"הלימודים יפתחו במסדר תנך" - עמוד 3 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

"הלימודים יפתחו במסדר תנך"


Dr. Evil

Recommended Posts

יותר שעות שבועיות של תנך מאשר מתמטיקה? מה למדת בכיתת מב"ר?

אצלנו למדו (5 יח') 10 שעות בשבוע מתמטיקה ו-4 למדו 8 שעות בשבוע

תנך למדנו 3 שעות בלחץ.

וכן, הכי קל להגיד שהפכנו לאיראן... אפשר לחשוב..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 101
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

המערכת הכושלת הזאת היתה אחת התקופות היותר כייפיות עד עכשיו בחיים שלי...

אולי בשבילך...

א-ב הייתי בכדורי

ב-ג הייתי איפשהו בחיפה

ד-ח הייתי במחשבה (חח איזה שם דפוק :bash:) שזה איזה בצפר פרטי רק של רוסים

ט-י הייתי בטכני :errrr:

יא גמרתי את דרכי בעמל עפולה :anim-jjd:

אז מה כלכך כיף לעבור מבית ספר לבית ספר :P

וחוצמזה בשנתיים האחרונות הלך לי כל הזיכרון, לא זוכר את התקופות ההן כמעט בכלל :lol:

ואללה אולי חפרתי בקטנה.. זה לא אני :P זה הראש שלי :cool2:

עכשיו כשאני נזכר בטכני הייתי יושן כל שיעור תנ"ך והמורה הייתה זקנה מתפרקת כזאת, אפפעם לא העירה לי/אותי ;D

ובעמל.. תנך? מי לומד תנך בעמל חחחח

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ת'אמת הזיכרון שלי גם נדפק, אם פעם ידעתי שמות ושמות משפחה של כל אחד בכיתה מהעבר שלי, היום אני בקושי מקשר בין שמות לפרצופים...

למשל ביום א' מגיע לעבודה מישהו שלמד איתי בחטיבה, בקושי זיהיתי אותו :errrr:

אגב, מצטער בשבילך על הטרטורים האלה... באמת...ותפסיק לעשן. :P

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ת'אמת הזיכרון שלי גם נדפק, אם פעם ידעתי שמות ושמות משפחה של כל אחד בכיתה מהעבר שלי, היום אני בקושי מקשר בין שמות לפרצופים...

למשל ביום א' מגיע לעבודה מישהו שלמד איתי בחטיבה, בקושי זיהיתי אותו :errrr:

אגב, מצטער בשבילך על הטרטורים האלה... באמת...ותפסיק לעשן. :P

בלי טעויות, לא כדאי לך, אנחנו רוב פה :cool2:

:silly:

ולנושא - מזל, אני לומד באנקורי, לכל אחד שם יש מספיק סיפורים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חחחחחחח! איזה כיף שסיימתי בית ספר!!!

אתה התאיסט?! אני לא יהודיה ופגאנית! איך אני לדעת הרגשתי בשיעורי תנ"ך?

כאילו לא לומדים מספיק שטויות בבית-ספר אז עכשיו גם מסדר תנ"ך? זהו, הפכנו מדינה פונדמנטליסטית ואנו מעתיקים את המודל של איראן? לא מספיק לומדים תנ"ך? לפי מה שזכור לי מימי בית הספר, תמיד היו לנו יותר שעות שבועיות של תנ"ך מאשר מתמטיקה אפילו, אז עכשיו מוסיפים? מה זה הטמטום הזה?!

a ya toze ne yevrei :-\

tak shto tu neyedinocha vetam dele :-\

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה? היו לי אולי שעתיים תנך בשבוע, לעומת בערך 8 מתמטיקה...

בתיכון היה לי בערך 6 על 6 בעוד שבחטיבה היו לי 4 ש' מתמטיקה ו-6 שעות תנ"ך.

למדתי בתיכון עמל 1 במגמת גרפיקה ואמנות בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תרשה לי לחלוק על זה.

שיעורי הספרות בבתי הספר זה ביזבוז של זמן. והם מקבעים את המחשבה הרבה יותר משיעורי מתמטיקה וכו'.

זה שהמורה מלמדת אותך לזכור כמו תוכי מושגים וכל מיני חירטוטים על שירים וסיפורים לא אומר שאתה לאמוד משהו.

