גראס מזיק לגוף או לא ? - עמוד 5 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

גראס מזיק לגוף או לא ?


[NOS]

Recommended Posts

עוד דוגמא. אדם חוזר אחרי יום עבודה מלחיץ ביותר. רוה האנשים ישתמשו בתרופות להרגעה כגון ווליום ועוד. סכנת ההתמכרות גדולה הרבה יותר וגם תופעות לוואי מזיקות. לעומת זאת לו היה משתמש בג'וינט קטן היה מסיג תוצאה של רגיעה טוב יותר. וללא סכנת התמכרות ואל תשכחו ששימוש בחומר אורגני עדיף על חימיקלים למינהם. ועוד הוכך שמסיב הקנבוס אפשר לארוג בדים באיכות גבוהה ביותר. אפילו חיקוי של משי שעולה על המקור מכל הבחינות. סוגי נייר משובח שעולה על המקור מכל הבחינות. ואם תוסיפו את העובדה שקל הרבה יותר לגדל קנבוס מאשר לגדל פשתן, או לכרות עצים לנייר שהעולם צורך בכמיות אדירות. הרי לכם רווח כפול. הבגדים יהיו אכותיים יותר וזולים יותר. תעצר משמעותית כריתת העצים ברחבי העולם. אבל זה לא יקרה בגלל האמריקאים וצודק Vindicator בכל מילה בהקשר הזה.

חמוד אבל כול מה שכתבתה גם אני דיברתי כך בעבר רק לשכנע את עצמי שזה בסדר לא מימכיר אפשר להכין בדים איכותיים וכו.....................................................

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 99
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

רוב מי שמתחיל לעשן ...... אמון אמון חברים, בסוף (כול אחד לפי גופו ) נהפף למעשן כבד ! לרוב(כולל עצמי)

אני מאחל לכם כול טוב

מה אתה רוצה ילד ?

ותפסיק עם הדאבל פוסטינג !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גראס דופק את הגוף כמו עישון רגיל.

רק כל גואינט שווה לאיזה 10 סיגריות.(מעשנים בלי פילטר נכון?)

והאפקט הכי משמעותי ... גראס דופק את הזיכרון לטווח קצר .

הוא מכבה את המוח לאט לאט ... ופתאום תתאוררו בגיל 40 עם שכל של בן 80.

אבל כשתבינו את זה זה יהיה מאוחר מידי.

שלא לדבר על אפקט העציצות.

שגורם לכם לא לעשות כלום עם החיים שלכם בתור מעשנים.

בקיצור לא מומלץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תגובות כאלה לא צפיתי פה,אנשים שמאשימים את המריחואנה בבעיות שלהם.

זה פשוט קל לזרוק את האשמה מעלייך,כל המבוגרים שמעשנים "הגראס לקח לי את הילדות...עשיתי רק שטויות בגללו...הייתי במקום אחר אם הוא לא היה"

אלה אנשים פתטיים ופתיים שלא משלימים עם זה שצריך לקחת אחריות על כל דבר בחיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשוב לקרוא!, נא לקרוא את הכל בנוסף להודעה שלי מעמוד 5

נראה שאנשים מעדיפים לדלג על תגובות ולהמשיך עם הבולשיט למרות מה שכתבתי.

אי אפשר בכלל להשוות סיגריות למריחואנה !

:kopfpatsch:

סיגריה מכילה ניקטוין שהוא חומר ממכר ביותר מבחינה פיזית, משמע - קשה מאוד להפסיק מפני שהגוף צריך את זה כמו מים.

בנוסף בסיגירה יש דלקים ושלל חומרים מסרטנים ( הכל מהנייר שעוטף את טבק ועד למה שיש בפנים).

ג'וינט לעומת זאת מגולגל בדרך כלל בנייר קאנביס, במריחואה עצמה אין שום חומר מסרטן ( אין דלקים ורעלים) , והדבר היחיד שאתה מכניס זה עשן שבאמת מזיק עצם היותו עשן. אבל אל תעז להשוות בכלל למריחואנה! תשווה אולי לנרגילה? ידוע שהטבק של הנרגילה מזיק בצורה אסטרונומית לגוף! פי כמה וכמה מסיגריות אבל זה חוקי לחלוטין למרות הנזק הכבד!

bilbo - די לדבר שטויות על דפיקת .

