Pimp My Car (need help here) - עמוד 2 - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Pimp My Car (need help here)


Moty_p

Recommended Posts

  • תגובות 47
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

טוב אז בעיקרון הפרוייקט נורא מדליק חשבתי עליו גם אבל יש לי מספר שאלות:

מאיפה אתה מתכוון להביא מסך מספיק קטן שלא יפריע למזגן וכו'? או שאיפה אתה בדיוק רוצה להכניס אותו?

המחשב לא מתחמם כשהאוטו עומד?

במיקרה והאוטו קופץ (מה שקורה הרבה במיוחד בדרך משובשת , בלימות חירום וכו') איך אפשר לעשות אמרטיזציה טובה?

כל השאר אני משאר די פשוט לייסום: מחשב ישן יספיק לצריך שיש לך במכונית ז"א תוכל להשתמש במחשבי P2 או P3 שהיו במארזי ביבי מה שאומר שהחומרי קטנה יחסית והספק לא יהיה כי יש לך מצבר 12V והשאר יתחבר לסוללות של מייצבים. אם קצת רצון מכניסים את המחשב לתא המטען או לתא הכפפות ומותחים חוטים.

קירור גם לא כזה בעיה - יש מזגן ברכב =\

ובכללי הפרוייקט יכול להיות די מעניין כי אפשר להוציא את כל המידע על השמן מיים ומה שיש לנו על הלוח מחוגים לצג המחשב אם כמה ימי תיכנות וכמה שעות בניית חומרה והתקנה שלה במכונית. בשביל כל הדברים האלה לא צריך ביכלל ציוד יקר או מחשב יקר כי סה"כ השימושים שלו יהיו לתצוגת עבודה של המכונית ומוזיקה מה שאומר - HD צריך גדול מחשב אפשר אפילו P1... פחות לא יריץ את ואני לא אוהב את המערכות ההפעלה האחרות...

בכל מיקרה אשמח אם תענו על השאלות שיש בהתחלה

SNOW :silly:

ד"א בעוד חודש בדיוק יש לי מכונית פורד פייסטה אז אני כבר מתחיל לתכנן :P

עריכה: אני רואה בפורום יומנים מישו באמת התחיל להכין את זה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להוריד את הדשבורד של הרכב? :screwy:

אתה יודע כמה דפוק זה? שלא נדבר שזה לא חוקי כי זה שינוי מבנה וזה גם פוגם בחוזק של הרכב בקיצור אל תעשה באמת

איפה ראית אלחוטית למרחק של 300 קילומטר? זה מגיע גג ל-100 מטר אתה רוצה אינרנט כמעט בכל מקום תיקנה מכשיר סלולרי שמשמש גם כמוקדם גלישה לא חסרים בארץ מכשירים שעושים את העבודה מעולה (אם זה מכשיר דור 3 אז בכלל זה טוב כי הדור השלישי מהירה יחסית)

אל תשכח שעומד בחוץ בשמש מגיע ל-60 עד 70 מעלות זה חם מאוד תצטרך איזה משהו כדי להגן על המחשב אפילו אם הוא מכובה זה לא בריא החום הזה לרכיבים האלקטרונים

דבר נוסף שאתה צריך להתחשב בו זה הקפיצות ברכב הארד דיסקים רגישים לקפיצות חזקות זה יכול להשבית אותם אתה צריך לבודד איכשהו את ההארד דיסק עם גומיות ועוד כל מיני דברים נגד זעזועים שלא יקפוץ ויתקלקל

בקיצור זה פרוייקט דיי רציני לא קל אבל אפשרי עם הרבה רצון וגם ידע לא מזיק פה בכלל אל תשכח שטעיות קטנות בחשמל ברכב ואתה שורף משהו בקלות במיקרה הטוב זה יהיה פיוז שעולה כמה שקלים להחליף במקרה הגרוע המחשב של האוטו ואז תכין הרבה הרבה מזומנים כדי לסדר אותו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת תכנסו ל MP3CAR תראו שמה עבודות ותתרשמו...

