עבור לתוכן

דרוש: ממסר למתח גבוה עם רגלים גדולות

Featured Replies

פורסם

אני מחפש ממסר למתג תשתית של בית.

כיום אני משתמש ב2 ממסרים SPDT כ"א של 30A

הזרם בפועל הוא באיזור ה12A~. (דוד חשמלי)

הבעיה שהממסרים שיש לי בעלי רגליים דקות וקצרות, וקשה לקבע אליהם את התשתית.

כרגע מה שיש זה שימוש ב (סלחו לי ששכחתי את השם המשעשע של זה) פלסטיק שתופס את הכבל עם בורג

כמו אלו שמגיעים עם כל מנורה וכו'..

אז זה מהודק על הרגל הקצרה של הממסר, ומספיק תזוזה קטנה והרגל של הממסר מתעקמת או נשברת.

כרגע נהרס לי אחד הממסרים ואני רוצה פתרון יציב יותר.

מן הסתם אעדיף ממסר DPST, אבל גם DPDT אפשרי..זה ממש לא משנה למטרה שלי. מיתוג הסליל צריך להיות 5V

העיקר שיהיה משהו יציב\עמיד יותר שיש איזו דרך לתפוס אליו את החוטים העבים של התשתית בבית.

לא משנה לי להזמין מהארץ או מחול,

מה אתם אומרים?

עריכה: מצאתי את הממסר הנל: http://il.farnell.com/jsp/search/productdetail.jsp?sku=2213775

זו אפשרות לתצורה דומה לזו שאני נמצא בה כיום, רק שהוא קומפקטי יותר ובעל פלאג כמו שאני מחפש.

הבעיה..משלוח יקר. 35$? אינני מצליח למצוא אתרים חלופיים שמציעים את המוצר.

  • תגובות 58
  • צפיות 5.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

יש ממסרים שחיבור ה 240V שלהם (המגעים) הוא דרך הראש ורק הסליל דרך ה PCB

http://sell.bizrice.com/selling-leads/929898/quick-terminal-pcb-power-relay.html

http://www.fek.by/doc/components/T_Z/Tianbo/hjq-15f-2.pdf

יש מודולים לממסר שניתנים להלבשה על מסילה בלוח חשמל

http://www.aliexpress.com/item/MY4NJ-HH54P-Power-Relay-Coil-DYF14A-PYF14A-Din-Rail-Mount-Socket-Base-14-Pin-12V-24V/871620339.html

האחד הזה לא מיועד לזרם של בוילר לכן תצתרך לשלוט ממנו על ממסר נוסף של 240-240

הקומבינה שעשית כרגע לא בסדר כי חיבור כזה לממסר הוא לא מספיק גדול (כלומר התנגדות גבוהה מידי), והוא יתחמם תחת זרם עבודה של בוילד (כ 12A). תשתמש רק אם ממסרים שבאמת מיועדים לזרם כזה ואם הרבה מקדם ביטחון

פורסם
  • מחבר

ראיתי את הממסר בליון שזה בדיוק מה שהייתי מנסה, אבל הוא לא זמין.

אין לי אפשרות להלביש "תוספות" בלוח חשמל, מדובר בדירה וזה אומר שזה זמין לעיני כל, מה שאני מעדיף שלא יהיה ..

ממה נובעת התנגדות גבוהה מדי?

הבנתי שאם אני לוקח ממסר שמיועד לזרם גבוה יותר (אלו שהשתמשתי בהם כעת הם 30A, כלומר מקדם בטחון מאוד גדול) זה אמור לעשות את העבודה..

אם ישנם עוד פרמטרים שעלי לקחת בחשבון אשמח לדעת.

פורסם

לדעתי להתקין מודול מסודר על המסילה בלוח חשמל עדיף על קומבינות מאחורי המפסק של הבוילר בתוך הקיר. אם אתה רוצה אתה יכול לבנות את המערכת שלך בקופסת חשמל כמו שצריך ולהתקין אותה על הקיר בדירה ולא בלוח, או להתקין את זה בקופסה בתוך הקיר איפה שהיה המפסק של הבוילר ואת המפסק הידני עצמו להחליף למפסק קטן שרק שולט על הממסר

ההתנגדות הגדולה מידי היא בנקודת החיבור של החוט. תחשוב שאתה הלבשת טרמינל (מהדק שורה, איך שלא תקרא לזה) על הרגליים של הממסר ואתה אומר שהוא כל הזמן נופל. זה אומר שהוא לא מחזיק את הרגל של הממסר חזק, כלומר הנקודה שבה תהיה התחממות היא בנקודת המגע בין הרגל של הממסר והמתכת של הטרמינל. אם הממסר עצמו ל 30A החיבורים הפנימיים של הממסר יחזיקו את זה ללא בעיה (בהנחה שגם הזרם הקבוע וגם זרם המיתוג ב 240V מספיק גדולים ולא שאחד מהם הוא 30A ואחד רק 10A למשל)

