Hitman: Absolution
מפתחת/מפיצה: Square Enix / IO Interactive פלטפורמות משחק: מחשב אישי, Xbox 360, Playstation 3
תאריך יציאה: 20.11.2012 :דרישות מערכת מינימליות מעבד Intel Core2Duo, AMD Athlon X2 או שווה ערך הפועל בתדר 2.4GHz ומעלה
זכרון RAM בנפח 1GB כרטיס מסך מסדרה NVIDIA GeForce 8 או מסדרה AMD Radeon HD 3XXX עם 512MB זכרון או יותר 10GB לפחות פנויים בכונן הקשיח |
הרוצח השקט והקירח חוזר עם יותר כלי נשק, יותר תחפושות, והרבה פחות רחמים
Hitman: Absolution הוא המשחק החמישי בסדרת Hitman, שהחלה עם Hitman: Codename 47 ב-2001, המשיכה עם Hitman 2: Silent Assassin בסוף 2002, Hitman: Contracts ב-2004, Hitman: Blood Money ב-2006, ועכשיו, לאחר הפסקה של שש שנים, סוכן 47 חוזר.
אבסולושון קיבל כמה מאפיינים חדשים לסדרה:
- המפה הוחלפה במצב "אינסטינקט" שמראה את מיקומם של דמויות והמסלולים שהם בוחרים באמצעות סוג של "ראיית רנטגן" דומה ליכולת "ראיית הנשר" מ-Assassin’s Creed, או "מצב בילוש" מ-Batman: Arkham City.
- כעת יש נקודות שמירה.
- סוכן 47 יכול לתפוס מחסה ולהציץ מעבר לפינות בדומה לרוב משחקי היריות המודרניים מגוף שלישי.
- יהיו קטעים סינמטיים גם במהלך המשימות (ולא רק ביניהן).
- סוכן 47 יכול לבצע חיסולים מטווח קרוב ביותר דרכים מאשר בקודמו (Blood Money), כולל עם כלי יריה, וחפצים הכלולים במשימה.
- רמת קושי Purist תכבה את מצב "אינסטינקט" ואת התצוגה העילית (HUD).
המשחק בנוי למערכה לשחקן יחיד, אך יש לו גם תמיכה במשחקי רשת, בצורה מאוד מיוחדת: אין עורך שלבים במשחק, אך כאשר אתה משלים משימה, המשחק עוקב אחרי כל מהלך שאתה עושה והבחירות במהלכה, כאשר אתה מסיים, תוכל לשמור את המשימה, ולהציע אותה בצורת חוזה לחבר. אותו חבר יצטרך להשלים את המשימה בדיוק באותה דרך כדי להצליח. מה שאומר, אותו מסלול, אותם כלי נשק, אותן תחפושות (גם אם החלטת להתחפש לנערת ליווי עם מיני קצר מאוד) ואותו מסלול מילוט. ככל שהחבר ישלים את המשימה במהירות גבוהה יותר, כך גובה התשלום שהוא יקבל יגדל ואיתו הוא יוכל לפתוח כלי נשק, ציוד ותחפושות למשימות נוספות.
המשחקיות באבסולושון היא התגנבות קלאסית. בדומה לקודמיו ולסדרת Splinter Cell. למרות שיש הרבה קטעי פעולה, המשחק בבסיסו הוא משחק התגנבות חשאי, הדורש תכנון, מחשבה, תזמון, וגם סבלנות לפעמים.
הגרפיקה באבסולושון היא ברמה גבוהה, כמעט ריאליסטית. דמויות רבות ופעילות רבה בו זמנית על רקע של עיר חיה ונושמת.
הייחוד של המשחק הוא בטיפול בקהל אנשים והאינטראקציה איתם. באבסולושון, הקהל הוא חלק מהעלילה ומתנהג גם באופן רנדומלי (אנשים מטיילים, מביטים על הנוף, עושים דברים), וגם באופן קבוע מראש שמופעל על ידי אירועים במשחק , כמו פיצוצים, ירי, או מציאת גופה. מנוע המשחק הוא Glacier 2 שפותח על ידי IO Interactive, והוא פותח במקביל למשחק עצמו.
דרישות המערכת של המשחק הינן סבירות, עם כרטיס מסך ברמה של GeForce 8800GT ומעלה, זכרון RAM בנפח 1GB ומעבד כפול ליבה לכל הפחות.
במחיר של כ-50 דולר לגרסת המחשב האישי, המשחק יספק שעות רבות של הנאה, וזאת למרות שבימאי המשחק, טור בליסטד, טוען שסביר להניח שרק עשרים אחוזים מהשחקנים יצליחו לסיים אותו.
אבסולושון צפוי להגיע אלינו ב-20 בנובמבר 2012.