גם אני מאוד רציתי ועדיין רוצה לעשות CARPUTER ברכב שלי אך הגעתי למסקנה

שבארץ הנושא נמצא בחיתוליו ואת הכל צריך להזמין מחו"ל

אני מדבר על מסך נגיעה בגדול 7" 8"

בקרי חשמל אשר מונעים קצר יודעים לכבות את המחשב כדי למנוע זליגה של חשמל ובעצם ריקון המצבר של הרכב

בנוסף הבקר מונע זימזומים ברמקולים כתוצאה מהעברת המתח של המצבר 12V ל 230V

מבחינת חיבורים העסק די פשוט תוקעים מחשב בבגאז מסך מקדימה חיבור למגבר/AUX במע' וזהו...

אבל מבחינת חשמול זה כבר נהיה קצת יותר מסובך ושוב עקב חוסר ידע של אנשים בארץ...

אחרי הצבא אני יבצע את הפרויקט יאללה עוד שנה!!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת תכנסו ל MP3CAR תראו שמה עבודות ותתרשמו...

גם אני מאוד רציתי ועדיין רוצה לעשות CARPUTER ברכב שלי אך הגעתי למסקנה

שבארץ הנושא נמצא בחיתוליו ואת הכל צריך להזמין מחו"ל

אני מדבר על מסך נגיעה בגדול 7" 8"

בקרי חשמל אשר מונעים קצר יודעים לכבות את המחשב כדי למנוע זליגה של חשמל ובעצם ריקון המצבר של הרכב

בנוסף הבקר מונע זימזומים ברמקולים כתוצאה מהעברת המתח של המצבר 12V ל 230V

מבחינת חיבורים העסק די פשוט תוקעים מחשב בבגאז מסך מקדימה חיבור למגבר/AUX במע' וזהו...

אבל מבחינת חשמול זה כבר נהיה קצת יותר מסובך ושוב עקב חוסר ידע של אנשים בארץ...

אחרי הצבא אני יבצע את הפרויקט יאללה עוד שנה!!!

אשמח אם תביא את הקישור לאתר

ולמה הלעלות את המתח? היציאות שלך ע"פ זיכורני בספק הן 12 5 3.3

מה שאומר שאתה יכול לזרוק את הספק הנוכחי ולהכין אחד בערך בשמינית הגודל אם לא פחות... אם מייצבים

מסך אני מסכים שצריך להזמין מחול אבל לו דווקא טאץ' סקרין...

בעיקרון זה תלוי במטרה של ה"קרפיוטר"(חחח מילה מדליקה) שלך

אצלי לדוגמא זה בקרת שמן, חום, סלד וכו'

וכמובן :)

GPS אני לא ממש רואה איך לעשות במיוחד כאשר אין לך חיבור (אם אתה רוצה להתחבר בעזרת הפלאפון אתה :screwy: או שיש לך מספיק כסף לקנות "קרפיוטר")

ובעיקרון מה שאני אומר שהכל יהיה על מסך אחד יעני WINAMP ברקע והתוכנה שאתה מכין במסך הראשי....

מה עוד יש לך לעשות אם המחשב?

אני לא חושב שזה פוגע בחוזק של הרכב אבל אם יש כריות אויר אז זה לא נעים במקרה של תאונה!!

אאמממ סתם שאלה יש לך רישיון?

המכונית יכולה להיכנס לבור והיא תקפוץ כמו משוגעת

זה יכול לרסק את המחשב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה אתה רוצה??? :screwy:

סתכל כשהמחשב במכונית וכמו שאתה אומר לא תפוס

אז במיקרה שהמכונית קופצת חזק לדוגמא ביגלל בורות שיש לך בכביש לדוגמא להוריד את המיים בור ביוב קבלים וכו' ואתה ניכנס לתוכו - קורא

המכונית תקפוץ ותרסק את המחשב שלך... כמו שהיה לי פעם אם אבטיח...(ד"א די קשה להוציא אותו מהריפודים...)

עכשיו מבין?

SNOW :silly:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז ככה...

כן יש לי רישיון 4.5 שנים...ממש חיית כביש... :)

בנוגע להכנת ספק לא תצליח כי המתח ברכב משתנה כל הזמן והוא לא תמיד על 12V פעם 12 פעם 13 ואפילו 14 עד 16...

ועוד שאלות מה תעשה אם תזרוק קלאץ והרכב יכבה איתו גם המחשב...או אם אתה יורד לשניה לפיצוציה זה לא הגיוני שכל שניה תכבה ותדליק את המחשב...

