חברת חשמל יוזמת הפסקות חשמל - עמוד 5 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חברת חשמל יוזמת הפסקות חשמל


00000

Recommended Posts

רידינג לא פועלת בגלל הממשלה

עוד שני תחנות כוח לא פועלות בגלל הממשלה

יש לתקן ויש לתקן, וחברת החשמל יוצאת מגידרה כדי לתקן תקלות, הרבה יותר משחברה פרטית הייתה עושה את זה

ופסיקו לזרוק את המילה מונופול כאילו זו מילת גנאי, אין סיבה שיהיה יותר מחברת חשמל אחת בארץ

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 123
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

הממשלה כבר הזהירה את חברת החשמל לפני כמה? חצי שנה? יותר? אז עכשיו סוף סוף החליטו לסגור את התחנה כדי שלא נחנק למוות בצפון תל אביב... אם חברת החשמל הייתה כבר מסבה את התחנה לשימוש בגז אז ממש לא הייתה בעיה. כל הצינורות מוכנים יש הכל. זה ממש לא נפל עליה בהפתעה.

אני לא יודע עד כמה היא יוצא מגדרה, לא יצא לי לעבוד במוקד שלה...

אני לא זורק את המילה הזאת כמילת גנאי זו האמת. מה לעשות אין לה מתחרים והיא שולטת על השוק... איך תגדיר את זה אחרת?

ואם חברת החשמל מתנהלת ככה, אז כנראה שיש סיבה שתהיה לה מתחרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ככה, הנה מה יש לי לומר, אחד אחד ותסלחו לי שעדיין לא מצטט כמו שצריך:

כעת היתה הפסקת חשמל במרכז כפר סבא. משעה 13:25:24 ועד שעה 14:08:25 .

איך אני יודע? כי ככה מראה הלוג של ה UPS שלי.

אחת לאחת, הכל דברים נכונים ושאלות לענין:

- כל שנה בא קיץ. למה השנה יש פתאום?

כי השנה יש ימים חמים במיוחד מוקדם מהממוצע הרב שנתי. הסבירו כבר כי תיכננו לסיים שיפוצים בתאריך 15 ביוני, בהתאם לתכנון ממועצים של חום וכד' בסטטיסטיקות של שנים. עבודות כאלו עושים על פי תכנון של שנה או יותר מראש.

- שתי תחנות מושבתת בגלל סכסוך של ועד עובדים.

אולי כן, אולי לא, אין בינתיים כל התיחסות ענינית לכך חוץ משתי שורות באיזה עיתון שכתב איזה כבתלב שהידע שלו מפוקפק במקרה הטוב או מטעה בזדון במקרה הנפוץ יותר (על פי הדוגמא ששמעתי הבוקר בערוץ 10 ושאלות ה"עיתונאי" שלהם). בכל מקרה, בינתיים לא ידוע בכלל מדוע מושבתות תחנת למעט תחנת רידינג שהושבתה בהוראת המשרד לאיכות הסביבה בגלל זיהום אויר.

- אבל רידינג היתה אמרוה לעבור לגז !!

נכון, אבל מצד אחד חברת חשמל רוצה לחתום חוזה לאספקת גז עם מי שיספק לה הכי בזול ובתנאי אספקה טובים ומצד שני יש ממשלה ויש שרים ויש אינטרסנטים שרוצים שיקנו גז דווקא ממישהו אחר מסיבות שלחברת החשמל אין נגיעה להן. אחר כך ירימו מחיר החשמל כי צריך לממן את הפוליטיקה הזו ובחברת החשמל לא רוצים בכך. מצד שני הממשלה לא רוצה לממן את מחיר הוראותיה וגחמות המושחתים המתנהלים בה. דוגמאות? כוונתי קודם כל לויכוח שהיה בין אריאל שרון לבין יו"ר חברת החשמל על רכישה ממצרים לעומת רכישה ממקור אחר (הממשלה רוצה דווקא ממצרים זה עוזר לקשרים מדיניים וגם עוזר לכמה מקורבים), ועל הבחישה של יוסי מימן באספקה הזו וזה באמת באמת נכון הכל מנימוקים עניניים של טובת עם כמו בסיפורי פינוקיו שאין לזה קשר לבעלות שלו על אתר קידוח גז לא רחוק מחופי .......

- אדם פרטי לא צריך להוציא מכיסו בגלל שחברת חשמל לא ידועת לעבוד? אז כן, אדם פרטי מוציא מכספו בגלל שחברת האוטובוסים לא יודעת לעבוד, בגלל שחברת החשמל לא יודעת לעבוד, בגלל שמכבי אש לא יודעים לעבוד, בגלל שכולם לא יודעים לעבוד.

תמיד אדם פרטי שיש לו האפשרות יוציא מכיסו כדי לשפר לעצמו את האפשרויות.

