"40% מהעניים בישראל הם ערבים וחרדים" - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

"40% מהעניים בישראל הם ערבים וחרדים"


Milford Cubicle

Recommended Posts

40% מקרב העניים בישראל הם ערבים וחרדים. כך אמר היום נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בוועידת העסקים של "גלובס".

לדבריו, הצעדים הנדרשים בטווח הארוך לטיפול בעוני הם המשך האסטרטגיה המקרו-כלכלית להשגת הצמיחה; הגדלת משאבי תקציב החינוך לאוכלוסיה החלשה; שיפור מערך ההכשרה המקצועית והרחבת התוכניות להשכלה בסיסית של מבוגרים.

"כיום כשכולם תוקפים את שר האוצר לשעבר בנימין נתניהו, אבל צריך לשבח אותו על המהלך שעשה להפסקת תהליך הקצבאות לכל דורש. קיימת תחושה שאסור להתעלם ממנה של אטימות בשלטון, בעסקים ובחברה לנושא העוני. יש תחושה של חוסר נכונות להילחם, מכניסים הודעות 'השתתפות בצער' בעיתונים אבל לא עושים יותר".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3179521,00.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 100
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

עזוב, אם הם רוצים להתפלל, שיהיה להם בכיף

אבל שיפסיקו להביא 15 ילדים לעולם ואח"כ להתפלא למה אין להם כסף לקיים אותם...

(אולי בגלל שהם לא מנכ"לים של חברות גדולות או בנקים למשל...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז זהו, שמנכ"לים של חברות גדולותן יביאו ילד אחד או שתיים למרות שיש להם כסף לפרנס 10 ילדים מ-5 נשים.

לחרדים אין שום רצון לצמצם את התא המשפחתי שלהם מכיוון שזה יהיה להפר מצווא, ממש חטא, בעוד שבעינינו החטא והחרפה היא העובדה שהם חיים (גם אם לא בעושר) על גבינו ומסרבים להצתרף לשוק העבודה ומעדיפים לחיות חיי "נוחות" יחסיים. הערבים דווקא עובדים, גם הנשים, לאחרונה, אך מצב החינוך במגזר הזה הוא על הפנים מה שמרחיק אותם עוד יותר מהצלחת.

בכנות, אותי לא מעניינים 40% האלו, אותי מעניינים ה-60 האחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל זה מרצונם החופשי, אם יש להם כסף לפרנס אותם, זה לא אומר שחייבים להביא אותם לעולם...

אני משער שה60% האחרים הם כאלה שהופקרו ע"י הממשלה, והאמת, זה מצב פשוט נוראי

שיש אנשים שעובדים, ועדיין לא גומרים את החודש, ויש הרבה מאוד כאלה

ולכן אני חושב שחייבים (בין השאר) להעלות את שכר המינימום (אבל לא בקפיצה הענקית שפרץ אומר, כי המשק יאלץ לפטר עובדים רבים בשביל לעמוד בזה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בבקשה אל תתחילו עוד דיון של 40 עמודים על אם להעלות את שכר המינימום או לא ולמה! :kopfpatsch:

אני חושבת שהבעיה איננה בשכר אלא ביחס בין השכר לבין המחירים במשק. היחס הזה בלתי אפשרי לבנאדם שמרוויח מינימום וגם לא תמיד לאדם שמרוויח 40% יותר מזה, במיוחד לא אם יש לו משפחה לפרנס, לשלם על ספרים לבי"ס ל-3.2 ילדים, לשלם משכנתא ותשלום חודשי על האוטו, וארנונה ומס הכנסה ותשתית... אחרי כל המיסים לא נשאר הרבה, גם אם אתה מרוויח 25ש"ח לשעה, אז תחשוב איך מזכירה נשואה עם 2 ילדים צריכה לחיות ממשכורת של 19-20 שקלים לשעה אם נניח בעלה מרוויח 23?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

40% מקרב העניים בישראל הם ערבים וחרדים. כך אמר היום נגיד בנק , סטנלי פישר, בוועידת העסקים של "גלובס".

לא נכון, המספר גדול יותר מ- 50%. יתכן שפישר דיבר על מספר המשפחות העניות ולא על מספר העניים? כי למשפחה ממוצעת במגזר החרדי ובמגזר הערבי יש יותר ילדים מהממוצע הכללי, מה שמגדיל את מספר העניים ליותר מ- 50%.