מה שאתה צריך זה לקנות ממיר כוח ל220V עם 350W ומעלה עד 600W לא יותר אותו אתה מחבר למצבר מצד אחד ומצד שני לבקר אשר יודע מתי לכבות את המחשב ובעצם "מנהל" את צריכת החשמל על מנת שהממיר והמחשב לא ישרפו ואף יותר חשוב שהמצבר לא יגמר...

את הבקר הזה אתה מתכנת כך שאחרי לדוג' רבע שעה יכבה לגמרי את הממיר כוח וברגע שאין ממיר כוח אז אין חשמל וכך המחשב יכבה (כמובן שאת המחשב את מתכנת גם שיעשה הייבר אחרי רבע שעה) והמצבר לא יגמר...

לגבי תוכנה ברקע יש מלא תוכנות יעודיות לפרויקט זה אתה מוזמן להיכנס לפורום של WWW.MP3CAR.COM ושמה ללמוד את הנושא...

בכל אופן אל תתחיל כלום אבל כלום עד שלא הפנמת את החומר ואתה יודע בוודאות מה אתה עושה אחרי הכל זה לא שהמחשב יהרס זה יכול לשרוף לך את מע' החשמל ברכב ואתה לא רוצה שזה יקרה...

בנוגע למסך חובה טאץ סקרין...הכי פרקטי...

בנוגע לבדיקת שמן מים וכו' (דיאגנוסטיקה) הרכיב שמתחבר למחשב הרכב (OBD2) עולה ימבה כסף ואלו הפשוטים נגיד ב 200$ אני לא מאמין שתצליח להבין את הנתונים שהם מעבירים כי הם פועלים ע"י קודים...ואם כן אז בכייף...

אשמח לענות על שאלות נוספות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז ככה...

כן יש לי רישיון 4.5 שנים...ממש חיית כביש... :)

בנוגע להכנת ספק לא תצליח כי המתח ברכב משתנה כל הזמן והוא לא תמיד על 12V פעם 12 פעם 13 ואפילו 14 עד 16...

ועוד שאלות מה תעשה אם תזרוק קלאץ והרכב יכבה איתו גם המחשב...או אם אתה יורד לשניה לפיצוציה זה לא הגיוני שכל שניה תכבה ותדליק את המחשב...

מה שאתה צריך זה לקנות ממיר כוח ל220V עם 350W ומעלה עד 600W לא יותר אותו אתה מחבר למצבר מצד אחד ומצד שני לבקר אשר יודע מתי לכבות את המחשב ובעצם "מנהל" את צריכת החשמל על מנת שהממיר והמחשב לא ישרפו ואף יותר חשוב שהמצבר לא יגמר...

את הבקר הזה אתה מתכנת כך שאחרי לדוג' רבע שעה יכבה לגמרי את הממיר כוח וברגע שאין ממיר כוח אז אין חשמל וכך המחשב יכבה (כמובן שאת המחשב את מתכנת גם שיעשה הייבר אחרי רבע שעה) והמצבר לא יגמר...

לגבי תוכנה ברקע יש מלא תוכנות יעודיות לפרויקט זה אתה מוזמן להיכנס לפורום של WWW.MP3CAR.COM ושמה ללמוד את הנושא...

בכל אופן אל תתחיל כלום אבל כלום עד שלא הפנמת את החומר ואתה יודע בוודאות מה אתה עושה אחרי הכל זה לא שהמחשב יהרס זה יכול לשרוף לך את מע' החשמל ברכב ואתה לא רוצה שזה יקרה...

בנוגע למסך חובה טאץ סקרין...הכי פרקטי...

בנוגע לבדיקת שמן מים וכו' (דיאגנוסטיקה) הרכיב שמתחבר למחשב הרכב (OBD2) עולה ימבה כסף ואלו הפשוטים נגיד ב 200$ אני לא מאמין שתצליח להבין את הנתונים שהם מעבירים כי הם פועלים ע"י קודים...ואם כן אז בכייף...

אשמח לענות על שאלות נוספות...

"בנוגע להכנת ספק לא תצליח כי המתח ברכב משתנה כל הזמן והוא לא תמיד על 12V פעם 12 פעם 13 ואפילו 14 עד 16..."

