בחירת ספק עם נצילות גבוהה לשימוש ברכב (עם ממיר מתח) - ספקים ומארזים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בחירת ספק עם נצילות גבוהה לשימוש ברכב (עם ממיר מתח)


tmpusr

Recommended Posts

בהמשך לדיון כאן:

http://hwzone.co.il/community/threads/538321-%D7%AA-%D7%A8%D7%93-%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%9D-%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%AA%D7%97%D7%A0%D7%AA-%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94-%D7%A9%D7%A7%D7%98%D7%94-%D7%95%D7%97%D7%96%D7%A7%D7%94-%D7%9C%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%91%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94#.UqV29vQW3JI

עוד עניין לגבי הספק - כיוון שהמפרט יעבוד ברכב עם ממיר מתח מהמצבר, יש חשיבות רבה למתח שהוא מושך דרך הספק. כמה הבדל יהיה בין ספק BRONZE לספק GOLD או GOLD+ כשהמערכת בעומס נמוך-בינוני, ללא OC? קראתי שיש ספקים בנצילות של מעל 90% היום. שווה להשקיע בעניין? יש חשיבות לספק בייצוב המתח שמגיע ממיר מתח ברכב? תודה.

אשמח לעצה - צריך לקנות השבוע...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעתיק מדיון מקביל:

אני מניח שגם ל-SEASONIC M12II 520W יש רכיבים איכותיים דיים למרות שהוא "רק" BRONZE.

האם שווה להשקיע פי 3 לערך על ספק PLATINUM?

השאלה מה הרווח הצפוי במונחים של:

1. הספק שהמערכת "מושכת" מהמצבר. על כמה הפרש מדובר? בשביל 10-20W זה לא כדאי.

2. ייצוב המתח ע"י הספק. החל מאיזו רמה של ספק השיפור נעשה זניח?

אם ניקח בחשבון שהמערכת תצרוך בעבודה סדר גודל של 200W מקסימום זה לא חכם לשים ספק של 860W כי זו לא נקודת העבודה שלו ממילא.

ההבדל בין BRONZE ל-PLATINUM זה בסביבות ה-10-12 אחוז נצילות, כלומר גג 20 ומשהו וואט, לא?

המשך הדיון כאן:

http://hwzone.co.il/community/threads/538431-%D7%91%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%AA-%D7%A1%D7%A4%D7%A7-%D7%A2%D7%9D-%D7%A0%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%92%D7%91%D7%95%D7%94%D7%94-%D7%9C%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%A9-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91-(%D7%A2%D7%9D-%D7%9E%D7%9E%D7%99%D7%A8-%D7%9E%D7%AA%D7%97)?p=4834817#post4834817

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש ספקים שממירים ישירות 14V למתחים של מחשב (בנצילות גבוהה מאוד + כולל כיבוי במקרה שהוא מוריד את המצבר נמוך מידי), הייתי מעדיף אחד כזה ולא המרה ל 240V (שכבר אחריה אתה מתחיל מנצילות של כ 90% בלבד) ואז בנוסף ספק של מחשב שמוריד את הנצילות הלאה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נשמע מעניין, העניין הוא שב-85% מהזמן הוא יתפקד כמחשב רגיל לחלוטין אצלי בבית וכל פעם לפרק את כל כבלי המתח ולחבר/לחווט אותם מחדש נראה לי סיוט, לא?

תוכל לתת לינק לכזה ספק?

יש לך רעיון איך לפתור את הבעיה?

מה דעתך על בחירת הספק למפרט?

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה מוריד את האפשרות הזאת....

בין רוב ספקי ה 80+ אין חוקיות להבדל בצריכה בעומסים נמוכים. התקן מחייב בכלל שהספק יעמוד בדרישות מ 20% ומעלה, ו "בדסקטופ" רוב המחשבים לוקחים הרבה פחות מזה, ויכול להיות שספק gold או רגיל יקחו אותו דבר בתחום שמתחת ל 20% וכו'.... נכון של gold יש סיכוי גבוה יותר לקחת קצת פחות אבל אין ממש התחייבות מהבחינה הזאת

אם ה 460X שבחרת בדיון מתאים למחשב מבחינת דרישות הוא אמור להיות בחירה טובה

אבל יש מקום אחר לבעיות אפשריות :

