3dmark06 מזייף או שאני מדמיין - עמוד 2 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

3dmark06 מזייף או שאני מדמיין


lmlm

Recommended Posts

הייתי בטוח שגם לסדרת ה5XX יש צינורות עיבוד(Pixel Pipline), בכולופן אני לא כ"כ מבין, במה היא יותר יעליה? וכמה יש לNV שיעלה להם כ68מיל' להוסיף 8?

או שאין להם בכלל?

לא אין להם שום pixel pipe line במובן הסטאנדרטי. אין יותר צינורות עיבוד, לפחות בכרטיסים של ATi(הVertex shader כרגע סטאנדרטי עד לR600). צינור העיבוד החולף במערכים של יח' אטונומיות. הליבה הופכת לGPPU יותר ויותר, אין כבר תהליך קבוע. להשוואה:

הוראות MAD, הR580 והG70 מעבדים 48 על כל מחזור שעון. פעולות ADD למשל הR580 יכול לעשות 96, והG70 עדיין 48 בלבד. הPeak instruction count האפשרי בR580 הוא 256 הוראות למחזור שעון, 192 בלבד עם לא עושים branching דרך הTMU. הG70 עדיין נשאר על 48 פעולות בלבד(2 על כל shader unit). אולם כל עוד אנשים לא מתעסקים עם GPGPU זה לא יעניין אותם יותר מידי, ולא ניתן להוציא מזה בשום צורה ביצועים רטובים.

בכל אופן אני מדבר על המעבר מR520 ל580 ומG70 לG71. הארכיטקטורה של הR5XX יותר יעילה מהבחינה; שעלות הוספת הALU's, שהם החלק העיקרי בכרטיסים היא אפסית כרגע ביחס למתחרה. הארכיטקטורה של כרטיסי nV הכל מסדרה 6, מאוד דומה לארכיטקטורה של ליבות הR300 והR350. ארכיטקטורה לא רעה, אבל כל הרחבה עולה המון טרנזיסטורים, וכמעט שלא אפשרית ללא שינוי ליטוגרפיה.

בארכיטקטורה של הG7X/NV4X כדי לעלות ביצועים צריך להוסיף צינורות עיבוד שלמים תהליך יקר אולם שמעלה Fillrate, Texture Op`s וShader Power. בR5XX לעומת זאת פירקה את צינורות העיבוד לROP's TMU's וALU's. ויכולה להוסיף כל אחד מהם בצורה נפרדת. צריך Shader Power? אין בעיה מוסיפים ALU's צריך עוד Fillrate? אין בעיה מוסיפים עוד ROP's. האריכטקטורה הזאת בעצם מאפשרת להוסיף כוח עיבוד לכרטיסים בעלות זולה, ובאזורים שהם זקוקים לו בזמן הנתון. כרגע אין צורך בFillrate גבוהה ולכן 16 ROP`s מספיקים. אבל Shader Power הדבר העקירי שכרטיסים זקוקים לו כיום, ולכן יש 48 ALU's בR580. דבר שאפשרי עם 16 צ"ע או אפילו עם 1 בארכיטקורה הנוכחית של ATI.

לדוגמא:

R520 Quad:

4 Texture Units

4 Shader Units

4 ROP Units

R580 Quad:

4 Texture Units

12 Shader Units

4 ROP Units

כדי להגיע ל48 ALU's בכרטיסים לפי האריכטקטורה הנוכחית של הם חייבים להכיל 24 צ"ע מלאים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 73
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לא אין להם שום pipe line במובן הסטאנדרטי. אין יותר צינורות עיבוד, לפחות בכרטיסים של ATi(הVertex shader כרגע סטאנדרטי עד לR600). צינור העיבוד החולף במערכים של יח' אטונומיות. הליבה הופכת לGPPU יותר ויותר, אין כבר תהליך קבוע. להשוואה:

הוראות MAD, הR580 והG70 48 על כל מחזור שעון. פעולות ADD למשל הR580 יכול לעשות 96, והG70 עדיין 48 בלבד. הPeak instruction count האפשרי בR580 הוא 256 הוראות למחזור שעון, 192 בלבד עם לא עושים branching דרך הTMU. הG70 עדיין נשאר על 48 פעולות בלבד(2 על כל shader unit). אולם כל עוד אנשים לא מתעסקים עם GPGPU זה לא יעניין אותם יותר מידי, ולא ניתן להוציא מזה בשום צורה ביצועים רטובים.