ספרות זה מקצוע אינדיווידואלי ואפשר לפרש כל דבר בכמה וכמה אופנים שתלויים באישיות של התלמיד, ולא רק באופן שבו המורה מלמדת= קיבוע המחשבה.

הרשה לי לחלוק עלייך בחזרה :)

אני כותב שירים כבר די הרבה זמן ואני חייב לומר שלפחות אני מרגיש שהשירים שלי השתפרו עשרות מונים מאז שהתחלתי להעתמק בשיעורי ספרות, בשירים "ישנים"(ביאליק ודומיו) ומאז שהתחלתי יותר להתעניין "מעבר למסגרת" בסגנונות כתיבה וטכניקות כתיבה שונות.

נכון, שיר טוב יכול להיות מאוד מאוד חד משמעי ומאוד "משעמם" מחבינה ספרותית ובלי "זיוני שכל", אבל קח את היוצר של השיר הזה, תוסיף לזה את ה"זיוני שכל", ותקבל שיר עוד יותר טוב, מניסיון.

אני עדיין לא כ"כ אוהב את כל הרעיון של לתת ציון על ניתוח אישי של שיר(דבר שהייתי עושה בכיתות הנמוכות יותר) אבל הבעיה היא לא בשיעור ספרות, אלא בכל המערכת שמדרגת ומדרגת וכל מה שחשוב בעינייה זה דירוג וציונים והדרך לדירוג הזה הוא במבחנים מוגבלים בזמן שזו שטות גמורה.

תנ"ך זה גם ביזבוז של זמן כי חצי מהשיעורים האלה זה הטפה דתית והחצי השני זה זיני שכל שלא קשורים לכלום

בולשיט. 99% ממה שמלמדים זה השערות, המצאות ו... זיוני שכל שלא קשורים לשום דבר.

חבר שלי שלמד איתי עוד מהחטיבה (עכשו פסגותניק בטכניון) חזר בתשובה ולומד תורה באופן די רציני, והוא סיפר לי שמה שמלמדים בתיכון גובל ב"חילול השם" וכולל בעיקר שטויות שמספרים למורים בקורס להוראה או משהו כזה, ושהכוונה ה"אמיתי" בכתוב שונה לגמרי...

לפי דעתי פשוט צריך להשקיע יותר בלימודי היסטוריה אובייקטיבית ולא רק מנקודת המבט של "עם ישראל" או של המורה, ולהרחיב להסטורייה של העולם ולא רק של הציונות. משם אפשר ללמוד הרבה יותר.

אפשרות נוספת זה לעשות רפורמה טוטאלת בלימודי ספרות (דבר שלא יקרה, כי אז המורים אשכרה יצתרכו לקרוא את מה שהתלמידים כותבים, ואני לא רואה את זה קורה...)

ויותם, זה "נאורה" ולא "נהורה" ;) (אגב מקצועות שצריך להשקיע בהם יותר :))

האמת היא, שבתנ"ך, ב90% מן המקרים, אני מפרש את התנ"ך בדרכי שלי אחרי שאני קורא אותו ואח"כ מסתמך גם על "מקורות חיצונים".

התוכל לומר לי באילו קטעים ישנו "חילול השם"? אתה מתכוון לקטעים שבהם מבחינים בבירור שיש לך סתירה בתנ"ך? בקטעים שרואים בבירור שמדובר בסופרים שונים? בקטעים שאלוהים מעניש את העם בעצמו אך מושיע אותו דרך שליח? בקטעים שמשווים בין מקורות היסטוריים לתנ"ך ומגלים קטעים שהתנ"ך השיל או הוסיף? מה?

כל הדברים שכתבתי לעיל הם בעצם הסתכלות חילונית על התנ"ך, לא כספר חוקים מצוות ואיסורים בל יעבר, אלא יצירה אומנותית, ואף ספר היסטוריה, אפית במיוחד שאפשר לנתח אותה באותם כלים ספרותיים שאתה רואה אותם ככה נוראים.

נ.ב

אני מקבל פה הרגשה, שכל מי שלא קיבל ציונים כ"כ טובים במקצועות ההומניים בגלל היותו בן אדם ריאלי יותר(והסיכוי שאנשים כאלה יהיו בHwZone הוא הרבה יותר מסביר) או פשוט קיבל ציונים מושלמים בריאלי ולא מושלמים בהומני פשוט החליט שכל שאר המקצועות הם חסרי תועלת ו"רק" מפריעים.