:kopfpatsch:

כמו שאמרתי כבר ( אבל מי טורח לקרוא?) רק בזמן העישון וה"סאטלה" יש פגיעה בזיכרון לטווח הקצר,הדבר עובר כבר ביום למחרת!

זה לא "מכבה" את המוח לאט לאט..טוב שלא הפכת את זה לרעל כמו דבק מגע.

hann 26 - אחוז המעשנים הכבדים של מריחואנה ( כל יום) הוא מאוד מאוד מאוד מאוד קטן יחסית לציבור המעשנים. הרוב מעשן פעם בשבוע-שבועיים- חודש אבל אפילו המעשנים הקבועים לא דפוקים בראש כמוך.

נא לעשות הבדל ביןחשיש למריחואנה! בעישון חשיש יש צורך לערבב את החומר עם טבק סיגריות מה שגורם להתמכרות לניקטוין ( עישון רגיל)- משמע הסבירות שבן אדם יתמכר לסיגריות יגדל. לעומת זאת עישוןם מריחואנה נעשה באופן נקי ללא טבקים ולכן הוא לא גורם לבן אדם לפנות לסיגריות.

התמכרות פסיכולוגיות- מה זה בכלל? אנחנו מכורים פסיכולוגית לשלל ריגושים שהחברה מספקת לנו. אם זה לצאת למסע שופינג ( יש אנשים שמכורים לשופינג) או לאכול כמויות גדולות של שוקולד. אל נא נשכח שרובנו הגדול מכור פסיכולוגית לסקס! ההבדל בין התמכרות פסיכולוגית להתמכרות פיזיוליגת היא גדולה וחשוב להבחין ביניהן! בעוד שהתמכרות פסיכולוגית ניתנת לעצירה די בפשטות, התמכרות פיזיולוגית ( כמו סגיריות , הרואין ואפילו אלכוהול) הופכת את הגוף לנתלה בסם.

הבן אדם יצטרך את זה כמו מים, אחרת הגוף שלו לא ידפק ויתחיל לעשות לו כאב ראש, פירכוסים ושאר דברים... מי מאיתנו לא ראה בן אדם ששכח לעשן את הסיגירה שלו? כולו ב"קריז" של אני חייב סיגירה, והוא יהיה מאוד קופצני ועצבני.

אני מעשן קרוב ל 4 שנים והיו תקופות שעישנתי פעם בחצי שנה ותקופות שהיתי מעשן קבוע פעמיים בשבוע. אפילו עשיתי הפסקה של שנה באמצע בלי שום בעיות!

רק כדי להשוות לאלכוהול- אלכוהול למרות שהוא חוקי הוא סם מסוכן ביותר! לא רק שהוא יכול לגרום להתמכרות פיזיולוגית ( אלכוהוליזם) אלא הוא גם דופק את הכבד ושלל מערכות בגוף. למרות זאת אתם שותים אלכוהול בכיף , ואפילו די בלחץ החברה! פשוט קשה לי לראות אנשים שטוענים שהמריחואנה מזיקה כל כך וגורמת למחלות נפש ושאר שטויות אחרות, אבל הם שותים אלכוהול בלי מיצמוץ!

:s07:

אנשים! תקראו את התגובות לפני שאתם בכלל כותבים את הדעה שלכם! הרוב פה מדבר שטויות שהוא ראה באיזו תוכנית או שמע באיזו הרצאה בבית הספר.

אפילו בעיתונות הסם מושמץ והסיבה? כל מהערכות שהזכרתי ( טלוויזה , עיתונות ובכלל כל המדיה) פועלות תחת צנזורה. מה אתם מצפים? שישדרו בטלוויזה תוכנית שמראה את הצדדים החיוביים במריחואנה או תוכנית שאומרת שהמריחואנה הורגת? ( ככה הצנזורים שקטים וההורים שותקים אך הילדים מואכלים בשטויות).

