פורסם 2002 ביולי 823 שנים פיסת אינפורמציה מענינת שנפלתי עליה ב TweakTown בהודעה שחופשת נתונים על ה Radeon 8500 MAXX שמשלב שני מעבדים גרפיים של Radeon 8500 (עם כמה טוויקים) יש גם פנינה על ה R300: With the R300 we managed to integrate the 2D filters into the GPU as well, thatway we can ensure all R300 boards have the best 2D quality available tousers, regardless of who makes the card. The reason for this is a lot ofcustomers have expressed their desire for much sharper text at highresolutions, as well as more vibrant colours. (my emphasis: We have managedto gain some improvements from this, but its still not great.) כמו כן, עוד דבר שמצאתי מעניין זה טכניקת ההסרת משטחים נחבאים משופרת (Hyper Z משופר) שהוסיפו למעבד ה Radeon 8500 של ה Radeon 8500 MAXX. הטכניקה פועלת על ידי שמירת ערכי העומק (קורידנאטות Z) של כל סיצנה בזכרון מטמון על המעבד והשואתם עם עם הסיצנה החדשה וכך לחשב אילו פוליגונים לא יוצגו על המסך בצורה הרבה יותר מהירה. זאת נראית לי דרך אלגנטית מאוד לעשות זאת.The card has updated Hyper Z to make more effective use of available memorybandwidth. It now is 100% effective at removing hidden surfaces. Also aspart of it we have given it an extra cache (hence the Triple CacheArchitecture). This third cache stores the Z-Buffer coordinates of theprevious scene; I cant go into detail on it, but it effectively comparesthe cached Z-Buffer to the new one, this in conjunction with our new HSRalgorithm allows for much quicker removal of hidden surfaces. For example inUT2003 you may be walking down a path, and in front of you is a largestructure. No matter, which way you look, you cant see the inside of thestructure, only the front. With HSR, the polygons you dont see are chuckedaway before they are rendered. With the help of the cache, it will be easierto see that those polygons are still behind the front and can be chuckedaway straight away, before using our complex algorithm to see fully if thepolygon can be removed, thus saving a lot of computational power, andleaving more room for the actual rendering of the game. (We had begunoptimising this further but the development of the drivers wasproblematic...they might just sort out for the planned release date.) זה הכל.אה כן לינק... הנה
פורסם 2002 ביולי 823 שנים מחבר את הראשון כבר ידעתי... וזה ענק...השני הוא HyperZ 2.5 או משהו ?!לא יודע. אני מקווה שעשו משהו דומה ב R300 עצמו.
פורסם 2002 ביולי 823 שנים חומד...http://www.hwzone.co.il/archive.php?file=newsid1025784389,93415, :smoke:יובל, השני הוא HyperZ III, ה R250 משתמש בטכנולוגיה להסרת פיקסלים מוסתרים של ה R300...
פורסם 2002 ביולי 923 שנים להההההה.... כאילו שזה לא היה ידוע קודם...השאלה שלי הייתה האם זה בעצם HZ3 או משהו ביניים כזה...
פורסם 2002 ביולי 923 שנים מחבר עשית שגיאה. ההודעה ב TweakTown לא הייתה לגבי ה R250 ולא לגבי ה R300. היא היתה לגבי גירסת Dual Processor של הראדון 8500. שעשו ב GPU המקורי שלו (R200) כמה שיפורים. (Hyper Z החדש, יותר זיכרון מטמון וכו'). לא אמרו שהכרטיס הזה מבוסס על R250. With the improved AFR technique used, we can almost double performance, without anyof the negative effects attributed to SLI. This is the biggest new featureof the Radeon 8500 MAXX, but there are a few tweaks to the Radeon 8500 GPU.
פורסם 2002 ביולי 923 שנים ההודעה ב TweakTown התייחסה לא רק לגרסת ה MAXX אלא גם לשני ה GPUים הבא. אם תקרא טוב תראה שגרסת ה MAXX לא מבוססת על R200 אלא על R250 (שהוא אכן R200 עם כמה טוויקים) A Radeon 8500 MAXX if you will, so we have more time to spend on the R300 where as the R250 isnt going to be as much as an architectural change as the R300 will be. יכול להיות שלא לזה הכוונה, אבל מזה הסקתי שה 8500 יהיה מבוסס R250... עריכה 2: במחשבה שניה, כנראה שאתה צודק
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.