אני מסכים עם כך חלקית, התפוח רקוב מבפנים, לא מבחוץ.

אי אפשר פשוט לחתוך את הקליפה ולאכול, צריך לזרוק את התפוח, ולגדל אחד חדש.

אבל זה לא אומר שהמקצועות ההומניים הם חסרי ערך, הם מפתחים את החשיבה באזור שונה אך מפתחים את החשיבה גם כן והם גם תורמים רבות ליכולת הדיבור, הכתיבה והרטוריקה של בן אדם, שאלו כישורים שכל אדם שחי בחברה מתורבתת צריך שיהיו לו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יהודה איש קריות גם אני אדם שנחשב ריאלי יותר אבל אני אוהב בנוסף גם מקצועות הומניים, אבל אני מסכים עם אחרים שאמרו שללמוד את זה בבית הספר זה בזבוז זמן.

אני חושב שזה בזבוז זמן לא כי מקצועות כאלו אינם חשובים, הם חשובים מאוד לדעתי אני אומר זאת בגלל דרך לימודם בארץ, או לפחות אצלי בבית הספר.

השיעורים ההומניים מסתכמים בהכתבות, עוד הכתבות , וכן ניחשת נכון עוד הכתבות כאשר בסופו של התהליך הזה מגיע אותה בחינה עם ציון שיש לשנן את החומר הנלמד ולהבחן עליו (זו דוגמא לבעיתיות בשיטת הלימוד בארץ ויש עוד הרבה נקודות בעיתיות בה).

לדעתי זה חבל זה מרחיק רבים מהמקצועות האלו, ולדעתי אם שיטת הלימוד הייתה מעניינת יותר, מעמיקה יותר , ולא מקבעת מחשבה כמו שאמרו כאן היה לה קהל "אוהדים" רב יותר והזמן הזה לא היה הופך בעיניי רבים לבזבוז זמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרשה לי לחלוק עלייך בחזרה :)

אני כותב שירים כבר די הרבה זמן ואני חייב לומר שלפחות אני מרגיש שהשירים שלי השתפרו עשרות מונים מאז שהתחלתי להעתמק בשיעורי ספרות, בשירים "ישנים"(ביאליק ודומיו) ומאז שהתחלתי יותר להתעניין "מעבר למסגרת" בסגנונות כתיבה וטכניקות כתיבה שונות.

נכון, שיר טוב יכול להיות מאוד מאוד חד משמעי ומאוד "משעמם" מחבינה ספרותית ובלי "זיוני שכל", אבל קח את היוצר של השיר הזה, תוסיף לזה את ה"זיוני שכל", ותקבל שיר עוד יותר טוב, מניסיון.

אני עדיין לא כ"כ אוהב את כל הרעיון של לתת ציון על ניתוח אישי של שיר(דבר שהייתי עושה בכיתות הנמוכות יותר) אבל הבעיה היא לא בשיעור ספרות, אלא בכל המערכת שמדרגת ומדרגת וכל מה שחשוב בעינייה זה דירוג וציונים והדרך לדירוג הזה הוא במבחנים מוגבלים בזמן שזו שטות גמורה.

האמת היא, שבתנ"ך, ב90% מן המקרים, אני מפרש את התנ"ך בדרכי שלי אחרי שאני קורא אותו ואח"כ מסתמך גם על "מקורות חיצונים".

התוכל לומר לי באילו קטעים ישנו "חילול השם"? אתה מתכוון לקטעים שבהם מבחינים בבירור שיש לך סתירה בתנ"ך? בקטעים שרואים בבירור שמדובר בסופרים שונים? בקטעים שאלוהים מעניש את העם בעצמו אך מושיע אותו דרך שליח? בקטעים שמשווים בין מקורות היסטוריים לתנ"ך ומגלים קטעים שהתנ"ך השיל או הוסיף? מה?

כל הדברים שכתבתי לעיל הם בעצם הסתכלות חילונית על התנ"ך, לא כספר חוקים מצוות ואיסורים בל יעבר, אלא יצירה אומנותית, ואף ספר היסטוריה, אפית במיוחד שאפשר לנתח אותה באותם כלים ספרותיים שאתה רואה אותם ככה נוראים.