יש דבר שקוראים לו מייצב מתח כמה שהמתח לא יעלה לא משנה לי

דבר שני זה מצבר (סוללה שפשוט ניתענת) היא נותנת תמיד את אותו המתח !!! זה לא הגיוני לא רק מבחינה של אלקטרוניקה אלה גם כימיה פיסיקאלית... המתח קבוע הזרם משתנה! אם תרצה אני יכול להביא לזה הוכחות

אלה אם כן יש לך בעיות אם האלטרנטור שעובר חזק מידי (מה שאומר גם שהוא יצא מכלל פעולה בקרוב)

והערה שלישית והכי חשובה גם בשקע בקיר יש קפיצות וגם ביציאה של הספק המחשב...! ככה שעשרית הוולט לא תשנה הרבה

"ועוד שאלות מה תעשה אם תזרוק קלאץ והרכב יכבה איתו גם המחשב...או אם אתה יורד לשניה לפיצוציה זה לא הגיוני שכל שניה תכבה ותדליק את המחשב...

מה שאתה צריך זה לקנות ממיר כוח ל220V עם 350W ומעלה עד 600W לא יותר אותו אתה מחבר למצבר מצד אחד ומצד שני לבקר אשר יודע מתי לכבות את המחשב ובעצם "מנהל" את צריכת החשמל על מנת שהממיר והמחשב לא ישרפו ואף יותר חשוב שהמצבר לא יגמר..."

לזרוק קלאץ' זה די דפוק... אני לא עושה את זה מאז השיעור ה 16...

בכל מיקרה נניח ופיצוציה קלאץ' או משהו אז יש לי גם שאלה מה תעשה אם הממיר מתח אם פתאום יכבה לך המנוע?

התשובות שלי זה ככה:

- המחשב מתחבר ישירות למצבר ולכן הוא לא תלוי בכלום

- שום בקר ושום דבר סתם תוכנה פשוטה שתשמש כמו וולט מטר ותראה כמה המצבר מרוקן במיקרה שיותר מידי יכבה את עצמו ויחכה שאני אנסע למוסך להחליף מצבר...\ אם האוטו עמד פשוט אם המחשב דלוק אפשר להטנעי לנסוע קצת פה ושם והאלטרנטור ימלא את המצבר. בכללי אני משאר שאתה לא תפעיל את המחשב להוריד 24 שעות כשהאוטו עומד חח אז זה לא כזה קריטי זה יוריד קצת... הבעיה שזה הורס את המצבר.

"בכל אופן אל תתחיל כלום אבל כלום עד שלא הפנמת את החומר ואתה יודע בוודאות מה אתה עושה אחרי הכל זה לא שהמחשב יהרס זה יכול לשרוף לך את מע' החשמל ברכב ואתה לא רוצה שזה יקרה..."

זה די ברור שללא ידע לא לגשת לפרוייקט זה סתם אתה תשקיע כסף ובסוף ימעס ותעזוב את הכל

לגבי השריפה של הרכב אני בספק לגבי של המחשב זה לא כזה קריטי בעיקרון המקסימום שאתה הולך להכניס למכונית זה P2, במיקרה שמישהו גונב את המכונית זה פשוט חבל מידי שהשקעתה במחשב 2000+ ובסוף גנבו וP2 מקסימום תשקיע 1000 כולל כל המערכות חיישנים וכו'

"בנוגע למסך חובה טאץ סקרין...הכי פרקטי..."

תסביר לי למה? מה יותר טוב בו?, כל תענה כמעט שהיתה כאן כבר שללתי לגבי הנושא הזה...

"בנוגע לבדיקת שמן מים וכו' (דיאגנוסטיקה) הרכיב שמתחבר למחשב הרכב (OBD2) עולה ימבה כסף ואלו הפשוטים נגיד ב 200$ אני לא מאמין שתצליח להבין את הנתונים שהם מעבירים כי הם פועלים ע"י קודים...ואם כן אז בכייף.."

