עבור לתוכן

Athlon XP Barton 2500+ Mobile באוברקלוק

Featured Replies

פורסם
  • מחבר
ואיזה צוואר בקבוק? גם X850 לא ינצל את הרוחב פס של AGPx4

עד לפני מספר חודשים, הייתי אומר לך שאתה צודק. אבל:

שיחקת פעם דום-3? יצא לך לבדוק כמה זיכרון הוא משתמש - בדגש על כמות TEXTURE-DATA של זיכרון שהוא צריך? אז זהו שבHIGH (עוד לא ULTRA-HIGH אפילו) אתה יודע שהוא צריך בממוצע 876MB של TEXTURE-DATA? (כלומר בפורמט טקסטורות בלתי מכווץ בגדלים של 512X512 פיקסלים). זה אומר, שאם אין לך לפחות 1GB זיכרון ON-BOARD בכרטיס, אתה הולך למקסם את רוחב הפס שלו, כי כל הזמן הכרטיס צריך להעביר TEXTURE-DATA מהזיכרון של הכרטיס לSYSTEM-RAM הלוך וחזור (כשאתה מפעיל גם AA וAF על סטינג גבוהה, נפח הזיכרון הדרוש גדל אקספוננטיאלית) העובדה היא שכבר היום ניתן לראות הבדל משמעותי בביצועים של כרטיסים זהים במערכות זהות בין AGPX8 לPCIEX16 (לדוגמא עם ה6600GT - תבדוק בנצ'מרקינג ותראה שאני צודק). כלומר שאמנם בינתיים בכרטיס עם "רק" 128MB זיכרון, אך ארכיטקטורת הAGP כבר מתחילה להראות את אותותיה באשר למגבלות רוחב הפס. זאת לא רק הדעה שלי, אלא דעתם של אנשים עם דוקטורט במדעי המחשב שכותבים לאתרים סופר-מקצועיים בבדיקות חומרה - דוגמת TOM'S HARDWARE - שזוהי המגמה כיום. ואם זה מה שמתחיל לקרות בכרטיסי 128MB של היום במשחק בן חצי שנה לפחות, אתה יכול לסמוך על זה שזה רק הולך להיות יותר ויותר משמעותי, כי בקצב שמתפתחים העניינים בתחום הזה, אתה כבר תראה משחקים שממקסמים רוחב פס של כרטיס עם 256MB זיכרון תוך שנה שנתיים, לא נדבר על 3 שנים... (מישהו אמר UNREAL-3? תוך פחות משנה אפילו...)

כך שאם כבר אני משדרג לסוקט אחר, לפחות אני אעשה את זה כמו שצריך, כלומר- בצורה שתיתן לי הכי FUTURE-PROOF שרק אפשר, ללא "צווארי בקבוק" פוטנציאליים בארכיטקטורה. אך כרגע המטרה הייתה להגיע במינימום כסף למקסימום ביצועים בסוקט A, כי זה גם נותן לי דבר אחר מאד חשוב: היכולת לבצע TROUBLE-SHOOTING בבית - כלומר -כשיש לך בבית 2 מחשבים עם אותו סוקט, יש לך חופש משחק להעביר רכיבים בין אחד לשני במקרה של תקלה, על מנת לאתר את המקור שלה על דרך השלילה. זה מאד חשוב לי, בעיקר כשאני עושה OC ולא יודע מתי ילך איזה רכיב, והעובדה שכבר השתמשתי בטכניקה הזו לשלול את המעבד, כשקיבלתי לוח תקול, וזה רק ביום הראשון שלאחר הקנייה, רק מעידה על רמת חשיבות היכולת הזו...