אדם פרטי צריך להוציא מכיסו כדי להגן על חייו? עובדה שאנשים פרטיים רכשו בזמנון מתקני טיהור גז ומקלטים פרטיים בסכומים גבוהים, ככל שידם היתה משגת, ואילו עמך הדביק סלוטייפ. ככה זה במדינה של קפיטליזם ומשק חופשי וזה די מתאים לתיאוריה הכלכלית של הישרדות המתאימים.

אז כולם לא יודעים לעבוד? האמת היא שהם יודעים לעבוד, ורובם עובדים לא רע באמצעים שיש בידיהם. רמת אמינות האספקה בישראל היא מהגבוהות בעולם (כמה דקות בשנה יש הפסקה שלא תוכננה לצרכי אחזקה או הרחבה).

- למכונת הנשמה יש מצבר? כן, ויש גם גנרטור קטן לשעת חירום. אבל מצבר צריך להחליף מדי פעם כי יש בלאי רק מעצם חיבורו למערכת, וזה עולה כסף אז חוסכים. וכאשר יש בעיה נכנסים ללחץ ולא יודעים מה לעשות ואז מגלים שהמצבר התיבש מזמן.

- למה לא לפרסם שעות ואיזורים לניתוק? יפה מאד, אם הם היו יודעים מראש ומתכננים מראש היו בטח מפרסמים. היות והניתוק נעשה על פי מה שמראים השעונים בתחנות הבקרה השונות, ולא מנתקים אם המערכות לא מתריעות על עומס, אז לא יודעים מראש.

- למה עושים שיפוצים עכשיו ולא בחורף? כי גם בחורף יש שיאי ביקוש, עבודות כאלו מתוכננות לסתיו ולאביב. בנוסף, צריך עצה קצת יותר טובה מאשר לפרסם באתר זה או אחר. מה לעשות שרוב האנשים לא מבזבזים זמן ברשת (כמונו) אלא עובדים במנותק ממנה. בנוסף, איך זה בדיוק יעזור לשכנה שלי מהקומה שמעלי, שגם קרוא וכתוב לא יודעת ורדיו שומעת רק בערבית עיראקית והמטפלת הפיליפיניצת שלה בטח לא קוראת ב Y-NET................

- אז למה אין יכולת לעודפי יצור? כי זה פועל יוצא של השקעות ענק שלא נעשות בזמן, בגלל תקציבים שלא מגיעים בזמן, ובגלל שהממשלות שלנו מתחלפות כל יומיים וכל שר מביא מדיניות חדשה. את התחנה באשקלון סיימו באיחור של שנתיים בגלל ביורוקרטיה ממשלתית ובגלל עיכובים שטותיים. הידעתם שכל מי שיש לו איזה חלקת אדמה חקלאית בה צריך לעבור קו מתח עליון יכול לעכב אספקה לעיר שלמה במשך כמה שנים של ניהול משפטים עד שישלמו לו?

- אז חברת החשמל בסדר? ממש לא. יש המון סיבות למה הנהלת חברת החשמל לא בסדר. ההפסקות שעושים כעת לא מהסיבות הנכונות. והשכר שלהם והחשמל חינם גם כן שטויות לא רציניות בתמונה הכוללת.

- אז מה שאני לא אגיד חברת החשמל פעלה לא כראוי? אולי, אבל איך בדיוק? אולי אפשר במקום לומר "יכלו לפעול אחרת" לומר בדיוק איך? הרי ההצעה הזו של לייצר יותר בתחנות הקיימות בגלל שסגרו להם (זה לא להם, זה לך ולי ולכולנו) תחנה היא לא רצינית ומנותקת מהמציאות. ראית פעם איך נראית טורבינה ליצור חשמל? אתה מבין את תהליך היצור? אתה מבין למה אי אפשר לייצר יותר מאשר ערך נתון?

לסיום להערתו של RK: הוא לא רק נשמע כזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו שאמרתי, התחנות סגורות כי הם זיהמו והם מדברים על זה הרבה מאוד זמן. חברת החשמל הייתה יכולה למנוע את זה. עכשיו כשהמצ בחמור לא נראה לי אנישם יתנגדו אם התחנות תפעלנה לעוד חודש על מזוט אבל זה במקור לא אשמה של הממשלה אלא של חברת החשמל. (זה לגבי רידינג ולא לגבהי ה2 האחרות).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אני חזרתי מהפסקת חשמל של כבדיוק שעה, התרחשה לי בדיוק באמצע המשחק של שחר פאר, איזה עצבים פשוט!(ולפחות זה לא מקרה מסכן חיים כמו רבים אחרים)

בכל מקרה לכל מי שמגן פה על חברת חשמל, על מי אתם עובדים? בתור אחד שדוד שלו עובד שם אני יכול להגיד שהחברה הזאתי היא התרמית הגדולה ביתור שיש כיום במדינה(מתחרה בבזק לא רע), משכורות מנופחות, תנאים לא הגיוניים(מי שעובד בבזק מקבל טלפון ואינטרנט חינם?),יחס מזלזל, ופשוט מוליכים את הציבור שולל וצוחקים לנו בפנים.

