אז איך בעצם להעתיק מוזיקה מדיסקים? - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אז איך בעצם להעתיק מוזיקה מדיסקים?


T-Flash

Recommended Posts

שלום לכולם :)

ניסיתי הרבה פעמים,הרבה סוגים, הגדרות שונות, אבל עדיין לא הגעתי לנקודה.

אני לא יודע אילו הגדרות לשים בהעתקת המוזיקה למחשב...

כל המוזיקה הולכת ל iAUDIO U3.

אשמח לקבל הסבר טוב על מה בדיוק עושים ה KBPS וה KHZ.


העתקתי זהה ב 256KBPS, אחת עם 32KHZ והשניה עם 48KHZ... לא שמעתי שום הבדל... :nixweiss:

או שפשוט אני לא יודע למה לשים לב?


העתקתי זהה, אחת ב WAV ואחת ב MP3 256KBPS 44KHZ,

ההבדל היחיד ששמעתי,הוא שב WAV חלק מהבאסים היו באוזניה אחרת מהבאסים שהיו ב MP3.

:xyxthumbs: :xyxthumbs: :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

מכיוון שמדובר במוזיקה דיגיטלית אות המוזיקה מיוצג על ידי מספר סופי ומוגדר של רמות/מדרגות/אפשרויות. ככל שמספר הרמות לייצוג אות המוזיקה הדיגיטלי גדול יותר כך האות מתקרב בצורתו ואיכותו יותר ויותר לאות האנלוגי. (תאורטית כדי לייצג אות מוזיקה אנלוגי באמצעות אות דיגיטלי נדרשת כמות אינסופית של רמות).

נניח לצורך ההדגמה כי אנחנו מחברים מיקרופון פשוט לכניסת הכרטיס קול, כאשר אנחנו מבצעים הקלטה של המיקרופון למחשב רכיב שנקרא a/D (יושב על הכרטיס קול) "דגימה" של האות האנלוגי שיוצר המיקרופון. באמצעות תוכנת ההקלטה ניתן לקבוע כמה פעמים בשניה תתבצע דגימה (KHZ) ככל שמתבצעות יותר דגימות בשניה פחות מידע הולך לאיבוד ואז האות יותר קרוב באיכותו לאות המקורי. פרמטר נוסף שניתן לקבוע הוא באמצעות כמה סיביות (bits) תיוצג כל דגימה. כמות סיביות פר דגימה קובעת את מספר הרמות - ככל שמספר הסיביות או הרמות יותר גבוהה מקבלים אות יותר קרוב לאות המקורי. הפרמטר KBPS הוא נגזרת של כמות הדגימות בשניה וכמות הסיביות שמייצגת כל דגימה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במערכות ממוחשבות כל הנתונים מיוצגים ע"י רצף טורי או מקבילי של ספרות בינאריות, הספרות האלא נקראות סיביות.

(ספרה בינארית מקבלת את הערך 0 או 1 בלבד בניגוד לסיפרה עשרונית אשר מקבלת את אחד הערכים 0 עד 9).

כל הנתונים בתוך המחשב שלך הם רצף של סיביות (ספרה בינארית).

במידה ואתה רוצה לאחסן/להקליט אות מיקרופון אנלוגי חובה עליך להמיר את האות לרצף של סיביות שזהו בעצם האות הדיגיטלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על ההסבר :)

לא הבנתי את הנושא של ה KBPS...

איזה סיביות? מה זה סיביות? זה קשור ל KHZ?

KBPS - Kilo Bit Per Second - קצב מידע

KHZ - תדר דגימה של האות (עבור CD זה 44.1KHZ, לכן אין שום טעם לעלות אותו ל-48K).

עבור פורמט , תלך לפחות עם 192KBPS, 44.1KHZ.

אז איך הוא יכול להשפיע על האיכות? ממה שהבנתי, ה KHZ משפיע על האיכות...

אל תיגע ב-KHZ, תשאיר על 44.1K.

אתה יכול לשחק עם קצב מידע - קצב יותר גדול = איכות יותר טובה !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז אין שום הבדל בין 44 ל 48KHZ בדיסקים אתה אומר... אז איפה יש? וזה שאני מעלה ל 48, לא מוסיף משקל לקובץ.

עכשיו אני מעתיק ב 48KHZ 256KBPS ...

אם אני יעבור ל OGG עם 256KBPS יהיה הבדל באיכות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקילוהרצים הם קצב הדגימה. קצב הדגימה של תקליטור הוא 44.1KHz, כך שלא משנה כמה תקבע בתוכנה שלך, לא תוכל לקבל יותר מ- 44.1KHz ממנו. זו הסיבה שהקובץ נשאר באותו גודל גם כשאתה קובע קצב דגימה של 48KHz.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה הכוונה קצב הדגימה?

הגרף של הקול הוא סינוסואידה. כאשר אתה לוקח אותו והופך אותו לאות דיגיטלי, אתה בעצם חותך מלבנים אחד אחרי השני מאותו הגרף.

ככל שאת חותך יותר מלבנים מהגרף, ככה מתקבל לך צליל מדויק יותר למקור משום שאם תחתוך מעט מלבנים, את תקבל גרף שהוא דיי מרובע, אבל אם תחתוך המון מלבנים אתה תקבל גרף שהוא הכי קרוב למקור (סינוסואידה).