נ.ב: זה לא מנומס לרדת על בנאדם ככה בפורום כשאין לך צל של מושג מה הרקע והידע שלו. אני כבר 8 שנים מתעסק בחומרה ועבדתי שנתיים במעבדת מחשבים. אני כיום רק תומך אינטרנט אמנם, אך זה נותן לי ים של זמן לחרוש אתרי חומרה באינטרנט תוך כדי עבודה (זו גם הסיבה שהתבלבלתי בתרד ההוא - כתבתי אותו תוך כדי ניהול שיחה עם לקוח... ;))

פורסם

עד לפני מספר חודשים, הייתי אומר לך שאתה צודק. אבל:

שיחקת פעם דום-3? יצא לך לבדוק כמה זיכרון הוא משתמש - בדגש על כמות TEXTURE-DATA של זיכרון שהוא צריך? אז זהו שבHIGH (עוד לא ULTRA-HIGH אפילו) אתה יודע שהוא צריך בממוצע 876MB של TEXTURE-DATA? (כלומר בפורמט טקסטורות בלתי מכווץ בגדלים של 512X512 פיקסלים). זה אומר, שאם אין לך לפחות 1GB זיכרון ON-BOARD בכרטיס, אתה הולך למקסם את רוחב הפס שלו, כי כל הזמן הכרטיס צריך להעביר TEXTURE-DATA מהזיכרון של הכרטיס לSYSTEM-RAM הלוך וחזור (כשאתה מפעיל גם AA וAF על סטינג גבוהה, נפח הזיכרון הדרוש גדל אקספוננטיאלית) העובדה היא שכבר היום ניתן לראות הבדל משמעותי בביצועים של כרטיסים זהים במערכות זהות בין AGPX8 לPCIEX16 (לדוגמא עם ה6600GT - תבדוק בנצ'מרקינג ותראה שאני צודק). כלומר שאמנם בינתיים בכרטיס עם "רק" 128MB זיכרון, אך ארכיטקטורת הAGP כבר מתחילה להראות את אותותיה באשר למגבלות רוחב הפס. זאת לא רק הדעה שלי, אלא דעתם של אנשים עם דוקטורט במדעי המחשב שכותבים לאתרים סופר-מקצועיים בבדיקות חומרה - דוגמת TOM'S HARDWARE - שזוהי המגמה כיום. ואם זה מה שמתחיל לקרות בכרטיסי 128MB של היום במשחק בן חצי שנה לפחות, אתה יכול לסמוך על זה שזה רק הולך להיות יותר ויותר משמעותי, כי בקצב שמתפתחים העניינים בתחום הזה, אתה כבר תראה משחקים שממקסמים רוחב פס של כרטיס עם 256MB זיכרון תוך שנה שנתיים, לא נדבר על 3 שנים... (מישהו אמר UNREAL-3? תוך פחות משנה אפילו...)

כל מה שאמרת הופך לPure crap ברגע שמסתכלים על מבחני Real-life

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041122/pcie-analyse-09.html

אתה יכול לכתוב עוד ועוד, אבל אין תחליף לבדיקה פשוטה של ביצועים בזמן משחק.

נ.ב. יש יותר מדי דברים שנכונים בתיאוריה. השאלה היא אם אתה מחפש את מה שנכון גם באופן מעשי. אתה הסתכלת על יותר מדי ביקורות ומילים כתובות במקום פשוט להתייעץ בפורומים ולשאול אנשים. לא כל מה שיצרן הצ'יפסטים\מעבדים\לוחות חושב זה מה שמתאים לך, ונראה כאילו האכילו אותך עם כפית.

אתה פשוט העדפת מערכת AGP בינונית על מערכת AGP חזקה. טעות לדעתי.

פורסם
  • מחבר
ונראה כאילו האכילו אותך עם כפית.

כפית לא תספיק לי אני צריך כף מינימום :P

יש יותר מדי דברים שנכונים בתיאוריה. השאלה היא אם אתה מחפש את מה שנכון גם באופן מעשי.