כמו שעיתון לא יכול להראות פורנו הוא גם לא יכול לכתוב דברים חיוביים על הצמח כי אז אפשר לקרוא לזה " עידוד לשימוש בסם", ואז יבואו כמה הורים פאנטים ויתבעו את מערכת העיתון. אז העיתון " הולך על בטוח" ומפרסם כתבות כנגד הסם כדי שכולם יהיו מרוצים ( למרות שלא מזמן נחשף שהרבה עיתונאים הם סטלנים בעצמם).

תחשבו שבעבר טענו שמריחואנה הורגת! שהיא יכולה להפוך אותך לעכבר ועוד שלל שטויות... בעתיד הסם יהיה חוקי בלי שום שמץ של ספק, הבעיה העיקרית בהוודה היא הבורות של האנשים בנושא.

תראו את הולנד, המדינה אישרה את הסם ( אם הוא היה כזה מזיק הם בחיים לא היו מאשרים אותו) אך מה? הציבור ההולנדי די אדיש לזה . חלק גדול מהציבור בכלל לא מעשן מריחואנה למרות שזה חוקי לחלוטין. ברגע שהסם חוקי אין עוד את התופעה שבני נוער מעשנים את הסם כדי להראות את " ההתבגרות " שלהם, אתם מבינים שנערים שותים אלכוהול ומעשנים רק כדי להראות מגניבים או כחלק מההתמרדות שלהם.

בדיוק כמו שבעבר היה את החוק היבש שאסר על שתיית אלכוהול וגרם דווקא לשתייה מוגברת. למה? כי כשמשהו לא חוקי הוא הופך לנחשק יותר ומסב הנאה רבה יותר!

טוב אין לי כוח לכתוב יותר..אולי מחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקי, אני לא אדבר ממה שאני יודע, אבל אני אביא ציטוט מויקיפדיה!

סכנות והשפעות לטווח הארוך של סמים המופקים מקנאביס

הטווח הקצר הוא מספר שעות מרגע כניסת הסם לגוף, או ימים בודדים במקרה של משתמשים כבדים ביותר. חשוב להדגיש כי השפעות אלו כולל תופעות הלוואי הן הפיכות ומתפוגגות לחלוטין בתוך טווח קצר מהשימוש.

השפעות רצויות:

שינוי כללי במצב הרוח - "תחושת היי".

שינויים בהתנהגות חברתית - דברנות, צחוק מוגבר.

שינוי בתפיסה חושית - הערכה מוגברת של גירויים חושיים (בייחוד , ולעתים אף הצלבת חושים).

תחושת התעלות רוחנית ויצירתית.

השפעות רפואיות רצויות:

שיכוך כאבים ובחילה והגברת התיאבון (תכונות המנוצלות בטיפול בחולי איידס באמצעות מרינול).

הרחבת הסימפונות ונאדיות-הריאה. (יעיל לסובלים מאסטמה).

הפחתת הלחץ התוך-עיני. (יעיל לסובלים מגלאוקומה).

תחושת רעב מוגברת (מאנצ'יס) (יכול להיות יעיל לסובלים מאנורקסיה).

תופעות לוואי:

הפרעות ברצף החשיבה והחלשה משמעותית של הזכרון לטווח הקצר.

סחרחורות וירידה בתפיסת העומק שמביאים לירידה משמעותית בקואורדינציה.

האטה ביכולת התגובה.

אדמומיות בעיניים.

עייפות.

יובש כללי (בעיקר בפה).

האצת חילוף החומרים.

תחושת חשדנות יתרה.

הקטנת ספירת הזרע אצל הזכר (במידה ומעשנים את זרעי הקנאביס)

סכנות והשפעות לטווח הארוך של סמים המופקים מקנאביס

עישון מריחואנה וחשיש הוכח כגורם סיכון לסרטן הריאות, בדומה לעישון טבק. הגורם לסרטן אינו החומר הפסיכואקטיבי(THC) אלא חומרים אחרים הנמצאים בצמח או מוספים אליו בעת העישון. סיכון זה אפשרי לצמצום במידה חלקית כאשר משתמשים בכלי עישון אשר אינם מצריכים עירבוב הסם בטבק, כדוגמת המאדה, או אף לצמצם לחלוטין ע"י שילוב הקנביס עם ואכילתו (בדרך כלל עוגיות).

