חברים מובילים
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 06/22/2025 בכל האיזורים
-
מחפש לפטופ 15.6" חדש עד 2,000 ש"ח - דגש מטורף על עמידות פיזית של הצירים והשלדה (לא טינקפד)
היי סיכוי קלוש עד לא קיים, בטח בתקציב הזה ...2 points
-
שובו של הטקסט הפשוט: תחייתו של ישרא-בלוג מול קריסת מודל הפיד
שנים אחרי שננטש על שרת מיושן, פרויקט שימור דיגיטלי מחזיר לחיים את פלטפורמת הבלוגים המקומית. המהלך הזה אינו תלוש מהמציאות, אלא משתלב במגמה עולמית שבה משתמשים נוטשים אלגוריתמים לטובת קהילות טקסט אינטימיות ותוכן אנושי לכתבה2 points
-
דרייבר RST ללפטופ לנובו Legion 5 15IAX10
2 points
-
שאלה לגבי ASUS Vivobook 16
2 pointsאני דווקא מאוד אוהב את סדרת ה-vivobook של אסוס, איכות מאוד טובה ביחס למחיר (כמובן לא ברמה של ה-zenbook או דגמים אחרים של חברות אחרות שעולות פי-2 או אפילו פי-3 ויותר). מהשירות של אסוס בארץ יש לי חוויות טובות (אחריות עם איסוף והחזרה מבית הלקוח). לגבי הזיכרון שהזכרתם פה, 16GB זה סביר אבל גבולי.. תלוי בשימוש. אבל לא צריך לנחש, פשוט תפתח את ה-task manager ותראה בכמה זיכרון אתה משתמש נכון להיום. לקנות סתם אקסטרה זיכרון זה נחמד אולי לעתיד, אבל מיותר בהווה. זיכרון פנוי זה זיכרון מבוזבז, הוא לא נותן כלום.2 points
-
מחשב נייח לילד בן 14 למשחקים פשוטים עם אפשרות לשדרוג כרטיס מסך בעתיד - 3000 ש"ח
רישיון למערכת הפעלה כדאי לרכוש ברשת דיגיטלי בפחות מ 100 ש"ח. מארזים - יש בשוק המון , לא מכיר את כולם ולא יודע מה להמליץ מבין הזולים . אני בוחר מארז יקר ( ביחס למפרט ) יש מקום לחסוך 100 ש"ח . זה מארז גדול אבל עם פילטרים ועם גומיות במקומות הנכונים . ספק , בטווח המחיר של עד 200 ש"ח יש הרבה דברים , לא בטוח מי מבניהם עדיף . אף אחד לא עושה לי את זה . מוזמן מאוד לחפש חוו"ד שניה . 32 גיגה זכרון זה בראיה לעתיד , זה הדבר הראשון שאפשר לחסוך בו אם אתה רוצה לשפר את המחיר . במיוחד רלוונטי במפרט של ה 8400F . כרטיס אלחוט פנימי יעלה כ 150-200 ש"ח. כרטיס USB אינו לטעמי . 150-200ש"ח זה ההפרש בין לוח זול ובסיסי מאוד ללוח יותר טוב מכל הבחינות שגם מגיע עם אלחוט , אז לוקחים לוח אם עם אלחוט . לא חייב לרכוש ב TMS , נוח לי לעבוד עם המערכת שלהם . אתה יכול לקחת מפרט מוכן ולהעביר לחנות אחרת , לראות מה הם מציעים ולחזור לפה לוודא שהכל תקין . https://tms.co.il/builds/555086 מערכת דור קודם , אולי למרות הכל שווה להוסיף עוד טיפה למעבד כי גם ככה לוקחים משהו ישן . אבל יעשה את העבודה, אתה לוקח כרטיס מסך פשוט , המעבד לא יעבוד קשה. https://tms.co.il/builds/555003 מערכת עדכנית יותר עם מעבד בסיסי של הדור הזה. יש מצד שאפשר לחסוך הרבה לגבי הזכרון , צריך להתעמק , אולי אפילו לקחת 24 גיגה ( אפשרי כאן ) המעבד הזה יותר חזק, לא בטוח ששווה תוספת של 400 ש"ח למערכת , אני מניח שאם מוסיפים 400 ש"ח למערכת הקודמת אז אפשר לקחת כרטיס מסך עוד יותר חזק ( ועדין לא להגיע ל"עומס יתר" על המעבד ) . https://tms.co.il/builds/555087 ככה הוא יראה עם 24 גיגה של זכרון שהוא בפירוש יותר איטי . העניין הוא שיש מצב סביר שגם עם הזכרון האיטי הוא עדין יהיה יותר מהיר מאשר המחשב המחשב הראשון . זאת שאלה מעניינת שדורשת התעמקות . בשביל האיזון , חנות נוספת . https://startpc.co.il/new-pc/value שני הראשונים הם באותה קטגוריה של המחשב הזול יותר שהצעתי ה SSD יותר קטנים . הלוח ללא אלחוט . הזכרון הוא 16 . המארז יותר זול אבל זה לא אמור שהוא לא מספיק טוב. אפשר לבקש מהחנות להתאים את המפרט לצרכים שלך . אני מניח שאפשר למצוא מפרטים כאלה בעוד חנויות2 points
-
מחשב נייח חזק לעריכת וידאו מקצועית
במחשבה שניה ושלישית .... ככה ראשית, אינטל מחליפה אוטוטו את התושבת הנוכחית ( 1851 ) , מקווה מאוד לא ל - 1852 ... כך שאם אפשר, אולי כדאי להמתין עם כל המהלך של רכישת מחשב חדש. לגופו של המעבד - הוא די תפור לצרכים שלך. בימינו, כל מחשב עריכה / תלת מחייב קירור נוזלי, בוא נאמר מאז מעבד בסדר גודל של 13900 ... נכון שמעבדי AMD קרירים יותר, אבל להם יש גיבנות אחרות. רק לסבר את האוזן, ה - Core Ultra 7 270K Plus טוב לליטרום אבל לא משהו לפוטושופ. הוא כן מצויין לווידיאו, בגלל זה אמרתי שהוא בול עבורך. כשמשדכים ל - Core Ultra 7 270K Plus זיכרון מהיר מקבלים באמת ביצועי סופר. אבל שוב, השאלה אם להשקיע עכשיו במשהו שעוד מעט יהיה שייך לעבר ( מבחינת התושבת ).1 point
-
ריצודים בזמן וידאו/סרט