שמן מיים וכו' אני בודק ע"י מעגל אולי הפשוט ביותר שקיים (2 חוטים שניזרקים לביפנים יחד אם שרשארות של נגדים בטור המיים יקצרו אותם ומשם אני אדע לחשב כמה ס"מ ירדו המיים ובעצם כמה ליטר\ אפילו מיליליטר ירדו המיים...) חום המנוע אני מתכנן להשתמש ברכיב מסידרת DS זהו חיישן חום כמו כל רכיב אלקטרוני הוא ישלח הכל ע"פ "קוד" אבל די פשוט לבנות תוכנה שתתרגם אותו אני מתכנן לעשות 5 חיישני חום: בתוך תא הנהג, מנוע, CPU, מארז ובתוך הצינור של המזגן (כל הזמן יש לי שם הפרשים ואני רוצה לראות את זה) יכול להיות שיהיה גם אחד בשביל לראות את הטמ"פ מחוץ לרכב :) מחיר לחישן 35 שח בחנות יקרה יחסית ניתן למצא גם ב 20...

סלד אני אבדוק בדיוק כמו שבודקים את הגלגלת של העכבר אופטי: לד איפרה וחיישן איפרה מהצד השני כל פעם השכנף עושה סיבוב אני קולט 1 לוגי ובמחשב מוסיף לשאר ה1 שהיו כבר ע"פ מה שידוע לי המהירות סיבובי מנוע לרוב מגיעה עד 10 אלף סיבובים לרוב נוסעים על 3 אלף ולכן אני לא יהיה צריך איזה משהו מיוחד.

SNOW

מכווה שניפצתי את האשליה שזה דבר קשה להכנה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לך בעיה אחת והיא:

אתה חושב שרכב זה כמו בית אז אתה קצת טועה...

דבר ראשון נכון אפשר לחבר את המחשב ישירות למצבר אך בגלל שהאלטרנטור מטעין את המצבר כל הזמן אז לפעמים מגיעים ל13, 14V

אני אתמול עשיתי דיאגנוסטיקה לרכב שלי (הלך לו חיישן המצערת) וראיתי שהרכב עובד בזמן אמיתי על 13.45 עד 13.89V

אם אתה חושב שהמעבד יסבול את רמת החשמל אז שווה לך לקחת סיכון...

נכון גם בבית יש קפיצות אבל הספק משמש גם כמייצב...אז ככה שאם אתה משתמש בממיר כוח (בתוכו יש גם מייצבים מן הסתם) אתה משתמש גם בספק הרגיל שלך ובעצם נותן עוד הגנה...

הממיר מתח יודע לקחת כוח מהמצבר גם כשאין סוויץ (חיבור ישיר למצבר) אז ככה שאם הרכב נכבה הוא עדיין לוקח כוח...הבקר שסיפרתי לך עליו יודע לזהות זרם נמוך ובעצם לנתק את הממיר ואחריו את המחשב...

בנוסף יש תופעה של זליגת כוח מהמצבר אז ככה שגם אם תכבה את המחשב והוא יהיה מוחבר ישירות למצבר כמו שרצית זה יגרום לזליגת כוח ולריקון המצבר...

לגבי המסך טאץ הרבה יותר טוב כי ברגע שאתה מוריד את התוכנה היעודית המסך הוא קבוע ואתה יכול ללמוד את מיקום הפעולות לדוג' NEXT להעברת שיר ופשוט ללחוץ כמו מע' רגילה שאתה מכיר את המיקום של כל כפתור וכפתור...

שוב אני יגיד זה לא ביטחותי להתעסק במציאת הסמן של העכבר תוך כדי נסיעה ולחיצה על מסך בעצם חוסכת את מציאת הסמן...

בנוסף מסך כזה לא עולה יותר מ 250$ ויש זולים יותר שווה את ההשקעה...

לגבי זה שהקלאץ לא קופץ לך זה כי אתה בשיעור נהיגה עם מורה שמידי הפעם עוזר בלחיצה על הקלאץ מהדוושות שאצלו וגם לי בשעורי הנהיגה לא קפץ בשלב מסויים

אך אתה מכיר את החיים ברגע שיהיה לך רישיון אתה תזרוק זין מה שיגרום לזריקת קלאץ ולעוד כמה דברים שמעצלנות תעשה

עצלנות שהמורה לנהיגה מונע ממך לעשות לדוג' נהיגה עם שתי ידיים...

בנוגע לכל החיישנים שאמרת שתכניס הם מיותרים במיוחד כי לרכב יש מעיין מחשב דיאגנוסטיקה שאתה יכול להתחבר אליו ולהוציא מידע

שוב קניית הכבל המיוחד קצת יקרה אך אני מאמין כי למוסכים יש אולי כמה משומשים שאולי הם ישמחו למכור...

