ATI - החברה של כוווווולם - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ATI - החברה של כוווווולם


toxigun

Recommended Posts

הקדמה קצרה:

OpenGL הוא אוסף של פקודות וסוגי נתונים, שנקבע על ידי גוף מפקח שנקרא ARB - Architecture Review Board.

הגוף מורכב מנציגים מחברות משפיעות בתחום התלת ממד, ופועל על מנת לעדכן את ה-OpenGL ולהתאים אותו לחומרה החדשנית ביותר. הנציגים מציעים הצעות, ואז על ידי הצבעה דמוקרתית ההצעות מתקבלות או נדחות.

ועכשיו לעיקר:

תכונות גרפיות גמו Pixel Shaders ו-Vertex Shaders נוצלו עד היום באופן שונה לגמרי בכל שבב גרפי על ידי מפתחי OpenGL. כלומר, המפתח היה צריך לכתוב קוד מסויים לשימוש בתכונות אלה במאיצים של NVidia וקוד אחר לגמרי לשימוש בתכונות אלה למאיצים של ATI.

לפני מספר חודשים, ATI הגישה הצעה לגוף המפקח להוסיף שתי "הרחבות" כלליות ל-OpenGL על מנת למנוע את התופעה הנ"ל. הרחבה אחת נועדה לאפשר שימוש ב-Vertex Shaders והאחרת נועדה לאפשר שימוש ב-Pixel Shaders. הרחבות שמאושרות על ידי הגוף המפקח נועדו להיות כלליות, וכל החברות יכולות ליישם אותן בחומרה שלהן. (ATI לא יכלו ליישם את ההרחבות של NVIDIA, ולהיפף בגלל בעיות של זכויות יוצרים ואפילו כבוד עצמי, ולהיפף). שתי ההרחבות אושרו על ידי הגוף המפקח לפני מספר ימים, ובקרוב יצאו דרייברים של ATI שיישמו אותן. ההרחבות ייושמו ב-Radeon 9700 וב-Radeon 8500. בגלל סיבה זו, עד היום, לא פורסם על ידי ATI שום מידע ספציפי למפתחים מפני שהם בכלל לא התכוונו ליישם הרחבות משלהם, אלא עבדו על משהו הרבה יותר כללי.

NVIDIA הודיע שתעשה מאמץ לתמוך בהרחבות שאושרו ב-ARB בגרסאות הבאות של הדרייברים שלהן. (מסתבר שהם בכלל לא זנחו את המפתחים, בניגוד למה שכתבתי פה לפני כחודש).

כאן תם עידן התכנות הספציפי לחומרה מסויימת, ומלפני כמה ימים ואילך הפיתוח לכל סוגי החומרה התתוכנתת (NV20, NV30, R200, R300) ייעשה באותה צורה בזכות ATI. בנוסף, צעד זה מעמיד את ה-OpenGL במקום גבוה יותר מ- 8.1. (ב- ניצול של חומרה מתוכנתת נעשה באותו האופן על כל סוגי החומרה, מפני שתכונות אלה הן חלק בלתי נפרד מה- עצמו).

מקווה שהבאתי פה מידע מעניין. מי שרוצה להגיב, מוזמן להגיב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההרחבות נועדו אך ורק למנוע את התופעה של כתיבת קוד שונה לכל חברה.

אבל, כמו לכל דבר, גם להרחבות האלה יעשו גרסאות חדשות בבוא הזמן.

חוץ מזה, כתיבת קוד שונה לכל חברה מאריך את זמן הפיתוח של כל מנוע מסיבות ברורות.

בנוסף, ההרחבות של כל חברה בנפרד היו כל כך שונות שהמפתח היה צריך להחליט "בעד" איזה חברה הוא ובסופו של דבר היה יוצא שהמשחק שלו רץ יותר טוב על חומרה אחת ופחות טוב על חומרה אחרת, בלי שום קשר למהירותה והתקדמותה הטכנולוגית של החומרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנוסף, צעד זה מעמיד את ה-OpenGL במקום גבוה יותר מ- 8.1. (ב- ניצול של חומרה מתוכנתת נעשה באותו האופן על כל סוגי החומרה, מפני שתכונות אלה הן חלק בלתי נפרד מה- עצמו).

לפי הבנתי, מהאספקט של אחידות קוד מול חומרות שונות זה מעמיד את OpenGL באותו מקום כמו .

אולי אתה מתכוון ש-OpenGL עדיף מסיבות אחרות, למשל תאימות לפלטפורמות נוספות?

Prog.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שני דברים:

1. לא כ"כ קשור, אבל...

היו כמה אנשים שחוו בעיות עם RADEON8500 על NWN ואמריקס ארמי, לדוגמא. יש את זה גם ב9700??? :bash:

2. האם זה חובה על המפתחים להשתמש בהגדרות הכלליות, או שחברה מסויימת יכולה להתאים את המשחק רק לNVIDIA\ATI עדיין?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אין לי 9700, אז אני לא יכול לענות על השאלה. באופן כללי אני יכול להגיד שהמפתחים פועלים לפי ספציפיקציות שמפורסמות על ידי הגוף המפקח. וחברות כרטיסי המסך מיישמות את הספציפיקציות בכרטיסים ובדריברים. לפעמים בטקסט של הספציפיקציות המידע לא כתוב בצורה מספיק ברורה ואפשר לפרשו בכמה אופנים. במקרים כאלה, ייכול להיווצר שוני ביישום של הספציפיקציות בין החברות השונות מפני שכל אחת מהן מפרשת אותן בצורה מעט שונה. מקרים כאלה הם בד"כ המקור לכל הבעיות.

2. המפתחים יכולים להשתמש בכל הרחבת OpenGL שקיימת, כולל הרחבות של חברות במקרה ואין אפשרות ליצור את האפקט הרצוי עם OpenGL רגיל או הרחבות כלליות. במקרים כאלה נוצר קונפליקט כי לכל חברה הרחבה שונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...