1 pointהשאלה היא לא מה היכולות של המסך אלא על איזה קצב רענון הוא מוגדר בהגדרות תצוגה מתקדמות . כן , מכניס SSD אחר , מתקין מערכת נקיה , אם זה לא מסתדר והכיוון הוא חומרה אז יש לו חלקי חילוף בשביל לבצע הצלבות . אם בסופו של דבר הבעיה היא תוכנתית זה כבר סיפור אחר .להתקין מחדש זה לא בעיה . לרדת לשורש הבעיה ולמצוא את הגורם יכול לדרוש ממנו כמה שעות של נבירה וכו' ומישהו צריך לשלם על הזמן שלו . אם התקנה של מערכת הפעלה נקיה תפתור את הבעיה הוא כנראה ימליץ על האפשרות הזאת על פני חפירה במטרה למצוא את שורש הבעיה . כמובן שיכול להיות שהוא ראה את הבעיה בעבר ויש לו פתרון בשליפה מהמותן . בהקשר הזה , תמיד שווה להריץ sfc /scannow ב CMD כadmin . בגדול כנראה שלא . דיסק אונקי מגיעים לרוב עם זכרון איטי מאוד . רק מוצרי פרימיום יכולים להיות רלוונטים ( ז"א שDOK של 250 עולה בערך 250 .) עדיף כונן חיצוני . לדעתי , אם הבעיה הייתה קיימת מהיום הראשון , אז או שמהיום הראשון הותקן CODEC שדפק את הכל או שיש בעית חומרה נסתרת שהזנחת או שפשוט בגלל שכאשר המחשב היה חדש אז חלונות 11 עוד לא היה אפוי עד הסוף ( לא אמרתי שעכשיו כן ) ויש לך בעיה שנגררת עם העדכונים .1 point
-
האמת הפשוטה והכואבת על MacBook Neo
היי חברים, רק רציתי להגיד שנהנתי לקרוא את השרשור ואת השיח בניכם, חשבתי שהפורום לא פעיל ושמחתי מאוד שראיתי שיש פה עדיין חיים . החזירו אותי שנים אחורה, לתרופות שהפורום פה היה ה-דבר בעולם המחשבים באינטרנט . בכל מקרה אני די יכול להסכים שהמקבוק ניאו הוא מחשב מצוין חומרתית ותוכנתית במחיר זול שעונה על הצרכים של מרבית האנשים, שזה גלישה באינטרנט ועריכת מסמכים . עם סוללה מצויינת ונראות אפליסטית מצויינת .1 point
-
האמת הפשוטה והכואבת על MacBook Neo
או קיי איש באמונתו יחיה. "באמונתו" כי לא ממש יש על מה להתווכח בעניין הנייד הזה. כל אחד שחושב שה - NEO הוא מציאה או אפילו קרוב למציאה, שיגדיל ראש ויחפש בעצמו מידע באינטרנט, ורצוי מאוד שיתחיל דווקא מאלה שלא סוגדים לאפל. לעניות דעתי, מה שפורסם כאן מטעם האתר , לא הכי אובייקטיבי, בלשון המעטה ...1 point
-
האמת הפשוטה והכואבת על MacBook Neo
לא יודע מאיפה הביטחון מה ראיתי ומה לא. לעצםהעניין - זמן סוללה רחוק כמו מכאן עד טהראן לעומת מה שאפל מפרסמים. אותו דבר ניתן לומר ביחס לכל תכונה שאפל טוענת. וכל האותות והמופתים שכתבת, לא יסתירו עובדה פשוטה אחת - יש חלופות יותר טובות במיר של הניאו.1 point
-
בנית/אחסון שרת
1 pointהיי, לפי מה שאתה מתאר – זה בדיוק מקרה קלאסי של מעבר מכלי "נוח ומהיר" (כמו Google Apps Script) למשהו שבאמת בנוי למערכת דינמית. Apps Script אחלה לדברים קטנים/אוטומציות, אבל ברגע שאתה צריך: - ניהול דפים - CRUD (יצירה/עריכה/מחיקה) - עבודה מסודרת מול DB - ושליטה מלאה בלוגיקה כבר עדיף לעבור לאחסון רגיל. מה שאתה מחפש זה לא "אתר מוכן", אלא שרת (אחסון) שמריץ קוד — לרוב PHP/Node + מסד נתונים (MySQL למשל). זה כן נכנס תחת "אחסון אתרים", פשוט מהסוג הדינמי. אני עברתי תהליך מאוד דומה כשבניתי מערכת ניהול תורים, ובהתחלה גם ניסיתי פתרונות פחות גמישים. ברגע שעברתי ל־PHP + MySQL על אחסון רגיל, הכל נהיה הרבה יותר פשוט ויציב. מבחינת התחלה: - אחסון Linux בסיסי - PHP - MySQL זה מספיק ל־90% מהפרויקטים מהסוג הזה. אם תרצה בעתיד – תמיד אפשר לשדרג לשרת חזק יותר או לעבור לארכיטקטורה מורכבת יותר .1 point
-
האמת הפשוטה והכואבת על MacBook Neo
הנה משהו יותר מפורט ומפורק ובנימה רצינית יותר על הנייד הנ"ל ... ביקורת עניינית ולא כל מיני דיקלומים של מחלקת השיווק של אפל. https://www.youtube.com/watch?v=Ga9NAZLCQpc1 point
-
עזרה בבניית מחשב נייח לגיימינג
1 pointהמצב באמת גרוע אבל: https://startpc.co.il/new-pc/value מספר 4 או 5 , רצוי עם שדרוג הלוח ל b650 ואפשר גם ל 9600x ( הם מציעים את שניהם בתוספת 470 ) האלחוט זה 5 . אם את בונה על תקשורת אלחוטית אז חשוב מאוד לקחת משהו עם 6 ומעלה ( לאור זה שכבר יש בבית 7 )1 point
-
עדכון: פרויקט בנייה: JONSBO N3 Intel NAS Server
תודה על העדכונים, נותן לי רעיונות לדוקרים\אפליקציות מעניינות ל-TrueNAS שלי.1 point
-
האם השפיות חוזרת ? מחירי RAM מתחילים להתייצב בתקווה לתחילת ירידת מחירים ...
שלום לכולם ! הכצעקתה ? נו, קשה לדעת. תראו את זה כאן ( דקה 4 בסרטון ) - https://www.youtube.com/watch?v=y5WM9XC_2ho לו יהי ...1 point
-
מחשב לעריכת וידאו 4K
1 pointיש כאן באתר די והותר כתבות וידיעות למה ואיך כלהמצב הזה. אתה יותר ממוזמן לקרוא ולהתעדכן. החומרה לא עדכנית להיום. אתה הולך על ציוד למלחמה שכבר הייתה ... ובלי קשר, המחיר יקר כי זה המצב הגלובלי כרגע, בכל חנות. בגלל שגעתה - A.I וחזירות היצרניות .... ואחרון חביב, כנראה באמצע השנה יצאו מעבדים חדשים מאינטל ... אולי ( ואולי לא ) כדאי לחכות.1 point
-
עזרה | חברים יקרים אני חייב את עזרתכם!