לחרדים אין שום רצון לצמצם את התא המשפחתי שלהם מכיוון שזה יהיה להפר מצווא,

הגידול במספר הילדים במשפחות החרדיות הוא עניין חדש יחסית. כשלא היתה להם אפשרות לקיים משפחות כאלו, הן היו קטנות יותר, מצווה או לא. עוד כמה שנים של קיצבאות ילדים מקוצצות ומספר הילדים למשפחה חרדית שוב ירד.

הערבים דווקא עובדים, גם הנשים, לאחרונה,

ומה קרה לאחרונה? הקיצוץ בקיצבאות הילדים. אם המדינה נותנת פחות כסף אז אין ברירה, הולכים לעבוד. אם פרץ יבחר ויעלה בצורה משמעותית את קיצבאות הילדים, כפי שהוא מבטיח, הם שוב יפסיקו לעבוד.

אגב, זה לא יביא לגידול באחוזי האבטלה, כיוון שאותם ערבים וחרדים פשוט יפסיקו לחפש עבודה ובכך יגרעו לגמרי מהסטטיסטיקה.

בכנות, אותי לא מעניינים 40% האלו, אותי מעניינים ה-60 האחרים.

כל הצעקות על מיליון וחצי עניים נראות פתאום אחרות, כשמדובר על חצי מהמספר הזה. פתאום העוני בארץ לא כל כך נורא כפי שמנסים להציג אותו. וגם בקרב היהודים החילוניים יש עניים מרצון.

הטיפול בעוני לא יכול להתבצע דרך קיצבאות. ניסינו את זה במשך שנים ומספר העניים רק גדל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סתם שאלה... יצא למישהו מכם ללכת לביטוח לאומי לאחרונה ולבקר בקומה של אבטחת הכנסה? תראו כמה נכים יש שם שמטרטרים אותם כבר חודשים או שנים (כמו את אבא שלי) בשביל לקבל קצבת נכות? ומדובר בנכים שאיבדו עבודה ותפקוד בשיעור של 25% ומעלה... מה שביטוח לאומי עושה זה לטרטר אנשים כדי שיימאס להם בסוף והם יוותרו וישארו ללא כלום. הם מביאים רופאים "מומחים" כדי לצמצם את שיעור הנכות למימדים מגוכחים בהרבה מאלו במציאות ומבטלים כל דיעה של רופא ממוחה שלא מטעמם ואנשים נאלצים לגרור את העניין לבית משפט או פשוט לוותר כי אין להם אפילו את התקציב לשלם שכר טרחה לעו"ד.

אין סיבה לבטל את הקצבאות - פשוט צרייך להזרים אותן לכיוון הנכון. כבר שמתי לב שהחלו להופיע חרדים בלשכת התעסוקה (גם נשים!), אז אולי באמת לקצץ להם את הקצבאות כדי שיילדו פחות ילדים (ולבטל לקיבינימאט את חוק טל, אבל זה לדיון אחר...) או לפחות יצתרפו למעגל העבודה. את הקצבאות יש להעביר לנכים או אולי לפתוח מעונות יום ממשלתיים בחינם (או בתשלום סמלי) כדי לאפשר לאמהות חד הוריות לצאת לעבוד מבלי לחשוש שצרייך למצוא שמרטף ועוד לשלם לו. סתם רעיון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין סיבה לבטל את הקצבאות - פשוט צרייך להזרים אותן לכיוון הנכון. כבר שמתי לב שהחלו להופיע חרדים בלשכת התעסוקה (גם נשים!), אז אולי באמת לקצץ להם את הקצבאות כדי שיילדו פחות ילדים (ולבטל לקיבינימאט את חוק טל, אבל זה לדיון אחר...) או לפחות יצתרפו למעגל העבודה. את הקצבאות יש להעביר לנכים או אולי לפתוח מעונות יום ממשלתיים בחינם (או בתשלום סמלי) כדי לאפשר לאמהות חד הוריות לצאת לעבוד מבלי לחשוש שצרייך למצוא שמרטף ועוד לשלם לו. סתם רעיון.

החלו לעשות את מה שאת אומרת כפיילוט של תכנית ויסקונסין במספר מרכזים בארץ, למעשה מדובר בהפרטה של לשכות התעסוקה הממשלתיות,

התכנית מאוד שנויה במחלוקת, הכוונה טובה, התוצאה עשויה להיות איומה עבור אנשים מסויימים שבאמת ובתמים לא יכולים לעבוד.