זרם קבוע = הזרם המקס' שהממסר יכול להחזיק לזמן ממושך כשההגבלה היא משיקולים של התחממות של המגעים

זרם ניתוק = הזרם המקס' שהממס יכול להדליק ולכבות בלי שהניצוץ שנוצר בין המגעים ידפוק את המגעים אם הזמן. (כאן זה שאתה משתמש אם הממסר לבוילר זה לטובתך, הבוילר הוא נגד "נקי" ולכן יוצר את הניצוץ הקטן ביותר בהשוואה לעומסים קיבוליים או השראותיים)

פורסם
  • מחבר

בעקרון מה שאתה מציע בהחלט הייתי מעדיף, בהנחה וארון החשמל היה מותקן בתוך הבית.

בגלל כל מיני אילוצים, בין היתר גם אופי התנהגות הבקר ומה שיצרתי, זה מורכב לעשות את מה שאתה מציע ואני נאלץ (למרות שבאמת ובתמים הייתי מעדיף אולי קצת אחרת) להשאיר את התצורה כפי שהיא כיום, כלומר כל ההתקן נמצא על הקיר, בבית, היכן שפעם היה השעון שבת.

כפי שאמרתי כרגע יש (או לפחות עד לפני כמה ימים, היו) לי זוג ממסרים ל 30A N.O, שזה טווח ביטחון מאוד גדול, כפי שאמרת. אחד לכל חוט.

כרגע אני שוקל ללכת על הממסר שציינתי בהודעה הראשונה, הוא ל 20A, אך גם זה טווח בטחון גדול (כמעט כפול ממה שבפועל)

השאלה היחידה שנותרה לי היא החיווט. המחברי שורה שהשתמשתי בהם עבדו ועובדים נהדר, אבל החלק הפלסטיקי שלהם שנגע בממסר התחמם מעט.

אני מקווה ששימוש בפלאגים ישפר את העניין. האם כאלו יעשו את העבודה (המעט שיש להם, בכל אופן) נאמנה?

http://www.4project.co.il/product/1800

בוודאות החיבור הזה יהיה יציב יותר ו"מקובע", השאלה אם זה לא יתחמם יותר מדי ויעשה לי צרות?

פורסם

אכפת לך לספר למה השימוש בממסרים?

הדלקה של הדוד מהטלפון הנייד?

פורסם
  • מחבר

כן.

תיארתי בעבר את הסיפור, אם אני אנבור מספיק אולי אמצא את הלינק המקורי.

בגדול מה שעשיתי זה קופסה עם תצוגה שמאפשרת שליטה מקומית על הדוד עם כפתור ושליטה מרחוק (כולל כל מיני תיזמונים מעניינים) להדלקה\הדלקה עתידית עי אנדרואיד

יש גם מסך לתצוגה שנותן קצת אינפורמציה, זוג לדים בשביל הספורט

מדוע אתה שואל? הכיוון להשתמש בממסרים לא טוב? זה הדבר הראשון שעלה לי לראש..בגלל זה הלכתי עליו.

פורסם

סתם מתעניין, האם אכפת לך להעלות תמונות?

פורסם

החיבורים האלה בסדר. כמובן שעליך להשתמש אם כבל מתאים (חוטים גמישים מנחושת, 2.5 בלבד ולא 1.5), ללחוץ את החיבור טוב אם הכלי המתאים ולא אם פלאייר, או אם אין לך את הכלי אז בהלחמה

כל החיבורים חשוב שיהיו עשויים טוב כי בדיוק כמו שראית ש "הפלסטיק התחמם", בזרם כזה הפלסטיק יכול חופשי להתחמם לרמה שמשהוא נמס ומקצר (או גרוע מזה, מקצר בין ה 240V לבין המעגל מתח נמוך שמחובר לסליל של הממסר). לכן - חשוב שכל חיבו יהיה עשוי לא פחות ממושלם, ושהחוטים של 2 הצדדים של המעגל יוחזקו הרחק אלה מאלה

עריכה :

ועוד משהוא. אתה לא צריך לנתק ולחבר את 2 החוטים. בכל מקרה יש לך מפסק 1-0 ידני נכון ? (בטור, כלומר כשהוא מכובה אז הכול מכובה). אז אם יש צורך לכבות ממש (למשל הבוילר מפיל את הפחת אחריי גשם ממש כבד) יש לך את המפסק הידני בשביל זה. במצב רגיל אין בעיה שתשלוט בבוילר רק אם ניתוק של הפאזה על ידיי ממסר 1

פורסם
  • מחבר

אני אכן משתמש בכבלי נחושת 2.5ממ. לגבי הידוק, אני אלך כנראה על פלייר ואחזק היטב עם הלחמה. אנימקווה שהפלסטיק שעוטף את המחבר הזה לא יתחמם ויימס בעצמו.