ואם תצליח עם החיישנים שאתה מתכנן לבנות אז אני יהיה הראשון שיקנה ממך העתקים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חייב לציין משהוא,

משני חיבורים (פלוס ומינוס) צריך לחבר ולא יעזור מה

וצריך שממנו יוצרים משהוא כמו 20 חוטים זה חובה כדי לחבר את הלוח האם

אתם לא יכולים שלא להשתמש עם זה חובה והבעיה היא שאין של 12 V (או במקרים שונים 24V)

בגלל זה כל הפרויקט לא יצא לאור

חוץ מזה שאני לא מביא למה אבל אני חשבתי לחבר מחשב חדש לאותו 4 שעליו יעבוד הויסטה עם 64 ביט

(שאת הכסף הזה אני יקבל מצה"ל)

בגלל זה, זה ממש בעיה לחבר מחשב ברכב

מה גם שאתם לא יכולים לחבר את המחשב של האותו למי שיש למחשב המדיה

פשוט לא יכולים

ואיך בדיוק אתם רוצים לחבר חיישנים למחשב??? זה דורש כרטיס ביציאת PCI או משהוא

ואת זה אני לא מאמין שאתם יכולים לעשות זה נקרה כבר להנסד חומרה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למוטי:

אתה לא מחבר את הפלוס והמינוס ישירות ללוח אם...

אתה מחבר פלוס ומינוס מהמצבר לממיר כוח שיש לו שקע כמו בבית את הספק האורגינל של המחשב אתה מחבר לממיר...

ואת החוטים של הספק שלך אתה מחבר ללוח אם כמו בבית...

מחשב פנטיום 4 ממש אבל ממש לא מתאים לרכב הרכיבים שם רגישים מידי ובנוסף זולל חשמל...

צריך מחשב ישן שמסוגל להריץ XP (בשביל תמיכה בחומרה טובה יותר) סרטים ובשביל הפאן משחקים ישנים לרגעים של פקקי תנועה...

מחשב מסוג פנטיום 2 ו-3 גם זולל בפחות חשמל מהחדשים וגם לא אמור להיות לך אכפת ממנו אם משהו ישתבש...

לגבי החיישנים אני לא ממש מאמין שהוא יצליח להמציא חיישנים חדשים...

בכל רכב יש חיישנים שמעבירים למחשב רכב נתונים כמו מצב מצערת, חום מנוע, לחץ שמן ועם נתונים אלו הרכב יודע לדוג' האם להכניס יותר דלק או אוויר האם להפעיל את מאוורר הרדיוטור וכו'...

יש רכיב שנקרא OBD2 אשר עם תוכנה מתאימה מראה לך את נתוני הרכב LIVE עליו אפשר להתחבר עם חיבור מיוחד הבעיה היא שקצת יקר...

מוטי פרויקט כזה הוא אפשרי מאוד ישנם עשרות אתרי מהעולם עם תצלומי פרויקטים והסברים

הבעיה בארץ היא רכיבים בגלל שנושא זה אפילו עוד לא בחיתוליו בארץ הכל צריך להזמין מחו"ל ואם יש בעיה עם רכיבים זה סיפור...

פרויקט כזה לא אמור לעלות יותר מ 1500 שקל כולל מסך טאץ סקרין...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לך בעיה אחת והיא:

אתה חושב שרכב זה כמו בית אז אתה קצת טועה...

דבר ראשון נכון אפשר לחבר את המחשב ישירות למצבר אך בגלל שהאלטרנטור מטעין את המצבר כל הזמן אז לפעמים מגיעים ל13, 14V

אני אתמול עשיתי דיאגנוסטיקה לרכב שלי (הלך לו חיישן המצערת) וראיתי שהרכב עובד בזמן אמיתי על 13.45 עד 13.89V

אם אתה חושב שהמעבד יסבול את רמת החשמל אז שווה לך לקחת סיכון...

נכון גם בבית יש קפיצות אבל הספק משמש גם כמייצב...אז ככה שאם אתה משתמש בממיר כוח (בתוכו יש גם מייצבים מן הסתם) אתה משתמש גם בספק הרגיל שלך ובעצם נותן עוד הגנה...

הממיר מתח יודע לקחת כוח מהמצבר גם כשאין סוויץ (חיבור ישיר למצבר) אז ככה שאם הרכב נכבה הוא עדיין לוקח כוח...הבקר שסיפרתי לך עליו יודע לזהות זרם נמוך ובעצם לנתק את הממיר ואחריו את המחשב...