במשך הרבה שנים ישראלים תחמנו את המערכת בבוקר באו לחתום על אבטלה, או עשו הצגה של נכות עם גבס, בערב עשו סיבוב עם המונית ודפקו קופה.

בגלל התופעה נוצר חוסר אימון בין הרשויות לדורשי קיצבאות ונוצר מצב של "זאב זאב" עכשיו כל מי שטוען שלא יכול לעבוד , לא מאמינים לו, הבעיה שיש באמת כאלו שלא יכולים לעבוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי שלא יכול לעבוד - לא יכול לעבוד, בשביל זה יש אבטחת הכנסה ומרכזי הכשרה מיוחדים לנכים או נחים חלקית או כאלו שאיבדו עבודה, ומי שאינו מעסיק אותם בגלל נכותם/מגבלתם יכול לקבל טביעה.

איתי בתור בביטוח לאומי עמד אדם שנתרסקה לו הרגל בקטפילר. אפשר לשחק גולות עם עצמות כף הרגל שלו. כף הרגל לא מתפקדת, נקודה. זה מקשה עליו בהכל. זה אומר שהוא לא יכול ללכת מהר אז הוא לא יספיק לאוטובוס. זה מקשה לנהוג עם הדוושות וכל זה. גם זרקה אותו הארוסה שבוע לפני החתונה אבל זה סיפור אחר אבל אכן משפיע על מצבו הנפשי וזה מתבטא בראיונות למשל, שבנאדם נראה מדוכא וחסר מוטיבציה וכו'. בכל מקרה, הבנאדם לא יכול לעבוד במה שהוא עבד קודם ועבודה אחרת לא יקחו אותו כמו שלא לוקחים אותי - חוסר נסיון בתחום וכיו"ב. הבנאדם הולך עם קביים בעוד שיש אנשים, דווקא ערבים מכפרים, שיש להם זהב עוד מימי התורכים והם חיים טוב אבל באים לקבל אבטחת הכנסה כמו מסכנים.

תכנית וויסקונסין שמיסקונסין. לחרדים מפחינתי צריכות להיות 2 ברירות - או לא להתרבות כמו צפרדעים, או ללכת לעבוד. נקודה. לעומת זאת יש המון נכים, אמהות חד הוריות, אלמנות, זקנים ויתומים שהקצבאות האלו יכלו לעשות פלאים בשבילם.

אגב, מעונות יום על חשבון המדינה (או ביטוח לאומי למשל) לאמהות חד הוריות יכול להיות פתרון מצויין. נראה לי אשלח את זה כהצעה במכתב לכנסת... אם זה יעבור אני בטח לא אקבל קרדיט... :-\ אבל הכוונה זה העיקר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבאת ילדים לעולם זה מצווה על פי היהדות

עכשיו כמובן אם אין כסף (הדבר היחיד שצריך היום בשביל לחיות) אז אין מה לעשות אלא לוותר והיהדות תומכת באמצעי מניה אבל לא הפלה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב, מעונות יום על חשבון המדינה (או ביטוח לאומי למשל) לאמהות חד הוריות יכול להיות פתרון מצויין. נראה לי אשלח את זה כהצעה במכתב לכנסת... אם זה יעבור אני בטח לא אקבל קרדיט...  :-\ אבל הכוונה זה העיקר.

צריך להפריד בין סוגים של הורים שמגדלים ילדים לבד.

לנשים או גברים שמגדלים ילד בעצמם והתגרשו או לא התחתנו בכלל, לא צריך להשלים שום דבר. על הטעויות והשטויות שהם עושים המדינה לא צריכה לשלם.

אם מדובר באב/אם חד הורי/ת שבן/ת זוגו/תו  מתו בדרך זו או אחרת או שבאמת אינם מסוגלים לעבוד אז המצב שונה ופה צריך לשקול כל מקרה לגופו

הרעיון הוא שאני לא צריך לשלם הבטחת הכנסה לאיזה מישהי שנכנסה להריון מבלי שהתחתנה או שהתגרשה. יש לילדים שני הורים? שידאגו להם. לא המדינה ולא אני צריכים לדאוג לכסות את הישבן של ההורים. אם ההורים לא יכולים לדאוג לילדים שלהם אז משרד הרווחה צריך להתערב ובמקרים קשים גם להפריד את הילד מההורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...