נמצא קשר סטטיסיסטי בין צריכת הסם למחלות נפש כסכיזופרניה (אם כי לא הוכח מנגנון פיזיולוגי קשור ויחסי סיבה ומסובב, אך למרות זאת יש סברה כיום כי הסם עשוי לעורר את המחלה בקרב אנשים מסוימים עם בעיות מסוימות שלא התבטאו - פרהדיספוזיציה). לעומת זאת הסם יכול לסייע לסובלים מדיכאון או מאנורקסיה.

על אף שהקנאביס אינו ממכר פיזית, קיימת תופעת התמכרות נפשית לסם, בקרב מיעוט מהמשתמשים.

"תסמונת חוסר המוטיבציה" - קיימת טענה כי צריכת הסם מביאה לירידה בהישגיות. המתנגדים לטענה זו גורסים כי מדובר בהבדלי השקפה ערכיים (היחס ל"עבודה", "התקדמות", "הצלחה"), בין אוכלוסיית המשתמשים במריחואנה וחשיש ולבין האוכלוסייה שאיננה משתמשת.

צריכה בו זמנית של מריחואנה ואלכוהול עשוייה להביא להרעלת אלכוהול עקב דיכוי רפלקס ההקאה על ידי המריחואנה.

ועכשיו, כל אחד יעשה מה שבראש שלו.

חשוב לציין כי סמים לא מופקים בתנאי מעבדה ולכן אי אפשר לדעת איזו השפעה יהיה עליך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

bilbo - די לדבר שטויות על דפיקת .

1. רוב האנשים מעשנים גם גראס עם טבק ... מה שלא מונע את כל הבעיות שנובעות מטבק + 4000 כימיקלים.

2. אתה מעשן רק 4 שנים ..... נפגש עוד 10 שנים ואז מעניין אותי מה תגיד על בעיות .

אני מכיר מספיק אנשים שהתחילו אחרי הצבא והיום הזכרון שלהם ממש חלש.

3. גרס יגרום לאנשים עם בעיות נפשיות רק יותר בעיות.

יש לי חבר שתקע כדור בראש .... היתה לו בעיה ידוע של דכאון והגרס בטוח לא עזר לו להשתקם.

מי שמעשן פעם בשבוע ...זה לא נורא ...

הבעיה שבודדים האנשים ששומרים על קצב כזה רובם מתחילים לעשן כל יום כשהם יוצאים מהבית.

ואז הם מתחילים לחיות בכרחנה ... ואחר כך החיים שלהם ניראים כך .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף אחד לא יגיע למצב שהוא ימכור את הטלוויזיה/מחשב שלו תמורת ירוק כמו שעושים תמורת הרואין. אתם לא מבינים שאין מצב שמישהו יוכל לעשן כל הזמן כי זה לא כמו וודקה שהולכים למכולת וקונים, יכולים להיות מיליון דברים אחרים שידפקו את הקנייה ובן אדם לא יוכל להשיג במשך שבוע אפילו (במיקרים קיצוניים).

אני מכיר מלא אנשים לפני שכל מה שהם עושים/עשו והתגייסו זה לעבוד בארומה/מקדונלדס/שמירה ולעשן כל הזמן. הם נדפקו? -לא, הם נכנסו לבית משוגעים? -לא. לא קרה להם כלום חוץ מלזיין ולהנות. יש דבר שנקרא שבו דופקים לך קצת שכל ובו אתה לא יכול לעשן כל הזמן.

