דרוש: ממסר למתח גבוה עם רגלים גדולות - עמוד 2 - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דרוש: ממסר למתח גבוה עם רגלים גדולות


e-r-a-n

Recommended Posts

למיטב זכרוני אני כבר אמתי להרן בפוסט אח שצריך לנתק גם פזה וגם 0 בכל אופן אני חושב שהוא יכול להשתמש בשני ממסרים מהסוג שהמלצתי לו

אני אגב השתמשתי בהם בדיוק לאותה מטרה

מה גם שיש להם חיבורים טובים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 58
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לא צריך בכל פעם לנתק פאזה וניוטראל, צריך רק שתהיה לו האפשרות במקרה המתאים. ניתן להוסיף את המפסק הישן לפניי הממסר (או אחריי, לא משנה), ניתן להתקין מאמת אם ידית כפולה (לא 2 מאמתים !) בלוח חשמל (החיסרון הוא שמאמת אם ידית כפולה עולה הרבה יותר מ 2 מאמתים רגילים כי יש חיבור מכאני פנימי ביניהם), ואפשרויות אחרות

עכשו, ניתן להסתדר אם ניתוק רק של הפאזה בכלל, הבעיה היחידה הי 1 שאם הבוילר מקצר לו הוא יכול להצתרך לפרק את הקופסה ולנתק ידנית את הניוטראל כדיי שהחשמל יפסיק לקפוץ, ו 2 שלבטיחות מקסימלית צריך לנתק את הניוטראל גם בכללי כשמתעסקים אם הבוילר - מחליפים גוף חימום וכדומה (כי בדרך כלל נרטבים תוך כדיי וכל התחשמלות "קטנה" היא הרבה יותר מסוכנת במצב הזה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוף.

הלך הממסר השני. איזה באסה.

עכשיו חזרתי לסוויץ' רגיל :(

החיבור בין הממסר-מחבר שורה-דוד התחמם והחוט התחיל להריח מקצת שרוף (הפלסטיק-גומי התחיל להתחמם) והממסר טיפה התנפח באותה פינה והלך קאפוט..

אני לא יודע ככ מה לעשות.

אני מקווה שאופן החיבור החדש של הממסרים שהזמנתי יעזרו איכשהו.

דויד, כיצד נעשה החיווט (לא מבחינה לוגית, אלא פיזית) בממסרים שהצעת קודם? האם הוא מתחמם לך? רכשת באיביי או בירושלים?

מלכתחילה נמנעתי מממסרי SSR כי קראתי שהם בעלי התנגדות גבוהה יותר כשהם סגורים. אבל גם כרגע המצב לא אופטימלי..

השאלה אם SSR ל 40A יהיה עדיף על פני ממסר מכני של 20A, כשהעומס הוא 10-12A.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אמרת כבר מהתחלה שהחיבור לא מחזיק טוב ונופל מהרגל של הממסר - מן הסתם חיבור כזה יתחמם

ויצאת בטוב אם הפלסטיק רק התחיל קצת להריח. אם היית נותן לזה להישאר קצת יותר זמן היית מוצא שהממסר שלך הפך למנורת ליבון

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה אתה משחק בבטיחות שלך ושל בני ביתך?

שים ממסר פיקוד תקני, משהו כזה

זה שעולה כאן 160 (בקניה של 10) http://www.avitalbs.com/?CategoryID=484&ArticleID=584

מכיוון שההפעלה שלו היא עם סליל 240VAC תשים לפניו ממסר פיקוד נוסף כזה

http://www.4project.co.il/product/1804?sectid=169

בזה שאתה מנסה לחבר חוטי חשמל עם אמפר גבוה למוצרים בלי תקן. אתה מסכן את חייך.

<תיקנתי, זה לא ממסר צעד>

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ירח, שילוב של 2 ממסרי צעד גורם לחלוקה ב 2, ביחד אם התוכנה של הבקר (שגם היא ממסר צעד - ממומש בתוכנה) זה כבר חלוקה ב 4 - הוא יצתרך ללחוץ על השלט 4 פעמים בכל פעם שהוא רוצה לשנות מצב של המערכת....

צריך רק ממסר צעד 1 (ואם כבר יש בקר אז שיהיה ממומש בתוכנה והממסרים המכאניים סתם ממסרים רגילים), רק צריך שהשלב האחרון - זה שמעביר 12A 240V - יהיה עשוי מרכיבים שמתאימים לזרם/מתח ומחובר כמו שצריך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טעות, צריך ממסר פיקוד לא צעד

שני הממסרים יעבדו כיחידה לוגית אחת.

מצד אחד נכנס 5VDC ומצד שני הדוד מחובר או מנותק

או בפירוט

הממסר הראשון

הפיקוד זה 5VDC

כשהוא מקבל מתח הוא מעביר את ה240VAC (לפיקוד של השני)

הממסר השני

פיקוד 240VAC שמגיע מהממסר הראשון

כשמקבל מתח הוא מחבר את הדוד (שליטה כמובן על שני הגידים)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מספיק ממסר מכאני 1. מצד המתח הגבוה הממסר מתחבר על ידיי נעל כבל "דרך הראש" (בלי הלחמות לרגליים של הממסר - זה הגורם לבעיות) - ראה בעמוד 1, מצד המתח הנמוך הוא נשלט על ידיי 12V אם טרנזיסטור ודיודת הגנה

בוילר הוא עומס התנגדותי נקי לכן הוא לא צריך ממסר ענקי אם זרם מיתוג גבוה (כמו שצריך למזגנים/תאורה/וכו), רק שהזרם הממושך המקס' (שההגבלה עליו משיקולים תרמיים) יהיה מספיק גבוה

ניתן גם לחבר ממסר 240V (כלומר שהסליל שלו ל 240V) ולשלוט עליו דרך טריאק ומבודד אופטי אבל זה יהיה גדול יותר וכנראה לא ייכנס בקופסה המקורית של המפסק של הבוילר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני שוב שואל את כל המומחים כאן באם זה בעיה להשתמש בשני ממסרים מהסוג הזה כך שבקר מנתק את שניהם בו זמנית

http://www.ebay.com/itm/350585956608?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649

אני פשוט עובד על פרויקט דומה וזה מה שהזמנתי

אגב התיעצתי אם חשמלאי והוא אמר לי שזה מצוין לבויילר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שתי סיבות

1. אם מדובר על מתח גבוה, עדיף מוצר שיש לו תקן כל שהוא. נכון שהרבה מתעלמים מזה. אבל זה גם שיקול.

2. אם שמים אמצעי ניתוק על קו הN חובה לחבר אותו בצורה פיזית מכאנית לאמצעי ניתוק על הפזה.

במקרה שלך יתכן קצר בחוט שמוליך לממסר שעל קו הN והחוט שמוליך לקו הפאזה יהיה תקין.

מה שיגרום למצב שהדוד יקבל פאזה אבל עדיין לא יעבוד.

דבר שמאוד מסוכן, ובניגוד לתקנות החשמל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שתי סיבות

1. אם מדובר על מתח גבוה, עדיף מוצר שיש לו תקן כל שהוא. נכון שהרבה מתעלמים מזה. אבל זה גם שיקול.

2. אם שמים אמצעי ניתוק על קו הN חובה לחבר אותו בצורה פיזית מכאנית לאמצעי ניתוק על הפזה.

במקרה שלך יתכן קצר בחוט שמוליך לממסר שעל קו הN והחוט שמוליך לקו הפאזה יהיה תקין.

מה שיגרום למצב שהדוד יקבל פאזה אבל עדיין לא יעבוד.

דבר שמאוד מסוכן, ובניגוד לתקנות החשמל.

לגבי 2 סליחה על הבורות אבל במה זה שונה מהמפסק הרגיל שמנתק את שניהם?

אני מפספס משהו בהבנה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מפסק רגיל שמנתק את שניהם. עובד מכנית

לא יכול להיות מצב שהמפסק מאפשר לפאזה לעבור ולN לא.

גם ממסר שיש לו שני חיבורים NO החיבור בינהם הוא מכאני, לא יכול להיות מצב שאחת יהיה סגור והשני פתוח.

במקרה של חיבור חשמלי נפרד כמו כאן, יכול להיות קצר בגיד החשמאלי שהולך לממסר הN. מה שיגרוםלו להיות פתוח.

בעוד הממסר על גיד הפאזה יהיה סגור.

אם אתה חייב ממסרים כאלה, אז כבר עדיף לשים ממסר רק על גיד הפאזה.

ולפני כל המערכת לשים מתג ידני (2 חיבורים) שיהיה תמיד מופעל ומנתקים אותו רק כשעובדים על המערכת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במקרה של חיבור חשמלי נפרד כמו כאן, יכול להיות קצר בגיד החשמאלי שהולך לממסר הN. מה שיגרוםלו להיות פתוח.

בעוד הממסר על גיד הפאזה יהיה סגור.

אם אתה חייב ממסרים כאלה, אז כבר עדיף לשים ממסר רק על גיד הפאזה..

סליחה על החפירה אבל באם זה normally closed אז אם יש קצר באחד הגידים הוא מיד סוגר אותו כך שזה לא אמור לגרום לבעיה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...