אם אתם מעל גיל 18 ויש לכם מקום עבודה 5 דק' מזמנכם יעזרו לי נורא הלינק לשאלון: https://forms.gle/iCkm6cQU51d7x6kJ6 חברים ומשפחה יקרים, אחרי תקופה ארוכה של לילות לבנים, חישובים ונתונים, אני סוף סוף נמצא בשלב המכריע של עבודת התזה שלי בתואר שני בסטטיסטיקה. אני חוקר נושאים שבוערים היום בשוק העבודה: בריונות במקום העבודה ו"התפטרות שקטה" (Quiet Quitting). כדי להפוך את המחקר הזה למשמעותי, אני זקוק לעזרתכם באיסוף נתונים. מבטיח שזה קצר: זה לוקח בדיוק 5 דקות. השאלון הוא אנונימי לחלוטין. כל מענה מקדם אותי צעד ענק לסיום התואר. אשמח מאוד אם תוכלו להקדיש כמה דקות ולענות, ואפילו לשתף את הפוסט כדי שאוכל להגיע לכמה שיותר אנשים. הלינק לשאלון https://forms.gle/iCkm6cQU51d7x6kJ6 תודה ענקית לכל מי שיכול לעזור 3>!1 point
-
נתב סוויץ
1 pointלהשאיר תמיד דלוק. גם נתב (ראוטר) וגם מפסק (סוויץ'). גם אין צורך לכבות, וגם זה רק ייצור בעיות אם תכבה ותדליק.1 point
-
סוף לכינויים המביכים: בקרוב תוכלו לשנות את כתובת ה-Gmail שלכם (בלי לאבד את המידע)
במשך כמעט שני עשורים, כתובת ה-Gmail שלנו הייתה מעין "חתונה קתולית" דיגיטלית - ברגע שבחרתם אותה, נתקעתם איתה לנצח. כעת, מסמך תמיכה רשמי חושף כי גוגל נערכת לשינוי דרמטי במדיניות הנוקשה ביותר שלה, שיאפשר למשתמשים להיפרד מכינויים מביכים מהעבר מבלי לוותר על היסטוריית המיילים או הקבצים שלהםלכתבה1 point
-
מתלבט בין 2 ניידים לגיימינג קל
1 pointאכן , עדיף כרטיס מסך חזק ,הלוואי שהייתה אפשרות לשים במחשב i5 או רייזן 5 או משהו כזה על מנת להוזיל את המחשב ולהשאיר יותר תקציב לכ.מסך. אבל ההספק של כרטיס המסך הוא מהותי ביותר . בלנובו ההספק הוא 115 . באסוס גיימינג ההספק הוא 100+15 , לא יודע מה זה אומר , אולי 100 ברגיל ועוד 15 לבוסט . https://psref.lenovo.com/syspool/Sys/PDF/LOQ/LOQ_17IRX10/LOQ_17IRX10_Spec.pdf https://www.asus.com/laptops/for-gaming/tuf-gaming/asus-tuf-gaming-f16-2025/techspec/ שים לב שבמחשבים אלו גם ה 5050 ( ומנגד גם ה 5070 ) הם עם אותו ה TGP . זה אומר שהמחשב מסוגל לקרר את זה והלוח מסוגל לספק את הכוח ( וגם ספק הכוח הוא קצת יותר בומבסטי ) הם מגיעים עם ספקי כוח של 245\280 וואט. באסוס הדק ( V16 ) ספק הכוח הוא של 150 וזה כבר מחשיד . זה גם מחשב דק וקל יחסית למי שרוצה ניידות ומוכן להתפשר , זה לא מחשב גיימינג , הוא לא מיועד ל שעות רבות של משחק כי הוא יכנס להגבלת כוח גם בגלל חום . הצלחתי למצוא תשובה ברורה רק לגבי ה 5050 ,הוא מוגבל ל 65 וואט . עדיף בוודאות 5060 של 115 מאשר 5070 של 65 . ככל הנראה עדיף גם 5060 של 115 על פני 5070 של 85 וואט . https://www.asus.com/ph/laptops/for-gaming/all-series/asus-v16-v3607/techspec/ הם בחרו לא לציין את הספקי כרטיסי המסך למרות שב f16 הם כן מפרסמים - זה מחשיד , אתה מפרסם את מה שאתה גאה בו , את מה שאתה "מתבייש" בו אתה לא מפרסם... חפש מבחנים . משום מה זכור לי שפה באתר היה מבחן של גיגהבייט a16 עם 5070 של 85 וואט והוא קירטע מאחורי ניידים עם 5060 . ולגבי שני הראשונים , אכן יש תקלות עם LOQ מדור קודם , לא יודע מה קורה עם הדור הזה . אם אתה סומך על האחריות ומוכן לקבל את הסיכוי לתקלה - זה כנראה המחשב לקחת. צלם את המחשב לפני שמגיע טכנאי לפרק אותו , ככה יהיה לך תיעוד אם הוא עושה נזק קוסמטי בפירוק . תדווח על זה אם זה באמת קורה . אל תעשה עניין מכל דבר אבל תבקש פיצויים קטנים כמו הרחבת אחריות לעוד 3 חודשים או משהו כזה. אם המחשב באמת יתקלקל יותר מפעם אחת אז לאט לאט תגביר את הכעס . בפעם השלישית אם אכן תהיה - זה הזמן להתפוצץ ולדרוש מחשב אחר - אתה תקבל מחשב חדש בהתאם למה שיש בשוק באותו הזמן עם אחריות מאופסת ( אולי אחריות רק לשנה עם אופציה להרחיב ל 3 מה שכמובן מומלץ )1 point
-
אשמח להתייעץ לגבי מחשב נייד ללימודי קורס מהנדסי AI ועבודות AI. תקציב עד 8000 ש"ח.
בטוח יעזור יותר וואטג' = מהירות חישוב. אבל אם הייתי צריך לבחור בין זה לVRAM הייתי בוחר בVRAM בלי לחשוב פעמיים.1 point
-
אשמח להתייעץ לגבי מחשב נייד ללימודי קורס מהנדסי AI ועבודות AI. תקציב עד 8000 ש"ח.