אין פלא שיש כל כך הרבה אנשים שנדפקו מגראס כי צריך אחריות בשביל לשמור את עצמך על מסלול הישר, מי שנדפק הם אלו שאין להם אחריות עצמית ולא שמים זין מה יקרה מחר אלה ברור שהם ימחקו כי הם שומרים על עצמם. צריך להיות אינסטינקט בסיסי של אחריות כמו אם משהו משתכר פצצות הוא לא ינהג או שינהג על 60 בלי כי הוא שיכור. בן אדם שמשתכר ונוהג על 120 (רוב מוחלט בקרב הלא מעשנים) כי זה יותר כיף ככה, צריך לצפות לכך שהוא יעשה תאונה, אנשים כאלה הם אלו שנדפקים מהגראס, מי שנוהג על 60 בלי לא ידפק מהגראס כי ככה זה עובד. בן אדם ללא אחריות עצמית גם יכול להדפק מאלכוהול וכל מיני דברים אחרים.

כל אחד שמעשן צריך למצוא איזון שבו הוא גם עושה מה שהוא צריך לעשות וגם מסטול בכיף, כמו שאמרתי אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

גראס דופק את הגוף כמו עישון רגיל.

רק כל גואינט שווה לאיזה 10 סיגריות.(מעשנים בלי פילטר נכון?)

זמן לעוד עובדה: מעשנים סיגריות עם פילטר כי בסיגריה יש חומר שנקרא עיטרן שזה אחד מתוצרי הלוואי של זיקוק. אם תסתכל על קופסת סיגריות (לאקי סטרייק לייט במקרה שלי) תראה שיש 7 מ"ג עיטרן 0.6 מ"ג ניקוטין (יותר מפי 10 עיטרן על פני ניקוטין!!1). הפילטר נמצא שם בכדי לנקות קצת את העשן מעיטרן, אי אפשר לנקות אותו כליל כי מבחינת גודל מולקולרי וסוג מולקולה הוא ממש דומים וגם העיטרן וגם הניקוטין נתקעים בפילטר. ג'וינט מעשנים בלי פילטר כי THC הוא דומה במבנה ובגודל לעיטרן לכן הוא סתם יתקע בפילטר ואנחנו רוצים לנצל כמה שיותר מהגראס. ההבדל היחידי (מבחינה בריאותית) בין ג'וינט עם פילטר ובלי פילטר זה בטמפ' של העשן וברמת הסחיבה אבל יותר סחיבה -> יותר נחנקים -> לוקחים פחות (במקרה של רובכם), אבל לרוב מעשנים (אני וכמותי :ס) בבאנגים אז זה לא ממש משנה. בבאנג העשן מתקרר לטמפ' סבירה ובבאנג העישון הרבה יותר בריא סך הכל כי בבאנג אתה ממצא 20-50% מהחומר (מוציא עשננת עשן שלא תבייש טרקטור) עם 200% אחוז אפקט לעומת ג'וינט ששם אתה ממצא 100% (משאיר את כל העשן בריאות) עם 100% אפקט, בבאנג אתה גם לא מעשן נייר ואתה לא צריך פארש. על כל ג'וינט אפשר לעשות לפחות 4 באנגים ו4 באנגים יותר מביא מג'וינט אחד. אם יודעים איך לשרוף באנג נכון אפשר להגיע בקלות לשריפה אופטימלית כאשר בגוינט אי אפשר.

שאם כבר התחלנו לדבר על פארש, אני מכיר הרבה אנשים שמטגנים את הטבק של הסיגריות (על להבה או על מחבת) בכדי לאדות את הניקוטין העיטרן ורוב הדלקים ככה שיוצא להם טבק "בריאות" בלי חרא של סיגריות בשביל החשיש.

גראס לא דופק את הגוף כמו עישון רגיל. מה שדופק את הגוף בסיגריות, הכי הכי הרבה, זה הפחמן החד חמצני, זה החומר המסרטן, סותם העורקים והורס הלב. תקראו בוויקיפדיה על ההשפעות הנרחבות שלו על הגוף האנושי. פחמן חד חמצני נובע מבעירה חלקית של דלקים (מבעירה מלאה משתחרר פחמן דו חמצני ומים) מבעירה חלקית שתחרר פחמן חד חמצני במקום דו חמצני. בעישון גראס אין את הדלקים וכמות הפחמן החד חמצני נשארת במינימום כי אתה לא מעשן תוצר לוואי של פלסטיק :) אלא אתה מעשן חומר 100% אורגני ואם הוא מיובש ומטופל (cured באנגלית) הוא נשרף טוב כי אני מים ויש שריפה כמעט אופטימלית.