ספקי Active PFC מאוד לא אוהבים כשנותנים להם גל "מרובע". אם UPSים הם בדרך כלל מסתדרים במשך הכמה דקות שהם עובדים מ UPS (כך שגם אם ה PFC או הקבל בתוך הספק עובד קשה יותר, לא מספיק לקרות משהוא). ממיר רכב נותן צורת גל דומה, אולי קצת יותר טובה אבל לא בהכרח. אני חושב שאתה מצפה ממנו לעבוד יותר מכמה דקות/כמה פעמים בשנה. ואז יש סיכוי ריאלי שהוא יידפק מצורת הגל הזאת

כמה המקס' שאתה הולך למשוך מהספק שלך ? תכפיל x1.15 בשביל ספק gold (או x1.25 בשביל 80+ רגיל) וזה מה שהספק ימשוך מהממיר רכב. תכפיל במשהוא כמו x1.25 (ניחוש) וזה ההספק המדומה שהממיר רכב ימשוך מהרכב. האם שקע המצית ברכב שלך בכלל מיועד לספק זרם כזה ? שקע המצית מוגבל למשהוא כמו 10A (120W) מקס' לכמה שניות (העבודה של המצית). במצב קבוע לא הייתי מנסה להגיע איתו ל 8A אפילו (תלוי מה העובי של החוטים שמגיעים לשקע) כדיי לא לשרוף בטעות חוטים בצמה של הרכב - בשביל זה תצתרך חיווט נפרד מלוח החשמל של הרכב במיוחד בשביל המחשב

ומירי רכב בהספקים גבוהים אין הרבה, וחלק ממה שנמכר ב (גנרי...) בכלל לא בנוי להחזיק את ההספק שכתוב עליו - יש לך מאיפה למצוא ממיר מתאים ?

פתרונות אפשריים לבעיה של הגל סינוס :

ממיר שנותן גל סינוס

תרד מהרעיון של ספק 80+ ותשים ספק בסיסי כלשהוא (כמו Hec למשל) ללא PFC מאף סוג (לספקים כאלה אין בעיה אם גל "מכוער"), אבל פחות חסכוני

תשים במחשב ספק , ותקמבן ספק "ביתי" שמוציא 12V אם שקע של מצית לרכב כדיי שתוכל להפעיל את המחשב בבית (נדרשת קומבינה אם ספק מחשב גדול של אוליי 700-650 W, ולא בטוח אם ספק הרכב יאהב אותה במיוחד)

תמצא מחשב אחר (המחשב הקיים שלך ?) כך ש 1 יהיה תמיד ברכב ו 1 תמיד בבית

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה 0x696...

* ה-X460 מצויין אבל החשש שלי הוא שבלי המאוורר שלו התא בתחתון במארז הספציפי הזב (HAF-XB) יוותר ללא כל סירקולציה של אוויר. לא בריא.

* הפרוייקט הוא לחברת גדולה והניסוי נערך ברכב שלהם עם גישת "מודינג" מלאה ללוח החשמל, חיווטים וכדומה.

אם תתן לי דוגמה לממירי מתח מתאימים ו/או הדרישות מהם אוכל להציג זאת לצוות הטכני שם.

* רוב הזמן המחשב אצלי וממש "לא בא לי" על ספק פשוט ורועש...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן, הספק בונה על זה שתהיה איזהשהיא זרימת אוויר ממאווררי מארז אחרים. אז או שתשים מאוורר בתא שבו הוא נמצא (מקדימה למשל אם יש מקום) או שתבחר ספק אחר למארז הזה

ממיר Pure Sine אם הספק יציאה (ב W, לא ב VA) מתאים למה שמעמיסים עליו, ויש לחבר אותו מהלוח של הרכב אם חוטים ופיוז מתאימים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי איכות הרכיבים, איכות המיסב של המאוורר וצורת המאוורר, מודולארי או מודולארי מלא והכי חשוב נצילות, הפלטינום מגיע עם 92 אחוז שזה נתון גבוה מאוד וחשוב בחסכון בחשמל.

מה גם שבחלק מהדגמים קיים מצב היברידי שהמאוורר נכנס לפעולה מעל עומס מסויים.

הפלטינום מגיע היום בשונה מין העבר עם כבלים שטוחים שחורים אבל זה אני חושב רק בדגמי ה860/1000 וואט.

קראתי פה משהו קשור לנצילות:

http://www.tomshardware.com/forum/327742-28-80plus-bronze-silver-gold-platinum

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...