חברת חשמל יוזמת הפסקות חשמל - עמוד 6 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חברת חשמל יוזמת הפסקות חשמל


00000

Recommended Posts

הדוד שלך עובד שם והסבתא שלי מכירה מישהו שאחותו פגשה בגיס של החבר של זה שעמד ברמזור ליד הזקנה שנשבעה ששמעה ממישהי בתור לרופא שהגיס של החתן שלה אמר לה וזו ההוכחה שהיא יודעת על מה היא מדברת.

וכעת ברצינות:

המעבר לגז בתחנת רידינג היה יכול להיות מזמן מזמן אם הממשלה לא היתה כופה על חברת החשמל לקנות ממי שהממשלה קובעת ובמחיר שהממשלה קובעת, אבל בלי לשאת באחריות לכפיה זו.

שתי תחנות נוספות היו פועלות היום אם מישהו בממשלה (שלפני הקודמת ! ) לא היה מתעקש להעניש את חברת החשמל בכך שמונע ממנה להפעילן, בגלל ויכוח על כוחניות פוליטית ובגלל נסיונות בדרכי סחיטה להפוך כל תחנה לחברה עצמאית אבל בלי לתת תשובות לכל הבעיות שתהיינה בשל כך. אז בחברת החשמל לא הסכימו לגחמות הללו ואז הממשלה אסרה בכלל להפעיל את התחנות.

בקליפורניה הרחוקה, שם המינהל הציבורי "קצת" יותר מסודר והיושרה במערכות הממשלתיות "קצת" יותר טובה מאשר אצלנו, החליטו בזמנו להפריט את חברת החשמל ולהפוך אותה לכמה חברות קטנות. התוצאה: ירידה ממשית באמינות האספקה, אי סדר מוחלט ומריבות בין כמה חברות שכל אחת עובדת לטובת הרווחים שלה (וזה בסדר גמור) בלא קשר עם האחרת ובלא אכיפה של הנהלה אחת על כולן. ושם הדברים במתנהלים קצת יותר מסודר מאשר אצלנו.

באנגליה הפריטו את מערך הרכבות, שהיה תמיד סמל ודוגמא להתנהלות מדויקת ורמת שירות למופת. בתוך מספר שנים הפכה מערכת הרכבות הבריטית לדוגמא לאי סדר, לשירות קלוקל. חברה פרטית רשאית וזכאית לשקול ולתפעל משיקולי רווח וכדאיות כלכלית בלבד.

יש הרוג בצומת בה לא פעלו הרמזורים? נו בטח, זה באמת באשמת חברת החשמל........... כאילו שכל הנה כל הרמזורים פועלים בלא אף תקלה, כאילו שאין תמרורים בכל צומת למקרה של פעילות רמזורים לא תקינה. הלו !! כמה עשרות נהרגים כל שנה בצמתים, חלקם בגלל שהרמזור לא פעל. ממתי חברת החשמל אשמה בכך?

נגיד שכל מה שאתה אומר נכון. חברת החשמל משביתה 2 תחנות שיכולות לפתור את המשבר בגלל שרוצים לסדר שבעתיד יוכלו להפריט את התחנות. :kopfpatsch:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 123
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

לא הבנת, חברת החשמל לא הסכימה להסדר אז משרד התשתיות השבית את התחנות בכך שהוא לא נותן להם אישור הפעלה

וזה משום שהם פוגעים באכות הסביבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שרוצה לרשום את התחנות כתחנות בת.

חברת חשמל לא מוכנה להפעיל את התחנות אם זה לא יהיה שייך אליהם.

כל זה נועד כדי למנוע הפרטה (בדיוק כמו השביתה הלא מוצדקת בנמלים) - מבחינתי ברגע זה הם השתמשו ב"כיבוי השאלטר".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לקרוא, לא יודעים?

הם לא משביתים תחנות. הממשלה לא מאפשרת להפעיל תחנות !

למה? בגלל שחברת חשמל רוצה להפעיל התחנות קודם כל במתכונת הנוכחית (כחלק מחברת החשמל ובמתואם עם הרשת הכללית) ואילו מישהו בממשלה ההיא (שלא אזכיר את שמו) החליט שצריך הכל לפרק ולהפריט ולא חשוב הנזק למדינה, ושהתחנות תפעלנה כחברות נפרדות. לא חברות פרטיות, אלא כחברות נפרדות שאחר כך אפשר יהיה למכור אותן.

חברת החשמל, ובצדק רב, טענה שענינים כאלו ניתן להסדיר לגבי כל תחנה ותחנה בלא קשר להפעלתה כרגע, כפי שגם את הנמלים פירקו וכל נמל הוא כביכול וכאילו חברה עצמאית תוך תשלום רב לעובדים שהם מעוז הכוח של פעילי מרכז מסוים. בתגובה הוחלט בממשלה שבכלל לא יפעילו כלום, נא באוזן אצבע משולשת לאנשי חברת החשמל.

אז הנה קיבלתם אצבע משולשת, אזרחים יקרים.

