ביקורת העל ה-S9000 ב-Dpreview - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ביקורת העל ה-S9000 ב-Dpreview


orlupo

Recommended Posts

פורסמה ביקורת על ה-S9000 ב-DPREVIEW, איכות העדשה לא הכי גרועה אבל לא הכי טובה. משום מה היא עושה בעיניי רושם שהחדות שלה לא מאוד טובה, אך עדיין אהבתי את הרעש של המצלמה שלא מאוד גבוה.

קישור:

http://www.dpreview.com/reviews/fujifilms9000

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה משפט המפתח בביקורת:

"Compared to most - if not all - of its direct competitors (from the 5MP Canon S2 IS to the Panasonic FZ30) it fares much better, though it is more expensive than any of them"

בארץ היא זולה יותר מה-FZ30 שהיא המתחרה הישירה שלה (ה-S2 שונה מהותית - היא מצלמת 5MP ללא זום מכאני ועם איכות בניה של מצלמה זולה יותר).

כשמשווים אותה ל-FZ30 ניתן לראות את הדברים הבאים:

- בכל סקאלת ה-ISO שמשותפת לשתי המצלמות ניתן לראות שהפוג'י פחות רועשת.

- האיכות ב-ISO400 הרבה יותר טובה. ללא השוואה בכלל.

- פותח הדיון כתב שהעדשה "לא הכי גרועה אבל לא הכי טובה". ובכן, העדשה פשוט מדהימה באיכותה (1800x1750 קווים!), במיוחד אם מתייחסים לטווח הכל כך קיצוני שהיא נותנת. הרזולוציה שלה מעט גבוהה יותר מזאת של הפנסוניק ושל כל מצלמה אחרת ש-dpreview אי פעם בדקו שאינה DSLR, והתוצאה נקיה מ-moire (בניגוד ל-FZ30). עם זאת, במקום אחר בביקורת צויין שלפנסוניק יש יתרון קל בחדות בפינות וכמו כן יש לה תיקון purple fringing די אפקטיבי בתוכנה (שאפשר ממילא לבצע אח"כ במחשב).

- ההשהייה בפוג'י הרבה יותר קצרה. חצי שניה full-press lag מול שניה שלמה.

- dpreview שותפים לדעתי בנושא החשיבות של עדשה רחבה אמיתית. הם כותבים: "The 28mm equivalent wide end of the zoom is much, much more useful than the 35 or 36mm that most zoom cameras start at"

בשורה התחתונה שתי המצלמות קיבלו Recommended, אבל את השקלול הנכון צריך לערוך כל אחד לעצמו. במקרה שלי, מספיק העדר עדשה רחבה בפנסוניק כדי להוריד אותה מרשימת המועמדות, וזה לא משנה אפילו אם הייתה מקבלת Highly Recommended.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

orlupo, אתה צריך להבדיל בין רזולוציה לבין חדות.

רזולוציה היא כמנת הפרטים שנשמרים. dpreview מגדירים את הS9000 כ-"class-leading" בתחום הזה. אם העדשה והחיישן לא מספיק טובים שום דבר לא יעזור. הפרטים פשוט לא שם.

חדות היא בעצם הקונטרסט מסביב לפרטים. יש מצלמות שמוגדרות לחדות נמוכה יחסית (כמו ה-Ricoh R1 וה-Fuji S9000). הפתרון במקרה כזה פשוט מאוד: מגדירים חדות גבוהה יותר במצלמה. אפשרות נוספת היא לחדד מאוחר יותר את התמונות בתוכנה. USM הוא פתרון מומלץ וטוב (אם יודעים לעבוד איתו נכון), High Pass עובד גם כן מצויין ומעט פשוט יותר לשימוש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זום מכאני הכוונה היא שאין מנוע שאיתו שולטים על הזום אלה מסובבים את העדשה. הכיוון משתנה בהתאם ליצרן העדשה.

לדוגמא: בעדשות של סיגמא מסובבים שמאלה כדי להגדיל את הזום ואילו בניקון (ככל הזכור לי) מסובבים ימינה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מכיר את הת'רד הזה בע"פ, הייתי חלק ממנו, אבל הוא עדיין לא פותר את הבעיה שלי, את זה שהS9000 יותר טובה כולנו יודעים. השאלה היא האם היא יותר טובה בשביל מה שאני צריך והאם לא מסובך מידי להוציא איתה טובות במהירות, הידע שלי בצילום רחוק מאוד מהידע שלך ושל כל אחד אחר פה בפורום, אני ממש בהתחלת הדרך ורוצה להתחיל ללמוד ולצבור ניסיון, עכשיו בשבילי, איזו מהן יותר עדיפה לדעתך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...