נ.ב

אני מקבל פה הרגשה, שכל מי שלא קיבל ציונים כ"כ טובים במקצועות ההומניים בגלל היותו בן אדם ריאלי יותר(והסיכוי שאנשים כאלה יהיו בHwZone הוא הרבה יותר מסביר) או פשוט קיבל ציונים מושלמים בריאלי ולא מושלמים בהומני פשוט החליט שכל שאר המקצועות הם חסרי תועלת ו"רק" מפריעים.

אני מסכים עם כך חלקית, התפוח רקוב מבפנים, לא מבחוץ.

אי אפשר פשוט לחתוך את הקליפה ולאכול, צריך לזרוק את התפוח, ולגדל אחד חדש.

אבל זה לא אומר שהמקצועות ההומניים הם חסרי ערך, הם מפתחים את החשיבה באזור שונה אך מפתחים את החשיבה גם כן והם גם תורמים רבות ליכולת הדיבור, הכתיבה והרטוריקה של בן אדם, שאלו כישורים שכל אדם שחי בחברה מתורבתת צריך שיהיו לו.

בחלק הראשון- מסכים לגבי המבחנים. לגבי השאר זה כבר נתון לויכוח ואין לי כוח לזה עכשו...

בחלק השני- לא זוכר באיזה קטעים, אבל אני זוכר שדיברנו על זה פעם והוא אמר לי שיש קטעים שההסבר של המורה הייה מנוגד לאמונה הדתית (והמורה עצה טענה שהיא מאמינה באלוהים... כנראה שהפוסטמה לא הבינה בעצמה מה היא מלמדת :P)

ואף בנאדם רציני לא מתייחס לתנ"ך כמקור היסטורי... זה כמו וויקיפדיה למדעים...

ואני חושב שגם כיצירה "אומנותית" הוא די חלש...

ב"נ.ב"- קיבלתי ציונים יחסית די גבוהים בכול המקצועות, ונכון להיום הציונים ההם באמת שלא מזיזים לי (אני מסיים תואר 8)) ככה שאני לא מדבר מתוך מירמור או משהו כזה... ועדיין אני חושב ששיטת הלימוד רקובה מהיסוד, ושינוי של השיטה ידרוש שינוי של חלק החומר הלימוד.

שיעורי התנ"ך בתיכון עדיין יותר קרובים להטפה דתית ולא למקצוע רלוואנטי, ולימוד המקצוע הזה של הדתות (שכחתי איך קוראים לזה :s07:) הוא ברמה שלא מתאימה לתיכון ורק תבלבל אנשים.

ועוד משהו, אני חושב שיכולת הכתיבה\ קריאה\ דיבור לא ישתפרו במיוחד כשיעורי תנ"ך או ספרות... בזה צריך להשקיע בכיתה א'... לדוגמא בדברים כמו מורות שיודעות לכתוב ולקרוא בעצמן...

ספרות ותנ"ך נועדו לפתח כישורים אחרים... (תנ"ך- כנראה פנאטיות ותלותיות; ספרות- יכולת התבטאות...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3350395,00.html

אגב, זה הזכיר לי את זה שבבית ספר (יסודי) של אחותי חנכו חוק חדש השנה:

חובה על התלמידים לקום כאשר המנהלת נכנסת לכיתה

עכשיו אני לא מבין... להכריח ילדים לקום לא מראה על כבוד, אלא רק מראה על כוח ויכולת הפחדה

כמובן, אחותי החנונית (שאני מכחיש כל קשר משפחתי אליה) סירבה להצעתי שאמרתי לה "אל תקומי. מה יעשו לך?"

אבל מה אתם חושבים על זה? טוב? רע? מפגר? חכם? מיותר? הכרחי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אנשי חינוך רבים חיים בתקופות קודמות, בהם עם המעמד היה בא הכבוד.

בימינו אנו, עם הכבוד בא הכבוד - מורה שמגיע לו לקבל כבוד יקבל כבוד מהתלמידים שלו, מורה שלא פשוט לא יקבל, ואין קשר לזה שהוא מורה.