בכל אופן אני מדבר על המעבר מR520 ל580 ומG70 לG71. הארכיטקטורה של הR5XX יותר יעילה מהבחינה; שעלות הוספת הALU's, שהם החלק העיקרי בכרטיסים היא אפסית כרגע ביחס למתחרה. הארכיטקטורה של כרטיסי nV הכל מסדרה 6, מאוד דומה לארכיטקטורה של ליבות הR300 והR350. לא רעה, אבל כל הרחבה עולה המון טרנזיסטורים, וכמעט שלא אפשרית ללא שינוי ליטוגרפיה.

בארכיטקטורה של הG7X/NV4X כדי לעלות ביצועים צריך להוסיף צינורות עיבוד שלמים תהליך יקר אולם שמעלה Fillrate, Texture Op`s וShader Power. בR5XX לעומת זאת פירקה את צינורות העיבוד לROP's TMU's וALU's. ויכולה להוסיף כל אחד מהם בצורה נפרדת. צריך Shader Power? אין בעיה מוסיפים ALU's צריך עוד Fillrate? אין בעיה מוסיפים עוד ROP's. האריכטקטורה הזאת בעצם מאפשרת להוסיף כוח עיבוד לכרטיסים בעלות זולה, ובאזורים שהם זקוקים לו בזמן הנתון. כרגע אין צורך בFillrate גבוהה ולכן 16 ROP`s מספיקים. אבל Shader Power הדבר העקירי שכרטיסים זקוקים לו כיום, ולכן יש 48 ALU's בR580. דבר שאפשרי עם 16 צ"ע או אפילו עם 1 בארכיטקורה הנוכחית של ATi. כדי להגיע ל48 ALU's בכרטיסים לפי האריכטקטורה הנוכחית של הם חייבים להכיל 24 צ"ע מלאים.

א. תודב רבה לך על ההסבר:)

ב. כמו שזה נראה ATI מפתחים חדשה בזמן שNV משחקים ב"קקי". אבל בכול זאת, ה7900 GT\GTX יהיה חזק יותר או שווה ערך לX1900XTX, ככה שהשאלה הנותרת היא מה יהיה מחירו? כי אם זהו יהיה מחיר נמוך יותר מהXTX אז לא יהיה משתלם לקנות את הXTX...

ג. יש לך מושג האם NV מתכננת שינוי כלשהו בG80? או שהם ימשיכו עם אותם "משחקי קקי" כמו בG71?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. תודב רבה לך על ההסבר:)

ב. כמו שזה נראה ATI מפתחים חדשה בזמן שNV משחקים ב"קקי". אבל בכול זאת, ה7900 GT\GTX יהיה חזק יותר או שווה ערך לX1900XTX, ככה שהשאלה הנותרת היא מה יהיה מחירו? כי אם זהו יהיה מחיר נמוך יותר מהXTX אז לא יהיה משתלם לקנות את הXTX...

ג. יש לך מושג האם NV מתכננת שינוי כלשהו בG80? או שהם ימשיכו עם אותם "משחקי קקי" כמו בG71?

לא הייתי קורא לזאת טכנ' חדשה, זאת אחרת. שנובעת מהשקפת העולם שלהם כלפי הD3D10, והעתיד של כרטיסי המסך. לUnified Shaders וGPGPU להפטר מצינורות העיבוד הסטאנדארטיים היה שלב הכרחי.

NV לא משחקים "בקקי" הם בחרו בארכיטקטורה שהוכיחה את עצמה החל מהשקת הR300. אבל כרטיסים בעלי Unified Shaders או כרטיסי GPGPU טובים לא נוכל לראות על גבי הארכיטקטורה הזאת. לא הייתי מרחיק לכת עד לG80, אבל ממה שמסתמן הליבה עדיין תיהיה המשך של שושלת הNV4X עדיין יש מה לסחוט ממנה, ולכן חדשה כנראה שלא נראה.

בקשר לתמחור של הGF7900, הכרטיס יהיה ברמה של הX1900XTX או אפילו חזק מכך, לייצר כרטיסים חזקים זאת לא בעיה. בכל מקרה אין שום קשר לעלות "הארכיטקורה" במובן שבו דיברתי בו, למחיר הממשי של הכרטיס. לפחות לא ברמות שמשפיעות על הצרכן ישירות, במיוחד כיוון שממילא התמחור יהיה תחרותי. הכוונה שלי הייתה ל"מחיר השדרוג" של כל , לייצר G70 על 0.13 מיקרון היה דורש גודל כפול, משמע יותר חום, יותר צריכת חשמל. ליבות גדולות משמע יותר ליבות פגומות על כל batch. גודל הליבה של הG70 גדל ב15% מהNV40 למרות הכיווץ בליטוגרפיה. ההבדל הממשי היחידי בין הליבות האלה הוא מבנה הFragment pipe שכמעט והועתק מהR300. בכל מקרה מקרה העלויות ליצרן כמעט ושלא משתקפות כיום במחירי הצרכן(עלויות כל יח' PS3 לסונוי יעמדו על 900 דולר, נראה לכם באמת שהמחיר הסופי יהיה קרוב לזה?) כל הכרטיסים מתומחרים במחרים תחרותיים זהים, ATi/NV מכריזות על MSRP מסויים, ויצרניות הלוחות עובדות סביבו. כן שהGF7900 כאשר יצא, ולא משנה מה יהיו ביצועיו המדוייקים. יהיה זהה בתמחור לMSRP של דגמי הX1900 התואמים.

