לכל אותם אלו שלא אוהבים להתפשר על הinput לשערות האוזן, - עמוד 2 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לכל אותם אלו שלא אוהבים להתפשר על הinput לשערות האוזן,


SamurAchzar

Recommended Posts

אז בפועל, -AUDIO לכשהוא מיושם נכון, ויש מערכת מספיק טובה, יכול לתרום בהחלט לשיפור החוויה (בניגוד למה ש47 אמר), כפי שאני מבין לפחות.

כן, אבל ב"יישום" הכוונה היא שההקלטה תהיה איכותית מספיק - לרוב הקלטות אודיופיליות מיוחדות - ותהיה מערכת סופר טובה (וסופר יקרה) בשביל לנצל את המידע הנוסף שקיים בDVDA.

וגם אז, השיפור הוא לא גדול כמו שאתה חושב.

DVD-A, נועד בראש ובראשונה בשביל להביא multichannel audio. זו הבשורה, ולא האיכות הנוספת בכל ערוץ (אם כי זו קיימת).

SACD, לדעתי, נועד בכלל להיות תרגיל בהגנות מדיה מצד . בSACD, אתה לא מקבל יציאה דיגיטלית רגילה מהמכשיר - רק כזו מקודדת, שלא מאפשרת לך ליצור העתקים.

אין שום הגיון אחר בSACD, אני בספק אם הייתה שוקדת על פורמט חדש בשביל קהל מצומצם יחסית כמו אודיופיליי תבל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

...השפעיות פסיכו-אקוסטיות לתדרים אולטרה-סוניים...

:smile1:

הסבר מעניין, אם הבנתי נכון היתרון הבולט של DSD זה שאין קפיצות חדות שגורמות לתדרים גבוהים/איבוד מידע (לא ממש מבין בזה). בכל אופן הבנתי שהשיטות האלו לא רלבנטיות לצרכן פשוט  :P

באשר לכרטיס קול, ניראה לי שיש איזה אי הבנה קטנה- לא משנה באיזה מצב, חייבים כרטיס קול כשלהוא כדי להוציא קול מהמחשב.

עכשיו יש כל מיני סוגים של כרטיסי קול, איכותיים יותר ופחות.

מה הופך כרטיס איכותי? בעיקר איכות הDAC שיש עליו (מה שהופך אות דיגיטלי מוצפן לאות אנלוגי) שיחד עם החיבורים על הלוח, איכות החומר ממנו יוצר הכרטיס, איכות הנגדים והcaps (שכחתי איך אומרים את זה) משפיעים על איכות הצליל הסופית. שהאיכות הסופית שמתקבלת זה מה שבאמת חשוב ולא שום נתונים טכניים שלא אומרים כלום.

אז רגע, איך מוציאים לDAC החיצוני אות דיגיטלי מהכרטיס קול???

עריכה: אה ועוד שאלה... עשיתי פעם בייביסיטר לאוזניות איכותיות ושמתי לב שהן גורמות למין אפקט כזה של סחרחורת, זה קורה לכם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני שומע בפורמט Looseless של Monkey Audio אחרי שאני עושה קידוד ראשוני לWAV בתוכנה בשם EAC (זה נורא חשוב ליצור את הקובץ המקורי עם תוכנה טובה- מניסיון, יש הבדל ברור בין העתקת שירים לWAV בתוכנה הזאת לבין איזה תוכנה פשוטה אחרת כמו זאת שבנויה בתוך JetAudio למשל).

אגב, הרבה פעמים יצא לי לשמוע קובץ שנשמע יותר טוב מקובץ Looseless (זה כמובן תלוי בבנאדם שעושה את תהליך הקידוד).

CAPS = התכוונת כבלים?

לגבי שנשמע יותר טוב מ LOSELESS ברור לך שזה אפקט מזויף, שהרי LOSELESS הוא בדיוק כמו הדיסק, ואולי עובר תהליך דחיסה, שניתן עם פרמטרים מסוימים לעשות צליל שאולי אתה נהנה יותר ממנו, אבל אבסולוטיט זה הורס את ההקלטה המקורית..