היי את בכיוון הנכון, אבל ... כדאי לדעת בכדי לא לזרוק סתם כסף... הנה סרטון הכוונה די ממצא - https://www.youtube.com/watch?v=Ton4sQyIZ2Q וכדאי לראות גם את זה - https://www.laptopmag.com/laptops/best-ai-pc1 point
-
ייעוץ לגבי שני מחשבים יד שנייה - עם RTX 4090 - לעבודת הדמיוות - הערכת מחיר ריאלית לקנייה. מפרטים בפנים. תודה :) (12,500-13,500 ש"ח)
המחשב השני . כי יתן תפוקה טובה יותר. נכון שההדמיות נסמכות על כרטיס מסך, אבל עדיין, מעבדי אולטרה הם נפילה גדולה. לא הייתי נותן משקל גדול מידי לענין האחריות לשני המקומות.1 point
-
מעבד i5 - 13400 חדש
1 pointזה ספק כוח זול ולא איכותי , אני לא יכול להמליץ עליו . אם המחשב חשוב לך ואתה רוצה למזער את הסיכוי לנזקים ללוח האם ושאר החלקים של המחשב , עדיף את ה ELITE NEX PN 600W. זה לא קשור לשאלה אם זה 500 וואט או 600 וואט , זה קשור לאיכות של רכיבי ההגנה שקיימים בספק .1 point
-
שדרוג זיכרון RAM?
1 pointיש משחקים שבהם זה יכול לסייע , כל מה שחדש ומוגדר "כבד" . ראה system requirements . אם אתה רוכש 2 נוספים של 16 , תוודא שאתה רוכש בדיוק אותו הדבר. שים לב שמשפחת ה 5000 אפילו מעדיפה 4 rank , כאשר 2 של 8 הם די בוודאות 2 RANK . 2 של 16 לרוב יהיו 4 rank אבל צריך לוודא. אז בעקרון 4 של 8 עשוי גם לתת שיפור ביצועים קל בלי קשר לצריכת זכרון , עשו בזמנו מבחנים , צריך לחפש.1 point
-
Asus pro art 16 RTX 5090 או לחכות ל M5 pro max?
https://www.google.com/search?q=Houdini+-+MAC+OR+PC&sa=N&sca_esv=3a311592578585b5&udm=50&fbs=AIIjpHxU7SXXniUZfeShr2fp4giZjSkgYzz5-5RrRWAIniWd7tzPwkE1KJWcRvaH01D-XIWOFp4UhuzIxwLSKiE1xF1ZWEqjZkRe51b9jK6AN71wXGlgfMAjhu_nxvE2OTRS_qJ8TIbYtQEGwTAxcUtLYkJKqs6wYgm-h8dEhSDi7piZRVgyJZhh8u7ig2JpG9aWk9w-wgD1_NBTB6UetozDfKxaC98Rbg&aep=1&ntc=1&ved=2ahUKEwirq_OthveQAxWz9rsIHdBYBd44FBDYnw56BAgMEAQ&biw=2327&bih=1163&dpr=1.1&mstk=AUtExfC2nTQDLRnaHx9kA1bXb9C8KaL92_QzY9yWwC6u7nMnj-GYSHuetyI3IK7bF5wWkFGGkiuaeodTm2EB3Tb_TNtp8FIROfjxPYZ6jqN1H76Wd3lHEV1hLtRoJiR5yhp61TL3trtOKmHj-Y6LTIcHaQBspn1JSvxgdq0&csuir=1 https://www.reddit.com/r/Houdini/comments/1hvonat/mac_for_houdini_and_unreal_engine/#:~:text=I've%20run%20Houdini%20on,a%20Windows%20desktop%20running%20Houdini .https://www.youtube.com/watch?v=6QpUkqXFcMA בקיצור, נראה לי שהכף נוטה ל - PC. אבל, כדאי לקחת נייד שמאפשר הרבה RAM , יעני אם לא מגיע עם הרבה, שיהיה אפשר לשדרג.1 point
-
Asus pro art 16 RTX 5090 או לחכות ל M5 pro max?
היי קודם כל תפתח דיון בפורום "יעוץ לפני רכישת מחשב". שנית, זה מאוד תלוי בתוכנות שתשתמש בהן. יעני, תן כמה שיותר פרטים, זה עולה ( כאן ) אותו דבר ...1 point
-
שאלה לגבי ASUS Vivobook 16
1 point
-
מחשב נייח לילד בן 14 למשחקים פשוטים עם אפשרות לשדרוג כרטיס מסך בעתיד - 3000 ש"ח
אין. בהצלחה .1 point
-
מחשב נייח לילד בן 14 למשחקים פשוטים עם אפשרות לשדרוג כרטיס מסך בעתיד - 3000 ש"ח
ביחס לזכרון שאתה מציג , לזכרון היקר יש ערך מוסף עצום . פה זה כבר ברמה שכנראה עדיף לקחת את המחשב השני . כל המעבדים כיום ( ולפחות 10 שנים אחורה ) עובדים בערוץ כפול מול הזכרון. זה אומר שכאשר יש בלוח האם 2 יחידות תואמות של זכרון , רוחב הפס של התקשורת בין המעבד לזכרון הוא כפול. 2 סטיקים של זכרון 6400 זה כמו סטיק אחד של 12800 ולצורך העניין 2 סטיקים של 4800 זה כמו אחד של 9600 . סטיק אחד של 5600 זה 5600 והסטיק המדובר הוא עם תזמונים גבוהים ( זה לא טוב. תזמונים נמוכים - זכרון זריז , תזמונים גבוהים - זכרון פחות זריז ) ובנוסף , כפי שהזהרתי לגבי הזכרון הזול הנוסף, סביר מאוד שהמעבד בכלל יגרום לזכרון הזה לעבוד ב 4800 . אז אם למרות הכל מתפשרים על זכרון, אפשר לרכוש 2 סטיקים של זה: https://tms.co.il/samsung-ddr5-16gb-5600mhz-cl46-3rd או 2 סטיקים של זה: https://tms.co.il/hynix-hmcgg6agbub256n הם כנראה יעבדו רק ב 4800 ולא ב 5600, התזמונים כאמור גבוהים מהרצוי , אבל לפחות יהיה לך dual channel והם יעבדו ב 9600 אפקטיבי . סיכוי קטן שהם יעבדו ב 5200 ( רלוונטי גם לזכרון שאתה הצגת ) . נ.ב. 2 זולים של 16 הם יותר זולים מהיחיד של ה 32 ואם מתפשרים על מהירות הזכרון אפשר להתפשר גם על נפח ולקחת 2 של 12 . הלוואי והיה סט של 2X12 במהירות גובה באזור ה 500 ש"ח שהיה נותן פתרון משתלם . מחר אנסה להרכיב לך מפרט בפלונטר למרות שיכול להיות שמה שיחסך בפריט אחד , יגבה מחדש בפריט אחר. כי זה למשל זכרון עם נתונים אידאלים במחיר אידאלי : https://www.plonter.com/detail.tmpl?sku=PVV532G600C30K&lang=heb&cart=1761426327279769511 point
