מה ההבדל בין 4 יחידות ל5 במטמטיקה? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה ההבדל בין 4 יחידות ל5 במטמטיקה?


VeR-MaN

Recommended Posts

תגידו מה ההבדל בין 4 ל5 יחידות במטמטיקה בתיכון..

גם מבחינת רמה האם הרמה היא הרבה יותר קשה ב5?או שההבדל קטן יותר?

ומה יוצא לי מזה שאני מסיים 5 יחידות ולא 4...כאילו איזה דברים עוד אני יכול להרוייח?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

ההבדל בין 4 ל-5 יח' מתמטיקה הוא שכמובן ב-5 יחידות

יש יותר חומר שמשולב ברמה גבוהה יותר של מתמטיקה.

בסכם אוניברסיטאי אתה מקבל 25 נק' בונוס על מתמטיקה 5

לעומת 12.5 נק' בשביל 4 יחידות.

תחשוב איפה אתה תוציא יותר...עם הבונוס ואז תלך על זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבדל עצום....

אם אתה מעונין בכאב ראש ענקי,בהשקעה אינסופית מטורפת,וברמה גבוהה-לך על 5 יחידות

אם לא,אז לך על 4

לטעמי-היחידה הנוספת לא שווה את המאמץ... [ושלא תתפוס אותי לא נכון-אני ב-5 יחידות ואני אומר לך את זה מנסיון,אני מצטער שלא הלכתי על 4 יחידות]

בסופו של דבר זה הולך ככה:

4 יחידות עושים 3 שאלוני בגרות

שאלון 003 [שאלון משותף עם 3 יחידות],שאלון 004,ושאלון 005...[השאלון הכי קשה של 4 יחידות הוא 005]

5 יחידות עושים את השאלונים הבאים:

שאלון 005 [השאלון הכי קשה של 4 יחידות הוא השאלון הכי קל של 5 יחידות],שאלון 006 ושאלון 007.

5 יחידות לומדים הרבה דברים ממה ש-4 יחידות לומדים,רק ש-5 יחידות לומדים את הכל ברמה גבוהה בהרבה,בקצב גבוה בהרבה,ובכלל-כמות ההנושאים והחומר גדולה יותר.

היתרון הכי גדול של 5 יחידות הוא העובדה שאתה מקבל תוספת ציון יחסית גבוהה [פי 2 מזו של 4 יחידות] אבל זה לא אומר שאתה עדיין תקבל ציונים גבוהים....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מבחינת חומר הלימוד אין הבדל עצום.. אני חושב שההבדל היחיד הוא באינדוקציה ובוקטורים... אם יש עוד אז אתם מוזמנים להוסיף.

ההבדל הוא ברמה, הרמה של 5 הרבה יותר גבוהה מהרמה של 4 באותו נושא ספציפי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עד כמה שאני יודע, ב-5 ו-4 החומר עצמו חופף, חוץ מכמה דברים:

הרמה יותר גבוהה ב-5, הרבה יותר גבוהה.

אבל זה אותו חומר.

יעני לוגים יש גם ב-5 וגם ב-4, אבל למשל ב-5 יהיו שאלות הרבה יותר קשות, למרות שהחומר הנלמד הוא אותו דבר.

ועד כמה שאני יודע, החומר היחידי שלומדים ב-5 שלא לומדים ב-4 זה ווקטורים, מישהו אמר כאן אינדוקציות - אני חושב דווקא שלומדים את כל הסוגים גם ב-4.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין אינדוקציות ב4 יח"ל.

הדבר הכי טוב לעשות, זה להתחיל ב5 יח"ל, תנסה את כיתה י-י"א לעשות ב5 יח"ל, ואז, אם זה קשה לך אז תרד ל4 יח"ל.

הרי ב-י, ברוב התיכונים בארץ לא יגישו אותך לאף שאלון, אז זה לא ישנה אם תשב אפילו על ציון של 15, אבל מה שכן, אתה תלמד את החומר של 4 יח"ל ברמה הרבה יותר גבוהה, מה שיקל עליך אם תחליט לרדת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין אינדוקציות ב4 יח"ל.

הדבר הכי טוב לעשות, זה להתחיל ב5 יח"ל, תנסה את כיתה י-י"א לעשות ב5 יח"ל, ואז, אם זה קשה לך אז תרד ל4 יח"ל.