כן להכניס עשן רותח לריאות זה לא הכי בריא אבל מקסימום תהיה חולה קצת או צרוד ולא מחסן כימיקלים של חברת כתר.

משטרת לא יכולה להתבסס על דברים שכתובים בפורומים... תחשבו לבד למה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מוזר...כל-כך הרבה ישראלים עם שכל מטוגן ועלה ירוק לא נכנסה לכנסת

בטח לא התעוררתם ביום הבחירות אה? ;)

יום יבוא ויחסמו על בורות (?).

בגלל שעלה ירוק מפלגה שתומכת בליגליזציה זה לא אומר שהיא צריכה לייצג את כל הצרכנים.תתפלא אבל רבים מהצרכנים בכלל לא מאמינים שהמפלגה הזאת יכולה לשנות משהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המון המון שטויות

אני מציע לכן לראות את הסרט הבא:

http://imdb.com/title/tt0214730/

ולהבין למה זה לא חוקי

זה הכל פרופוגנדה שהתחילה בארצות הברית

בטלויזיה עשו פרסומות

if you smoke it , you'll go crazy!

אשכרה ככה

אחרי זה הוקם אירגון נגד סמים שערך מחקר מקיף על המריחיוואנה שהמסקנות שלו היו ברורות

כל דבר שאמרו נגד הגראס היה שיקרי

ומה עשו עם תוצאות המחקר? השמידו אותם והוציאו מהחוק את הגראס

בקיצור זאתי הסיבה למה זה לא חוקי ברוב המקומות

ועובדה שהיום זה כבר חוקי הולנד למשל

ועובדה שנותנים את זה לחולים סופניים

וכן אלכוהול זה גרוע עוד יותר אפילו

גם הוא יותר יקר וגם הוא פוגע בכבד והוא לא טבעי (שניהם הורגים תאים במוח)

בקיצור אני לא הולך לחפור פה על מה זה עושה פשוט רק תבינו שזה הכל שקר אחד גדול שעליו מתבססת אמונה שלמה של אנשים שזה פוגע באנשים

אני מכיר אנשים שמעשנים והם מוצלחים מאד,הרבה סטודנטים מעשנים ומצליחים

לא צריך לעשן כל יום בזה אני מסכים

זה תלוי בשלב בחיים שלך וגם איפה אתה נמצא....בקיצור תשמרו על עצמכם ויהיה טוב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סיגריות = סם חזק ,והורג אין ספק.

אלכוהול = גם כן ... הורס את הכבד ... וכו ...

וגם גרס! תפסיקו להתמם ... שם דבר לא מגיע בחינם.

אני ממשיך לעמוד על זה שזה גומר את המוח לאט לאט אבל בטוח.

כל דבר בהגזמה לא בריא , לא אלכוהול , לא סיגריות , ולא גרס.

אם יש לכם בעיה נפשית גרס יוציא אותה החוצה ...

לכו לבתי חולים לחולי נפש ותראו כמה יוצאי הודו יש שם.(כמו שאמרתם עם עובדות לא מתווכחים)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל תשווה מה שלוקחים בהודו למה שיש בארץ. כל זה מוחק את המוח אבל כך גם גיל ובכלל גוף האדם הוא חומר מתכלה אז אין לנסות לשמור עליו שלם כי בסופו של דבר לכולנו ימחק השכל. לי יותר מוקדם לך יותר מאוחר מה זה משנה תכלס אם כולנו נמות מסרטן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז זה התירוץ שלך?

"כולם מתים בסוף אז מה זה משנה אם נאיץ את התהליך"?

באמת אחלה פילוסופיית חיים, רק אל תשכח ליידע את הפורום לפני שאתה קופץ מבניין (אתה יודע, לאוגריש וכו')

אבל גם זה כבר לא משנה, אם צרכן גראס הודה שהוא מעשן רעל אני חושב שזה סוגר את הויכוח

אגב

רוב הגראס שמוכרים בארץ מגיע בכלל מסיני ולבנון, ושם הוא גרוע כמעט כמו החומר ההודי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...