-
אשמח לחוות דעת על מפרט המחשב הבא והמחיר
רוב האנשים יחסכו דבר ראשון במסך . אני חושב שזה ממש לא נכון . אחד הדברים העיקריים שלא קיים במסכים הזולים זה רגלית טובה עם כיוונון טוב. זה לא קשור לאיך פורטנייט יעבוד זה קשור לארגונומיה של מי שיושב מול המחשב וזה בטוח שווה את הכסף . עד לפני 5 שנים בערך הסתדרתי יפה מאוד עם מסכי 60 או לכל היותר 75 הרץ . כמו כולם. היום להגיד למישהו שרוצה מחשב גיימינג מסך 75 הרץ זה בערך כמו לירוק לו בפרצוף , אבל המציאות היא שמסך כזה : https://tms.co.il/index.php?route=product/product&product_id=108302 יעשה את העבודה ואם יש משהו שלי מאוד מפריע בו זה הרגלית הפשוטה . זה קיים , עדיף לא לרכוש https://tms.co.il/iiyama-23-prolite-fhd-100hz-4ms-ips-monitor זה כבר נכנס לתחום של גיימינג כי תכלס 120 הרץ זה די והותר אבל פה אתה "רק" ב 100 הרץ . לשני אלה יש חלופה יותר טובה ב KSP - ראה בסוף . גם את זה אני לא ממליץ לרכוש אבל זה קיים . https://tms.co.il/iiyama-23-8-fhd-165hz-08ms-g-master-gaming-ips-monitor זה כבר מסך גיימינג פרופר בלי פשרות שאמור להיות סבבה לגמרי אבל הרגלית פשוטה. כל דבר זה עוד תוספת קטנה של כמה עשרות שקלים ובגדול , כל תוספת קטנה כזאת שווה, אנחנו רוצים מסך שישרת אותנו לכמה שנים קדימה. במפרט המקורי אני בחרתי לך מסך שהוא מעל כל אלה והוא בין השאר עם רגלית איכותית עם אפשרויות כיוונון . כרגע אני רואה שיש מבצע מעולה ( הם רושמים שהמבצע בתוקף עד סוף החודש אבל אני מניח שזה גם עד גמר המלאי ) על מסך שווה ערך למה שבחרתי עבורך : https://tms.co.il/iiyama-23-8-fhd-165hz-08ms-g-master-gaming-ips-gb2470hsu-w5 כל הנ"ל של הם עם רמקולים מובנים . אם אתה מתכנן על החנות הזאת , אני הייתי מזמין את המסך במצבע ומשלם , מגדיר לאיסוף עצמי ומקסימום אחרי זה מוסיף עלות משלוח או אומר להם לצרף להזמנה אם אתה בסוף מזמין שם את המחשב . ב KSP יש מסך יותר טוב משני הראשונים במחיר של הזול ביותר https://ksp.co.il/web/item/368506 . אני חושב שהוא בלי רמקולים , הוא יעשה את העבודה והוא עונה על ההגדרה של גיימינג , 120 הרץ . רגלית פשוטה כמובן . אז אפשר לסגור על מסך של 370 ₪ ולא 650 וזה בסדר גמור . כאמור , המסך ב 480 זאת תמורה מעולה למחיר . הוא למעשה באותה רמה של המסך ב 650 פשוט כרגע במבצע . לדעתי שווה בלי למצמץ .1 point
-
לאחר bios update ללוח אם asus prime x570-p, המחשב נדלק, מאווררים ואורות עובדים אבל לא רואים כלום במסך - no signal
לפי כל מה שאתה מתאר , יש חשד שעוד לפני כן הייתה לך בעיה במעבד או בלוח האם . סיכוי קטן שבזכרון . Method 1: Use the CrashFree BIOS 3 utility with a USB drive On a working computer, format a USB flash drive to FAT32 and download the correct BIOS file for your motherboard from the ASUS Download Center. Save the downloaded BIOS file to the USB flash drive. Insert the USB drive into the motherboard and restart the computer. The system should automatically detect the BIOS file and begin the recovery process. זה בגדול אחרי חיפוש לגבי asus prime x570-p bios recovery זאת הרמה הבסיסית של ה"קראש פרי" Go to the ASUS support page for the Prime X570-P model. Navigate to the "BIOS and Firmware" section and download the latest BIOS version. Extract the downloaded file, which should include the BIOS file (e.g., PRIME-X570-P.CAP) and a BIOS renaming tool (e.g., BIOSRenamer.exe). Run the BIOSRenamer.exe tool. It will automatically rename the BIOS file to the format required by the motherboard, such as PRIME-X570-P.CAP. וזה חיפוש לאחר : asus prime x570 p bios update without cpu זאת הרמה הגבוהה של ה קראש פרי . יכול מאוד להיות שבשביל שזה יעבוד אתה צריך לחבר את ה DOK לUSB ספיציפי - אולי רשום עליו אולי הוא מצויין בחוברת ההוראות . אם הבעיה היא באמת הביוס , אז זה הפתרון, עדיף לא לקחת את הגרסה האחרונה . אולי אחת או שתיים אחורה . זה אמור לעבוד גם אם המעבד כן נמצא בתוך המחשב . בתוך כל הסיפור הזה, אולי לא יזיק להוציא את המעבד ולהכניס חזרה. אפשר לחפש סרטונים , צריך לתת למחשב כמה דקות טובות1 point
-
יבואן אסוס מומלץ בארץ?
