סינטיזציה של קול - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

סינטיזציה של קול


TeaTime

Recommended Posts

לא הכי בטוח שזה המקום אבל זה הכי קרוב

למה כל כך קשה לסנטז קול?

ראיתי לאחרונה את "איך עשו את סטאר וורז: ריפבליק קומנדו" וכל הקולות שמה הוקלטו, לדוגמא החרקים החייזרים קול הפסיעות שלהם זה שני חצאי כרוב שטיפפו איתם על משטח חיתוך כזה, אז נשאלת השאלה, למה גרפיקה, שלכאורה הרבה יותר מסובכת, אפשר לייצר לגמרי במחשב, בעוד גם קולות פשוטים עדיין צריך ל"ייצר" עם חפצים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי שבשביל להשקיע ב 2-3 FOLEY ARTISTS הרבה יותר זול בשביל לייצר אפקטים של צליל, מאשר להשקיע בטכנולוגיה לדמות את זה במחשב (בניגוד לגרפיקה שבד"כ הרבה יותר יקר לבצע)...

http://en.wikipedia.org/wiki/Foley_artist

http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_effect

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא נראה לי שיש צורך לסנתז קול, זה ממש פשוט ליצור עם חפצים ביתיים קולות שונים לסרטים ולהקליט אותם.

אנימצייה ממוחשבת היא ממש יקרה (ובד"כ לא מציאותית) ככה שזו לא דוגמא כל כך טובה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טכנולוגיית הסאונד מפתחת מאוד בשנים האחרונות, במיוחד מאז שהגיעו הDSPים.

אתה יכול לדגום לDSP איזהשהוא צליל, והוא שומר את ההתנהגות הפיזיקלית שלו (הרי צליל זה סה"כ תנועת אוויר עם תכונות מאוד מסויימות, לכל צליל התכונות שלו) באיזשהיא צורה מתמטית. אבל לייצר מאפס זה מאוד מסובך, דורש הרבה חישובים, וקשה לגרום למחשב להמציא גלי קול מאפס.

זה יגיע יום אחד, כמו שלפני מעט מאוד שנים גרפיקה עדין הייתה בחיתולים - ומאז שהמעבדים התחילו לעלות למהירויות חישוב היסטריות הגרפיקה רק הולכת ומשתפרת.

וכמובן שהטיעון של IceBreak הגיוני מאוד, עדין זול יותר פשוט להקליט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...