בנוסף יש תופעה של זליגת כוח מהמצבר אז ככה שגם אם תכבה את המחשב והוא יהיה מוחבר ישירות למצבר כמו שרצית זה יגרום לזליגת כוח ולריקון המצבר...

לגבי המסך טאץ הרבה יותר טוב כי ברגע שאתה מוריד את התוכנה היעודית המסך הוא קבוע ואתה יכול ללמוד את מיקום הפעולות לדוג' NEXT להעברת שיר ופשוט ללחוץ כמו מע' רגילה שאתה מכיר את המיקום של כל כפתור וכפתור...

שוב אני יגיד זה לא ביטחותי להתעסק במציאת הסמן של העכבר תוך כדי נסיעה ולחיצה על מסך בעצם חוסכת את מציאת הסמן...

בנוסף מסך כזה לא עולה יותר מ 250$ ויש זולים יותר שווה את ההשקעה...

לגבי זה שהקלאץ לא קופץ לך זה כי אתה בשיעור נהיגה עם מורה שמידי הפעם עוזר בלחיצה על הקלאץ מהדוושות שאצלו וגם לי בשעורי הנהיגה לא קפץ בשלב מסויים

אך אתה מכיר את החיים ברגע שיהיה לך רישיון אתה תזרוק זין מה שיגרום לזריקת קלאץ ולעוד כמה דברים שמעצלנות תעשה

עצלנות שהמורה לנהיגה מונע ממך לעשות לדוג' נהיגה עם שתי ידיים...

בנוגע לכל החיישנים שאמרת שתכניס הם מיותרים במיוחד כי לרכב יש מעיין מחשב דיאגנוסטיקה שאתה יכול להתחבר אליו ולהוציא מידע

שוב קניית הכבל המיוחד קצת יקרה אך אני מאמין כי למוסכים יש אולי כמה משומשים שאולי הם ישמחו למכור...

ואם תצליח עם החיישנים שאתה מתכנן לבנות אז אני יהיה הראשון שיקנה ממך העתקים...

דבר ראשון אני אומר כבר בפעם ה 1000 מייצבי מתח, מייצבי מתח, מייצבי מתח !!!~

ולמה לעלות את המתח ואז להוריד אותו (שד"א יש לך אז מלא מלא אבדות- שום דבר לא מושלם) בשביל שהספק ייצב את המתח? :kopfpatsch:

לגבי הבקר אני מסביר שוב פעם - אפשר לבנות מערכת קטנה קטנה קטנטונת שתעשה את העבודה - דבר כזה יעלה אולי 15 שקל... מיקרו מעבד פשוט עולה 35 + תכנת שעולה קרוב ל 1000 שקל (בסיביבות ה 250$ 200$) מה שאומר בקר עולה יותר, מערכת שלי עולה פחות = חיסכון נחמד :)

שוב פעם אני שואל למה לגעת במחשב?ובמיוחד בזמן נסיעה? :kopfpatsch:

נכון שיש למכונית את כל הדברים האלה ושהם מחוברים לדברים שניקראים מיקרו בקרים (וע"פ זיכרוני במכונית רגילה חדשה יש קרוב ל200 מיקרו בקרים שאחראים על תיפקוד נכון של המכונית בחלק המכני והאלקטרוני)הבעיה שיש אותם כל כך הרבה ולכן די קשה למצוא מה אחראי על מה ואיך להתחבר אליו, הרבה יותר נוח לעשות הכל לבד כי תמיד יש סיכוי שהמחשב יביא בעיות למיקרו בקרים וההחלפה שלהם היא די יקרה (כי זה נדיר שהם יוצאים מכלל פעולה ולכן צריך להזמין את זה מרחוק ובכללי יש שם הרבה דברים שיקרים יחסית...)

אם אתה רוצה דבר איתי באי סי קיו 9199459 אני יכול להכין לך את המערכות, כרגע אני לא מתכוון להכניס מחשב למכונית כי: אין לי הרבה זמן להתעסק בזה ויש לי הרבה פרוייקטים על הראש

וכי יש מספר בעיות שרשמתי מקודם שאין לי ממש מוסג איך לפתור.

SNOW :silly:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...