1 pointהשירות לא ניתן על ידי היבואן . את השירות אתה בכל מקרה מקבל דרך CPM בלי קשר למקור הרכישה ( אלא אם זה יבואן מקביל ולא רשמי או מחודש וכו' ואז המצב אולי עוד פחות טוב) מבין שלך אישית הייתה חוויה רעה עם DELL אבל ברמת הכלל , מבחינה סטטיסטית , ל DELL יש שירות יותר טוב. מעניין , כמה תלונות חדשות קיימות שם מהשנה האחרונה ? קח בחשבון שבכל שנה בממוצע נמכרים בארץ למעלה מ 750 אלף מחשבים ניידים . ( יש שנות קורונה שנמכרים הרבה יותר ואז אחרי זה נמכרים פחות יש שנות מלחמה שיש עצירה ואז קפיצה ) ואסוס חולשת על בערך 10% מהשוק שזה אומר למעלה מ 75 אלף מחשבים שנמכרים בשנה . זה אומר שבמצב תקין וסביר לפחות 2000 אמורים להיות עם תקלה . כי 97% אחוזי תקינות של מוצר שיוצא מהמפעל זה מצב טוב מאוד , העלייה ל98% תקפיץ לך את המחיר של המוצר בחנות בעשרות אחוזים . עכשיו מתוך ה 2000 האלה , כמה לקחו את הזמן להתלונן בפייסבוק ? האם כל התלונות שלהם נראות לך מוצדקות ב 100% ? מריפרוף אני יכול לראות כמה שבפירוש לא . לפעמים מספרים נותנים תמונה יותר טובה מאשר אנשים מתוסכלים שצועקים חזק ,זה לא אומר שהם בהכרח צודקים .1 point
-
מחשב נייח לגיימינג ועבודה משרדית עד 6000
לא רשמת איזה מסך . גם המסך שלי הוא קצת ישן אבל הוא 4k-144hz . יכול מאוד להיות שכדאי להחליף מסך . אם יש לך מסך FHD בקצב רענון נמוך אז המחשבים הבאים הם מעל ומעבר. אם אתה קונה באילת , זה יוצא 6000 , אבל צריך להביא את החלקים ל TMS במרכז ולשלם 150 ש"ח התקנה https://tms.co.il/builds/545460 אם 6000 זה גבול עליון בהחלט אז: https://tms.co.il/builds/546556 וישאר לך כסף לקנות מסך ולשלם על הרכבה . את ה SSD הישן תחבר כדיסק משני לאחסון. הוא ישן , הוא איטי . מערכת הפעלה תתקין על חדש ומהיר .1 point
-
שימוש ב AMD Ryzen 7 8700G עם iGPU מובנה וללא כרטיס מסך נוסף עבור שימושי Local AI - דוגמת Vibe (Whisper) ונוספים
כרגע אפשר לרכוש כרטיס כזה בסיסי ב 2000-2100 . בעוד שנה מהיום הכרטיס הזה ככל הנראה עדין יהיה בשוק עם אופציה לגרסת סופר אבל לא יהיה לו מחליף . חדש כנראה יעלה בערך 1700 אלא אם ה"סופר" יצא לשוק במחיר ממש טוב. אז למכור כזה יד 2 יהיה אפשר בטווח של 1000-1500 בהתאם לכל מיני משתנים קטנים . ב 1000 אתה תעיף אותו תוך יום יומיים ב1500 אתה צריך סבלנות וכשרון שיווק . כמובן שזה בהנחה שהשנה קדימה תהיה בערך כמו היום ביחס ללפני שנה . אם מתכננים לנו מציאות יותר מורכבת , לך תדע, אולי הוא יהיה שווה 3000 אבל לא תוכל לקנות חדש במקומו1 point
-
ייעוץ לרכישת מחשב נייד לעבודה משרדית + לימודים
לא מכיר אותם ולא כלום. אני מכיר את הנייד, לא את החנות ... :-) כל עוד הנייד באחריות יבואן רישמי, אין לחנות כמעט שום משמעות. דרך אגב, רצוי להרחיב את האחריות ל - 3 שנים. בקיצור, הדגש על הנייד, לא מי שמוכר אותו. אם חלילה תהיה בעיה, היבואן הוא הכתובת.1 point
-
המודל החכם ביותר שישנה את עולם הבינה המלאכותית: OpenAI משיקה את GPT-5
אשרי המאמין, הן לגרסה 5 והן לאלטמן ...1 point
-
קנייה מ NEWEGG
1 pointבכל פעם שאני רכשתי מוצר באמזון , ביקשתי שיגיע אלי עד הדלת. היו פעמים שמעטפות קטנות הושארו בתיבת הדואר. בכל פעם שנאלצתי להחזיר מוצר לאמזון בין אם היה מדובר במוצר עם תקלה ובין אם מדובר בהחזרה בגלל טעות שלי , ניתנה לי האפשרות לבחור ששליח יגיע אלי לאסוף את החבילה וכך בחרתי ושליח הגיע לאסוף . ( מומלץ לשים לב שאתה פותח את השקית בהתאם להוראות , זאת גם האריזה למשלוח חזור ) . כמובן ללא עלות ובסופו של דבר היה זיכוי מלא , מלא זה אומר גם על המשלוח הלוך וגם על המיסים שאמזון למעשה גובה ממך מראש . האם הניסיון שלי הוא התחייבות שגם אתה תקבל שירות זהה? לא. האם הניסיון של אלף אנשים אחרים הוא התחייבות שאתה תקבל שירות זהה? סטטיסטית - קצת כן , מעשית לא . אבל אם אתה תפנה לאמזון ותשאל אותם מה קורה במידה ויש בעיה עם מוצר ספיצפי שאתה מעוניין לרכוש, אתה תוכל לקבל תשובה חד משמעית לגבי איזה שירות אתה תקבל עבור המוצר הספציפי שאתה רוצה לרכוש.1 point
-
מחשב נייד לסטודנט + שימוש כללי עד 6,000
1 point
-
מחשב נייד לסטודנט + שימוש כללי עד 6,000
https://www.eilat.joymobile.co.il/items/7803538?gad_source=1&gad_campaignid=22793904619&gbraid=0AAAAApMyiE61hXfdVXWMc-DyP0gdBg9FF&gclid=CjwKCAjwkbzEBhAVEiwA4V-yqpCGV3ZFU8Uci3gcand4X7ov71-7sqO2BhpNlox519Z0DRcuUpFNCRoC6jsQAvD_BwE https://www.bug.co.il/brand/asus/vivobook/s16/m5606wa/mx036w אההה, הנה, זה הנייד - https://noftech.co.il/product/33751/%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91-%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%93-asus-vivobook-s-16-oled-m5606wa-mx024/?utm_source=google&utm_medium=paid&utm_campaign=22865757541&utm_content=184211772900&utm_term=&gadid=767713459127&gad_source=1&gad_campaignid=22865757541&gbraid=0AAAAAo7ePexwXedpc_eFrWN7bMT0MyO35&gclid=CjwKCAjwkbzEBhAVEiwA4V-yqvJzwjwOlFWh8rcZ-7E7anWwp_w-2ZTgDRXhjr7eTpPuL-UcUp5hhhoCt-MQAvD_BwE1 point