עד כאן שתי התחנות.

לגבי רידינג:

יד אחת, המשרד לאיכות הסביבה, החליטה כי מתאריך מסוים אסור יהיה להפעיל התחנה במזוט. בצדק גמור ומרצון לשפר את מצב האויר ולהפחית הזיהום, בדיוק כמתבקש ממטלות המשרד.

יד שניה, משרד האנרגיה והתשתיות, החליטה כי לא יהיה מעבר לגז אלא אם ירכשו הגז ממקור מסוים ובמחיר שנוח למקורבי אותה יד שהחליטה.

חברת החשמל החליטה שקודם כל שתי הידים תתחלנה לתאם ביניהן, ושיעשו תיאום ממתי סוגרים וממתי מיבאים גז, ואז חברת החשמל תסכים לקנות רק במקור ובמחיר שיהיה כדאי לחברת החשמל - בדיוק כמו שכל חברה עיסקית היתה נוהגת ובדיוק כמו שהחוק דורש מחברת החשמל לנהוג. ובינתיים? אז עוד אצבע משולשת לכם, אזרחי , באדיבות הממשלה (זו שלפני הקודמת וגם הקודמת).

אז למה בכלל עושים הפסקות? נו באמת....... תחבר בבית שלך את כל המכשירים בבת אחת כולל דוד חשמל כולל קומקום מים כולל מפזר חום ועוד שני מזגנים - והראשי יקפוץ ובכל הבית לא יהיה חשמל. אותו הדבר כאן, מנתקים כל פעם מקום אחר כדי שלא יקפוץ בכל הבית (המדינה).

ולסיום:

לחברת החשמל יש אינטרס גדול שלא תהיינה הפסקות חשמל, תמיד יש לאנשי חברת החשמל הטיעון הזה שאין צורך לפרק את חברת החשמל שהרי השירות טוב והיצור תקין וכו' אז למה להרוס דבר שעובד טוב. לממשלת יש אינטרס גדול שתהיינה הפסקות חשמל ושהאזרחים יסבלו, כי שרי האוצר והתמ"ת בממשלה הקודמת והקודמת לקודמת (בלי להזכיר שמות, אבל אחד הפסיד בבחירות והשני היום רוה"מ) רוצים ורצו שכולנו נסבול, כדי שיוכלו אחר כך לומר שהנה ההוכחה שצריך לפרק את חברת החשמל וזה הרי תואם את תורת החיים הכלכלית שלהם. ובינתיים היום כל העגלים משתלחים בחברת החשמל מעל גבי כל דף רענן וכתבלבים כותבים כותרות דמגוגיות כדי למצוא חן בעני מלכחי פינכת שרינו ודובריהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נדב ו-Old Cat, די כבר.

לא יודע מה הקשר של כל אחד מכם לחוד לחברת החשמל, אבל העובדה שאין חשמל היא קודם כל פשלה שלהם.

לא חברת החשמל (שהיא לא חברה פרטית, אלא חברה של כולנו) צריכה להחליט איך מפעילים תחנה זו או אחרת או ממי קונים משאבי טבע - אם באה הממשלה, שהיא הבוסית הגדולה של חברת החשמל, ואומרת איך צריך לעשות משהו כזה, כנראה שיש פה שיקולים מעט יותר כבדים מלשלם פחות על גז או לדאוג לעובדים של אותה תחנה שכרגע לא פועלת.

העניין הוא בדיוק כמו עם הנמלים. באה הממשלה (בתקופת ביבי) ואמרה שצריך לעשות משהו ככה וככה וזה לא התאים לעובדי הנמלים - התוצאה - אצבע משולשת לכיוון האזרחים והפסקת כל הייבוא לארץ. אותו דבר פה - הממשלה קבעה א. ב. ו-ג., אבל זה לא מתאים לאנשים חברת החשמל ו,

מבחינתי ברגע זה הם השתמשו ב"כיבוי השאלטר".

החשמל לא שייך לחברת חשמל, הוא שייך לאזרחי מדינת . לא צריך, ואסור, שתהיה לעובדים שם את הייכולת לא לספק חשמל לאזרחי אם לא עושים משהו בדרך שלהם.

פה זה לא My Way or The Highway.

לא חברת החשמל צריכה לקבוע ממי קונים גז, ואם הממשלה קבעה שנקנה ביוקר ממצריים ונעלה את מחיר הגז, כנראה שיש לזה סיבה חשובה שלא קשורה לחברת החשמל - אחרת מחר חברת החשמל תקנה מהכי זול ומצידה מהאירנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדיין לא קראתי הכל... פשוט לא שמתי לב לתארד :silly:

מה שכן .. עכשיו חזרתי מהפסקת חשמל שהיתה ל 3 שכונות באיזור מגורים שלי בחדרה ...

ואתמול שמעתי מחבר מבית אליעזר שלא היה להם חשמל במשך כ 6 שעות.

