן, אם אתה משתמש קבוע בלינוקס, ומרגיש שם בבית, ולא רוצה להשאיר למטרות הללו, לשחק על אפשרי בהחלט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ועוד שאלה, כרגע התקנתי את האובנטו בגרסת LIVE CD כלומר אני עובד מהדיסק, אפשר לראות הסביבה התלת מימדית בצורה הזו כלומר יש דרך להחליף בין בצורה תלת ממדית או שצריך להתקין ממש בשביל זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תלת-מימד הוא לא חלק מלינוקס. זה תוכנה חיצונית. אני לא יודע אם זה בא ביחד עם ה לייב-סידי של , אבל יש לי נטיה להאמין שלא(תבדוק עם מה הלייב-סידי בא, יותר מהר מלשאול פה).מה גם שמערכת שרצה מדיסק משמעותית איטית יותר, אז לא נראה לי סביר ליישם תלת-מימד על כזאת.

אגב, זה ממש מה ש*לא* נכנס להגדרת "מערכת לינוקס מינימלית" לטעמי. אל תצפה מזה להיות יותר קל מXP.

באופן כללי, שאלות על זה לא אלי, יש לאובונטו ויקי מצויין ואחלה פורומים ששם יענו לך הרבה יותר טוב, אני באופן אישי לא סובל את ההפצה הזאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אובנטו צריך partition משלו או שאפשר על מחיצה קיימת? כיום מותקן על C ועל D יש לי את כל הprogram files כאשר C ו D הן שתי מחיצות לוגיות של אותו דיסק מפורמטות ב NTFS.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...