-
מחשב נייח למשחקים חדשים בתקציב 7000ש"ח באילת
https://www.guru3d.com/review/review-palit-gamingpro-geforce-rtx-5080-oc-edition/page-5/ https://www.kitguru.net/components/graphic-cards/dominic-moass/rtx-5080-roundup-msi-gigabyte-and-palit/8/ המחיר באמת נמוך , אני לא יודע איך להתייחס לזה. זה לא מוצר מזובל או מזוייף . זה rtx 5080 . אפשר לראות במבחני ההשוואה שהוא קצת יותר חם מהאחרים אבל לא יותר מאשר ה FE . אך גם ה FE , כמו כל הדור הזה , עובד בטמפ' הרבה יותר טובות מאשר שני הדורות שקדמו לו . אני לא חושב שזה עניין של צריכת חשמל אלא של שיפור מערכות הקירור. בנוסף , הדגם הזה צורך קצת יותר חשמל מהאחרים , 425 The presence of coil squeal in any GeForce RTX 5000 graphics card can vary, depending on the degree of the issue. It becomes audible when reaching high framerates, but typically remains at a manageable level. Within an enclosed case, this sound is likely to blend into the background noise. In our experience with this specific card, the coil squeal has been very noticeable to us. This product RTX 5080 will make an acceptable coil whine, rated 5 out of 10. יש מצב שב V2 שיפרו את זה למשל , בחול (אולי גם בארץ ) אנשים מחזירים כרטיסים על העניין הזה . אני סתם מנחש . אפשר לנסות לשאול את TMS אם הם יודעים מה ההבדל בין V1 ל V2 . כל המקומות שבדקו , לדעתי בדקו את V1 שכן אלו מבחנים מפברואר ואם לוקחים כרטיס יותר חזק אז זה עוד יותר סיבה ללכת על מערכת מבוססת AMD https://tms.co.il/builds/530730 עם ה 9600X זה אותו מחיר כמו ה 14600KF . לגבי מה עדיף , כרטיס מסך או מעבד, כרטיס המסך מוסיף יותר למחיר המערכת , אבל אם ב 4k עסקינן אז הוא גם נותן יותר תמורה. צריך לחפש מבחן לגבי העומס על המעבד עם FG .1 point
-
מחשב נייח למשחקים חדשים בתקציב 7000ש"ח באילת
אם אתה רוצה RT אז NVIDIA . פחות מ 70TI לא כדאי , יותר - יקר מידי. אז הוא נבחר. בלי FG על 4K עוד לפני RT , גם 7600X יסדר אותך . לכבודך בדיוק עשו בדיקה : https://youtu.be/gpN4nyftQ3M?t=1110 ה 9600X יתן לך עוד יותר . בממוצע, ה9600X עדיף על פני ה 14600K . במקרים הספציפים שבהם הליבות הנוספות של ה 14600K באות לידי ביטוי יש לו יתרון יפה בעיקר במינימום FPS. ל 14600K אפשר לעשות OC אבל אני לא יודע אם יש לו משהו כמו PBO מובנה בלוח אם לא לוקחים לוח Z790/690 . ל 9600X אפשר לעשות PBO וזה נותן תוספת של עוד 5-10% . במשחק שכבד על המעבד כמו סייברפאנק , ה 14600K יכול להגיע גם ל 170 וואט צריכת חשמל בזמן שה 9600X יושב על 100 , זה משפיע על הקירור שלוקחים . הפלטפורמה של אינטללא תקבל עדכונים . ה AM5 גם עוד תקבל איזה עדכון אחד וגם למעשה אפשר יהיה להחליף את המעבד הזה למשהו אחר בעתיד אז אני ממליץ על AMD ועוד רגע נראה מה אפשר לגרד. לגבי כרטיס מסך , עושה רושם שה palit מגיע עם קירור טוב מאוד . לעצמי הייתי לוקח אותו ולא מוציא שקל יותר . מי כמוך יודע שגם מותגים נחשבים עלולים להיות עם דפקטים סידרתיים כבר כשהם יוצאים מהמפעל , פדים טרמים מזובלים , קירור מים שמתפגר בטרם עת . https://tms.co.il/builds/530276 אז יש כאן קצת חריגה אבל קפצנו הרבה עם המעבד . הלוח הוא עם אלחוט שאולי מיותר ( אבל זה גם BT שאולי פחות מיותר ) , אפשר בלי אלחוט ב100 ש"ח פחות אבל כרגע לא במלאי. יש ספקים אחרים טובים מאוד של 850 שאפשר לקחת . למעשה אתה מסודר גם עם 750 . אז אם ה 7500 ש"ח זה בסלע וצריך לכלול את ה 150 עבודה , יש כאן מקום לחסוך. אם ממש חייבים אז אפשר להתפשר על SSD. ליומיום שרק צריך לטעון מהר משחקים , קינגסטון nv3 יעשה את העבודה . לא הייתי מוותר על 2TB . גם בקירור , ככל הנראה הספקטרום 212 יעשה את העבודה ההבדל במחיר יותר גדול ממהבדל בביצועים . ובסוף , תמיד אפשר להסתדר עם 9600X , למעשה גם ה 9700X יוריד לך מהמחיר 250 ש"ח לפני מעמ ( ביחס ל 7800X3D ) . והמארז הוא place holder. זה אכן מארז מומלץ לדעתי אבל לא התעמקתי לגביו בכלום , זה בפירוש משהו שצריך להתחשב בטעם אישי.1 point
-
מחשב נייח למשחקים חדשים בתקציב 7000ש"ח באילת
1 point
-
מחשב נייח למשחקים חדשים בתקציב 7000ש"ח באילת
יואבקה - בוא, ל - se7en מגיע יותר משליפה מהמותן ...1 point
-
נייד יצוגי לעבודה משרדית
1 pointפה הפסקתי לקרוא ... יצוגי ותקציב כזה לא הולכים ביחד .... בטח לא היום. בוא נעשה הפוך - תעלה קישורים של מה שנראה לך, שיהיה כיוון מה לחפש.1 point
-
מחשב HP חדש - הודעת System Fan (90B) בהפעלה הראשונה. מה עושים?