לא לATi ולא לnVIDIA לא אכפת למכור כרטיסים במחירים עלות/הפסד, במיוחד לשוק הגובהה, כסף או לייתר דיוק כסף ממשי הם לא יראו ממנו במילא. הכסף האמיתי נמצא בשוק הlow end, מה שהOEM אוכלים. על כל GF6800 נמכרים מאות של GF6200, ההבדלים בעלויות היצור שלהם, לפחות לnVIDIA כמעט ולא קיימים. לOEM זה הבדל של שמיים וארץ, שבב אחד של הGF6800U עולה כמו יצור של לוח GF6200 שלם, אם לא יותר.

DOGMA

האם גם הX1600\X1300 שותפים לארכיטקטורה הזאת ?

ועוד משהו לא הכי קשור - זה נכון שבX1600\X1300 אפשר להעלות מתח עם הדריבר

תודה .

כן, ואפילו ישנם דברים יותר נחמדים. לX1600 למשל יש פי 2 יותר Z units מאשר לR580. הדבר הזה נועד בעקר כדי למעזר את יחס הOverdraw הפונטציאלי. כיוון שלX1600 יהיה קשה יותר לעמוד בחישובים רבים, הם עוזרים לו להפטר מחישובים מיותרים בצורה יותר יעילה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מוכן אולי להסביר מזה Z UNITS ?

Z זהו ערך העומק(X,Y,Z קורדינאטות במרחב תלת מיימדי) של כל פיקסל, טקסל, קודקוד וכו'. לZ יש שימושים רבים, אחד השימושים הוא ניפוי אלמנטים שלא נחוצים לסצנה מנקודת המבט של הצופה. בצינור העיבוד הסטנדארטי, ישנו שלב שמטפל במידע הזה, Z Culling, Alpha Blendig, Stencil test וכו'. בR5XX אין "צינורות עיבוד" כפי שאנחו מכירים אותם ולכן יש "יח' Z".

הRV530 מכיל מספר כפול של "יח' Z"(על כל Quad יש לציין, לRV520 ישQuad אחד עם 8 Z Units לR580 יש 4 Zunits על כל Quad). הדבר הזה נועד בעקר כדי להקל על ניפוי,culling, חישובי צל, וכו'. ברגע שנפרדים מצינורות העיבוד הסטאנרטיים, אפשר לעשות fine tuning לכל כרטיס ע"י איזון "היחידות" הנחוצות לו משקלולים של עלות מול תועלת.

בקשר למוד, לא שמעתי שאפשר לעשות Vmod לכרטיסים הללו דרך הדרייבר ישירות. כמעט לכל כרטיס יש איזו שהיא אפשרות לווסת מתחים ע"י איזה שהוא שינוי תוכנתי, אבל בדרך כלל זה לא מתקרב לVmod חומרתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נחמד לדעת שאפשר להעלות בATI TOOL

אבל אני תוהה , האם גם בX1600 אפשר לעשות את זה ?

כי אני יודע שבX1300 אי אפשר אחרת למה פירסמו מדריך שלם ב techpowerup לVMOD לX1300

לפי מה שאני קראתי לכל כרטיס בסידרת X1XXX של ATI אפשר לעלות את המתח דרך ATI TOOLS ובטח פירסמו את המדריך לזכר הימיים הטובים או משהו :lol:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הייתי קורא לזאת טכנ' חדשה, זאת אחרת. שנובעת מהשקפת העולם שלהם כלפי הD3D10, והעתיד של כרטיסי המסך. לUnified Shaders וGPGPU להפטר מצינורות העיבוד הסטאנדארטיים היה שלב הכרחי.