אכן EAC זה טוב, אם הכונן עובד עם זה והכל.. אני משתמש ב CDEX וכל עוד אין JITTERS ב CD, אני לא מודאג :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יצא לא מזמן המכשיר הזה:

http://www.benchmarkmedia.com/digital/dac1/default.asp

מדובר בDAC (ממיר דיגיטלי לאנאלוגי), מהטובים ביותר שראה השוק לאחרונה, ובמיוחד ביחס למחירו (1000$). הDAC הושווה לDAC-ים שעולים מעל 10,000 דולר בStereophile,

ואף קיבל את פרס "Stereophile's Editor Choice" ל2004. כבר הרבה זמן שStereophile נחשב לאחד מעיתוני הסטריאו הכי רציניים, וזה שמכשיר כלכך זול מקבל כזו ביקורת זה אכן יוצא דופן.

המכשיר בכלל פותח לשימוש אולפני, ופשוט זלג אל השוק הביתי לאחר שאנשים הבינו את הפוטנציאל.

המכשיר כולל בתוכו גם מגבר סופר-איכותי (וכמובן line outs, לחיבור למערכת), ויכול לקבל סיגנל דיגיטלי אופטי\קואקסיאלי של עד 192KHZ ב24 ביט.

כמובן שזה יהיה בזבוז משווע עם כמעט כל מערכת נפוצה, לכן מומלץ להשתמש בו עם אוזניות איכותיות - HD580\600\650, CD3000, Grado RS1 וכו'.

מוגש כשירות לכל אלו מכם שרוצים לעלות רמה, בלי לשלם יותר מדי.

(אני מתכנן על אחד כזה, ביחד עם הHD650 שיגיעו אלי בשבוע הבא..  :smile1: )

מעניין... וגם תזמון טוב!  ;)

בשבועות האחרונים אני חושב להתחיל במסע ניסויי DAC-ים.

נוסף עוד אחד לרשימה הלא-מספיק-גדולה-עדיין שלי (שבינתיים כללה Bel Canto DAC2, Musical Fidelity A3.24, MSB Link III).

השאלה אם יש לו ייבואן שאפשר להשאיל ממנו אחד להדגמה... כי רק על סמך ביקורות או מוניטין אני לא הולך "לזרוק" כזה סכום....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מחפש DAC כדי לנסות לשפר את החלק הדיגיטלי במערכת: מחשב (עם Audiophile 2496) ו-Arcam CD72 כטרנספורט.

למרות שאני מאוד מרוצה מהארקאם (עם DAC פנימי לא-רע-בכלל של Burr-Brown), אני פשוט רוצה לקבל איזשהו רושם לגבי השיפור

שיביא DAC חיצוני טוב במחיר שאני יכול לשלם כרגע (עד 1K ירקרקים), או כמה צריך לשלם בשביל DAC שיהיה ממש Step up מהארקאם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במיקרים מסוימים אין ברירה אלא לקנות על עיוור. גם אני את ה-A900 שלי קניתי על "עיוור", ואני לא מצטער על כך לרגע. הן נשמעות פשוט מעולה בכל מוזיקה שאני זורק להן.

ד"א, 47. יש מצב איכשהו אני שומע את המגבר שאבא שלך בנה? אני מתכנן מגבר לאוזניות, במקרה שלי התכנון הוא על מגבר שפורפרות, וכבר מצאתי מישהו שיבנה לי אותו (אותו אחד שבנה לי את המגבר שפורפרות לרמקולים) וסגרתי מחיר, אני פשוט רוצה לשמוע כמה מגברי לפני זה כדי שיהיה לי למה להשוות. מעבר לכך, מעניין אותי להשוות את האוזניות שלך ל-A900 עם הגברה שהיא לא מתאימה רק לאחת האוזניות (כשאתה ואור השוותם אותן במפגש האחרון זה היה עם המגבר שלך שהוא לא מתאים לטכניקה בכלל).