כמות המלבנים = kb/ps. ככל שיש יותר מלבנים, האיכות גבוה יותר והמשקל גבוה יותר.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמות המלבנים = kb/ps. ככל שיש יותר מלבנים, האיכות גבוה יותר והמשקל גבוה יותר.

kb/ps = כמות הקילוביטים/שניה

זו אינדיקציה לאיכות הדגימה - ככל שיש יותר קילוביטים לשניה, ככה יש יותר "מלבנים" חתוכים מהסינוסואידה שביחד יוצרים שניה אחת.

אבל - כמות המלבנים =/= כמות הביטים בשניה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא, זה בכלל לא קשור לקצב הדגימה.

אחרי שדגמת את האות האנלוגי בקצב דגימה כלשהו, אתה צריך להמיר את הדגימות האלו מאנלוגי לדיגיטלי. ככל שההפרדה שלך גבוהה יותר, כלומר יש יותר ביטים לכל דגימה, כך האות הדיגיטלי יהיה קרוב יותר למקור האנלוגי. אם, למשל, אתה נותן רק ביט אחד לכל דגימה, האור לא יהיה קרוב מאוד למקור: יש לך רק אפס או אחד. אם תקצה שני ביטים, תקבל כבר ארבע אפשרויות, שלושה ביטים יתנו שמונה אפשרויות, שמונה ביטים יתנו 256 אפשרויות ו- 16 ביטים, ההפרדה המקובלת בתקליטורים, יתנו לך 65,536 אפשרויות. בהמרה ל- 16 ביט, אפשר להכניס 256 רמות שונות בין כל שתי רמות בהמרה ל- 8 ביט, לכן ניתן לייצר את האות המקורי ברמה גבוהה יותר של אמינות.

מכאן שקצב הביטים, כלומר כמה ביטים תופסת כל שניה של אות, שווה למכפלת קצב הדגימה במספר הביטים שיש בכל דגימה. בתקליטור, למשל, יש 44,100 דגימות בשניה כשכל דגימה היא בת 16 ביטים, או 705,600 ביטים לשניה. בתקליטור יש גם שני ערוצים נפרדים, ימין ושמאל, כך שבפועל קצב הביטים כפול: 1,411,200 ביטים לשניה או 1411Kbps. נסה לנגן תקליטור בתוכנה שאומרת לך מהן ה- bps, למשל Winamp, ותראה את הקצב הזה.

קבצים דחוסים כמו מקטינים את מספר הביטים לשניה, זו המשמעות של הדחיסה. רוב הפורמטים מאבדים מידע ככל שהדחיסה טובה יותר, כך שקובץ בדחיסה גבוהה, כלומר עם קצב ביטים נמוך יותר, ישמע פחות תואם למקור מאשר קובץ בדחיסה נמוכה, עם קצב ביטים גבוה יותר. נסה למשל לדחוס שיר מתקליטור ל- 256Kbps ול- 64Kbps, אין לי ספק שתוכל להבדיל ביניהם בקלות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשלב מסויים זה כבר חסר משמעות. אם, למשל, אתה לא מצליח להבדיל בין 256Kbps לתקליטור לא דחוס (אני, למשל, לא יכול להבדיל), קידוד ל- 320Kbps לא ישפר את האיכות.

לחליפין, יתכן שהכוונה היתה שקידוד קובץ שכבר נדחס בקצב מסויים, נאמר 128Kbps, לקצב גבוה יותר, נאמר 256Kbps, לא ישפר את איכות הקול, כיוון שהמידע שהלך לאיבוד בדחיסה ל- 128Kbps לא יכול לחזור. הדרך היחידה לשחזר אותו היא לקודד מראש לקצב הגבוה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשלב מסויים זה כבר חסר משמעות. אם' date=' למשל, אתה לא מצליח להבדיל בין 256Kbps לתקליטור לא דחוס (אני, למשל, לא יכול להבדיל), קידוד ל- 320Kbps לא ישפר את האיכות.

לחליפין, יתכן שהכוונה היתה שקידוד קובץ שכבר נדחס בקצב מסויים, נאמר 128Kbps, לקצב גבוה יותר, נאמר 256Kbps, לא ישפר את איכות הקול, כיוון שהמידע שהלך לאיבוד בדחיסה ל- 128Kbps לא יכול לחזור. הדרך היחידה לשחזר אותו היא לקודד מראש לקצב הגבוה יותר.

[/quote']

סוף סוף מישהו מסביר כמו שצריך.

אז אם לא המרתי שירים ישר מהדיסק שקניתי, אז כל המרה אחרת לא שווה?

שיט, המרתי לפחות איזה 700 שירים (לא מדיסקים), ל-320 k"b ו-192 k"b, אחרי שהם היו ב-k"b יותר קטן.

נ.ב: נגיד והמרתי שיר (לא מדיסק) שפעל ב-192k"bps ל-320k"bps, אז איכות הסאונד של השיר לא תהיה גבוהה יותר?

זה ממש מבאס, חצי או שלוש רבעים מהאוסף שלי הומר בצורה כזאת (רובם לא היו מקוריים ב-192k"bps (בד"כ מ-128 ומטה), ו-320k"bps ).

אז העצה בעצם, היא מה שכבר נדחס ל-k"b , לא להמיר שוב כי זה לא יעזור?

איך אני אדע שקובץ לא הומר כבר? (אני יכול לחשוב על סיבה: הדיסקים שקונים, מגיעים בפורמט wma).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...