NV לא משחקים "בקקי" הם בחרו בארכיטקטורה שהוכיחה את עצמה החל מהשקת הR300. אבל כרטיסים בעלי Unified Shaders או כרטיסי GPGPU טובים לא נוכל לראות על גבי הארכיטקטורה הזאת. לא הייתי מרחיק לכת עד לG80, אבל ממה שמסתמן הליבה עדיין תיהיה המשך של שושלת הNV4X עדיין יש מה לסחוט ממנה, ולכן חדשה כנראה שלא נראה.

בקשר לתמחור של הGF7900, הכרטיס יהיה ברמה של הX1900XTX או אפילו חזק מכך, לייצר כרטיסים חזקים זאת לא בעיה. בכל מקרה אין שום קשר לעלות "הארכיטקורה" במובן שבו דיברתי בו, למחיר הממשי של הכרטיס. לפחות לא ברמות שמשפיעות על הצרכן ישירות, במיוחד כיוון שממילא התמחור יהיה תחרותי. הכוונה שלי הייתה ל"מחיר השדרוג" של כל , לייצר G70 על 0.13 מיקרון היה דורש גודל ליבה כפול, משמע יותר חום, יותר צריכת חשמל. ליבות גדולות משמע יותר ליבות פגומות על כל batch. גודל הליבה של הG70 גדל ב15% מהNV40 למרות הכיווץ בליטוגרפיה. ההבדל הממשי היחידי בין הליבות האלה הוא מבנה הFragment pipe שכמעט והועתק מהR300. בכל מקרה מקרה העלויות ליצרן כמעט ושלא משתקפות כיום במחירי הצרכן(עלויות כל יח' PS3 לסונוי יעמדו על 900 דולר, נראה לכם באמת שהמחיר הסופי יהיה קרוב לזה?) כל הכרטיסים מתומחרים במחרים תחרותיים זהים, ATi/NV מכריזות על MSRP מסויים, ויצרניות הלוחות עובדות סביבו. כן שהGF7900 כאשר יצא, ולא משנה מה יהיו ביצועיו המדוייקים. יהיה זהה בתמחור לMSRP של דגמי הX1900 התואמים.

לא לATi ולא לnVIDIA לא אכפת למכור כרטיסים במחירים עלות/הפסד, במיוחד לשוק הגובהה, כסף או לייתר דיוק כסף ממשי הם לא יראו ממנו במילא. הכסף האמיתי נמצא בשוק הlow end, מה שהOEM אוכלים. על כל GF6800 נמכרים מאות של GF6200, ההבדלים בעלויות היצור שלהם, לפחות לnVIDIA כמעט ולא קיימים. לOEM זה הבדל של שמיים וארץ, שבב אחד של הGF6800U עולה כמו יצור של לוח GF6200 שלם, אם לא יותר.

כן, ואפילו ישנם דברים יותר נחמדים. לX1600 למשל יש פי 2 יותר Z units מאשר לR580. הדבר הזה נועד בעקר כדי למעזר את יחס הOverdraw הפונטציאלי. כיוון שלX1600 יהיה קשה יותר לעמוד בחישובים רבים, הם עוזרים לו להפטר מחישובים מיותרים בצורה יותר יעילה.

אהם, אז אתה רוצה להגיד לי שNV העתיקו את הטכנולוגיה של צינורות העיבוד מATI?

ועוד שאלה, האם לדעתך הG80 יחדש משהו? או שהוא יהיה המשך ישיר של הG70\71 ויהיה אותו דבר בליטוגרפיה שונה ועם יותר צינורות עיבוד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^

החידושים בG80(לפי שמעות כמו הכל פה לא?):

GDDR4

SM4

1GB זיכרון

DX10

וNV לא יכלה להעתיק את "טכנולוגית צינורות העיבוד" מATI כי זה לא חוקי!

אני לא התכוונתי שהם עשו את זה אחד לאחד, אבל העיקרון, מבחינת החוק, אותו עיקרון זה לא סיבה לתביע ככה שהם יכלו להתיק תעיקרון אבל לבנות את הרעיון בצורה שונה במעט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וNV לא יכלה להעתיק את "טכנולוגית צינורות העיבוד" מATI כי זה לא חוקי!

למה בדיוק? אין פטנט עליהם.

אהם, אז אתה רוצה להגיד לי שNV העתיקו את הטכנולוגיה של צינורות העיבוד מATI?

ועוד שאלה, האם לדעתך הG80 יחדש משהו? או שהוא יהיה המשך ישיר של הG70\71 ויהיה אותו דבר בליטוגרפיה שונה ועם יותר צינורות עיבוד?

ההקונפיגורציה, ומבנה הALU שלהם כמעט זהה לזה של הR300.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...