כרגע וגם בהמשך, כשאשפץ את המעגל, דאגתי לבודד היטב בין מעגל מתח נמוך למעגל מתח גבוה. יש הפרדה מוחלטת ולמעשה אני מאוד מרוצה מהממסרים החדשים שהדקי הסליל נמצאים למטה, מאפשרים חיבור ללוח, ואילו הדקי המתח הגבוה נמצאים למעלה (בנפרד).

הזמנתי אותם לבסוף מ il.rsdelivers. עלות משלוח של 35 שקלים, אך זמן אספקה בין 3-4 שבועות.

לגבי צורת החיבור, המפסק הרגיל יצא לפנסיה מוקדמת. הוא לא מחובר.

"פחת אחרי גשם" ? למה אתה מתכוון?

כרגע ה 0 מחווט קבוע והפאזה ע"י הממסר הבודד שנותר לי. זו התצורה הזמנית (וגם זו שאתה מרמז עליה, נכון?)

ModChiP, אני אעלה אבל בהמשך. כרגע זה מקובע וסגור לחלוטין. כשהממסרים יגיעו אני אעדכן.

אני אנסה להתארגן גם על קופסה שקופה גדולה להכיל את הכל, ספייסרים וכו'. אולי זה יצא משלבי בטא מתישהו.. :-)

פורסם

למה שלא תלך על משהו כזה

פורסם

הסיבה למה שמים מפסק שמנתק את 2 החוטים בדרך לבוילר :

- כשעובדים על תיקון של הבוילר עצמו (ומן הסתם מעורבים בזה הרבה מים) צריך שיהיה ניתוק מלא של המתח - 2 החוטים

- הבוילר יכול לקצר לאדמה (זה המצב הרגיל שבו הגוף חימום נשרף). במקרים מסוימים גם קצר מהניוטראל לאדמה יכול להפיל את הפחת - כלומר, הפחת נופל כל הזמן וכיבוי המפסק / המאמת של הבוילר בלוח לא מונעים את זה. לכן צריך שתהיה אפשרות לנתק את הבוילר מ 2 החוטים. אז תדאג שתהיה אפשרות לעשות את זה

במצב רגיל זה בסדר לנתק אותו רק מהפאזה כמו שעשית

פורסם
  • מחבר

מסיבות כאלו יש לי את הארון חשמל, הוא מחוץ לבית אמנם ולא סביר לי למקם שם את כל הבקר והמסביב, אבל אחד המפסקים שם הוא יעודי לדוד (בו אני משתמש כשאני משנה קונפיגורציה כמו לפני כמה ימים כשהממסר הלך לעולמו). אך עניין הפחת לא מוכר לי ואשמע בעצתך ואוסיף זאת בקרוב. אך אינני ממש מבין עדין במה מדובר.

"הפחת נופל כל הזמן" - לא ממש מובן לי למה אתה מתכוון. אשמח לחידוד

מהי דעתך לגבי הממסר שדויד הציע, הSSR?

על פניו נראה שהוא מתאים למשימה גם כן (למרות שכבר הזמנתי את הממסרים מדף קודם, אז זה לא ממש רלוונטי) מיתוג עי DC של יותר מ 3V (והמעגל שלי מוציא 5V, אז זה מעולה). אני לא מכיר ממסרי SSR ככ.

פורסם

הבוילר מקבל מתוך הבית 3 חוטים - פאזה ניוטראל ואדמה. הפאזה והניוטראל מחוברים (דרך תרמוסטט, אבל בזמן שהבולר קר התרמוסטט פשוט מעביר אותם הלאה) לגוף חימום, והאדמה למתכת החיצונית של הבוילר, עד כאן הכול צפוי. הגוף חימום הוא צינור מתכת מכופף בצורת U, בתוכו יש חוט דק שמתחמם כשעובר בו הזרם. הבידוד ביניהם הוא אבקה שדחוסה לתוך הצינור כך שהחוט אם הזרם ממוקם באמצע הצינור והאבקה לא נותנת לו לזוז

כשהגוף חימום נשחק נוצר בו חור קטן (כתוצאה מהקורוזיה ו/או מעיוות הצורה של הצינור) והמים מתוך הבוילר מחלחלים פנימה לתוך הגוף חימום, נספגים באבקה ונוצר קצר מקומי בסביבה של החור בין החוט לצינור המתכתי, כשהצינור המתכתי מחובר לאדמה