אני זוכר שבכיתה ז' או ח' המורה שלנו לצרפתית רצתה שנקום לפניה בגלל ש"ככה עושים בצרפת הנאורה"(סלחו לי על הביטוי, אבל היה בא לי לתקוע לה נעל בפה, אני שונא צרפתים בקטע הזה, הם מחזיקים מעצם כ"כ תרבותיים ומדהימים שזה פשוט מעצבן).

פשוט לא קמנו, בשיעור הראשון שזה קרה היא התעצבנה, בשיעור השני היא כבר לא אמרה כלום.

(אין צורך לציין כמובן שמדובר היה במורה גרועה במיוחד ובן אדם נוראי, לא שום דבר שמגיע לו כבד בכל מקרה).

IG וnsis - בדיוק על זה אני מדבר, התפוח רקוב מבפנים וכל הניסיונות לשטוף אותו או לחתוך את הריקבון מבחוץ הם פשוט חסרי תועלת, צריך לגדל את התפוח מחדש.

אחת הבעיות שאני רואה בלימוד תנ"ך וספרות היא שיטת הלימוד הלא נכונה שמנוגדת מאוד לשיטות "ריאליות".

אני אנמק:

במתמטיקה, מלמדים אותך נוסחאות וכלים(למשל, מלמדים אותך כפל, חיבור, גזירה וכד' וכד') ואז נותנים לך תרגילים שעלייך "לפתור" בעצמך.

אם ניקח את שיטת הלימוד של תנ"ך וספרות ונשליך אותה על מתמטיקה אז זה ייראה כך:

אתה תקבל רשימה של תרגילים והפתרון שלהם, ואתה תיבחן על הפיתרון שלהם אבל מה שבאמת מנסים להעביר לך זה את השיטה להגיע לפתרון.

זאת לפי דעתי הבעיה העיקרית בשיטה, היא "מראה" לך "מה זה" ואתה גם נבחן על "מה זה", אבל ה"חינוך" שמנסים להעביר הוא הדרך, ולא הפיתרון.

יש כאלה שגם קולטים את ה"דרך" במקצועות ההומניים ויש כאלה שפשוט לא או שפשוט לא אכפת להם, כי כמו שאמרתי הם בכלל לא נבחנים על הדרך, אלא רק על הפיתרון, אז למה להתאמץ לשווא?

IG- יש קטעים רבים שהם מנוגדים לאמונה הדתית ויש להם פרשנויות שונות, אבל תזכור שגם פרשנים וחכמים דתיים ומלומדים ו"גדולים" בתנ"ך התווכחו והתנצחו ופירשו את התנ"ך בדרכו שלו, זה טבעי לטקסט כתוב מעורפל כמו התנ"ך שיש בו כל כך הרבה סתירות.

ואני דווקא לא חושב שתנ"ך מחנך לפנאטיות דתית כלשהי, אותי הוא דווקא הפך לעוד יותר חילוני(אתם בסדר מבחינה אנושית, אבל אתם סוגדים לאלים אחרים! למרות שאני אל חנון ורחום אני אהרוג את כולכם! הא הא הא!) ואני רואה בו שיעור ספרות שפשוט מתמקד ביצירה אחת שהיא בעצם מכלול יצירות ענק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שיטת הלימוד הזו (של להראות תרגיל ופיתרון-> מילה ותמונה של מה שהיא מתארת ליד במקום לימוד של האותיות וצורת החיבור בינייהן) הביאה בין השאר למצב שחלק גדול מהילדים שמגיעים לחט"ב לא יודעים לקרוא בצורה נורמאלית...

ואם כל הכבוד (ואין כבוד למורים בארץ), במשך כל התיכון לא שמתי לב לשום ניסיון של המורים ללמד את "הדרך"... אפילו לא רמז... רק מורה אחד למתמטיקה (שכמובן כל הישראלים שנוא אותו... מורה שעלה מבר"המ ויודע ללמד כמו שצריך...) לימד אותנו צורות חשיבה ודרכי פיתרון. מורה שני למתמטיקה בעצמו לא ידע לפתור תרגילים שהינו שואלים אותו... כל יום הוא הייה מכין תרגילים בבית ופותר רק אותם- תרגילים אחרים הוא הייה נתקע יותר מאיתנו :P. אבל כל ה"ישראלים" אהבו אותו והוא נחשב למורה הטוב יותר :s07:

לגבי התנ"ך- לא מענין אותי... ואני מקווה לגעת בזה כמה שפחות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...