רוב הדברים שכתבתי כאן מבתבססים על 'אופן מעשי' כי הם מתבססים על בנצ'מרקים, נסיון אישי (כמו במקרה של דום 3) וגם הרבה מיידע בפורומים כמו שציינת.

ואת המאמר שקישרת פה קראתי מזמאאאאן....

חחחחח...

מאמר מנובמבר 2004....

אפילו בלי להתייחס לכך שPCI-EXPRESS היה חדש מידיי אז, ואפילו היום, בשביל שיהיו אז דרייברים בשלים מספיק כדי להוציא בנצ'מרקים אמינים, המאמר נותן השוואות של PCI-EXPRESS עם עצמו בתצורות שונות אבל עם אותם דרייברים ישנים... (ולא ראיתי את UNREAL 3 שם, וגם לא שום משחק שיצא עוד כמה שנים :P) חפש בנצ'מרקים מהיום, שמשווים PCI-EXPRESS לAGP עם דרייברים מעודכנים במשחקים אוכלי זיכרון...

פורסם

אותם ליבות - שום דרייברים חדשים לא דרושים בשביל הPCI-E

אתה יותר מדי התעסקת בלקרוא מה כתוב ושכחת להסתכל על ההשוואות ביצועים

פורסם
  • מחבר

הדרייברים הם לציפסט, והציפסט זה מה ששולט בPCI-EXPRESS והארכיטקטורה כמו שאמרתי עוד לא בשלה (יש פוטנציאל לX32 ויש פוטנציאל ל5GHZ - זה מסרטי מצגת על הPCI-EXPRESS מ-אינטל) מה גם שכרטיסי AGP עוד יש ויהיו, אך לאט לאט יעלמו (תוך שנה שנתיים), ולא בטוח שאת הG70 של NVIDIA (הGEFORCE 7) נראה בAGP בכלל...

לגבי ה2500+ מצאתי בנצ'מרק יפה של "THE TECH REPORT'. הם שמו אותו שם ב2400MHZ וב200MHZ FSB כך שתיקח בחשבון שהתוצאות שלי יהיו אפילו יותר גבוהות משמעותית, כי הזיכרון והלוח שלי מסוגלים לתת גם 275MHZ כך שאני אגיע ללפחות 250MHZ:

[ftp=ftp://http://techreport.com/reviews/2004q1/athlonxp-m-2500/index.x?pg=1]http://techreport.com/reviews/2004q1/athlonxp-m-2500/index.x?pg=1[/ftp]

פורסם

שום דרייברים לצ'יפסט(ים) לא ישנו את מהירות ההעברה של הPCI-E, בשביל זה דרוש שינוי פיזי גם בלוחות וגם בכרטיסים

לטכנולוגיה אומנם קיימים שיפורים עתידיים, אבל אם אין הבדל בביצועים (עם כרטיסים נוכחיים - X850/6800) בין AGPx4 לבין PCI-E x16, אין סיבה שיהיה איתם הבדל בין PCI-E x16 לבין PCI-E x32 (לכל היותר ימוצה הפוטנציאל של הAGPx4 בשנים הקרובות, קשה להגיד מתי הAGPx8 יגיע למיצוי).

בכל מקרה זה לא סיבה להעדיף מערכת AGP בינונית על מערכת AGP חזקה.

אם תשים לב למבחני הביצועים שהבאת, המובייל נופל שם תמיד מהA64 3000+?, וכמעט תמיד מהP4 3.0 אם לא מה2.8 (בכל מה שנוגע למשחקים למשל, ובעצם בכל מקום שבו יש לAMD יתרון על אינטל). הוא עוקף רק את הAXP? שמדורגים גבוה, פשוט כי המובייל הוא אותה הליבה על מהירות יותר גבוהה. בינתיים היית יכול לקנות A64 3000? + Epox 9NDA3+? (מסטפינג טוב), ולהביא את המעבד לאזור ה2.7-2.8Ghz, מה שהיה נותן לו ביצועים מעל הFX-55

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים