ירושלים מהיום. - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ירושלים מהיום.


gshhar

Recommended Posts

dscf03071cq.th.jpg

dscf03110kd.th.jpg

dscf03209jr.th.jpg

עכשיו התמונה הזו ועוד כמה כמוהה יצאו לי די מטושטשות למרות שאני משתדל תמיד לצלם עם העינית ולא עם המסך בכדי למנוע רעידות של היד כי ככה היד שלי יותר יציבה אבל שמתי לב שכמה ממש זהות לבאה יצאו לי לא מפוקסות ויש מריחות ושצילמתי כאילו לקח למצלמה יותר זמן מתמיד לצלם אותה,אולי זה בגלל התנאי תאורה ואם כן איך אני מונע את זה ? אגב אני מצלם במצב P

dscf02474zf.th.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ובאיזה מצב הצילומים יוצאים באיכות הכי טובה,ידני מלא (ידני מלא זה M?) ?

תלוי. אם אתה יותר מדויק בחשיפה מאשר מד אור אז אכן עדיף ידני. ואכן M זה ידני (Manual).

*שיעול* ידני מלא....*לוקח כדור* :silly:

דני, כמעט כולנו יודעים את זה ממזמן שאתה משוגע ופשוט לא יכול להיפרד מהידני. :)

אגב, כשאתה מצלם בידני המצלמה כותבת לך כמה לבלים חסרים/מיותרים בחשיפה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התמונה השניה והשלישית :xyxthumbs:

בהחלט (:

גם הרביעית טובה ברעיון שלה, אבל המריחה הורסת קצת, סצינות כאלה אולי מתאימות יותר לשחור - לבן, צריך לראות איך זה תחת פילטר כזה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תמונות נחמדות, אבל חידוד בתוכנה (לאחר ההקטנה) היה עוזר לכולן.

בתמונה הראשונה יש פרחים אדומים יפים מאוד ודי הרבה שמיים משעממים. היה עדיף לכוון את המסך המסתובב כלפי מטה, להרים את המצלמה גבוה ככל האפשר ולצלם תמונה עם מעט מאוד שמיים והרבה יותר פרחים (הזווית הגבוהה הייתה מבליטה מאוד את הפרחים). מתחתי וחתכתי קצת את התמונה כדי שיהיה יותר ברור על מה אני מדבר, תתעלם מהעיוותים לצורך העניין:

6058896.jpg

בתמונה השניה קטע מהכיפה שרוף. עם הזמן תלמד להשתמש בהיסטוגרמה כדי להמנע מזה. נראה לי שגם עדיף כאן חיתוך יותר הדוק:

6594754.jpg

התמונה השלישית חביבה, אבל היה עדיף לדעתי לצלם בזווית רחבה יותר ו(אם אפשר) לחכות לאיזושהי התרחשות בתחתית התמונה, כמו למשל נזיר שחוצה את הפריים בהליכה. ברור שצריך מזל ותזמון בשביל רגעים כאלה, אבל כדאי לחפש אותם.

התמונה הרביעית צולמה במהירות 1/8 באורך מוקד של כ-50mm. אם אתה יציב ומודע לחשיבות של יציבות במהירוית תריס איטיות, יכולת לצלם ב-ISO 400 במהירות של בערך 1/50. זה היה נותן לך תמונה הרבה יותר חדה. כשאתה לוחץ חצי-לחיצה בשביל הפוקוס, שים לב למהירות התריס. אם היא המהירות איטית מ- "אורך המוקד של העדשה / 1" (במקרה הזה 1/50) תצטרך ידנית להרים את ה-ISO עד שמהירות התריס עומדת בכלל הזה.

אגב, תשאיר את המצלמה על P, היא עשתה עבודה טובה בינתיים. באף אחת מהתמונות האלה לא היה עוזר לך להשתמש ב-A או ב-M. מספיק שתפנים בשלב הזה את הכלל של "מהירות תריס מינימלית = אורך המוקד של העדשה / 1" ותשנה את ה-ISO בהתאם ולא יהיו לך הרבה בעיות של רעידות. הדבר שאתה צריך להתמקד בו עכשיו זה לא הצמצם והמהירות אלא הקומפוזיציה, בחירת הנושא והתזמון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...