מה שיקרה עכשו הוא תוצאה של איפה החור ממוקם - אם לייד הקצה של הפאזה אז הגוף חימום יעשה קצר רציני יותר ויפיל את המאמת שלו בלוח. אם לייד הקצה של הניוטאל אז המתח שם בל מקרה נמוך והוא יכול אפילו להמשיך לעבוד (עד שהמים יאכלו את החוט מקורוזיה ו עד שהקצר יתפשט הלאה) - ככה בדיוק סידרתי את הבוילר של המקלחת הקטנה בביס שהייתי בו - הפכתי את הפאזה והניוטראל בחיבור של הכבל לבוילר וכך היו לנו שוב מקלחות חמות למשך כמעט חודש עד שבאו להחליף אותו

אבל התופעה היותר מענינת היא כזאת : במצב רגיל המתח בתוך הבית בין הניוטראל והאדמה קרוב ל 0, כלומר קצר בין הניוטראל והאדמה לא אמור לעשות כלום. אבל בבתים ישנים שבהם אין איפוס זה יכול לעלות בקלות לסדר גודל של 10V. גם בבית חדש אם הניוטראל קצת חלש ויש הרבה עומס בתוך הבית זה יכול לעלות קצת. ברגע שיש מתח בין ניוטראל והאדמה, אם קורה ביניהם קצר, המתח הזה ילך ויזרום דרך הקצר

תחשוב על המערכת חשמל שיש לך בבית. לצורך העניין ניקח את כל המכשירים שיש בבית ונאחד אותם ביחד למשהוא 1 ונקרא לו "עומס של הבית". מהשנאי בחוץ יוצא זרם, עובר דרך החוט של הפאזה ברחוב ובבית, עובר דרך העומס של הבית, דרך החוט של הניוטראל בבית וברחוב, וחוזר לשנאי. נניח שקורה קצר בין הפאזה והאדמה. כל הזרם יקפוץ על המציאה וירום ישר מפאזה לאדמה - קצר מלא על כל ה 240V, זרם גדול, המפסק קופץ. הדברים מעניינים יותר במקרה של קצר בין הניוטראל והאדמה. הזרם שמגיע לניוטראל כבר עבר דרך העומס של הבית, כלומר הזרם הזה מוגבל לזרם הרגיל שלוקח הבית - איך שלא תקצר אותו, לא יהיה שם זרם גדול יותר, ולכן אין מצב שהוא יקפיץ את המאמת או בכלל שתשים לב שמשהוא לא בסדר. עכשו, לזרם הזה יש 2 אפשרויות : או שהוא זורם לשנאי של חברת חשמל דרך החוט של הניוטראל, או שהוא יורד לאדמה בבית ועולה מהאדמה שם על העמוד חשמל. אם לחוט לא היתה התנגדות מובן שכל הזם היה עובר בו. אבל לחוט יש התנגדות ולכן חלק קטן מהזרם יתפצל וילך דרך האדמה. ברגע שיש זרם שעובר דרך האדמה, יש פחות זרם בניוטראל (פחות הכמות שעברה לאדמה) וזה מקפיץ את הפחת

עכשו. אם הקצר בין הניוטראל והאדמה קורה בבוילר, הבוילר לא חייב להיות מופעל כדיי שהזרם יוכל לעבור שם. תחשוב שהבוילר מכובה. אותו זרם זהיה מתפצל לאדמה, הולך מהבית לבוילר דרך חוט הניוטראל (שאין מפסק שמכבה אותו), עובר מהניוטראל לאדמה דרך הקצר שיש בבוילר, חוזר לבית דרך חוט האדמה, ויורד לאדמה של הבית. זה גם ממש לא משנה איפה הקצר ממוקם בגוף החימום - ההתנגדות של הגוף חימום כולו היא 22 ohm, כלומר גם אם הקצר נמצא בקצה הרחוק מהניוטראל, ההתנגדות של הקצר עדיין קטנה מאוד ויכול לעבור שם זרם מספיק כדיי להקפיץ את הפחת

עכשו, הבוילר נדפק והקפיץ את החשמל. אתה מכבה את הממסר, את המפסק בלוח, והחשמל ממשיך לקפוץ מתיי שבא לו. למה ? גם הממסר שלך וגם המפסק בלוח מנתקים רק את הפאזה. הניוטראל עדיין מחובר כל הדרך מהלוח עד לבוילר, והאדמה עדיין מחוברת כל הדרך מהבוילר ובחזרה לבית. אם יש בבוילר קצר, עדיין יש קצר בין הניוטראל והאדמה. עכשו מה שנשאר לך לעשות זה או לכבות את המפסק הרגיל (מנתק את 2 החוטים), או לפרק את הקופסה שלך ולנתק את חוט הניוטראל..

מכיוון שהבוילר מועד לפורענות מהסוג הזה (הקצר הזה בגוף חימום זה התקלה הסטנדרטית של הבוילר מבחינת חשמל), ומכיוון שאין לו תקע שאתה יכול להוציא, רצוי שתהיה אפשרות לנתק אתו גם מהניוטראל על ידיי מפסק

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים