שתי החברות מפתחות טכנולוגיות לזיהוי ומניעת התנגשות עם רכבים והולכי רגל, במה שנראה כטרנד שישתלט בקרוב על שוק הרכבים כולו
עם השימוש הפופולארי בימינו של טכנולוגיות חדישות במכוניות, חברות כמו פורד, הונדה, טסלה ווולוו מפתחות כבר היום מערכות לזיהוי מכוניות והולכי רגל, העוזרות למנוע התנגשויות שבדרך כלל לנהג אין זמן להגיע אליהם או שפשוט לא הצליח להבחין בסימנים. מכלל המערכות האלו אנחנו מקבלים הצצה עמוקה יותר לפיתוחים של פורד והונדה – עם ההבטחה כי נוכל לראות את המערכות הללו מוטמעות במכוניות בשוק כבר בשנה הבאה.
למערכות של פורד והונדה יש גם יכולות נוספות הכוללות זיהוי והישארות באמצע נתיב נסיעה, בנוסף לזיהוי סימני דרך כמו שלטי מהירות ושלטי אזהרה, אותם המערכת יכולה להציג במסך של מערכת הבידור של האוטו.
מערכת סיוע טרום-התנגשות עם זיהוי הולכי רגל של פורד
https://www.youtube.com/watch?v=Tgw4ojJNanc
המערכת של פורד, עם השם "סיוע טרום-התנגשות עם זיהוי הולכי רגל", משלבת מכ"ם (מגלה כיוון ומרחק) עם טכנולוגיה אופטית בצורת מצלמות בשביל הגילוי של העצמים בסביבה. אחת מהתכונות של המערכת, שהיא תכונה מאוד פופולארית בין שאר הטכנולוגיות לזיהוי ומניעה של התנגשויות, היא היכולת לזהות התקרבות מהירה של הרכב מלפנים, ובעזרת כך למנוע התנגשות בעזרת בלימה של הרכב, או לפחות צמצום עוצמת הפגיעה.
המערכת תופיע תחילה ברכב הפורד מונדיאו מדגם 2015 (שבארצות הברית מופיע כפורד פיוז'ן) וברכב הלינקולן MKZ תחת חברת פורד.
מערכת היגוי להפחתה בהתנגשויות בהולכי רגל של הונדה
תחת השם הכולל למערכות מסוג זיהוי ומניעה של הונדה בשם "Honda Sensing", החברה מפתחת את החלק נגד התנגשויות בהולכי רגל, שהיא מערכת ההיגיוי להפחתה בהתנגשויות בהולכי רגל (חתיכת מיתוג מרשים בהחלט). הונדה משתמשת גם היא במכ"ם בקדמת האוטו עם אורך גל של מילימטר בודד, בנוסף לסיוע ממצלמה חד-עינית בשמשה המזהה הולכי רגל לאורך ולצד הכביש.
במקרה והולך רגל מצידי הכביש נמצא במרחק לא בטוח מהרכב, המערכת מסוגלת לזהות אותו, ורק לאחר שווידאה שאין סכנה מבחינת מכוניות נוספות על הכביש, היא תוכל לסטות בבטחה מהכיוון של ההולך רגל. על פי החברה, מערכת דומה כבר מותקנת ברכב ה-Acura TLX מדגם 2015 מתוצרתה, אך מערכת זו רק מזהה את הולך הרגל שנמצא במרחק מסוכן מהאוטו, ואינה יכולה לסטות בכוחות עצמה.
אבל לא כל היצרניות באות עם פתרונות כמו הונדה ופורד, עם מערכות אחרות המבוססות טכנולוגיה שונה באות אלינו מ-BMW ומרצדס-בנץ. שני החברות הללו משתמשות באור אינפרא-אדום ליצירת מעין מפה של הכביש מקדמת האוטו, המבליט עצמים פולטי חום כמו הולכי רגל ומכוניות. האלגוריתמים המשומשים במערכות של BMW ומרצדס דומות מאוד לאלו שפורד והונדה עושות שימוש בהן, והן מסוגלות לזהות הולכי רגל, רוכבי אופניים ואפילו חיות גדולות, ולהציגן בבירור במסך המכונית בזמן הפעלת אזעקה על הסכנה המתקרבת. בנוסף לשימוש באינפרא-אדום, המערכות של BMW ומרצדס מסוגלות להפנות פנס קדמי של המכונית בכדי להזהיר את ההולך רגל שמוגדר כמסוכן למכונית, על ידי הארת רגליו שלוש פעמים, או הפעלת האור על חיה גדולה להדגישה בשטח.
מערכת דומה כבר ראינו ברכב הטסלה D החדש של החברה, עם שימוש בטכנולוגיית סונאר מיוחדת לצד מכ"ם לזיהוי סכנות ולנהיגה אוטומטית של הרכב על הכביש. התחרות בשוק על המערכת הטובה ביותר וההטמעה המהירה ביותר בין יצרניות הרכבים כבר החלה, ואנחנו שמחים מכך כי אנחנו, הצרכנים והנהגים, רק נהנים מהיריבות שלהן, עם שנה הבאה שעתידה להביא לנו את המערכות החדשות לכביש.