ועוד דבר, איזה כרטיס לדעתכם יהיה הכי מתאים לשימוש באוזניות ולמערכת סטריאו, אודיופיל 2496, אימו 0404/1212M או בכלל ה-JULIAT של ESI? על הנייר האימו טוב יותר משניהם, וה-ESI טוב יותר מהאודיופיל, אבל מי טוב יותר בסאונד?

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, מה אני אגיד לך... Lucky you.

בסופו של דבר, זה סוג של הימור, גם אם אתה מסתמך על "מלא ביקורות מהללות".

אני לא יודע מה איתכם, אבל עשיר אני לא, ואני לא לוקח הימור כזה על DAC ב-1000 דולר.

ולשאלתך:

כמו שכתבתי מקודם, אני משתמש באודיופיל 2496 שהיה במשך כמה חודשים המקור העיקרי שלי, והוא בהחלט כרטיס מצויין.

אבל קח בחשבון שהכרטיסים שהצגת הם במקור כרטיסים אולפניים, מה שאומר שהושקע בהם סכום כסף לא מבוטל ברכיבי A/D

יקרים (ברוב המקרים הם יקרים יותר מרכיבי D/A באותה רמה) וזה ממש לא מעניין אותך אם השימוש היחיד שלהם יהיה מקור שמע.

כמה שהכרטיסים האלה יכולים לשמש כמקור מצויין, אתה זורק הרבה כסף על דברים שלא תעשה בהם שימוש.

לדעתי שווה לך ללכת בכיוון שלי ולחפש פשוט DAC ייעודי.

אם אתה מתעקש על כרטיס קול, אתה צריך לחפש כרטיסי "Mastering Level", ולא כרטיסים לאולפן הקלטות.

ואם אתה מתעקש על אחד מאלו שציינת, אני הייתי הולך על ה 1212M.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרגע אני לא מתעקש על כלום, אלא פתוח לכמה שיותר הצעות. אם יש לך כאתלו לדגמים מסוימים למשל, אשמח לשמוע.

ד"א,

אני נוסע לאילת מחר בבוקר אז אם לא ייצא לי לענות היום אני יענה רק ביום שלישי בערב/רביעי בבוקר.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו שאמרתי למעלה, בעדיפות ראשונה אני הייתי בודק DAC-ים בתקציב שלך. ככה (לדעתי) אתה חוסך לא מעט overhead על

רכיבים שאתה לא צריך, שמושקעים בכרטיסים אולפניים בליגה הזו. זה בכל אופן מה שאני מתכנן לעשות כדי "לשדרג" את האודיופיל שלי.

אגב, אני לא כ"כ בטוח עדיין אם כל כרטיס קול יודע להמיר כל אות שמע ל-S/PDIF או רק פורמטים ספציפיים (AC3/DTS). לי עדיין לא יצא כ"כ

לברר, אבל צריך...

מצטער על התגובה המאוחרת... (במילא בילית באילת ;)).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בבית מיום שלישי בערב (ד"א, היה יף לשחות באילת :)).

יש לך רעיון לאיזה DAC כלשהו? כרגע אני נוטה ללכת לכיוון של למחור את האודיג'י 2ZS שלי ולקנות EMU0404 שמאוד התרשמתי מהסקירות שלו, 47 יש מצב שאפשר לסדר איזה האזנה לכרטיס שלך?

כפי הידוע בשביל שה-DAC ייתן סאונד טוב צריך גם להעביר אליו אות דיגיטלי טוב, אני לא יודע עד כמה טוב עושה זאת האודיג'י שיש לי. הרי הוא בכל זאת עושה המרה כלשהי לאות לפני שהוא מעביר אותו דיגיטלית, אחרי הכל קבצי wav, ואחרים הם לא בדיוק בפורמט שכל DAC יוכל לעבוד איתם.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...