מה גורם לצה"ל להפסיד במערכה? - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה גורם לצה"ל להפסיד במערכה?


nehmia

Recommended Posts

  • תגובות 40
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הפסיד היא מושג שרחוק מאוד מהמצב הנוכחי. מה לעשות אף לא מסוגל לתת מענה מוחלט תוך 30 יום, במיוחד לא אם הוא משחק משחק הוגן ולא מחליט פשוט לרסס את כל האזור בנשק כימי (או גרוע מכך).

לצבא הישראלי שי אפשרות לתת מענה לבעיה הלבנונית, אבל לא מבלי ליצור עוד כמה בעיות במקביל. לבינתיים אנו מעדיפים את הרע במיעוטו.

בואו לא נשכח שגם את ערפאת החזקנו בחיים שנים רבות ,למרות שהיה קל מאוד לטפל בו כבר בתחילת האינתיפאדה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צה"ל לא הפסיד וגם לא יפסיד, אבל אין אדם אחד במדינה שיכול לומר שצה"ל נלחם טוב במערכה. כישלונותיו של צה"ל נגרמו ממספר גורמים: רמטכ"ל טייס פלצן, שלא מכיר את שטח לבנון ואינו מבין כיצד מתנהלת מלחמה קרקעית, שר ביטחון, שבמדינה נורמלית היה, במקרה הטוב, מוכר ירקות בשוק וראש ממשלה בלי ביצים. תמונה עגומה למדי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי דעתי פשוט לה' נמעס מהיהודים שלאחר כל הניסים שהוא עשה להם בעבר היהודים מתנהגים כמו :screwy: ונותנים אדמה קדושה לערבים בלי שום תמורה ראויה ובנוסף חוטאים במידה מוגזמת ומזלזלים בדת(ראה ערך מצעד הגאוה בירושלים)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה שאחרי 30 יום של לחימה נסראאלה צוחק לנו בפנים ושולח 200 רקטות ביום זה ניצחון שלהם!!

אני לא רואה איך עמיר פרץ אשם....

הוא אמור להכתיב מדיניות לא יותר מזה...

ומה רע המדיניות של אולמרט?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למרות שזו לא חוכמה כל כך גדולה להסתכל לאחור ולהגיד מה לא היה בסדר ,לדעתי ולדעת רבים מבינים ממני ,הטעות של צה"ל היתה שלא ניכנסו בכוח גדול מספר ימים לאחר תחילת המילחמה ,כתוצאה מכך ,היו ויש אבדות גדולות וכואבות מאוד של חילים ואזרחים ,שהם גם מרימים את המורל של החיזבללה.

אך לדעתי אין מה להסתכל לאחור אלה להביט קדימה ולהיכנס בכל הכוח ולמחוק את כל הבני זונות האלה עד שלא היה להם ואפילו מחשבה בראש להגיד שהם ניצחו וכמובן שלא היה להם זמן לירות על תושבי הצפון ,בגלל שהיו עסוקים בלמות מהתקפות של צה"ל ,הקיצר להפוך את לבנון למגרש גולף גדול ,אין בררה או זה או כוח ההרתעה של צה"ל בקנטים :pissed: :pissed: :pissed: :pissed: :pissed: :pissed:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה היא שההנהגה ביקשה לרקוד על שתי חתונות בו זמנית: להגיב לתוקפנות מתוך לבנון אך לא להיגרר אחר מה שחיזבאללה כה מעוניין בו והוא פלישה ישראלית קרקעית גורפת. ההססנות הזו, חוסר ההחלטיות והנחישות בקרב ההנהגה היא היא שהביאה למצב הנוכחי. עוד בשבוע הראשון בו נראה היה שחיל האוויר לא יצליח להכריע את המערכה וקצב ירי הקטיושות אינו דועך ואף מתגבר - היה צורך במימוש התוכנית המקורית לפיה צה"ל שוטף את דרום לבנון ולאחר מיכן מטהר את השטח הכבוש מקיני טרור - זו הדרך היחידה למעשה למזער עד למינימום את ירי הקטיושות. התובנה הפשוטה הזו אמורה הייתה להגיע כבר אז ולא לאפשר לחיזבאללה להחזיק שליש מדינה באופן שבו הוא מוחזק זמן רב כל כך. במקום זאת ראינו נסיונות חוזרים ונשנים של הפעלת כוחות קטנים ברצועה צרה מעבר לגבול הלבנוני מה שסיפק לחיזבאללה את שרשרת ה"נצחונות" (נצחון מבחינתו ואף מבחינת הקונספציה של הציבור בישראל הוא שהיכולת הרקטית שלו לא נפגעה) ואת השהות להתעצם צבאית, דבר שצה"ל השלים לפני כמה שבועות עם הגיוס המאסיבי. והנה גם כיום הכוחות נמצאים בהמתנה מותחת כאשר הבית ממשיך להיות מטווח ומידי יום נופלת החלטה להיכנס בעוצמה ולאחרי כמה שעות הקפאה של אותה החלטה, דבר שמעמיד אותנו באור מגוחך בעיני אויבנו וגורם לשחיקה של בסיס האמונה של הציבור בכוחו הצבאי של צה"ל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...