PhysX יצא לשוק - עמוד 3 - ציוד הקפי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

PhysX יצא לשוק


LazyBoy

Recommended Posts

DOGMA אני מציע לך לעבור על ההדגמות של החברה שפרסמת פה בת'רד ולהגיד לי שזה לא משפיע. הכרטיס (אם הוא באמת מסוגל לחולל את מה שמוצג בהדגמות) הוא ירית פתיחה בתחום חדש שלדעתי יביא לשינוי משמעותי בתחום המשחקים ובתחום האקדמי (אם שילוב המעבדים הנ"ל במערכים גדולים באוניברסיטאות או במכוני המחקר).

אגב לדעתי כל החברות יתכנסו למודל בו הכרטיס מסך יהיה "דו שימושי" כאשר תהיה ליבת גרפיקה וליבת פיזיקה על יחיד בכרטיס המסך - כרטיס נפרד לא יחיה הרבה זמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

עבדתי עם הSDK שלהם לפני יותר משנה, אז כן אני יודע על מה אני מדבר. לא אמרתי שהוא לא יכול להשפיע, אמרתי שאף אחד לא ישתמש בפונקציות האלה בצורה שיכולה להשפיע על המשחקיות עד שזה יהיה נפוץ מספיק. למכוני מחקר יש את כל מה שצריך כבר אל תדאג להם, הדבר הזה כרגע הוא גימיק ולא יותר מזה. אפשר לעשות המון עם הAPI שלהם, ועם הכרטיס שלהם. אבל וזה אבל גדול אתה לא יכול להוסיף שום דבר רציני שישנה את המשחקיות. כיוון שלא שאין לו שימוש, אלא פשוט במצב שבו אתה חייב לכוון למכנה המשותף הנמוך ביותר. אתה לא יכול להרשות לעצמך להזיר 98%+ מנתח השוק שאתה מכוון אליו.

אפשר לחשוב שהם חוללו מהפכה, הם לא. תוספת העיבוד שלהם נחמדה, אבל הגישה של ATI עם R2VB הרבה יותר ריאלית, וגם הגישה של למרות שלליבות שלהם יש המון בעיות עם GPGPU כרגע, batchים עצומים יחסית לbranching והם לא תומכים בscatter.

כרגע גם ATI וגם תומכות בAPI החדש של Havok, כמוכן ATI מציגה SDK ליצירת מנוע פיסיקאלי עם קרנלים שרצים בGPU דיי בקלות.

עד שMS לא תוציא תוכנה שתשמש ממשק אמיתי לחישובים פיסיקאליים אף אחד מהדברים האלה לא יהיה פופולארי במיוחד. חישובי פיסיקה יכנסו לDirectX במהלך השנתיים הקרובות, אז נדבר.

הAPI מקבל אצלי 9.5/10.

הכרטיס שלהם מקבל אצלי 3/10 גג.

PCI, מחיר מוגזם, וגישה לא ריאלית.

הAPI שלהם לעומת זאת שאין לו כמעט שום קשר לכרטיס עצמו, מדהים, novodex > havok FX.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מה שקראתי הספריה של Havoc שמיועדת לרוץ על כרטיסים גרפיים לא מיועדת לחישובים פיזיקליים שהם חלק מהמשחק, אלא רק eyecandies שנראים נחמד.

גם הטכנולוגיה האחרונה של (אני לא זוכר אם הם קראו לזה Physics או משהו דומה) לא באמת מיועדת לחישובים פיזיקליים שהם חלק מהמשחק.

Agia מדברים על סימולציות נוזלים וחישובי התנגשויות מאסיביים שאמורים לאפשר אינטראקציה עם המשחק (מהסוג שאם הדמות נמצאת באגם ונופל פנימה סלע, יווצר גל שיפעיל כוח על הדמות).

ממה שהבנתי בשלב הראשון מה שאנחנו הולכים לראות זה משחקים שיש להם עוד כמה שלבי "בונוס" שיכולים לרוץ רק אם יש האצה פיזיקלית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מה שקראתי הספריה של Havoc שמיועדת לרוץ על כרטיסים גרפיים לא מיועדת לחישובים פיזיקליים שהם חלק מהמשחק, אלא רק eyecandies שנראים נחמד.

גם הטכנולוגיה האחרונה של (אני לא זוכר אם הם קראו לזה Physics או משהו דומה) לא באמת מיועדת לחישובים פיזיקליים שהם חלק מהמשחק.

Agia מדברים על סימולציות נוזלים וחישובי התנגשויות מאסיביים שאמורים לאפשר אינטראקציה עם המשחק (מהסוג שאם הדמות נמצאת באגם ונופל פנימה סלע, יווצר גל שיפעיל כוח על הדמות).