אני לא מאשים אותם, הם יכולים אז הם עושים, אין שום גוף מפקח, אין שום רצון ממשלתי להקים גוף מתחרה וכל עוד המצב הוא כזה אז הוא יישאר להיות כזה.

בכל מקרה אני לא קונה את הטענות השונות בנוגע להפסקות החשמל,"תקלות ברוטנברג","השבתה של תחנות כוח","רידינג לא פעילה", נו באמת על מי אתם עובדים,אלו לא צירופי מקרים, כאילו לא ידעו שמחודש יוני יעלה עומס החום ועימו גם צריכת החשמל, כאילו הם לא יודעים כמה חשמל הם יכולים לספק וכמה יש להם ברזרבה, אז נכון תקלה יכולה לקרות אבל על שתי התחנות המושבתות ידעו מלפני כמה חודשים ולא פעלו בעניין, רידינג זה בכלל סיפור עצוב משום שהיא מוכנה לשימוש בגז כמה כמה חודשים, בקיצור כולנו רואים שחברת החשמל משתמשת בנו, הציבור, בתור קלף מיקוח וזה דבר חמור ביותר, העניין הוא שאני לא רואה איך אפשר להחזיר להם באותו מטבע, תביעה לא נראית לי פה ריאלית, חרם צרכנים גם לא, מה שניתן זה להמשיך לסבול בשקט ולקוות שייגמר הסיוט הזה כבר.

עריכה:

והנה כל הכבוד לחברת החשמל המהוללת על ההרוג הראשון מאז תחילת האקציה:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3259045,00.html

אולי עכשיו מישהו ייקח את העניין יותר בכובד ראש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הדוד שלך עובד שם והסבתא שלי מכירה מישהו שאחותו פגשה בגיס של החבר של זה שעמד ברמזור ליד הזקנה שנשבעה ששמעה ממישהי בתור לרופא שהגיס של החתן שלה אמר לה וזו ההוכחה שהיא יודעת על מה היא מדברת.

וכעת ברצינות:

המעבר לגז בתחנת רידינג היה יכול להיות מזמן מזמן אם הממשלה לא היתה כופה על חברת החשמל לקנות ממי שהממשלה קובעת ובמחיר שהממשלה קובעת, אבל בלי לשאת באחריות לכפיה זו.

שתי תחנות נוספות היו פועלות היום אם מישהו בממשלה (שלפני הקודמת ! ) לא היה מתעקש להעניש את חברת החשמל בכך שמונע ממנה להפעילן, בגלל ויכוח על כוחניות פוליטית ובגלל נסיונות בדרכי סחיטה להפוך כל תחנה לחברה עצמאית אבל בלי לתת תשובות לכל הבעיות שתהיינה בשל כך. אז בחברת החשמל לא הסכימו לגחמות הללו ואז הממשלה אסרה בכלל להפעיל את התחנות.

בקליפורניה הרחוקה, שם המינהל הציבורי "קצת" יותר מסודר והיושרה במערכות הממשלתיות "קצת" יותר טובה מאשר אצלנו, החליטו בזמנו להפריט את חברת החשמל ולהפוך אותה לכמה חברות קטנות. התוצאה: ירידה ממשית באמינות האספקה, אי סדר מוחלט ומריבות בין כמה חברות שכל אחת עובדת לטובת הרווחים שלה (וזה בסדר גמור) בלא קשר עם האחרת ובלא אכיפה של הנהלה אחת על כולן. ושם הדברים במתנהלים קצת יותר מסודר מאשר אצלנו.

באנגליה הפריטו את מערך הרכבות, שהיה תמיד סמל ודוגמא להתנהלות מדויקת ורמת שירות למופת. בתוך מספר שנים הפכה מערכת הרכבות הבריטית לדוגמא לאי סדר, לשירות קלוקל. חברה פרטית רשאית וזכאית לשקול ולתפעל משיקולי רווח וכדאיות כלכלית בלבד.

יש הרוג בצומת בה לא פעלו הרמזורים? נו בטח, זה באמת באשמת חברת החשמל........... כאילו שכל הנה כל הרמזורים פועלים בלא אף תקלה, כאילו שאין תמרורים בכל צומת למקרה של פעילות רמזורים לא תקינה. הלו !! כמה עשרות נהרגים כל שנה בצמתים, חלקם בגלל שהרמזור לא פעל. ממתי חברת החשמל אשמה בכך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...