אני אסכם בסמילי יחיד :pissed:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דרך אגב מאוד פשוט לשקול את העניין -יש עובדה אחת מעניינת לטעמי וזה הדוחות רווח של חברת החשמל בסוף שנה

שימו לב רווח נקי של 2 מיליארד ו100 מיליון שקל .... בשנת 2005 (פי 9 מ 2003 ) למה ?? כי דופקים אותנו במחיר

ושלא יזיינו לי במוח יש עובדות כתובות -תסובבו את זה איך שאתם רוצים

הנה המספר

2010000000

נראה לי (בחיים לא רשמתי כזה מספר גדול )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טעות בידך.

הקשר שלי לחברת החשמל כמעט כמו הקשר שלך, דהיינו צרכני חשמל (אני גם מחזיק ברשיון חשמלאי וקצת מבין בטכנולוגיה המעורבת).

הטעות שלך: אף אחד לא "מוריד שלטר", גם אם זה כך מבחינת מישהו ואף אחד לא יבלבל עם העובדות כשיש את התיאוריה.

אם הממשלה היתה מחליטה בזמן ומורידה הנחיות בזמן - לא היתה בעיה.

החוק מחייב את חברת החשמל לנהוג בדרך מסוימת, השר הממונה מנחית הנחיה אחרת, קודם שיתיר את הסבך אחר כך יעשו.

אם אנשי הבקרה בחברת החשמל לא היו מנתקים הזרם לסירוגין אז כעת כבר לא היה חשמל בכל הארץ, להרבה מאד זמן.

ראה הודעתי הקודמת בה השתמשתי בדוגמא פשוטה להסברת העיקרון של חלוקת צריכת חשמל בין אזורים שונים.

העובדה שאין חשמל היא קודם כל פשלה של הממשלה.

הדוגמא שלך לענין הנמלים כאן הפוכה, קצת התבלבלת - חברת החשמל רוצה להפעיל הממשלה לא נותנת רשות.

שוב, כדי שיהיה ברור יותר : חברת החשמל רוצה להפעיל תחנות הכוח שבמחלוקת, ושאת הויכוח המינהלי והאירגוני והעיסקי יסדירו אחר כך. הממשלה לא רוצה להפעיל בנימוק שככה זה מעניש את חברת החשמל ושכולם כועסים על חברת החשמל בסוף.

וברגע שהנימוק כאן הוא חיפוש הקשר שלי לחברת החשמל במקום לגופם של טיעונים - אז הבנתי כי אין לי יותר מה להוסיף לקיטורים ולריור ההדדי בת'רד הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אנשי הבקרה בחברת החשמל לא היו מנתקים הזרם לסירוגין אז כעת כבר לא היה חשמל בכל הארץ, להרבה מאד זמן.

בזה אין ספק. מהרגע שהגענו למצב הזה, הפעלת הכיבוי לסירוגין היא האופציה היחידה. זה לא נעים (כמו שאפשר לראות מהתגובות פה) אבל כמו שנדב כתב, אף אחד עוד לא מת מזה.

אבל:

הדוגמא שלך לענין הנמלים כאן הפוכה, קצת התבלבלת - חברת החשמל רוצה להפעיל הממשלה לא נותנת רשות.

לא, היא לא רוצה להפעיל - היא רוצה להפעיל בדרך שלה. כמו שכתבתי, פה זה לא My Way or The Highway, זה לא שאם לא עושים את זה כמו שחברת חשמל רוצה לא עושים בכלל. יש החלטה איך עושים את זה, אבל מישהו לא רוצה לעשות את זה לפי ההחלטה.

ואם ההחלטה נכונה או לא זה ויכוח אחר, אבל המציאות היא שהיא לא בוצעה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בזה אין ספק. מהרגע שהגענו למצב הזה, הפעלת הכיבוי לסירוגין היא האופציה היחידה. זה לא נעים (כמו שאפשר לראות מהתגובות פה) אבל כמו שנדב כתב, אף אחד עוד לא מת מזה.

במזל אף אחד לא מת

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3259045,00.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"היה לנו אוויר, אבל היה חם והתינוק בכה כל הזמן"
אכן מראות קשים

ומור, יש רק דרך אחת להפעיל תחנת חשמל, הסבך הבירוקרטי כלל לא קשור ואין שום הבדל בין הדרך שחברת החשמל רוצה לדרך שהממשלה רוצה מבחינת השטח, רק מבחינת הבירוקרטיה שמאחורי זה, ואת זה חברת החשמל הציעה שיפתרו בזמן שאנשים ממש מקבלים חשמל ולא נתקעים במעליות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באנה זה לא יכול להימשך!!!

אתם לא יודעים איזה תוהו ובוהו בכבישים שרמזור אחד לא עובד!! זה סכנת נפשות אני לא צוחק! חברת החשמל אינעל אימא שלהם מה הם מפסיקים את החשמל זה 90 אחוז תאונה בצומת שאין רמזור!

נמאס !

במיוחד שנשים מבוגרות נוהגות כאילו אין מחר העיקר לא לעמוד ברמזור ולחכות שיתפנה הכביש... GOD DAMNIT!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...