ממה שהבנתי בשלב הראשון מה שאנחנו הולכים לראות זה משחקים שיש להם עוד כמה שלבי "בונוס" שיכולים לרוץ רק אם יש האצה פיזיקלית.

SLI Physics כרגע קשורה רק לHavok FX, גם ATI מדבר על סימולציית נוזלים, וההדגמות שלה מאוד מרשימות.

אבל עדיין הכל ברמה של eye candy עכשיו כן גם איג'יאה.,אף אחד לא ישתמש בזה בשום צורה אחרת. אתה לא יכול להזיר נתח השוק שאליו אתה מכוון.

Lior בהתחשב בנתח השוק שהם מכוונים אליו, העובדה שהם משתמשים עדיין בPCI פשוט אידיוטית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לו גם גירסאת PCIE

זה עדיין לא אומר שהמחיר שלו לא מוגזם

כשהמחיר הממצוע של כרטיסי המסך שיש לאנשים הוא כ100-200 דולר, להוציא 300 דולר על מה שאולי יעזור אם מפתחי המשחקים יחליטו להשתמש בו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המצב עם הטכנולוגיה הזו דומה למצב שהיה קיים כשיצאו מאיצי התלת מימד הראשונים לשוק. בהתחלה לא היו משחקים ורק מכרו כרטיסים, רק לאחר שהתחילו להופיע משחקים ראשונים לטכנולוגיה היא התחילה להתפתח.

אנחנו עכשיו לא רואים את הקצה של הקרחון שהוא העיבוד הפיזיקאלי ויקח עוד זמן שנראה באמת את הישום המנצח וגם את הפורמט שבו יבוא הכרטיס או השבב. הגישושים הראשונים הם משמעותיים וחשובים ולכן חשוב שלא נשפוט טת הטכנולוגיה עכשיו אלא את הרעיון.

בשורה התחתונה זו ברוכה שתביא שיפור אמיתי למה שאנחנו רואים במשחקי המחשב ותביא למראה ראליסטי יותר של הגרפיקה ושל עולמות המשחק.

(אגב DOGMA ממקור ראשון אני יודע שמכוני המחקר השונים זקוקים לטכנולוגיה הזאת שכן עד עכשיו לא פותח שום מעבד שיועד לעיבוד פיזיקאלי. וכידוע ככל שחומרה מיועדת לבצע פעולות מצומצמות יותר היא יעילה/טובה יותר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הMSRP של הכרטיס הזה הוא 299 דולר, וכן 99% מהאנשים שינקנו את הכרטיס הזה הם בעלי מערכות high end.

הבדל גדול באמת....

זה עניין עקרוני

ועדיין בכל מערכת שמשמשת למשחקים שיכולים להרוויח משהו מהכרטיס הזה יש PCI

בדיוק מה שאמרת למעלה

אתה לא רוצה מראש להגביל את קהל היעד שלך

אם יש לך בחירה בין תקן יותר ישן, אבל עם כיסוי של 100% לעומת תקן יותר חדש שהוא בהכרח עם כיסוי הרבה יותר נמוך

כמשווק אתה תבחר תמיד בתקן עם הכיסוי הרחב יותר, כאן יש לך אחד עם כיסוי של 100%

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי הכרטיס הזה, בהתחלה, מיועד לאנשים עם המון כסף מיותר, שלא אכפת להם להוציא אותו - גם אם בשביל לקבל אפקטים "קצת" יותר יפים במשחקים כאלה ואחרים.

הרי גם מי שקונה את כרטיסי המסך HIGH-END של היום, מקבל רק תוספת קטנה יחסית ולא משמעותית, לעומת כרטיסי המסך מדרגה אחת פחות, ומחיר משמעותית פחות.

אותם אנשים משקיעים עכשיו בכרטיס מסך הכי חזק כדי להרגיש שיש להם את כרטיס המסך הכי חזק, וגם בדור הבא של עוד חצי שנה הם יקנו את הכי חדש. למה? כי הם יכולים. וגם אם זה לצורך שיפור קטן או אפילו לא מורגש.

במקרה של כרטיס פיסיקלי - ברור שהשיפור יהיה מורגש, ואני מאמין שהדבר הזה יתפוס נתח שוק הולך וגדל - עד שכרטיס פיסיקלי LOW-END יהיה מחוייב המציאות בכל מחשב שמיועד גם למשחקים. אין לי מושג אם זה יתאחד עם כרטיסי המסך או לא, למרות שנדמה הגיוני שזה יהיה ככה - כי זה באמת מתחיל להיראות מוגזם, כמות הכרטיסים היעודיים למשחקים במחשב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני זוכר גם איזו ידיעה שהאנשים של Ageia הלכו להתייעץ עם אלה של ATi ו- כדי לברר איך הם גורמים לנו להוציא כ"כ הרבה כסף על כדי לראות כמה הם (Ageia) יוכלו לגרום לנו לשלם על הכרטיס שלהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...