אם יש דבר אחד שהוא בטוח זה שאף אחד לא ישלח מחשב אחר . כך או אחרת ההחלפה לא מתבצעת מול HP , היא מתבצעת מול החנות ממנה רכשת. לכל היותר אתה תקבל מ HP אישור DOA שאיתו תגיע לחנות ושם יאשרו לך החלפה. יש לך 14 יום לדעתי מרגע הרכישה , אם תמשוך את הזמן מסיבה טובה ( מילואים למשל ) או פחות טובה ( משחקי כוח ) אתה תאבד את הזכות ל DOA ותאלץ לתקן את המחשב באחריות . בשביל לעבור את ה 14 יום בגלל סיבה טובה כדאי לשנות את הגישה למשהו פחות תקיף . אתה יכול להחזיר את המחשב כמו שהוא חזרה לחנות ממנה רכשת ( אני די בטוח שלא רכשת ישירות מ HP כי היא לא מוכרת בארץ ישירות ) אתה תקבל זיכוי בהתאם לתנאי התקנון של החנות , יכול להיות שזה יהיה זיכוי חלקי. אתה יכול לעקוב אחרי תנאי ה DOA של HP ובגדול אני חושב שצריך להגיע לאחת המעבדות ושם יתנו לך אישור שהמחשב הוא DOA ( או שלא) . איפוס ביוס ופריקת מתח לא יסדרו את הבעיה הזאת. או שהמאוורר לא מחובר. ( יותר חריג מהבאים בתור מאחר והמחשב כן עובר בדיקות לאחר הרכבה בפס היצור ) או שהוא לא תקין או שהלוח לא תקין ולא נותן לו מתח . או שמשהו תקוע בו ולא נותן לו לעבוד - אולי חלק פלסטיק וזה אומר משהו בפנים שבור . אם אתה מגיע למעבדה , תנסה לבקש לראות מה הטכנאי עושה . אני חושב שזה אמור להיות טיפול מיידי במקום ( כמובן שאולי צריך להמתין שטכנאי יתפנה ) לרוב מבוצע על ידי טכנאי בכיר או מישהו שמוסמך לתת DOA . ממליץ לך לפנות לחנות ממנה רכשת ולבקש לדעת איך עליך לפעול .1 point
-
עזרה ברכישת מחשב נייד לאשה מבוגרת לשימוש ועבודה משרדית 4K
1 point
-
התייעצות לגבי איכות החלקים לפני רכישה
@se7en אני בגדול שמחה עם המפרט אז אין מה להרגיש החמצה. ה ray tracing תמיד תוקע לי את אומניברס, אפילו לא ניסיתי להריץ ג'ינרוט דאטא עם ray tracing, מספיק רק לשנות ידנית באדיטור מ real time ל ray tracing וזהו (לא בהרצה בכלל), המחשב לא מגיב וצריך להקריס את אומניברס. אני לא משתמשת בחלון SYNTHETIC DATA RECORDER. יש לי סקריפט שמשתמש בreplicator וב - custom writer שאני כתבתי שעושה מלא דברים חשובים. אבל זה לא אמור להיות שונה, ה SYNTHETIC DATA RECORDER גם משתמש ב replicator ובטח ב basic writer. האם אתה מכיר עוד מפתחי אומניברס? אתה נעזר בליאור מאנבידיאה? ממש אשמח אם נמשיך להתכתב על אומניברס אני אותו שם בפייסבוק. תודה על הכל.1 point
-
צריך המלצה למחשב שישמש כשרת NAS
1 point@ClassMulder תודה על המפרט. למה לא ללכת על לוח כזה לדוגמה ולהוזיל עלויות: Gigabyte H610M H V3 DDR4 יש לי כבר שרת שרץ על מיני מחשב Beelink N95. אני משתמש במערכת ההפעלה Ubuntu Server, ומנהל את הכול ידנית – כולל גיבויים, שמתבצעים באמצעות סקריפטים (תודה ל-ChatGPT על העזרה בזה). הסיבות העיקריות לכך שאני לא רוכש NAS מוכן הן כמו שנאמר – חומרה חלשה ומחיר גבוה שלא מצדיק את התמורה. מעבר לכך, חשוב לי לבנות מערכת שמבוססת על חלקים איכותיים ואמינים, עם קירור מצוין לכל הרכיבים, ושתהיה לי אפשרות לשדרוג בהמשך במידת הצורך. כשהתחלתי, חשבתי שאשתמש רק ב-PLEX, אבל עם הזמן זה התרחב – לאוטומציות כמו autobrr, cross-seed, אחסון עצמי של תמונות, ועוד. המטרה שלי עכשיו היא להשקיע בשרת רציני, כזה שייתן לי שקט להרבה שנים קדימה (לא כולל כוננים שצפויים להתקלקל עם הזמן – זה מובן מאליו).1 point
-
התייעצות לגבי איכות החלקים לפני רכישה
אפשר לאמר שאני מרגיש איזו החמצה. המפרט שהעלתי (מלבד לוח האם) היה חוסך לך לפחות 3000שח שיכלו ללכת לכרטיס מסך פלוס הוספה היית מביאה 5090. והיה משפר לך את הביצועים משמעותית ומאפשר סצנות גדולות כפלים.. לא מובן לי למה RT לא מסתדר לכם בהוצאת דאטה סינטטי על 4090 נייד. אתם מוציאים דאטה בריל טיים עם SYNTHETIC DATA RECORDER או שמשתמשים בסקריפט שלכם? אני מבין שאין שימוש בפיזיקה או שימוש בסיסי אז המעבד שקנית ממש אוברקיל. אני עם נייד 4090 ואני משתמש בRT לא מעט מעניין איזה רזולוציות את עובדת שזה כזה עמוס. נראה שרזולוציה מוגזמת ללמידת מכונה על הדאטה. כך או כך יש מלא שיטות לאופטימיזציה של הסצנה. לדוגמה המחסן באסטים של איזק סים עם RT REAL TIME פועל ב3 רזולוציות: שימו לב שהזכרון VRAM עולה משמעותית בכל קפיצת רזולוציה והפריימים נשארים בסדר גמור לסימולציה. זה כרטיס ששווה בעוצמתו ל-4070TI. גם המעבד (i9-13980HX) נשאר באזור ה20%. ה-RAM נשאר אותו דבר. לסיכום ולשאלתך: אם בשום אופן אין אפשרות לעלות בתקציב ל5090 אז לשימוש המאד ספציפי שלך ה5080 יתן יותר תועלת מ3090. בפרט אם את רוצה להפעיל RT. כח עיבוד 2 דורות קדימה מנצח פה אין מה לעשות. זה ממש מקרה מאד ספציפי ומוגבל אבל. בנוסף הבנתי שסדרת הסופר של הדור הנוכחי מעבר לפינה עם VRAM מוגדל בכל הדגמים ככה שיש מצב שבקרוב נראה 5080 עם 24GB VRAM. לא בטוח שאתם יכולים לחכות אבל. בהצלחה זה הכי חשוב!1 point