הרי ב-י, ברוב התיכונים בארץ לא יגישו אותך לאף שאלון, אז זה לא ישנה אם תשב אפילו על ציון של 15, אבל מה שכן, אתה תלמד את החומר של 4 יח"ל ברמה הרבה יותר גבוהה, מה שיקל עליך אם תחליט לרדת.

אתה רציני?

וואי אני לא סובל אינדוקציות!

אולי אני אלך על 4 יחל. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשקיע כמה שאתה יכול בתיכון - זה בחינם. חבל אח"כ לשלם אלפי שקלים כדי להשלים בגרויות או לשפר ציון.

ובאותה מידה הוא יכול להדפק בצורה מקסימלית ב-5 יחידות בגלל שהוא לא הלך ל-4 יחידות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרי ב-י, ברוב התיכונים בארץ לא יגישו אותך לאף שאלון,

הא? מגישים מגישים... אני בי' 5 יחידות, יש השנה בגרות.. ולא שמעתי על משהו שונה בבתי ספר אחרים..

אולי 4 יחידות לא ניגשים.. :s05:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מאוד מאוד, אבל מאוד תלוי בבית ספר עצמו ולא יותר מכך.

כל בית ספר מלמד לפי תפיסת העולם שלו ולפי השיטה שלו.

בסופו של דבר, כמובן אנו מגיעים לבחינת בגרות ארצית עם ידע דומה אצל כולם אבל בדרכים שונות כמובן.

אלה שעושים בגרות בכיתה י' (בדר"כ רק שאלון 005), עושים בסוף י'. וב-יא עושים חורף 006 וקיץ 007.

ומסיימים ב-יא' מתמטיקה 5 יחידות. בדר"כ אלה מסלולים מואצים של ילדים מתקדמים ומבינים טוב מאוד את החומר.

יש 5 יחידות רגיל בביה"ס (בדר"כ) שבהם עושים 5 יחידות בשנתיים (יא-יב).

אני לדוגמא, בחטיבה הייתי במסלול מואץ (אלה שמסיימים ב-יא 5 יחידות) אך שנאתי די את המורה וגם לא הלך לי שם משו.

אז פרשתי עוד באמצע ח'. אחר"כ נשארתי והחזקתי את עצמי כל הזמן במסלול 5 יח'. ובסוף כמו אידיוט שנה שעברה סתם החלטתי

ביום שגרתי לרדת ל4, לא יודע אפילו למה אבל אני מצטער על זה מאוד, כי עכשיו אני סובל עם כיתה מטומטמת ויודע שיש לי את היכולת ליותר,

אבל מאוחר מידי כבר (העצלנות הורגת, אין מה לעשות).

בנוסף לקח, לא מספיק אחרי שאמצע כיתה י' פיצלו אותנו שוב, כמובן לא ותרתי על 5 יח' וככה הייתי.

בזמן שהייתי ב5 יח' בסמסטר ב' בכיתה י' ב4 יח' למדו משו אחר לגמרי.

כאשר החלטתי בתחילת שנה שעברה (תחילת יא') לעבור ל4 יח' לא ידעתי כלום מהחומר של 4 יח'.

וידעתי לא מעט מהחומר של 5 יח', שאולי היה פה ושם במידה מועטה ולא מורחבת בחלק מהחומר של 4 יח'.

מה שפגע בי מאוד. ביה"ס לא לימד בצורה מסונכרנת, וכל מי שירד מ5 ל4 בתחילת השנה שעברה נדפק בגדול!

הייתי צריך ללמוד חומר של חצי שנה שבכלל לא ידעתי מהוא.. :-\

לכן הכל תלוי בביה"ס, תזהר מלעלות ולרדת מסלולים. זה יכול סתם לפגוע בך.

תחשוב טוב אם אתה רוצה להשקיע באמת ב5 יח', ואם אתה מסוגל לזה.

אם יש לך את המוטיבציה, הכוח, הידע והרצון אין סיבה שתעשה פחות מ5.

אם אתה מעדיף פחות השקעה, או אתה ממש טוחן את עצמך ומגרד את ה70 ב5 יח',

אולי כדאי שתשקול להיות ב4.

בכל מקרה, אל תחליט סתם (כמו הטעות שאני עשיתי), תחשוב טוב לפני! ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...